Onko kellään kokemusta tämmöisestä laitteesta:
http://www.scottoiler.fi/
Onnistuuko asennus helposti ja voiteleeko se ketjut oikeasti?
Onko kokemusta
22
4927
Vastaukset
- mska
on kokemusta,toimii,asennus pyörästä kiinni,säiliö täytyy sijaita ketjuja ylempänä,perustuu painovoimaan.alipaine avaa vaan
venttiilin.louisilta sai halvemmalla ku suomesta.- voitelulaite
Kuinka pitkälle yhdellä säiliöllä ajaa (500 - 1000 km)?
- mska
voitelulaite kirjoitti:
Kuinka pitkälle yhdellä säiliöllä ajaa (500 - 1000 km)?
öljyn tiputtelu säädettävissä,n.500-1500 km,sadekelillä syöttöä lisätään.Siihen on saatavissa myös lisäsäiliö.
- voitelulaite
mska kirjoitti:
öljyn tiputtelu säädettävissä,n.500-1500 km,sadekelillä syöttöä lisätään.Siihen on saatavissa myös lisäsäiliö.
Mulla reissut ovat tuota 1000-3000 km, eli pitäisi hommata tuo lisäsäiliö kitin lisäksi. Onko sulla kokemusta tuosta Dual Injectorista? Vähentääkö sotkemista ja öljynkulutusta niin kuin mainostavat?
- mska
voitelulaite kirjoitti:
Mulla reissut ovat tuota 1000-3000 km, eli pitäisi hommata tuo lisäsäiliö kitin lisäksi. Onko sulla kokemusta tuosta Dual Injectorista? Vähentääkö sotkemista ja öljynkulutusta niin kuin mainostavat?
En kulutuksesta osaa sanoa,mutta voitelee molemmat puolet tasaisemmin.
- tuo tulee??
Pyörä jossa o-rengas ketjut, öljyäjä on yhtä tarpeellinen kuin paavilla pallit tai nunnalla nännit.
- woitelee
mutta normaalikäytössä täysin turha vehje, joka sotkee niin pyörän, kuin kuskin / matkustajan ajokamppeetkin (selästä)
Ketjujen huolloksi riittää, kun rasvaa ne aina sadekelin jälkeen ja muuten sillain vaan tarvittaessa.. Näkeehän sen ketjustakin, milloin se rasvaa tarvitsee. No jaa, pesu silloin tällöin dieselöljyllä on myös asiaa. Mutta sekin on normaalisti tarpeen vain ehkä kerran kesässä.
Ja kun hoitaa vielä rasvauksen ajon jälkeen, eikä ajoon lähtiessä, niin rasvat on ennättäneet imeytyä ketjuun ja ylimääräiset valua pois.
Tuollaset öljyäjät puoltaa paikkaansa vain jos mopolla ajetaan maastossa, tai jossain todella rankoissa olosuhteissa.- voitelulaite
En tiedä teistä mutta kyllä mulla takarengas rullaa paljon paremmin kun siinä on uusi vahakerros päällä. Kuivana kädellä pyöräyttäen rengas pyörii noin 2 kierrosta ja vahattuna/öljyttynä 4-5 kierrosta, eli kyllä se ketju rasvaa tarvii ihan näin näppituntumalla.
- havainto
voitelulaite kirjoitti:
En tiedä teistä mutta kyllä mulla takarengas rullaa paljon paremmin kun siinä on uusi vahakerros päällä. Kuivana kädellä pyöräyttäen rengas pyörii noin 2 kierrosta ja vahattuna/öljyttynä 4-5 kierrosta, eli kyllä se ketju rasvaa tarvii ihan näin näppituntumalla.
Tosin ei se nyt noin suuri mulla se ero ole, mutta ihan selvästi rasvauksen aikana huomaa miten takaratasta pyörittäessä kitka vähenee.
Noin 400 km välein rasvailen, ei ole kova homma pyöräyttää ketju kahteen kertaan ympäri eli kumpikin reuna erikseen rasvaten. Pullo kestää kauan kun vaahtoavaa ketjuöljyä naftisti vetää kaksi ohutta raitaa o-renkaiden kohdalle, ei jää ylimääräistä pyyhittäväksi. - woitelee
voitelulaite kirjoitti:
En tiedä teistä mutta kyllä mulla takarengas rullaa paljon paremmin kun siinä on uusi vahakerros päällä. Kuivana kädellä pyöräyttäen rengas pyörii noin 2 kierrosta ja vahattuna/öljyttynä 4-5 kierrosta, eli kyllä se ketju rasvaa tarvii ihan näin näppituntumalla.
mutta kaikki öljy joka roiskuu pois on ylimääräistä. Ja se ylimääräinen öljy voitelee vain ajoasun selän ja sotkee koko mopon, joka lienee vähemmän toivottavaa - ainakin minun mielestä..
Sen vuoksi tuollaiset ketjulle ajossa valuttavat oilerit ovat huono keksintö. Keskipakoisvoiman ansiosta suurin osa öljystä lentää huitsin nevadaan, eikä suinkaan imeydy ketjun niveliin, joka lienee alkuperäinen tarkoitus..?
Spray-ketjuöljyt ovat paljon siistimpiä ja parempia, koska niistä haihtuu ohenteet pian suihkutuksen jälkeen ja jäljelle jää liisterimäinen rasva. Moinen pysyy ketjussa paljon paremmin kuin öljy. Huonoa on vain hinta, kuten muissakin spray-tuotteissa.. - voitelulaite
woitelee kirjoitti:
mutta kaikki öljy joka roiskuu pois on ylimääräistä. Ja se ylimääräinen öljy voitelee vain ajoasun selän ja sotkee koko mopon, joka lienee vähemmän toivottavaa - ainakin minun mielestä..
