Rondo-langathan lienevät kunnon vintagea.
Tietäisiköhän kukaan, onkohan näille aikoinaan Valvillan valmistamille Rondo-langoille vastaavia nykyään?
- Impivaara ja seitsemän veljestä (-veikkaan että tämä olisi 7 veljestä nykyään?)
- Untuva (100% villaa?)
- Timantti (100% villaa?)
- Marimba (100% villaa?)
- Keltavuokko
- Vilpoinen villa
- Royal Crepe
- Sinivuokko
- Laila
Ko. lankoja on käytetty WSOY:n (vm. 1983) kirjassa Neuleita ihan pienille, kirj. Liisa Teirisalo.
Rondo langat- vastaavia nykyään?
5
9910
Vastaukset
- mimmu777
7-veljestä on nykyinen nimi "Impivaaralle".
Untuva on kaiketi nykyisin Vauva-lanka.
Tarkan tiedon käytössä olevista langoista saanet varmimmin Novitan asiakaspalvelusta! - Anna I
... silloinen Helsingin Villakehräämö Oy, nyk. Novita osti Rondo-tuotemerkin, ja itse asiassa myikin aika pitkään Rondo Nallea, ennen kuin muutti sen Novita Nalleksi.
Rondon langat hävisivät pikku hiljaa markkinoilta, kuten muidenkin kotimaisten kehräämöiden, HVK:n ostettua kilpailijansa yksi toisensa jälkeen.
Impivaara jne = 7 veljestä, voit myös käyttää Gjestalin villaisempaa Jannea
Untuva = Bambino, mikä tahansa villainen vauvalanka käy - ovat tiheyksiltään niin lähellä toisiaan
Marimba - voit korvata Gjestalin Naganolla (100% villa) tai Superwash Siljalla (75% villa, 25% polyamidi)
Vilpoinen Villa - taisi olla metreiltään ja tiheyksiltään aika lähellä Hjertegarnin Sock4 (villa 75%, polyamidi 25%, 210m = 50g) sekä Zitronin Trekking Pro Naturaa (villa 75%, bambu 25%, 100g = 420m)
Muita lankoja en muista, vuokkosarja oli puuvillan/pellavan yms sekotetteita, niille mahdollisesti löytyy korvaavia lankoja myös tänäkin päivänä.- Anonyymi
Rondo Platina Mikä vastaa
- Anonyymi
Mulla on tällaista hyvin tumman vihreää mohair lankaa pyöreässä perässä diva Rondo Helsingin villakehräämö oliko nyt niin että Novita on sen ostanut ei ehkä tuollaista mohair lankaa enään valmisteta?
- Anonyymi
Mulla loppui juuri kesken sukan harmaa 7veljestä. Onneksi muistin tädin perintölankavuoren ja tadaa! Impivaara ja seitsemän veljestä kerä löytyi ♡
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271924
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561276Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?631192Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798