TanskanDoggi (munanjatkeena)

namisuku

Yleistähän on että mitä pienempi ego on ihmisellä, sitä suurempi rotu houkuttaa.

Itse päädyin kyseiseen rotuun Resguen kautta ja Rva ehti ennen kuolemaansa (kohtusyöpä) ilostuttaa huimalla 9llä terveellä pennulla.

Pennuista kiinnostuneet joutuivat kovaan syyniin ja osa pennuista kilpailee vieläkin (mummo ja pappa) sarjassa.

Tanskandoggia ja yleensä suurta koiraa ei oteta sohvalle lepäämään ja pihan komistukseksi( vaikka komeahan se on varsinkin TYPÄTTYNÄ, SIIS KORVAT)
Se vaatii useamman tunnin lenkit päivisin ja kunnon liharuokaa, ei mitään puuronjämiä ja perunankuoria.

Pevi-panta dogilla on myös naurettava, jos ei koiraansa hallitse muutoin, niin pikkupuudeli on silloin sopiva.

41

9615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doggi ja villis

      Kyllä meillä ainakin on rodut valittu ihan muun takia. Ja tuskinpa doggi kärjessä on jos sellaista "jatketta" haluaa ja ainakin naisihmisenä en kaipaa sellaista. ;)

    • minulle......

      mikä oli tämän viestisi idea?

      Sekö että sinulla itselläsi on pieni ego ja tahdoit doggin kohottamaan egoasi vai mikä?

      Tiesitkös sitä, että on semmoisiakin koteja doggeilla joissa ne saa 10 kilometrin lenkit päivässä, ehtiivät makaamaan siinä vielä sohvallakin, juosta pellolla vapaana, ovat pihassa sitten vaikka komistuksena jos eivät muuten kusella tai siinä ohessa leikkimässä ja puuhailemassa omia touhujaan, eivät syö perunankuoria, syövät KAURApuuron jämiä ja siinä ohessa niitä nappuloita ja sitä KUNNON liharuokaa.

      Ja ne näyttelytuloksetko kertoo, että koirat ovat hyviä? Niinkö? Silläkö sitä egoa pönkitetään koiran koon lisäksi?

      • ei aloittaja

        10 km lenkki kuulsotaa ihan liian lyhyeltä dogille. Itsellä on keskikokoinen koira ja jo pelkällä aamulnekillä tulee toi 10km täyteen..

        Millekään koiralle ei ole hyväksi pelkät perunankuoret eikä puuro. KAikki koirat tarvitsevat lihaa.

        NÄyttelyillä ei ole mitään ermkitystä onko koira hyvä vai ei. Valion arvon saa huonokin koira... Näyttelyissä ei mitata millään tavalla koiran luonetta. Näyttelyillä ei ole mitään virkaa. Enemmän kertoo lonkkakuvaukset ja lääkärinkertomukset onko koira rakenteelta hyvä. Ja luonnetestitkin ovat suuntaa antavia...


      • ei edellinen
        ei aloittaja kirjoitti:

        10 km lenkki kuulsotaa ihan liian lyhyeltä dogille. Itsellä on keskikokoinen koira ja jo pelkällä aamulnekillä tulee toi 10km täyteen..

        Millekään koiralle ei ole hyväksi pelkät perunankuoret eikä puuro. KAikki koirat tarvitsevat lihaa.

        NÄyttelyillä ei ole mitään ermkitystä onko koira hyvä vai ei. Valion arvon saa huonokin koira... Näyttelyissä ei mitata millään tavalla koiran luonetta. Näyttelyillä ei ole mitään virkaa. Enemmän kertoo lonkkakuvaukset ja lääkärinkertomukset onko koira rakenteelta hyvä. Ja luonnetestitkin ovat suuntaa antavia...

