Ole positiivinen tänään...

On todettu ,että ihminen pysyy terveempänä,kun oppii huomaamaan hyvät asiat ja sivuuttamaan huonot asiat.Se ei ole aina helppoa,kun tuntuu ,että ongelmat kaatuvat niskaan,mutta harjoitella kannattaa aina.Jos se tuntuu vähän keinotekoiselta aluksi,niin pikkuhiljaa,se tuottaa
tulosta.Onko teillä kokemuksia tästä aiheesta?
Tässä olisi hyvä motto;"Tee joka päivä yksi ihminen onnelliseksi,vaikkapa itsesi" t.Irkku

9

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen lahjan

      paketin, jonka tiesin ilahduttavan.

      Tulin itsekin siitä onnelliseksi.
      Kun näin heidän pihallaan kastemadon kuolemaisillaan, (vielä kuitenkin liikkuvana),
      työnsin varovasti sen lehdelle ja kannoin kosteaan, multaisaan paikkaan köynnöskasvin juurelle,
      jotta sekä madon että mullan kunto paranisi.

      Kastemadothan möyhentävät ja ravitsevat multaa.

    • Tein piirakkataikinan ja aloin kuoria omenoita, joita olimme saaneet ison pussillisen vanhalta ystävältämme.
      Kaikki olivat matoisia ja osa puolimätiä. Rumppuja tuli nelinkertainen määrä käyttäkelpoiseen verrattuna, ja manailin niitä perkaillessani.

      Sitten yht´äkkiä pamahti päähäni millainen kiittämätön idiootti olen. Miltei sokea, huonokuntoinen ihminen kerää meitä ilahduttaakseen hyvää hyvyyttään suuren määrän omenoitaan, ja minä kiukuttelen kuin pahainen kakara.
      Saatte uskoa, että minua hävettää!

      • Onkkelis

        Tein itseni pitkäksi aikaa onnelliseksi kun menin eilen suureen Runotapahtumaan ja luulen että lähi-ympäristönikin saa nauttia keventyneestä olostani. Leijun kuin pilvissä pitkääään..........


    • Hintriika*

      Sinä sitä osaat olla todella positiivinen ihminen, irkku-37, vaikka niin monta taakkaa Sinullakin on kannettavana!

      Sitä positiiivista ajattelua minäkin olen yrittänyt tyrkyttää täällä monet kerrat. Joskus saan moitteita, että yritän lakaista maailman ongelmat maton alle. Mutta eihän se ole sama asia!

      Maailmasta eivät ongelmat lopu, vaikka murehtisimme itsemme puhki. Paremmin niitäkin jaksaa torjua (siinä, missä pystyy), kun iloitsee siitä, mikä nyt on myönteistä.

      Jos joku asia menee päin mäntyä, niin toki siitä voi ottaa opikseen, mutta sitten sen voi haudata lukkojen taakse. Ei sitä tarvitse märehtiä koko aikaa olla.

      Ilon aiheita löytää ympäriltään, ellei ryhdy jäykkäniskaiseksi tahallaan! Ja iloa voi tuottaa ympärilleen varsin pienillä asioilla! Kun saa hymyyn vastahymyn, on tehnyt jo kaksi ihmistä onnelliseksi! Hänet ja itsensä.

    • Viime viikolla vietettiin positiivisuusviikkoa, ja vuoden positiivisimmaksi valittiin Teemu Selänne.Aikaisempia valintoja ovat olleet mm. Pirjo Kauppinen ja Jari Sarasvuo.
      Sarasvuo on tehnyt asiasta menestyvän bisneksen .Hän pitää seminaareja ja kouluttaa esim. firmojen väkeä.

      Asenne ratkaisee, niinhän sitä sanotaan.

      Ihminen voi muuttua, opetella uutta elämänasennetta vanhemmitenkin. Monasti riittää, kun sallii positiivisten asioiden tulla luokseen, tai niitten pariin voi hakeutua tietoisesti.Eikä tarvitse olla isoista asioista kysymys: hymy, kiva tekstiviesti, kuulas syyspäivä, kissan silitys, hyvät päiväkahvit.

      Eräs ystäväni lohdutti minua viisaasti: Et voi estää lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä tekemästä pesää pääsi päälle.

      Kiitos, Irkku, valoisasta viestistäsi!

      • mukavaa,kun osallistutte tähän ketjuun..
        Tuli mieleeni semmoinen asia..onko yleistä meissä
        kaikissa: Menemme kylään ja viemme tuliaisia..
        saaja miettii kuumeisesti,että mitenkähän korvaisin tuon ja sitten seuraavalla kerralla
        on tuomiset vähän komeammat..Pitäisköhän semmoistakin opetella,että iloitsemme vain
        ystävällisyydestä,emmekä mieti korvauksia..Ja
        kaikki myönteinen palaute saa meidät aina ihan hämillemme..Onhan se mukavaa,jos joku meitäkin
        välillä kehuu ja sitten voimme jatkaa samalla linjalla..Leppoisaa illanjatkoa..t.Irkku


      • Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

        mukavaa,kun osallistutte tähän ketjuun..
        Tuli mieleeni semmoinen asia..onko yleistä meissä
        kaikissa: Menemme kylään ja viemme tuliaisia..
        saaja miettii kuumeisesti,että mitenkähän korvaisin tuon ja sitten seuraavalla kerralla
        on tuomiset vähän komeammat..Pitäisköhän semmoistakin opetella,että iloitsemme vain
        ystävällisyydestä,emmekä mieti korvauksia..Ja
        kaikki myönteinen palaute saa meidät aina ihan hämillemme..Onhan se mukavaa,jos joku meitäkin
        välillä kehuu ja sitten voimme jatkaa samalla linjalla..Leppoisaa illanjatkoa..t.Irkku

        "Loppukommentissasi" nostit esille peräti uuden keskustelun aiheen! Nuo tuliaiset tai vastaavaf lahjat!

        Minulle tuottivat pitkään vatsanpuruja juuri tuliaiset. Täällä pohjoisessa on käynyt ystäviä kyläilemässä huomatttavasti enemmän kuin Helsingin aikoina. Saan joskus roppakaupalla ihania herkkuja: marjoja, kalaa, lihaa, sieniä. Tai sitten omatekoisia käsitöitä.

        Kauan ajattelin, kuinka koskaan kehtaan mennä heidän luokseen. Ja ääneenkin sitä voivottelin. Meni aikansa oppia hyväksymään, että tuliaiset on tarkoitettu hyvästä sydämestä minullle eikä vastavuoroisuuden odotuksella.

        He tietävät, kuinka onneton marjastaja ja sienestäjä olen. (Hyvä jos joskus jotakin omaan tarpeeseen onnistun keräämään.) Muita herkkuja saan vain rahalla. (He tietävät, ettei minulla sitä paljon ole.) Ei minulla ole myöskään tuliaisiksi sopivia käsitöitä. (Senkin he tietävät.)

        Harrastuksenikin ovat ihan vääriä ajatellen tuliaisia! Työväenopiston kursseilta ei synny mitään lahjapakettiin käärittävää! Ei muistakaan harrastuksistani.

        Joskus sentään minäkin keksin jonkun vaatimattoman lahjan, joka silti saajalleen on tarpeellinen. Tai onnistun tekemään pienen maistiaisen tuliaisiksi.

        Kun annan sen tavallisena arkipäivänä, tunnen, kuinka hyvän mielen saa lahjanantaja. Tätä olen yrittänyt painaa päähäni ja oppinut vähitellen myös vastaanottamaan.


    • tee itsesi

      Tee itsesi onnelliseksi niin teet onnelliseksi
      myös läheiset ihmiset.

    • Sinun ja muidenin ajatukset ovat kauniita ja hyviä.

      Kyynelten takaakin voi hymyillä ja olla ystävällinen.

      Vaikkapa oven avaus kumartaen ja lakkia nostaen saa joskus aikaan kiitossanojen tulvan. Nirppanokat menevät kyllä nokka pystyssä ohi, sanattomina.

      Kohteliaisuudet, ystävällisyys ja kauniit sanat, eivät kyllä saa aina aikaan edes kiitos-sanaa.

      Eihän kohteliaisuutta ja ystävällisyytä ostomielessä tehdäkään mutta sillä voi testata kanssaihmisiä. Ystävällisyys pitäisi saada kansantaudiksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2359
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      57
      1360
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe