Kovalevyn asemien yhdistäminen XP:ssä?

Razer

Tarvisin ohjeet siihen kuinka voin yhdistää/osioida asemani, tässä tapauksessa ne ovat (H:) ja (J:), mutta haluaisin ne yhdeksi ja samaksi. Asemat ovat samalta kovalevyltä (slave). Olen formatoinut asemat joten ei tarvisi muuta kuin yhdistää ne.
Miten se onnistuisi???
Minulla on Windows XP.

5

6463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

      Hieman ennen käynnistymisen alkua ala painella F(-näppäintä niin avautuu pieni ikkuna valitse nuolinäppäimillä CD-asema jolloin koneesi käynnistyy Asennus CD-rompulta valitse Uuden kopion asennus (älä siis valitse Päivitys-asennusta,jos sinulla on päivitys romppu sillä voi tehdä myös täysasennuksen!)
      Asennuksen edistyessä tulee selkeät ohjeet, poista ensin Osiot kun se kohta tulee jolloin tyhjentää eli formatoi kovalevyltäsi kaiken aiemman tiedon, sitten tulee kysymykset ja ohjeet selkeästi miten määrittelet uudet osiot.
      Sun xp cd:llä on levyjen hallinta ohjelma. Ole tarkkana et käsittelet oikeaa kovalevyä!! :)

    • Hulk

      Suora yhdistäminen onnistuu vain (kaupallisilla) apuohjelmilla, ei windowsin mukana tulevilla välineillä. Mutkan kautta homma onnistuu joko vanhalla tutulla FDISK:illä tai sitten uudella DISKPART:illa. XP:n mukana tulee DISKPART, mutta yksinkertaisempi FDISK löytyy useimmilta jostakin DOS-korpun kulmalta.

      Diskpart osaa laajentaa H-osion, kunhan ensin poistat tuon J-osion. Ole ERITTÄIN HUOLELLINEN, jotta et tuhoa vääriä osioita [tarkista useampaan kertaan listaamalla että olet oikella fyysisellä levyllä].

      Toimi jotakin näin:
      - Avaa help ja etsi diskpart-komennot
      - Avaa DOS-ikkuna ja anna komento DISKPART
      - [ei ole tässä nyt diskparttia, eli ohjeet ovat summittaiset, help-ikkunasta näet oikeat komennot]
      - mene oikealle levylle (SELECT DISK n tai jotakin, n = 0 ekalle levylle, jne)
      - varmista pariinkin kertaan (LIST VOLUME, LIST PARTITION) osoiden kokoja yms. tutkien että olet varmasti oikealla levyllä
      - poista jälkimäinen osio (se joka oli J), osio pitää ensin valita (SELECT) ja sitten poistaa
      - valitse jäljelle jäänyt osio
      - laajenna osio (ilman tilamäärettä, niin käyttää koko vapaan tilan). En muista komentoa R-jotakin?
      - mahdollisesti sinun pitää lopuksi antaa osiolle asematunnus (H)
      - poistu diskpartista
      - joudut formatoimaan osion uudelleen

      * katso joka vaiheessa mitä olet saanut aikaiseksi listaamalla partition / volume / disk tietoja. Diskpart-komennot ovat jotenkin epäloogisia, eli saat varmasti harjoitella ennen kuin onnistut. Pidä huoli että muutat oikean aseman tietoja.

      • Razer

        Kiitos ohjeista!
        Kokeilin aluksi Partition Magic:llä mutta ei onnistunut ja otin käyttöön Diskpartin ja johan alko lyyti kirjottaa.

        Kiitos!


    • yxohjus

      mitenkäs saan yhdistettyä uuden levyn vanhaan c:asemaan win7ssa, C.on täynnä ja tarvitaan lisää tilaa.

      • Et mitenkään. Laita uusi levy d:ksi ja siirrä c:ltä sinne tavaraa.

        Tai mieluummin asenna uusi levy päälevyksi joko puhtaalla asennuksella (aika iso homma kaikkine ajureineen, servicepackeineen ja säätöineen, mutta Windows on kyllä hyvä aika-ajoin asentaa uusiks), tai sitten kloonaat nykyisen c:n sisällön uudelle (isommalle) kovolle ja laitat sen sitten päälevyksi. Sen jälkeet formatoit vanhan levyn ja laitat sen jonon jatkoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe