eri luoteja katellut cal. 7,62. lapuan sivulta löytyy lapua luoteja ja niiden bc ja midway suomi joitain luoteja mutta mistä löytyy sako luoteja ja niiden bc lukuja. sakon esitteessä on joitain luotien kuvia mutta mitä eri painoja niitä löytyy. range luodin kuvaa ei mistään löydy ja sen bc:tä. lisäksi millainen on sakon 6,5g luoti. aloitteleva lataaja ei tiedä ihan kaikkea muista se jos on tyhmä kysymys tämä.
sako luodeista juttua
11
6693
Vastaukset
- On luodin tyyppi
BC on 0.332. Hae luodin tyypillä, ei mitään RANGE luotia olekkaan. Ja tota luotia saa kahtena versiona, leikkurilla radalle ja ilman eli jos ammut lintua osta sileäposkinen malli.
Ja fmj linnulle eikä mitään 6,5g reikäpäätä.- noo siite
tuo 8g luoti ei ole niin kovin hyvä lentään. ennemmin lataan 9,7 lock basella.
- tiedot
löytyvät mm. "Sako tuotekuvasto 2007" sivuilta 23 - 25. Sieltä löytyvät kaikki haluamasi tiedot (luotien kuvat, painot, bc, latausten ruudit, joulet, nopeudet, luotityypit "gee":t ym.) Yritin itsekin etsiä ko. tietoja netistä mutta en löytänyt, Lapuan sivut löytyivät kyllä. Löysin tämän tuotekuvaston eräästä ase- ja eräliikkeestä.
Jos tarkoitat 7,62 = 308win, niin sakon luoti voisi olla super range (146A) 6,6 g, bc = 0,252. En löytänyt taulukosta 6,5 g painavaa luotia.- rangesta:
jos tarkoitat sakon range luotia, niin se painaa 8 g ja bc on 0.332
- opin jo mutta
joo tulikin heti tietoa. kyllä tuo sako 8g taitaa olla soppeli mulle.
mutta asiasta toiseen tietääkö kukaan mistä saisi samaa luotia jota käytetään venäläisessä tarkkuuskiväärissä. dragunov 7,62x53r luoti on aika pitkä ja painaa 6g. terässydänluoti. siitä voisi saada hyvän jos lataa itse.
- mikä ero on
mitä eroa on sakon 8g lauodeilla 120a ja 143a. näkyy sakolla olevan myynnissä 120a luodilla olevaa panosta eli ei tarvi itse ladata.
- Peltsi
Olen miettinyt tuota samaa, että mikä ero niillä on.
Sakon kuvaston mukaan range ladataan 120A luodilla, jonka BC on sama kuin 143A:lla. Irtoluotia ostaessa lyötiin kouraa 143A-luotia.
Ainakin 143A:n ja 145A:n erona on se että jälkimmäisessä on leikkurireuna. Nyt uudemmat ranget on ladattuna tuolla leikkuriluodilla.
Tuosta näkee sakon kuvaston
http://www.sako.fi/pdf/kuvasto_fi.pdf - kaapunnipoeka
Peltsi kirjoitti:
Olen miettinyt tuota samaa, että mikä ero niillä on.
Sakon kuvaston mukaan range ladataan 120A luodilla, jonka BC on sama kuin 143A:lla. Irtoluotia ostaessa lyötiin kouraa 143A-luotia.
Ainakin 143A:n ja 145A:n erona on se että jälkimmäisessä on leikkurireuna. Nyt uudemmat ranget on ladattuna tuolla leikkuriluodilla.
Tuosta näkee sakon kuvaston
http://www.sako.fi/pdf/kuvasto_fi.pdfArveloo Jokise Onnii. Osta kumminnii Lapuvan S-374 luotiloeta.
- ei ikinä niitä
kaapunnipoeka kirjoitti:
Arveloo Jokise Onnii. Osta kumminnii Lapuvan S-374 luotiloeta.
omaan tikka hunteriin nuo lapuan luodit ei sovi. kasa 10cm/100m
- kaapunnipoeka
ei ikinä niitä kirjoitti:
Varmaa soppii. Opettele vuan lattoomaa ja ampumaa. Tulukkooppas ja punnihe huvkses sakolaesii ja lapualaesii.
- saatko
ei ikinä niitä kirjoitti:
sitten muilla lataamillasi luodeilla kunnon kasat? Jos muut latingit toimivat paitsi s374-lataukset, ihmetys on suuri. Jossain vian täytyy olla. Itse lataan ratatarpeisiin 308win patruunoita reseptillä 2,5 g N130 ja luotina S374. 150 metrillä lataus pelaa kuin junan vessa ennen vanhaan ja kasa yhtä reikää, jos osaa ampua. Itse varmaan metsästät ja käytät kipakampia latauksia, silti 10 sentin kasa 100 metrillä tuntuu oudolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584