Sen vuoksi tuollaiset ketjulle ajossa valuttavat oilerit ovat huono keksintö. Keskipakoisvoiman ansiosta suurin osa öljystä lentää huitsin nevadaan, eikä suinkaan imeydy ketjun niveliin, joka lienee alkuperäinen tarkoitus..?
Spray-ketjuöljyt ovat paljon siistimpiä ja parempia, koska niistä haihtuu ohenteet pian suihkutuksen jälkeen ja jäljelle jää liisterimäinen rasva. Moinen pysyy ketjussa paljon paremmin kuin öljy. Huonoa on vain hinta, kuten muissakin spray-tuotteissa..Kaverilla on tuommoinen Pro-oiler ja ainakin se on pysynyt paljon puhtaampana kuin oma mopo vahalla koskaan. Kummassakin öljynsyöttö on säädettävissä, eli ketjuille saa öljyä niin paljon kuin haluaa.
Pro-oilerin hommaisin muuten, mutta tuo asennus oli kaverille lähes ylivoimainen homma aika kallishan se on. Ja kun en muutenkaan luota sähköllä toimiviin laitteisin, niin alipainetoiminen/mekaaninen voisi olla luotettavampi ja helpompi asentaa. Onko kukaan testannut tuota Loobmannia? Vähän heppoiselta mutta eipä se kalliskaan ole.
- suomalainenonhöynäytettävissä
kaikkee paskaa teki ostatte kuhan vaan joku myy :)
Ketjujen sprayaamiseen menee minuutti tai kaks,ja puhtaana pysyy paikat kunhan ei ihan halvinta tököttiä osta.- Ajatusta
Kesällä MP-Maailmassa oli juttua Scottoilerista. Muistaakseni oli kehuivat laitetta, mutta mukana tuli tosi huonot asennusohjeet.
- hyvääkö...
Kallein ei välttämättä aina ole parasta...
- selvästiparempi
hyvääkö... kirjoitti:
Kallein ei välttämättä aina ole parasta...
joo,eihän se ole mutta ostin kerran kokeeksi bilteman ketjuspaytä...Kyllähän sen avulla pyörä pyöri taas mallikkaasti mutta vanne oli pienen ajon jälkeen aivan järkyttävän näkönen,Tässä huomaa eron halvimpaan ja kalliimpaan versioon,kalliimpi ei sotke paikkoja samanlailla kuten halvin.
- assssssasasas
hyvääkö... kirjoitti:
Kallein ei välttämättä aina ole parasta...
joo,eihän se ole mutta ostin kerran kokeeksi bilteman ketjuspaytä...Kyllähän sen avulla pyörä pyöri taas mallikkaasti mutta vanne oli pienen ajon jälkeen aivan järkyttävän näkönen,Tässä huomaa eron halvimpaan ja kalliimpaan versioon,kalliimpi ei sotke paikkoja samanlailla kuten halvin.
- testi....
assssssasasas kirjoitti:
joo,eihän se ole mutta ostin kerran kokeeksi bilteman ketjuspaytä...Kyllähän sen avulla pyörä pyöri taas mallikkaasti mutta vanne oli pienen ajon jälkeen aivan järkyttävän näkönen,Tässä huomaa eron halvimpaan ja kalliimpaan versioon,kalliimpi ei sotke paikkoja samanlailla kuten halvin.
Saksassa vuonna 2005 Motorrad-lehden teettämä testi asetti 15 spraymerkkiä seuraavanlaiseen paremmuusjärjestykseen:
HS White Power, Caramba, Motul, France Equipment,Polo, Dr.Wack, Castrol, Hein Gericke, Procycle, Ipone, Shell, JMC, Enuma, Motorex, Putoline. - kertaista...
testi.... kirjoitti:
Saksassa vuonna 2005 Motorrad-lehden teettämä testi asetti 15 spraymerkkiä seuraavanlaiseen paremmuusjärjestykseen:
HS White Power, Caramba, Motul, France Equipment,Polo, Dr.Wack, Castrol, Hein Gericke, Procycle, Ipone, Shell, JMC, Enuma, Motorex, Putoline.Tunnettujen ja vanhojen merkkien tuotteet ovat sijoittuneet aika vaatimattomasti.
- tai hihna
Ensimmäinen vaatimus pyörää ostaessa pitää olla että siinä on kardaani- tai hihnaveto. Tämä on kokemuksen tuomaa viisautta.
- jp busa
mun tietääkseni tuossakin on säätö..hyvin pelittäny ei tarvi ajella pullo povarissa..
- On se nyt persana
jos ei jaksa 500km välein pysähtyä huitaisemaan paukkupullosta öljyä vitjoille,kun se riittää aivan hyvin! Kaikki noi oileripoileriviritykset on ihan turhia!
- matkamotoristi_2014
Reissussa ajopäivän jälkeen ketjut rasvaten ja ölppä auki.
Ei siinä mitään rasva-automaatteja tarvitse, lisää laitteita mitkä reissussa hajoaa.
500-800km päivätaipaleen jälkeen ei jaksa rasva-automaatin kanssa puljata, se on kuitenkin jotenkin epäkunnossa. Helpompaa on kuumalle ketjulle suihkauttaa spray ja antaa kuivua seuraavaan aamuun.
Noilla 0-rengasketjut ja rattaat kestää n.30tkm 1100-kuutioisessa pyörässä.
Se riittää minulle.
Jos joku kehittäisi koteloidun ketjun mallia Jawa, se kiinnostaisi enemmän kuin nuo rasvaruutat, jotka öljyävät takarenkaan ja sivulaukut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä381691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641627Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701368Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2361311Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1961199- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057