Joulukuussa synnyttävät

...äitylit

Mites menee teillä jotka joulukuussa synnytätte? Mulla menossa 26 2. Masu ei ole vielä pahemmin kasvanut. Väsyttää ja välillä kolottaa eli supistaa. Teen aika raskasta työtä. Nostelen noin 20 kg kuormia jatkuvasti. Lääkärin mielestä ei ole hätää. Naiset tekee kuulemma ennätyksiään urheillessa vielä viikoille 20. Ihmettelempä hieman,että eikös se vähän ihmisestäkin ole kiinni kuka mihinkin pystyy.
No päivä kerrallaan tässä mennään ja vauvan vaatteita pestään. Kun sitä ei koskaan tiedä milloin se lähtö koittaa.....

9

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitetaan aikaa tappaa. Vauvan vaatteita olen minäkin pessyt ja omia vaatteita siirrellyt vaatekaapista pois, että saa vauvan vaatteille tilaa. Masu on jo kasvanut ihan mukavasti. Mulla menossa 26 1.

• kohta kolmen äiti

Aika menee aika nopsaa kahden lapsen kanssa, joista toinen käy päiväkodin pienryhmässä klo.8-16.
        Vauvan vaatteita en ole pessyt, eikä niitä paljoa vielä olekkaan.(ehdin vanhoja myydä jo osan pois), kiirettä en aijo pitää niiden kanssa, sitten joskus rv.32 voisi alkaa suunnitella pesu hommia muita valmisteluita.
        Masu on kasvanut jo aika mukavasti.Edessähän tuo jo on.Pahasti välillä repii kohtua kun tyttöä (1v) nostelen ja kantelen. Ensiviikolla lääkärineuvola. Nyt siis rv.27 5 menossa. Lauantaina meillä vietetään 1v ja 5v synttäreitä, pitäisi jaksaa alkaa leipoa jo valmiiksi pakkaseen osa tarjottavista.
        Paino noussut nyt n.4.5kg, verenpaine alahaisissa lukemissa. Ei ongelmia :)
        Hissi remontti talossamme meneillään vielä seuraavat 7 viikkoa, joten tätyy kävellä portaita pitkin viidenteen kerrokseen saakka.. Kyllähän nuo nyt kävelee joten kuten, tyttö sylissä kyllä raskaampaa! Mutta entä esim. kuukauden päästä?!

• Nannukkaliini
        kohta kolmen äiti kirjoitti:

Aika menee aika nopsaa kahden lapsen kanssa, joista toinen käy päiväkodin pienryhmässä klo.8-16.
        Vauvan vaatteita en ole pessyt, eikä niitä paljoa vielä olekkaan.(ehdin vanhoja myydä jo osan pois), kiirettä en aijo pitää niiden kanssa, sitten joskus rv.32 voisi alkaa suunnitella pesu hommia muita valmisteluita.
        Masu on kasvanut jo aika mukavasti.Edessähän tuo jo on.Pahasti välillä repii kohtua kun tyttöä (1v) nostelen ja kantelen. Ensiviikolla lääkärineuvola. Nyt siis rv.27 5 menossa. Lauantaina meillä vietetään 1v ja 5v synttäreitä, pitäisi jaksaa alkaa leipoa jo valmiiksi pakkaseen osa tarjottavista.
        Paino noussut nyt n.4.5kg, verenpaine alahaisissa lukemissa. Ei ongelmia :)
        Hissi remontti talossamme meneillään vielä seuraavat 7 viikkoa, joten tätyy kävellä portaita pitkin viidenteen kerrokseen saakka.. Kyllähän nuo nyt kävelee joten kuten, tyttö sylissä kyllä raskaampaa! Mutta entä esim. kuukauden päästä?!

