Täysin turha palsta

..............

Amiga on kuollut ja kuopattu. Tälle palstalle saisi olla joki museo osio.

9

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A500 WB 1,3

      Amiga oli aikoinaan suosituimpia koneita niin kotikäytössä kuin tv-tuotannossa jne. videohommissa mutta ajat on muuttuneet. Vaikka Amiga saisikin nyt jotain koneita markkinoille, on se jo myöhäistä, siitä tuskin enää tulee mitään merkittävää tekijää. PC ja Apple ovat tietokonepuolen ylivoimaiset valtiaat ja pelipuolella pelikonsolit, PS3 ja XBOX360, Amigasta ei ole näidenkään haastajaksi enää.

      • avata koko palstaa

        jos sillä ei itselle ole mitää muuta käyttöä kin kritisoini.Poistuu tämäkin aikanaan.Ei nämä ikuisia ole mikään. Malttia, ja tutki muista palstoja,kun et tätä tarvitse.


      • ihan,
        avata koko palstaa kirjoitti:

        jos sillä ei itselle ole mitää muuta käyttöä kin kritisoini.Poistuu tämäkin aikanaan.Ei nämä ikuisia ole mikään. Malttia, ja tutki muista palstoja,kun et tätä tarvitse.

        samaa mieltä. Joidenkin on vain pakko avata suunsa ja purkaa pahaa oloaan. Sitä paitsi ei amiga mihinkään kuopattu ole. Ei ainakaan niin kauan, kun yksikin ihminen sitä käyttää. itse kaivan välillä kaapista täysin toimivan C64:n ja alan muistelemaan lämmöllä lapsuuttani. :)


      • Makoileva stallari
        ihan, kirjoitti:

        samaa mieltä. Joidenkin on vain pakko avata suunsa ja purkaa pahaa oloaan. Sitä paitsi ei amiga mihinkään kuopattu ole. Ei ainakaan niin kauan, kun yksikin ihminen sitä käyttää. itse kaivan välillä kaapista täysin toimivan C64:n ja alan muistelemaan lämmöllä lapsuuttani. :)

        käyttelen kyl Amigaa ihan sujuvasti ja kustannustehokkaasti


      • että.
        ihan, kirjoitti:

        samaa mieltä. Joidenkin on vain pakko avata suunsa ja purkaa pahaa oloaan. Sitä paitsi ei amiga mihinkään kuopattu ole. Ei ainakaan niin kauan, kun yksikin ihminen sitä käyttää. itse kaivan välillä kaapista täysin toimivan C64:n ja alan muistelemaan lämmöllä lapsuuttani. :)

        vanhat kasettipelit eivät nykyään toimi. 10 vuotta on muistaakseni väitetty niiden säilyvän.


    • Maccileipä

      Kyllä Atarikin jonkun palstan soisi!

      Joillakin (useimmilla) oli Amiga, mutta on meitä Atari ST tyyppejä täällä myös ihan samoilla oikeuksilla!

      Minä en tiedä Amigasta hevon vittua, mutta Atari on ollut mun sydäntä aina lähellä!

    • Itse olen huomannut että nyt Amiga alkaa olla niin vanha että ihmiset alkaa kiinnostua siitä. Käytetyt Amigat vaihtaa hyvin omistajaa, ostajina yleensä sellaiset joilla on ollut 15-20v sitten itsellään Amiga, tai sitten niitä joilla oli silloin PC ja haluaa halvalla nähdä mistä jäivät paitsi.

      Olen kasannut ja myynyt monta Amiga 500-pakettia ja aina mennyt kaupaksi hyvään hintaan. Käyttäjiä on siis ja käyttäjäkunta on uskollisempaa kuin minkään muun merkin käyttäjät.

      Ja periaatteessa on uutta rautaa tullut, vast'ikään tuli Minimig, joka on A500 toteutettuna FGPA-piirillä:
      http://home.hetnet.nl/~weeren001/

    • sillä

      vielä on harrastajia, kakaret ei noista ymmärrä mitään

      Itssellä on kaksi modattua Amiga500sta ja Atari512 laajennetuna sekä tv-laatikollinen extraa

      Amigat kaipais uudet levy-asemat, nykyiset on kuluneet loppuun

      • Levykeasemat on Amigan (lähinnä A500) akilleen kantapää. Muuten koneet kestäneet hyvin 20 vuotta, mutta alkaa jo joka toisessa olla levari hajalla. Koneet kestää vielä toisen 20 vuotta kevyesti, jos tuo puute vaan korjataan. Puutetta ei tarvitse välttämättä korjata suoraan, vaan voi keksiä myös muun ratkaisun (tai olla jo keksitty).

        Amiga 1200:ssa ja muissa kiintolevyllisissä Amigoissa ongelma ei ole niin suuri, koska levykeasemaa ei tarvitse juurikaan ja voi käyttää cd:tä tiedonsiirtoon. Ja uudemmilla kickstarteilla on mahdollista bootata lisälevarilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe