Heippa,
Luen tätä palstaa epäsäännöllisen säännöllisesti ja ihmettelen suuresti. Kuinka on mahdollista, että ihmiset ovat niin negatiivisia kun vaan ovat? Miksi asioista vaan valitetaan, eikä nähdä hyviä puolia. Niitähän on joka paikassa, myös Suomessa.
Olen asunut ulkomailla 12-vuotta. Olen aikeissa muuttaa takaisin muutaman vuoden sisällä, ainakin muutamaksi vuodeksi, monestakin syystä. Vähän masentaa nämä kirjoitukset, vaikka en oikein jaksa niihin objektiivisesti suhtautua. Kertokaa mielummin jotakin positiivista, edes joskus.
Eikö se ole itsestä kiinni, miten elämän haluaa nähdä. Olisiko mitenkään mahdollista luoda edes kerran positiivinen keskustelu.
Nimimerkillä:
Suomen luonto on kyllä kaunis!!
Negatiivinen asenne
7
1806
Vastaukset
- ensin
Joo, joo, mutta jos ei nää kaunista luontoa, kun näkee vain oman pahoinvointinsa. Näin on näreet. Suomessa on paljon hyvää jos vain on kykyä katsoa oikeella asenteella ympärilleen. Palasin juurilleni joku vuosi sitten ja voin hyvin.
- joo joo
Älä viitsi tollasta tätimäistä eettistä paskaa tulla tänne jauhaa. Onko maailma mukamas reilu? Mene katsomaan minne tahansa ruusutarhasi ulkopuolelle, niin itsekäs yhteiskuntaluokkasi kyllä on mukavasti järjestänyt vähempiosaisille ihan sietämättömät olosuhteet. Pitäisikö heidän lausua kanssasi täällä kaiken maailman kohteliuaisuuksia ja latteuksia kaltaisillesi. Olet iso lapsi, ja sekin on suuri kohteliaisuus sinulle.
- Hyvä Suomi
Et sinä tasapainoisten ihmisten rakkautta Suomea kohtaan horjuta tippaakaan typerillä lausunnoillasi. Turhaan kirjoittelet.
- Köyhyysrajan pinnassa elävä
Hyvä Suomi kirjoitti:
Et sinä tasapainoisten ihmisten rakkautta Suomea kohtaan horjuta tippaakaan typerillä lausunnoillasi. Turhaan kirjoittelet.
Näethän että kansamme on mätää, mutta jos siltä ei suurempia odota, ei tarvitse myöskään pettyä. Hyvin täällä pärjää köyhänäkin.
Tervetuloa Suomeen, nätti maa tämä on!
- Ikityötön
Jos haluat rehellisen vastauksen paluumuuttajalta vilpittömään kysymykseen niin se on: älä muuta tänne!
Kukaan ei vaivautunut minulle aikoinaan minun paluumuuttaessani kertomaan asioita niin kuin ne olivat (turhaa se olisi ollutkin, koska muutin pakosta).
Mutta sinä et ilmeisesti halua rehellistä vastausta vaan vastausta joka on päähänpinttymäsi mukainen.
PS. Kalifornian luonto on sitä paitsi paljon nätimpi kuin Suomen luonto. Siellä hyppii meressä delfiinit, täällä hyppii silakat kun meinaavat tukehtua sinilevään. - Ei ikinä takaisin
jotka hyvin toimeentulevina jaksavat katsella maisemia ja voivat keskittyä ajattelemaan muutakin kuin jokapäiväistä leipäänsä. Ja onnellisia ne, jotka voivat jättää kotirantansa helpommin ja kauemmas kuin silakat hapenpuutteessa.
Mutta on niitäkin, joille kumpikin elämäntyyli on utopiaa. - nyt riitti!
Minä taas jaksan ihmetellä joidenkin suomalaisten tekopirteää asennetta. Varsinkin suomalaisessa työelämässä olen törmännyt tähän "positiiviseen" asenteeseen; tehdään ylityöt ilmaiseksi, työvuoroista ei marista, palkkaa ei vaadita ja hymyillä pitää epätoivoisesti, vaikka saisit haukkuja jatkuvalla syötöllä esimiehiltä. Minulle on jäänyt aina epäselväksi, johtuuko tämä "mielenhäiriö" koulujen ja kotien harrastamasta aivopesusta, epätoivoiseksi äityneen työelämän synnyttämästä perseennuolennasta, työpaikoilla riehuvasta kiusaamisepidemiasta, vai jostain muusta hengissäselviytymiseen liittyvästä strategiasta?
Jotta tähän ikuisuusongelmaan saadaan hiukan selvyyttä eli; onko Suomi kiva ja *kewl* maa asua, vaiko Euroopan pe*sereikä, siihen tarvitaan puolueetonta arvioitsijaa. Otetaanpa siis sellainen ja kehoitan näitä tekopirteitä yksilöitä tutustumaan, mitä englantilainen Financial Times -lehti kertoi parisen viikkoa sitten Suomesta. Näin lyhyenä briefauksena voin todeta, että lehden mukaan Suomi on saatanan masentava, henkisesti köyhä, helkkarin iso tuloloukku "siellä jossain", missä ilmasto muistuttaa Siperiaa ja ihmiset ovat enimmäkseen parisuhdeväkivaltaisia rasisteja.
Olen itse muuttamassa vuoden sisällä pois Suomesta, vaikka muutto on sanana liian neutraali kuvaamaan päätökseen johtavia tunteita. Itse luonnehtisin tunnetilaa lyhyesti ja ytimekkäästi seuraavalla sanalla - pakokauhu. Suurin pelkoni ulkomailla ei ole kulttuurishokki, sillä tuttavapiiriini kuuluu useita ulkomaalaisia, osaan 5 eri kieltä, enkä ole syntynyt Suomessa, vaan se, joudunko törmäämään suomalaisiin ja suomalaiseen mentaliteettiin vielä ulkomaillakin. Tätä palstaa lukemalla on jo nimittäin käynyt ilmi, että näitä tekopirteyden sinivalkoisia apostoleita vaeltaa joukoittain pitkin Eurooppaa saarnaamassa positiivisuuden evankeliumia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100