Juu...eli täällä mennään rv 24 4 ja vatsaa tosiaankin on ihan kiitettävästi=)
        Koitan liikkua ja hiukan tarkkailla syömisiä mutta kuitenkin painao on tullut jo kymmenisen kiloa..ja lisää on varmasti tulossa mutta sisullahan siitä sittenpääsee kun vauva on turallisetsi maailmassa koska herkuttelulla tämä paino ei ole tullut=)

Äippäpakkaus on tullut ja on noita vauvan vaatteita muitakin hiukan kertynyt mutta mitään en ole alkanut peseileen tmv.
        Vauvan huonekin on vielä ihan "työhuoneena" että pitäsköhän jossain vaiheessa alkaa jo noita tarvittavia tavaroita paikoilleen asettelemaan...ehtiihän sitä=)
        10 viikkoa töitä ja sitte alkaa äippäloma=)

Olo on välillä tosi hyvä ja välillä tosi paksu ja tunkkainen....lantiota särkee silloin tälölin ja selkä tuntuu väsyvän..
        Joskus liikuntaa harrastaessa tulee supistelujamuttei aina....tässä juuri lähden kävelylle=)

Paljon te muuten harrastatte liikuntaa?
        mä olin ennen aktiiviliikkuja eli ihan joka päivä jotain, nyt käyn 1-2 kertaa uimassa ja saman verran kävelyllä....ei oikein tuo energia tunnu riittävän tai sitte sattuu johki..
        ois kiva enempi liikkua mutta......tammikuussa sitte vauvan kanssa=)

• ...äitylit
        Nannukkaliini kirjoitti:

Juu...eli täällä mennään rv 24 4 ja vatsaa tosiaankin on ihan kiitettävästi=)
        Koitan liikkua ja hiukan tarkkailla syömisiä mutta kuitenkin painao on tullut jo kymmenisen kiloa..ja lisää on varmasti tulossa mutta sisullahan siitä sittenpääsee kun vauva on turallisetsi maailmassa koska herkuttelulla tämä paino ei ole tullut=)

Äippäpakkaus on tullut ja on noita vauvan vaatteita muitakin hiukan kertynyt mutta mitään en ole alkanut peseileen tmv.
        Vauvan huonekin on vielä ihan "työhuoneena" että pitäsköhän jossain vaiheessa alkaa jo noita tarvittavia tavaroita paikoilleen asettelemaan...ehtiihän sitä=)
        10 viikkoa töitä ja sitte alkaa äippäloma=)

Olo on välillä tosi hyvä ja välillä tosi paksu ja tunkkainen....lantiota särkee silloin tälölin ja selkä tuntuu väsyvän..
        Joskus liikuntaa harrastaessa tulee supistelujamuttei aina....tässä juuri lähden kävelylle=)

Paljon te muuten harrastatte liikuntaa?
        mä olin ennen aktiiviliikkuja eli ihan joka päivä jotain, nyt käyn 1-2 kertaa uimassa ja saman verran kävelyllä....ei oikein tuo energia tunnu riittävän tai sitte sattuu johki..
        ois kiva enempi liikkua mutta......tammikuussa sitte vauvan kanssa=)

jonkin verran yritän liikkua. Ennen odotusta sain pudotettua 20 kg pois ja nyt harmittaa kun en pysty niin paljon liikkumaan,kuin silloin tuli jo tavaksi. Olen myös kova herkuttelemaan vaikka ei vielä onneksi paino ole noussut kuin viitisen kiloa. Mulla on myös kaksi tyttöä ennestään. Seitsemän vuotias ja toinen on viisi. Osaavat pitää liikkeessä työpäivän jälkeen hekin. Pyöräilen ja lenkkeilen iltaisin muutaman kilometrin lenkkejä. Selkää vain tuppaa koskemaan ja kun on ainainen pissi hätä ei vessasta ole kovin pitkälle lähteminen.
        Toivottavasti ei tule kovaa pakkas talvea (mitä on lupailtu) niin pääsee tosiaan sitten tammikuussa reippailemaan vaunujen kanssa. Oikein odotan innolla. Isännällekin ehdottelin et pukki vois tuoda crosstrainerin(?) jos sitten ei mihinkään pääse niin olis edes joku vehe millä kiloja karistaa :)

• Peilikuva_

Tässä yksi joulukuussa synnyttävä lisää. Oon viikolla 24 3,viime keskiviikkona käytiin 4D-ultrassa ja saatiin masuasukin sukupuoli selville.. Painoa on mullekkin tullut,mutta onneksi n.4kiloa vain..Täytyisi jaksaa liikkua,mutta jotenkin vain ei saa aikaiseksi.Mutta toivottavasti tämä tästä..:)

