Elikkä löytyy lattialta tuo basso boksi ja pöydällä 2pienehköä "tolppaa" mutta mikähän mättää kun vähänkään tahtoisi kuunnella reilummalla bassolla niin rupeaa vain "jurisemaan" ei mitään selkeää ääntä enää, tehoa kyllä riittäisi bassossa mutta missä vika..
Sori vähän epäselvä viesti mutta toivottavasti joku ymmärtää, kiitos vastanneille =)
kajareista
8
312
Vastaukset
- @@@
Aloitetaan stereo kajareista. Kajarit on rasitus vahvistimelle, jos vahvistimen teho on 200w ja kajareiden vain 100w homma ei pelaa. Se siitä. Mikähän äänikorttisi on 5.1 kortilla ei saa ääntä kuulumaan kunnolla millään laitteella. 7.1 äänikorilla saa kajarit toimimaan vähän paremmin.
- Hannu.
Nyrkkisääntö: mitä enemmän vahvistimessa on tehoa sitä vähemmän on tarvittavassa wattimäärässä säröä eikä vahvistuksen leikkautuminen ole niin todennäköistä. Tämä leikkautuminen eli klippaaminen on yleisin syy kaiuttimen hajoamiseen. Liian isoa vahvistinta ei voi oikeastaan olla olemassa.
Itsellä stereoissa vahvistin 2x100W ja kaiutinten tehonkesto 30W, toimii erinomaisesti, vahvistin voisi olla reilusti tehokkaampikin.
Puppua on myos toi toinen väittämä - höpöhöpöp
Hannu. kirjoitti:
Nyrkkisääntö: mitä enemmän vahvistimessa on tehoa sitä vähemmän on tarvittavassa wattimäärässä säröä eikä vahvistuksen leikkautuminen ole niin todennäköistä. Tämä leikkautuminen eli klippaaminen on yleisin syy kaiuttimen hajoamiseen. Liian isoa vahvistinta ei voi oikeastaan olla olemassa.
Itsellä stereoissa vahvistin 2x100W ja kaiutinten tehonkesto 30W, toimii erinomaisesti, vahvistin voisi olla reilusti tehokkaampikin.
Puppua on myos toi toinen väittämäLaitahan woolumiit täysille huomaat, että kajareissa
ei äänet kuulu puhtaasti.
Monitorini kajaritkin on isommat, kun stereoitesi kajarit ja jos laitan niissä
täydet säädöt ääni kuuluu epäpuhtaasti.
On tullut myytyä elektroniikkaa ja leikittyy erinäisten hifilaitteiden kanssa.
Niiseon kaiuttimet on rasitus stereoille.
Enhän tosin voi mitään sille jos iskä ja äitisi ei anna kuunnella sun musiikkia kovalla
että pääsisit testaamaan väittämääni.
Itse poltin aikoinani suulakkeet stereoista kokeillessa 100w kaiutinta täysillä liiankaun ja vahvistimen teho oli 2x250w. höpöhöpöp kirjoitti:
Laitahan woolumiit täysille huomaat, että kajareissa
ei äänet kuulu puhtaasti.
Monitorini kajaritkin on isommat, kun stereoitesi kajarit ja jos laitan niissä
täydet säädöt ääni kuuluu epäpuhtaasti.
On tullut myytyä elektroniikkaa ja leikittyy erinäisten hifilaitteiden kanssa.
Niiseon kaiuttimet on rasitus stereoille.
Enhän tosin voi mitään sille jos iskä ja äitisi ei anna kuunnella sun musiikkia kovalla
että pääsisit testaamaan väittämääni.
Itse poltin aikoinani suulakkeet stereoista kokeillessa 100w kaiutinta täysillä liiankaun ja vahvistimen teho oli 2x250w.oikeassa. Hyvä suhde voisi olla: vahvari 100W - kajarit 250W. Alkuperäisen kysyjän subbari on alimittainen tai huonolaatuinen.....tai molempia.
- Hannu.
höpöhöpöp kirjoitti:
Laitahan woolumiit täysille huomaat, että kajareissa
ei äänet kuulu puhtaasti.
Monitorini kajaritkin on isommat, kun stereoitesi kajarit ja jos laitan niissä
täydet säädöt ääni kuuluu epäpuhtaasti.
On tullut myytyä elektroniikkaa ja leikittyy erinäisten hifilaitteiden kanssa.
Niiseon kaiuttimet on rasitus stereoille.
Enhän tosin voi mitään sille jos iskä ja äitisi ei anna kuunnella sun musiikkia kovalla
että pääsisit testaamaan väittämääni.
Itse poltin aikoinani suulakkeet stereoista kokeillessa 100w kaiutinta täysillä liiankaun ja vahvistimen teho oli 2x250w.Lopeta sitten se leikkiminen ja lue keskittyneesti vaikkapa tämän linkin informaatio, onhan se vähän pitkä mutta koita jaksaa, sitten ehkä ymmärrät jotain perusasioista, et voisi nimittäin olla enempää väärässä.
Sitten koeta selvittää mitä tarkoittaa termi headroom vahvistin/kaiutin terminologiassa. - Hannu.
Hannu. kirjoitti:
Lopeta sitten se leikkiminen ja lue keskittyneesti vaikkapa tämän linkin informaatio, onhan se vähän pitkä mutta koita jaksaa, sitten ehkä ymmärrät jotain perusasioista, et voisi nimittäin olla enempää väärässä.
Sitten koeta selvittää mitä tarkoittaa termi headroom vahvistin/kaiutin terminologiassa. - kaivo härkä
Hannu. kirjoitti:
"Elektroniikkamyyjä" oli oikeassa siinä, että kaiuttimet ovat sähköinen kuorma (ei niinkään "rasitus") vahvistimelle. Tämä ei nyt kuitenkaan ole oleellista.
Oleellista on ymmärtää, että jos vahvistin on alitehoinen (kuten Hannu. sanoi), se voi helposti rikkoa kaiuttimet otettaessa siitä liikaa tehoa irti. Mutta myös toisin päin, "ylitehoisella" vahvistimella voi särkeä kaiuttimet. Jälkimmäinen on tosin harvinaista, koska harvoin kaiuttimen tehonkesto on olosuhteisiin nähden niin alhainen, että samassa huoneessa pystyisi särkemään kaiuttimensa tällä tavoin ja samaan aikaan oleilemaan siellä ilman hyviä kuulosuojaimia.
Eli tärkeintä on varmistaa, että vahvistimessa on riittävästi potkua. - pupunpaljastaja
Teho tulee vahvistimesta. Mitäs siihen sanot?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941145
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483