Rosteripinnat

Hermo menee siivoushullulla

Miten ihmeessä kaikkialla tuputetaan ja mainostetaan ja vouhotetaan rosteripinnoista... silkkaa sontaa koko pinta! Mulla menee hermot kun ei niitä saa pidettyä siisteinä.. sormenjälkiä, roiskeita ja räiskeitä, uudessa dekopinnoitetussa tiskipöydässäkin jotain ihme läiskiä joita ei saa millään pois.. Antakaa vinkkejä hyvä ihimiset :) pakko kestää kun sellaiset tuli hankittua mutta kenellekkään en kyllä enää suosittele, en vaikka kuinka ovat trendikkäitä, voi että kaipaan vanhoja ihania valkoisia jääkaapinovia, integroitua astianpesukonetta.. Onko muilla negatiivisia kokemuksia rosteripinnoista?!

17

6175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kokeile omalla vastuu...

      ...uudessa dekopinnoitetussa tiskipöydässäkin jotain ihme läiskiä joita ei saa millään pois...

      Itse olen käyttänyt noiden kiiltävien pintojen "kiinnipinttyneitten" kökköjen poistamiseen kromin kiilloittamiseen tarkoitettua Autosol nimistä ainetta (tosin mikä tahansa muukin kromin kiillotusaine ajaanee saman asian...)

      Sinälläänhän näitä aineita EI valmistajan ohjeiden mukaan saisi käyttää "pinnoitetuille kromipinnoille", mutta toisaalta mistäs löydät läpi kromattuja kappaleita?...

      Itse ole kiillottanut tällä aineella niin tiskipyödän kuin auton vanteet/puskurit.

      Tulipa ainetta kokeiltua myös valmistajan EHDOTTOMASTI kieltämään kromatun muovin kiilloittamiseen, ja hyvin toimi (kiillotin käyttynä ostamani Kameleon yleiskaukosäätimen ;) )

      Mutta mitä noihin rosteri pintoihin tulee, niin ainakin itse pidän niitä hemmetin tyylikkäinä!!, joskin vaativat myös hieman vaivan näköä

    • vaa

      Kokeiles tuolta wurtiltä ostettuja rosteri pinnoille tarkoitettuja puhdistusliinoja, mulla ainakin toimii tosi hyvin.

      • Anonyymi

        Hyvää tavaraa on myös Wurtin rosterin käsittelyyn tarkoitettu spray. Ammattikäyttöön tarkoitettuja aineitahan ne ovatkin.


    • Sinirenki

      Mitä väliä sillä pinnalla on jos paskaisilla käsillä lääppi ? Vai ei muka valkoisella pinnalla paska näy.

      Meillä on teräspintaiset kodinkoneet ja sama puhdistaminen niissä on kuin valkoisissakin. Koneiden mukana tulee yleensä puhdistusainetta mutta ei tarvitse päivittäin käyttää. Meillä teräspintaisessakin jääkaapissa on ovenkahvat, muuten.

      Bilteman metallinkiillotustahnalla on tullut valaisimia ja muita kiilloteltua ja varmaan se käy teräspintoihinkin. Pitää joskus kokeilla.

      • Alkuperäinen kyselijä..

        ... ei sitä kukaan tieten tahtoen paskaisilla käsillä mitään klähmi, mutta meneppäs se kertomaan 5 v vekaralle joka haluaa itse tehdä leipänsä ja burgerinsa.. siinä on sellainen tahmatassu ettei sille mitään voi... huomannut että rosterikalusteet ei todellakaan ole lapsiperheille hyväksi... kyllä se vaan on niin ettei siinä valkoisessa jääkaapinovessa näkynyt voi-majoneesi-tuorejuusto -sormenjäljet kuten näkyy rosterissa, ja kun kuumaanveteen kostutetulla rätillä pyyhki niin se oli siinä, rosteripinnalla se voitahrakin vaan leviää ja junttaantuu tiukemmin kiinni. Kiitos kuitenkin vinkeistä. Pakko vaan heiluttaa sitä siivousrättiä pari kolme kertaa päivässä, jos haluaa pitää pinnat edes jotensakin siisteinä. Itseppä sitä muotivillitysten perässä laukkoi ja hommasi tuollaiset työläät trendikalusteet :)


      • ................
        Alkuperäinen kyselijä.. kirjoitti:

        ... ei sitä kukaan tieten tahtoen paskaisilla käsillä mitään klähmi, mutta meneppäs se kertomaan 5 v vekaralle joka haluaa itse tehdä leipänsä ja burgerinsa.. siinä on sellainen tahmatassu ettei sille mitään voi... huomannut että rosterikalusteet ei todellakaan ole lapsiperheille hyväksi... kyllä se vaan on niin ettei siinä valkoisessa jääkaapinovessa näkynyt voi-majoneesi-tuorejuusto -sormenjäljet kuten näkyy rosterissa, ja kun kuumaanveteen kostutetulla rätillä pyyhki niin se oli siinä, rosteripinnalla se voitahrakin vaan leviää ja junttaantuu tiukemmin kiinni. Kiitos kuitenkin vinkeistä. Pakko vaan heiluttaa sitä siivousrättiä pari kolme kertaa päivässä, jos haluaa pitää pinnat edes jotensakin siisteinä. Itseppä sitä muotivillitysten perässä laukkoi ja hommasi tuollaiset työläät trendikalusteet :)

        Osta Wurthin rst-puhdistus ja hoitoöljy sillä käsittely viikon parin välein. Spreijaus ja pyyhkäisy ikkuna mikrokuituliinalla (ei nukkaa) ja jopas paska irtoaa.