        Jos koira saa olla pihalla, touhuu, juoksee pellolla, leikkii ja mitä nyt sitten ikinä siellä pihalla tekeekin, niin 10 kilometrin lenkki siihen vielä päälle on aivan riittävä. Vähempikin riittäisi. Meidä doggi ei aina edes halua lähteä lenkille, kun on puhki pellolla juoksentelusta :) Toki koirat ovat yksilöitä. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä käy toiselle...


      • vaikea ymmärtää
        ei aloittaja kirjoitti:

        10 km lenkki kuulsotaa ihan liian lyhyeltä dogille. Itsellä on keskikokoinen koira ja jo pelkällä aamulnekillä tulee toi 10km täyteen..

        Millekään koiralle ei ole hyväksi pelkät perunankuoret eikä puuro. KAikki koirat tarvitsevat lihaa.

        NÄyttelyillä ei ole mitään ermkitystä onko koira hyvä vai ei. Valion arvon saa huonokin koira... Näyttelyissä ei mitata millään tavalla koiran luonetta. Näyttelyillä ei ole mitään virkaa. Enemmän kertoo lonkkakuvaukset ja lääkärinkertomukset onko koira rakenteelta hyvä. Ja luonnetestitkin ovat suuntaa antavia...

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että koiran liikunnan tarve ei kasva koon mukana, vaan aktiivisuuden mukana???
        Tuota kuulee niin usein dogin omistajana, että "sehän tarvii niiiiin mahdottomasti liikuntaa". Kun EI EI ja EI! Doggi ei todellakaan ole rotu aktiivisimmasta päästä, eli se ei tarvi mahdottomia määriä liikuntaa kuin esim seisojat, setterit tai paimenet. Dogille riittää liikunnaksi pari/kolme tuntia yhteensä paivän aikana vapaana juoksentelua tai "lenkitystä", eli liikunnan tarpeeltaan se on ihan keskivertoluokkaa. Silloin tällöin voidaan tehdä kunnon "patikointeja", mutta doggi ei todellakaan sitä päivittäin vaadi.


      • vaikea ymmärtää
        vaikea ymmärtää kirjoitti:

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että koiran liikunnan tarve ei kasva koon mukana, vaan aktiivisuuden mukana???
        Tuota kuulee niin usein dogin omistajana, että "sehän tarvii niiiiin mahdottomasti liikuntaa". Kun EI EI ja EI! Doggi ei todellakaan ole rotu aktiivisimmasta päästä, eli se ei tarvi mahdottomia määriä liikuntaa kuin esim seisojat, setterit tai paimenet. Dogille riittää liikunnaksi pari/kolme tuntia yhteensä paivän aikana vapaana juoksentelua tai "lenkitystä", eli liikunnan tarpeeltaan se on ihan keskivertoluokkaa. Silloin tällöin voidaan tehdä kunnon "patikointeja", mutta doggi ei todellakaan sitä päivittäin vaadi.

        Onko niin vaikeaa ymmärtää, vaikko koira ei "vaadi" itse sitä liikuntaa niin koira tarvitsee liikuntaa tai muuten saatte niistä niitä vihaisia koiria. Ei koiraa ole tehty sohvalla makaajaksi vaan liikkujaksi.

        Eli koria tarvii muutakin kuin pakolliset pissireissutkin...


      • uudestaan!
        vaikea ymmärtää kirjoitti:

        Onko niin vaikeaa ymmärtää, vaikko koira ei "vaadi" itse sitä liikuntaa niin koira tarvitsee liikuntaa tai muuten saatte niistä niitä vihaisia koiria. Ei koiraa ole tehty sohvalla makaajaksi vaan liikkujaksi.

        Eli koria tarvii muutakin kuin pakolliset pissireissutkin...

        Puhuinko pelkistä pissalenkeistä??? En, vaan puhuin riittävän liikunnan tarjoamisesta. Koirarotujen liikunnantarpeet ovat oikeasti erilaisia, jos et tiennyt. Tiedätkö mitä eroa esim dogilla ja sakemannilla on aktiivisuuden suhteen? Jos et, niin ota selvää.
        Tässäpä sinulle pieni vertaus: Kävisitkö itse jumppatunnilla niin monta tuntia peräkkäin joka päivä, että olisit aivan loppu? Minä en kävisi, vaan juuri sen verran kuin tunnen tarvivani :)
        Minun koirani saa riittävästi liikuntaa, eikä ole vihainen. Ja ai kamalaa, se saa vain 2-3 tuntia päivässä liikuntaa, koska on tanskandoggi.
        Jätän sinut nyt yksin tänne tappelemaan :D


    • MMJKLMS

      ITSE OLISI IHANAA OMISTAA AIKANAAN KOIRA.KOIRIA
      7 ERI ROTUISTA KOIRAA MUKAAN LUKIEN 5 TANSKANDOGGIA < 3 UROSTA JA 2 NARTTUA

    • ...

      Ei ole ollenkaan huono keksintö, koska esim. liukkailla, jos on useampi koira mukana, voi vastaantulija aiheuttaa jotain odottamatonta, jolloin ei enää ole kiinni itsestä, mitä tapahtuu.

      Kaupungissa on tiheästi koiria ja ihmisiä, joten jos koiralla on esim. huono kokemus jostain, ei ole ollenkaan huono ajatus käyttää koulutuksessa apuna kuonopantaa. Sen avulla voi mennä lähemmäs pelon kohdetta treenaamaan pelkäämättä että koira karkaa käsistä, ja treenaus nopeutuu.

      Ja oma äitini käyttää koirillani kuonopantoja, koska en voi odottaa, että hänen täytyisi hallita minun koiriani, kun ne pitävät täysin minua ylimpänä, muu lapsuudenperheeni on toki yläpuolella mutta ei samalla tavalla, on parempi pelata vahvan koiran kanssa varmuuden vuoksi varman päälle.

      • mvasp

        minä käytin dogillani kuonopantaa kun olin itse raskaana. Talvella ison vatsan ja koiran kanssa pelkäsin liukastuvani. Samoin kuonopannalla mentiin kun käytiin lenkillä vauva vaunuissa ja doggi vierellä. No nyt asutaankin maalla, eikä tarvitse koira remmejä ollenkaan :)


      • mmjklms

        ihania koiria


    • hienoa

      että olet siis käyttänyt rescue-koiraa jalostukseen. Mielestäni Rescuen kautta saa hyvän koiran, kunhan sen kanssa jaksaa ajan kanssa paneutua jokapäiväiseen elämään ja saada koira luottamaan itseensä ja ihmisiin. Mutta en kuitenkaan voisi ajatella käyttäväni kyseisen taustan takia koiraa jalostukseen.

      Ja kyllä käytän vanhimmalla nartullani peviä useinkin. Nuoremmat menevät ilman. Silti en katso, että koirani ovat minulle "munanjatke", jatkeen haen mieheltäni...

      • hupshei

        Käsittääkseni doggi on hieno ja ylväs rotu. Jolla on hyvä ja varma itsetunto.Ei sen tarvitse pomppia pystyyn ja reuhaa muille. Ja kun rotua ei ole liialla järjellä pilattu tuskin siitä jatketta saa.
        eräs pitkänlinjan kasvattaja tosin tokaisi näyttelyssä "ompa hienoa mainosta rodulle,kun koirat ei pysy hanskassa".Tästä kai voisi päätellä jotain.


    • doggeja tuossa

      lähipiirissä, niin mieleen tule ennemmin pikku vasikka, kuin vaikeasti hallittava voimakas koira.
      Miksi niilä pitää käyttää jotain ihme pantaa?

      Nehän on lauhkeita kuin mitkä. Saa ne tietysti pilattuakin.
      Noita on mun kavereilla ja sukulaisilla. Nimenomaan naisilla ja mitään vaikeuksia ei ole ollut. Ne on ihan eri koirat, joita on hankala käsitellä.

    • Heh

      "Yleistähän on että mitä pienempi ego on ihmisellä, sitä suurempi rotu houkuttaa."

      -No tällaiseen väitteeseen törmäsin nyt kyllä ensimmäistä kertaa. Mun mielestä se ei ole koko, vaan "maine", ja luonne (esmes rotikat, saksanpaimenet, pitit, staffit jne.) joka sen houkutuksen ratkaisee?? Eivätkä ne todellakaan ole mitään isoja (korkeita, tai edes kovin painavia jos oikeesti ISOIHIN vertaa)...

      Itse 3 doggia omistaneena (tällä hetkellä 2 urosta) pistää suorastaan naurattamaan ajatuskin että doggi otettaisi munanjatkeen toivossa! Silloin ei olla kyllä perehdytty rotuun ihankaan kunnolla, jos ollenkaan...

      "Tanskandoggia ja yleensä suurta koiraa ei oteta sohvalle lepäämään ja pihan komistukseksi( vaikka komeahan se on varsinkin TYPÄTTYNÄ, SIIS KORVAT)
      Se vaatii useamman tunnin lenkit päivisin"

      -Ja en ole samaa mieltä. Siis kyllähän koira kun koira tarvii liikuntaa, on elävä olento eikä koriste, mutta tuo määrä.
      Rodun käyttötarkoitus ratkaisee, ei koko.
      Moni paljon pienempi rotu tarvitsee liikuntaa ja motivointia monta krt enemmän kuin t.doggi. Vrt. esim. paimenkoirat! Ne on tarkoitettu liikkumaan ja käyttämään aivojaan ennakoimaan lauman liikkeitä, doggi on enemmän vahtiva rotu, ei paimen.
      Enkä nyt tarkoita etteikö doggi jaksaisi, kyllähän se jaksaa, mutta ei se VAADI sitä. Esmes lepopäivänä jos ei pääse niin pitkälle lenkille, ei se todellakaan hypi pitkin seiniä, vaan osaa (tai pitäisi osata, jos hermorakenne kunnossa) rauhoittua siitä huolimatta.

      Jos en tietäisi että sulla on doggi, luulisin todellakin että et ole doggia koskaan nähnytkään.

    • stessi

      ihmetyttään että mikä ton viestin pointti oli...en kyllä itse käyttäis rescue koiraa jalostukseen mutta kukin tyylillään ja tosiasiahan on että näyttelyissä ravaaminen ei tee koirasta saatikka omistajasta mitenkään muita parempaa.

      Lenkityksen tarpeestakin oon kyllä hiukan eri mieltä,kyllä meillä ainakin juostaan vapaana sen verran ettei mitään useiden tuntejen lenkkejä tosiaan tehdä,ja totta puhuakseni,en tunne varmaan yhtään omistajaa/kasvattajaa joka lenkittäis useita tunteja...

      Eiköhän jokainen joka dogin ottaa kasvattajalta,saa ihan selkeät ruokintaohjeet,ja niitä toivon mukaan myös noudattaa.Joten yhteenvetona:viestin sisältö oli osin turhanpäivästä ja osin itsestäänselvyyksiä,eli mikä pointti?

      • stessi

        ymmärtääkseni ne munanjatkerodut on kuitenkin suurimmaksi osaksi jo jonkun mainitsemat pitit,amstaffit,rotikat tms...


    • täysjärkinen

      ei ota kotiinsa niin rumaa koiraa,Tanskandoggi näyttää nälkiintyneeltä lehmältä, roikkuvine silmineen. Ainut mitä ne nyttekin täälä pääkaupunkiseudulla tekee, on kennelyskän ja parvon levittäminen. Pitäkää ne rakkinne pois muitten koirien reiteiltä!!!

      • viitti

        täällä provoilla kun et asioista tiedä mitään. Hae ne aivot sieltä peruskoulun narikasta minne ne unohditkin!! Ite oot ruma ja tyhmä ku vasemman jalan kintas!!


      • dogin
        viitti kirjoitti:

        täällä provoilla kun et asioista tiedä mitään. Hae ne aivot sieltä peruskoulun narikasta minne ne unohditkin!! Ite oot ruma ja tyhmä ku vasemman jalan kintas!!

        omistaja...Tod.näk.vielä sairastuneen yksilön..


      • ,.,.,.,

        ottaa koirakseen ja kotiin kutsumasi "nälkiintyneen lehmän". Et taitaa siinä "lehmässä" jokin ihmisiä viehättää, vaikka onneksi en ole nälkiintyneitä sellaisia tavannutkaan. Meille ainakin rotu on erittäin rakas roikkuvine silmineen.


      • on ulkonäöltään
        ,.,.,., kirjoitti:

        ottaa koirakseen ja kotiin kutsumasi "nälkiintyneen lehmän". Et taitaa siinä "lehmässä" jokin ihmisiä viehättää, vaikka onneksi en ole nälkiintyneitä sellaisia tavannutkaan. Meille ainakin rotu on erittäin rakas roikkuvine silmineen.

        lurppaluomi ja nälkiintynyt niin mulla taitaa sitten olla sekarotuinen kun on hyvässä massassa ja luometkin on terveet ja tiiviit!!! Pitänee seuraavaa koiraa ostaessa sanoa kasvattajalle että anna lurppaluominen ja mahdollisimman laiha kun se on jonku tosi viisaan näkemys rodun määritelmästä! HAH!!


      • eli ei
        on ulkonäöltään kirjoitti:

        lurppaluomi ja nälkiintynyt niin mulla taitaa sitten olla sekarotuinen kun on hyvässä massassa ja luometkin on terveet ja tiiviit!!! Pitänee seuraavaa koiraa ostaessa sanoa kasvattajalle että anna lurppaluominen ja mahdollisimman laiha kun se on jonku tosi viisaan näkemys rodun määritelmästä! HAH!!

        Ei kaik aina niin kauniita ole, varsinkaan nuo Venäjän ja Baltian maiden tuonnit.
        Mutta yleisesti ottaen doggi on kyllä tiiviillä silmä luomilla, ja hyvässä massassa.

        Venäjältä ja Baltiasta saa halvemmalla, ehkä onkin ostajissa syy; ku halutaan halpaa, saa halpaa.Kun halutaan halpaa, halutaan ruokkia halvalla-> laiha.

        Pätee sit rodussa kuin rodussa, ei vain Tanskandogissa!


    • mmjklms

      joita olisi upeaa omistaa bernhardinkoira.newfoundlandinkoira.mastiffi.5 TANSKANDOGGIA < 4 MUSTAA JA 1 SININEN

    • MMJKLMSÖSS

      IHANIA KOIRIA < OLISI IHANAA OMISTAA 2 TANSKANDOGGIA UROKSIA JA 2 NARTTUA

    • mmm

      mikäs tuo on?

      • on siis

        Koirakouluttaja Pertti Vilanderin kehittämä kuonopanta eli koulutuspanta. Nimi tulee siis Peetsan nimestä ;)


    • Paukku

      Mikä on pevipanta?Meillä kun on doggi tytä 4v,ja ihan vauveli vielä 12 vko:a ja kiinanharjisnarttu,olen hankkinut turvallisuus syistä sellaisen sellaisen(koska kun koirakkona liikumme,ja vanhemmoinen 4 v. luonnostansa suojjeleva ja vartioi laumaansa)joka on niskaystävällinen ja ne narut menevät pannat takaa,eli niskan kautta,tein tämän hankinnan ennenkaikkea turvallisuus syistä,koiramme ovat näyttely koiria,enkä halua mitään ongelmia,vaikka narussa kävelee todellakin esimerkillisellä tavalla,käydään harrasteleireille ja ollaan harrasteltu kilpatokoa sekä jälkeä,sekä ihmis että veri sellaista,mutta nyt tärkein avain sana tässä ompi nimenomaan turvallisuus.Kahdestaan lenkillä en sitä laita kun ei ole tarvista!Jokatapauksessa olen kyllä niiiin samaa mieltä siitä että,jos ei ole aikaa perustottistaa taikka harrastaa,olisi muu rotu ehkä parempi.Korostan kuitenkin ettänämä petit sun muut haltipannat OVAT KOULUTUSPANTOJA,EIVÄTKÄ JOKAPÄIVÄISEEN KÄYTTÖÖN!Niistä on ollut apua monille jotka niitä osaavat oikeen käyttää,ja esim.ms-sairas mieheni joskus käyttää sitä kaiken varalta silloin tällöin.Tää on joku uus versio joka miellytti minua se niskaystävällisyydellään ja ihan näpsäkkä on ollyt,ja joskus jopa näyttelyihin mennessä saatan ottaa varmuuden varalta mukaan,tosin puolikuristava panta on jo omiaan tässäkin eikä tämä ole kun tottiksesta puhutaan,niinkään panta asia ,tottis lähtee joistain ihan muista perusasioista,kontaktista dogiin,virikkeistömisestä sekä lukuisista muista asioista,kuten tiedättekin.Ja aikun on ihanaa kun on se lempeä jättiläinen siinä vierellä eikä noteeraa häiriö tekijöihin,mutta sekin on pitkän työn tulos.Antakaa siis aikaa näille uljaille doggi perheenjäsenillenne,sitä ylpeämpiä te siitä olette,jos ei,nin sanonpahan mun sanoneen ettei se koko kuule enää keneenkään ainakaan positiivista/ihailua osaksensa saa.Ja kasvattajat hox hox,sohvachampioneiksi tahi kotikoiraksi,on perustottis ja päivittäinen virikkeistävä liikunta joka koiran etu oikeus!!Halit sinne doggi immeisille,ja kevättä rintaan!!

    • Itse ihastuin tanskandoggiin vuosia sitten kun aloin noin muutenkin haaveilla isosta koirasta. Luonteeltaan aivan ihana, tosin vielä kun pentu on niin vähän raisut on välillä menot ja luistaa omistajalla monot jne jne... Mutta ei todellakaan ole hankittu "munanjatkeeksi" vaan perheenjäseneksi rakkaudella.

      Tuosta pantajutusta sen verran, että meillä kyllä on käytetty normi kuonopantaa enkä näe siinä mitään väärää. Minusta se ei kerro siitä, että koira olisi vaikeasti käsiteltävä tms.

      Ja vielä tuohon lenkitykseen viitaten, meillä koira saattaa olla tyytyväinen kun saa aivotyöskentelyä tms välillä eikä käytä muuten kuin tarpeillaan ulkona. Sitten kun käydään lenkki, niin käydään koiran jaksamisen ja huvittamisen mukaan, ei siis aina jotakin yli 10 kilometrin lenkkiä aamuin illoin. Lenkki kun tehdään niin meidän herralle riittää hyvin alle 10 kilometriäkin. Se on niin yksilökohtaista tuo lenkitys ja muutkin asiat että ei voi yleistää kaikkiin doggiloisiin.

      Meillä kyllä maistuu vaikka sitten ne mansikat kakun päältä (menin pölvästi jättämään kakun pöydälle ja käänsin selkäni hetkeksi) ja perunan kuoret ja puurot ym mutta se ei tarkoita ettäkö niillä pelkästään koiraani elossa pitäisin. Koiranruoka on koiria varten ja niitä sille syötetään (tosin valikoivana koirana ei todellakaan huoli suuhunsa mitä tahansa nappuloita). Mielestäni kun koira kasvaa ja voi hyvin sekä pysyy hengissä niin syöttäköön kukin mitä itse tahtoo...

      Ps. Huomioittehan sitten, että tämä on vain minun oma mielipiteeni asioihin...

      • <<<<

        OLISI IHANAA OMISTAA JOSKUS DOGGI JA SITTEN LENKKIKAVERINA 3 DOGGIA


    • greit däni

      munaasi vaivaa sairaus jos tuolla rodulla sitä jatkat...

