hei!
nyt löytyi superpäheä soffa vaan jousitus tarttis kiristää... Onko antaa vinkkiä mistä esim.netissä voisi vinkkiä löytää? Mahdollisesti tarvittavista työkaluista ja tekniikasta. Samoin vinkkejä siihen kuinka vaihtaa sisustustäyte uuteen. Sohva on ilmeisesti Chippendale, kankaat ihan ok mutta ne jouset! Sisus on nyt tyyliin meriheinä-nöyhtää ja haluaisin vaihtaa sen ns. pölyämättömään versukseen.
sohvan jousitus
3
5541
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkk
Kirjastosta löytyy ihan hyviä verhoiluoppaita (esim,verhoiluopettaja Juha Hauta-aholta).
KALLIIKSI tuo remontti kuitenkin tulee, ne jouset saattavat olla niin kuolleet, että pitää uusia kokonaan.
Jousia voi kokeilla painamalla kädellä, jos vastusta ei kunnmolla ole on ne "kuolleet" ja uudet täytyy hankkia.
Jos säästät entiset jouset, on ne sidottava "ammattitaidolla" niin, että koko sidottu komeus on yhtenäinen "tyyny" eikä yksittäiset jouset painu erikseen kasaan - vaikea homma -.
Jousien lisäksi tarvitset paljon tarvikkeita ja työkaluja.
Ne jouset kiinnitetään SATULAVÖIHIN ja sidotaan SIDONTALANGALLA, sitten tulee säkkikangasta ja täytettä - meriheinää joka ommellaan tiiviiksi "kakuksi", sitten VÄLILIINA ja VANUA ja aluskangas.
Tarvitset ainaskin :
sidontalankaa
täytelenkkilankaa - purjelankaa
satulavyötä ( tuskin se vanhat enää skulaa)
Jouset ??
satulavyön kiristimen
nupeja
kaksikärkineulan
käyräneulan tai pari erikokoista
vanua
meriheinää(oik.se on palmunlehväkuitua)tai jouhta
lakanakangasta
säkkikangasta
Tarvikkeita voi ostaa verhoomoista, ei tosin kaikista.- mintzuenklu
aika perusteellisesta vastauksesta!
Kirjasto mullekkin tuli mieleen. Olin vaan malttamaton ja oisin halunnut HETI nähä kiristyskuvia netistä ;D Mulla on pari verhoilijatuttua, voin varmaan niiltä hädässä saada apua. Täytyy toivoa ettei jouset oo kuolleita; ainakin istumalla tuntuivat että oli kiristykset irronnut.
Mä oon itte käsityöläinen, ja pienestä pitäen on ollut sellanen periaate että kaikkea osaa jos vaan tarpeeksi haluaa. Ja näin on!!!
Ei ole siis vaikeaa, on vaan haasteellista.
Eniten mua hirvittää niitä fyllingejä pöllytellä maskit päässä (allergikko/ astmaatikko), vaan ei se auta... Siks haluisin vaihtaa ne johonkin "pöllyämättömään" vaiks tiedänkin että styleä ei sais mennä sotkemaan. Mutta tuskinpa tuun sitä myymään. Joku tiheä kangas tarttee laittaa pohjakankaaksi, nykyinen kylvää sitä täytettä allensa. Paitsi että tietty kangas on vähään risa. No joo. Taidat itse olla verhoilija?
Kiitos vielä. Syksyn pimeässä illassa hän nikkaroi niska limassa... - kkkkkkkkkkkkkk
mintzuenklu kirjoitti:
aika perusteellisesta vastauksesta!
Kirjasto mullekkin tuli mieleen. Olin vaan malttamaton ja oisin halunnut HETI nähä kiristyskuvia netistä ;D Mulla on pari verhoilijatuttua, voin varmaan niiltä hädässä saada apua. Täytyy toivoa ettei jouset oo kuolleita; ainakin istumalla tuntuivat että oli kiristykset irronnut.
Mä oon itte käsityöläinen, ja pienestä pitäen on ollut sellanen periaate että kaikkea osaa jos vaan tarpeeksi haluaa. Ja näin on!!!
Ei ole siis vaikeaa, on vaan haasteellista.
Eniten mua hirvittää niitä fyllingejä pöllytellä maskit päässä (allergikko/ astmaatikko), vaan ei se auta... Siks haluisin vaihtaa ne johonkin "pöllyämättömään" vaiks tiedänkin että styleä ei sais mennä sotkemaan. Mutta tuskinpa tuun sitä myymään. Joku tiheä kangas tarttee laittaa pohjakankaaksi, nykyinen kylvää sitä täytettä allensa. Paitsi että tietty kangas on vähään risa. No joo. Taidat itse olla verhoilija?
Kiitos vielä. Syksyn pimeässä illassa hän nikkaroi niska limassa...Onnea ja jaksamista valitsemassasi entisöintiurakassa.
Muistuttaisin vielä miten tärkeää on purkaa aiemmat viritykset huolellisesti - älä pura enempää kun on pakko - ja se minkä purat KATSO tarkasti ja laita muistiin (kuvaa) miten oli ennen ommeltu ja missä järjestyksessä täytteet oli.
Se jousten päälle tuleva "kakku", vopi olla ihan hyvässäkin kunnossa, ja jos sen saat konaisena pois, niin säästyt isolta työltä.
Vähän lisätäytettä se "kakku" tosin saattaa tarvita, mutta sen voi laittaa siihen entiseen päälle ja uuden "väliliinan" sitten vaan päälle.
En ole verhoilija, harrastan toki asiaa - ihan vaan jotta säästäisin vähän kustannuksissa - sillä verhoomoon vieminen on todella kallista.
Eikä se ole suuri häpeä - varsinkin jos itselle tekee - jos vähän "oikoo" vaikeimmissa paikoissa tai allergioiden takia.
Mukavaa syksyä sinulle - tekemisestä ei lie puutetta ; -)
PS. verhoilijat ei nettiin laita neuvoja tai ohjeita julkaise - tahtovat tehdä itse, mikä on ymmärrettävää, sillähän sen leipänsä ansaitsevat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras901444Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva182867Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42721Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28708- 100703
- 7684
- 60663