    • Kokeile

      Meillä oli pitkään kattilasta jäänyt rinkula tiskipöydässä, joka ei lähtenyt, vaikka millä hinkkasin.
      Vaan, kun ostin CIFiä pitkästä aikaa, niin jälki poistui saman tien (sininen pullo, kaamea kloorin haju, mutta tehoaa=).

      • myyjätäti

        wurtin spray-muodossa oleva puhdistus/hoitoaine ainakin toimii mainiosti.suihkutan koneet n.kerran kahdessa viikossa,pyyhin mikrokuituliinalla.en pese liinaa, vaan tällä liinalla jossa on jo vähän sitä puhdistuainetta pyyhin jos välissä tulee jotain puhdistettavaa.tätä ainetta suosittelee ainakin miele ja suomen kotikylmiö.


      • simppeleintoimii

        Tiskipöydän kanssa pääsisit halvemmalla kun käyttäisit vain tavallista pyykinpesuainetta eli tiskipöytä tyhjäksi romuista, pinta märäksi, pari ruokalusikallista tavallista pyykinpesujauhetta tiskiharjalla levittäen pintaan, anna vaikuttaa puolisen tuntia, harjaa pinta, huuhtele hyvin ja kuivaa, viimeistelyyn aivan tavallista talouspaperia ja pinta on puhdas eikä maksanut paljon.


    • taas nähdään!

      Rosteripintaiset koneet ovat valmistajien turha keksintö uusien koneiden myynnin edistämiseksi ja samalla se on kaiken maailman puhdistusainevalmistajien intressissä. Vaan kun valkoisen kodinkoneen pyyhkii millä tahansa astianpesuainerievulla, usein ilman mitään ainetta, niin lähtee kaikki lika. Lapsiperheissä nimen omaan rosterikoneet on ihan out. Varsin useinhan kyse ei ole mistään varsinaisesta liasta edes, rosterikoneen kyljessä näkyy sellainenkin hipaisu, mitä valkoisessa ei ollenkaan huomaa.

    • kyökkipiika

      Juu, tuntuu että rosteri on ainakin lapsiperheessä tosi epäkiitollinen pinta. Minä kuitenkin huomasin, että esim. Viledan Miraclean, (sellainen valkoisen vaahtomuovipalan näköinen) toimii tosi hyvin näillä pinnoilla! Suosittelen!!

      • Uusi pakastinkaappi

        Minä koitin puhdistaa upouutta rosteripintaista pakastinkaappia, johon oli tehtaalla liimattu tarralappu päälle. Fairy pehmeä liina tekivät naarmuja, ihmesieni teki pinnan sameaksi! Nyt en ymmärrä, millä pinnan saa ennalleen, vai onko se lopullisesti pilalla?! Pinnassa oli ilmeisesti anti-fingerprint-pinnoite myös. Onko kenelläkään mitään konsteja neuvoa?


      • uusavutonkin
        Uusi pakastinkaappi kirjoitti:

        Minä koitin puhdistaa upouutta rosteripintaista pakastinkaappia, johon oli tehtaalla liimattu tarralappu päälle. Fairy pehmeä liina tekivät naarmuja, ihmesieni teki pinnan sameaksi! Nyt en ymmärrä, millä pinnan saa ennalleen, vai onko se lopullisesti pilalla?! Pinnassa oli ilmeisesti anti-fingerprint-pinnoite myös. Onko kenelläkään mitään konsteja neuvoa?

        Tee tavallisesta pyykinpesujauheesta tasainen puuro, jonka levität pinnalle, anna vaikuttaa puolisen tuntia, pyyhi liiat pois kostealla liinalla, huuhdo märällä mikrokuituliinalla useaan kertaan ja viimeistele kostealla talouspaperilla, jonka jälkeen kuivaat kuivalla talouspaperilla.


    • EiKiitosRosteria

      Voiko rosteripintoja maalata?

      • eienääteeseitse

        Mikä ettei voisi, mutta ei niistä kauniita tule.

        Pitäisi viedä oikeastaan automaalaamoon, jossa oikealla maalilla ruisku- tai puuterimaalattaisiin pinta siististi sileäksi - tulee varmaan halvemmaksi ostaa uudet keittiön kalusteet.


    • halpaeivoiollahjuva

      Oikeastaan simppelein ratkaisu on vain kostutettu talouspaperi, jolla vähän hinkkahankkaa pintaa ja kuivalla paperilla pyyhkii päältä - toimii ainakin omissa rosteripinnoissa kuin myös kromatuissa.

    • Anonyymi

      "Rosteripintaiset" kodinkoneet ovat ihan tavallista terästä jotka on päällystetty rosterin näköisellä kontaktimuovilla. Tiskipöydät ja uunit ovat ehkä rosteria. Magneetilla voi helposti kokeilla mikä on rosteria. Rosteriin ei magneetti tartu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe