HEI
Miten nopea on Intellin prossu 2140?
Kuisnopeaa
7
738
Vastaukset
- asasdso
Se on niin nopee et karkaa sun käsist.
Millä kellotaajuudella käytellään.Vakiokelloilla nopeudeltaan ei mikään kummoinen noin samanhintaisten halvimpien Athlon tuplaydin prosessoreiden luokkaa(64X2 3600-3800).
Jos taas tuota ylikellotetaan yli 3GHz:n se on nopeampi kuin Athlon 64X2 6000 .Se edellyttää kyllä sitten hyvää emolevyä ja ehkä parempaa jäähdytystä.Sopivilla komponenteilla tuon E2140 nopeus tuplaantuu.
Vertaile itse:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pentium-e2160.html- Jonagold
Kellotaajuus ei kerro kaikkea prosessorin nopeudesta...
Jonagold kirjoitti:
Kellotaajuus ei kerro kaikkea prosessorin nopeudesta...
Vertailtaessa samaa prosessoria eri kellotaajuudella se kyllä ilmaisee prosessorin laskennallisen nopeuden jotakuinkin suhteessa kellotaajuuteen.Omien kokemusten mukaan esim. SuperPi
E6400 2,1GHz 26sekunttia
E6400 3,3GHz 18sekunttia
Edellinen pätee tietysti vain jos prosessorit ovat identtisiä muilta specseiltään kuten välimuisti,väylätaajuus jne.
Saman prosessorinkin kesken saadaan nopeuseroa jopa samalla kellotaajuudella kerrointa muuttamalla.
Pienemmällä kertoimellä toimiessaan prosessori on nopeampi väylätaajuuden kasvaessa.- on kyllä ihan totta
Jonagold kirjoitti:
Kellotaajuus ei kerro kaikkea prosessorin nopeudesta...
Niinpä tuo on kyllä ihan totta ei aina nuo prossun megaherzit merkitse niin paljoa. Tosin varmaan moni intel prossun omistava pellet tuijottavat aina näitä megaherzejä johan se nähtiin pentium 4 prossujen ja intel celeronejen aikaan vaikka 3.0ghz nämä intelin prossujen megaherzit olit niin amd sempron ja amd ahtlon prossut kusivat pyödän alle nämä intelin prossut paljon pienemmillä kellotaajuksillaan.
on kyllä ihan totta kirjoitti:
Niinpä tuo on kyllä ihan totta ei aina nuo prossun megaherzit merkitse niin paljoa. Tosin varmaan moni intel prossun omistava pellet tuijottavat aina näitä megaherzejä johan se nähtiin pentium 4 prossujen ja intel celeronejen aikaan vaikka 3.0ghz nämä intelin prossujen megaherzit olit niin amd sempron ja amd ahtlon prossut kusivat pyödän alle nämä intelin prossut paljon pienemmillä kellotaajuksillaan.
Paitsi että tunnut tietävän varsin paljon,ei siinä vielä mitään.En minä siitä ole kateellinen mutta miten helvetissä pystyt kirjoittamaan noin pitkiä lauseita ja vielä ajatuskin pysyy kasassa.Jessus
- dawdawdwa
Kaverilla on E2140 kellotettuna 3Ghz:siin ja vakio coolerilla lämmöt on noin 60-75 astetta. Emolevynä tais olla Asuksen P5B.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540