• xmas

täällä kanssa 25 2 menossa.painoa tullut n 7kg ja masu semi-iso..
        liikkuminen vaivalloista, kävely tosi hidasta.en tiedä johtuuko masussa olevasta myoomasta mikä aiheuttanut kipuja, aika pahojakin välillä, mutta kävellessä masu menee jo 5min jälk ihan kivi kovaksi.
        iskias myös aika ärtynyt.
        jotenkin ei siis ihan luxusta tämä aika mulle, mutta odotus palkitaan!!!
        päätin mennä 4d-ultraan ja se ylihuomenna!ihanaa!
        vaatteita tai .mööpeleitä en vielä ole hankkinut, vielä ehtii.. :)

• jouluodottelija

Eli rv25 0 on polkaistu käyntiin ja tässähän tämä menee, ajoittaista (lievää) nivuskipuilua lukuunottamatta. En ole oikein osannut arvoida masun kasvua, mutta viime viikon lopulla vedin ohutta syystakkia niskaan, jota käytän usein myös talvisin villapaitojen kanssa ja kas' sehän olikin yllättävän napakka. Tai lähinnä takki otti kiinni takalistosta sekä mahasta ja avokki vaan ohimennen huomautti, ettei tätä mahaa enää voi kuitata miksikään ylipainoksi ;)

Vaatteita on muutamia, mutta vielä muovikassissa ja taitaapa hintalaputkin vielä roikkua niissä. Vaatekaapitkin on vielä kahden aikuisen käytössä eli ei olla niitäkään uudelleenorganisoitu vielä. Makkarin työnurkkaus on tarkoitus purkaa ja tehdä siitä paikka tulevalle nyytille, mutta sekin on vielä vasta puheen asteella...ollaan hieman hitaasti syttyviä immeisiä. Mutta olenkin aina sanonut, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ;) Ehkä toi kodinjärjestely-/siivousvimma vielä iskee, mutta toistaiseksi vapaa-aika menee pitkälti levätessä...väsymys, kun ei tahdo höllätä otettaan. Jaksamista kaikille tuleville mameille!

• odottelija...

Meillä menossa 24 2 ja mahaa on jo ihan hyvin. Mun vaivana on se että istuminen käy koko ajan vaikeammaksi. Mua alkaa pyörryttää ja oksettaa kun istun, noin 10 minuuttia on maksimi. Eli työt, autoilu yms. alkaa olla aika hankalaa. Viime viikon olinkin sairaslomalla, nyt koitan jaksaa töissä pari päivää.
      Masussa onneksi tuntuu olevan kaikki hyvin, kova potkija tämä meidän pikkuinen. Supistuksia on aika usein, mutta onneksi ei kivuliaita. Ylihuomenna ois neuvolalääkäri, mukava kuulla taas sydänäänet!
      Iloista odotusta kaikille!!

• joulukuun alussa

eli LA ois 5.12 olen siis nyt rv 27 5.toista lasta odotan ja masu on VAAAALTAVA!!!viime neuvolakäynnillä (rv 26 6) oli sf-mitta jo 30 sm.tuntuu kun tyttö tuolla masussa liikkuisi joka sekunti mutta se tuntuu vain mukavalta=)
      itse en pystty edes ottamaan imuria kaapista,sillä heti supistaa niin (ei kuitenkaan satu) että en voi hetkeen liikkua sen jälkeen ja maha tulee silloin niin paljon ulospäin et näyttää siltä kun vauva makaisi suorana jalat suoraan eteenpäin,eli tosi friikiltä näyttää! painoa on kuitenkin tullut vain 200g=) olinhan jo ylipainoinen ennen raskauttanikin,joten ihan hyvä vain näin pieni nousu!
      jotenkin tuntuu ettei vauva pysy masussa joulukuun 5 päivään asti,en tiedä on vaan sellanen olo et tulee aikasemmin,mut toivottavasti ei kovin paljon aikasemmin! esikoinen oli kuitenkin 10pvä myöhässä,ja ehdin jo ajatella ettei hän koskaan tule ulos=)
      kovasti on ollu makean ja hedelmän himoja,sekä kotiruoka on kova sana=) hampparit ja muut rasvaset ruuat ei maistu ollenkaan,onneks=)
      onnea kaikille odotukseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      61
      11635
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      96
      8831
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      10
      4403
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      21
      3954
    5. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      5
      3861
    6. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      7
      3646
    7. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      89
      3610
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      13
      3440
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      34
      3222
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      45
      2415
    Aihe