    • pelkuri;P

      itse ainaki hankein seefferin ja tanskandogin ihan vaan turvakseni.. uskaltaa kulkea pimeessä ja saa nukkuu rauhassa:D ihania rotuja

      • KOIRIA838

        OLISI IHANAA OMISTAA JOSKUS DOGGI.NÖFFI.SEEFFERI JA BERNHARDILAINEN


      • Yez
        KOIRIA838 kirjoitti:

        OLISI IHANAA OMISTAA JOSKUS DOGGI.NÖFFI.SEEFFERI JA BERNHARDILAINEN

        Itse olen ainakin rakastunut isoihin koiriin juuri niiden "leppoisan" luonteen takia.
        Jos näinkin leppoisasta ja suloisesta koirasta saa vehkeen jatkeen niin mitä sitten todella ovat ne täysin typätyt dobberit niittipanta kaulassa ? Usein omistaja on vielä joko pilottitakkinen mies tai tällainen "lihaskimppu" joka ei talvellakaan tarvitse päälleen kuin hihattoman paidan :D
        Itse en omasta rodustanikaan (mastiffi) saa vehkeen jatketta vaikka kuinka miettisin. Suloinen suuri koira jolla nahka vähän roikkuu ja joka on iloisesti häntä heiluen tulossa tervehtimään jokaista joka vain sen sallii ja mielellään vielä pusujen kera. Eiköhän niitä vehkeen jatkeita ylensä ole "huono maineiset rodut" kuten juuri kaikenlaiset taistelukoirat , rotikat , dobberit jne..


      • PÖÖPÖÖ
        Yez kirjoitti:

        Itse olen ainakin rakastunut isoihin koiriin juuri niiden "leppoisan" luonteen takia.
        Jos näinkin leppoisasta ja suloisesta koirasta saa vehkeen jatkeen niin mitä sitten todella ovat ne täysin typätyt dobberit niittipanta kaulassa ? Usein omistaja on vielä joko pilottitakkinen mies tai tällainen "lihaskimppu" joka ei talvellakaan tarvitse päälleen kuin hihattoman paidan :D
        Itse en omasta rodustanikaan (mastiffi) saa vehkeen jatketta vaikka kuinka miettisin. Suloinen suuri koira jolla nahka vähän roikkuu ja joka on iloisesti häntä heiluen tulossa tervehtimään jokaista joka vain sen sallii ja mielellään vielä pusujen kera. Eiköhän niitä vehkeen jatkeita ylensä ole "huono maineiset rodut" kuten juuri kaikenlaiset taistelukoirat , rotikat , dobberit jne..

        Onkin pevi ja olen ylpiä siitä :D Ei vaan vaikka olisi kuinka hyvin peruskoulutettu ja hyvän luontoinen on se kuitenkin eläin, hienosti meni pannan kanssa mutta kun vastaan tuli juoksuinen narttu niin kyllä emäntää vietiin kun litran mittaa..

        Ja siitä munan jatke hommasta, et ole tainnut olla ikinä dogin läheisyydessä??? koira joka on varuillaan kaiken suhteen, ei todella ole munan jatke, dogit on perusluonteeltaa jotenkin niin villatossuja muistuttavia että egon kasvatus on siitä kaukana.. dogit on ihastuttavan lepposia koti/harrastuskoiria, on ihanaa että niin suuri koira on kuitenkin hyvin käsiteltävä ainakin suurimmaksi osaksi.


      • eieieieiei
        Yez kirjoitti:

        Itse olen ainakin rakastunut isoihin koiriin juuri niiden "leppoisan" luonteen takia.
        Jos näinkin leppoisasta ja suloisesta koirasta saa vehkeen jatkeen niin mitä sitten todella ovat ne täysin typätyt dobberit niittipanta kaulassa ? Usein omistaja on vielä joko pilottitakkinen mies tai tällainen "lihaskimppu" joka ei talvellakaan tarvitse päälleen kuin hihattoman paidan :D
        Itse en omasta rodustanikaan (mastiffi) saa vehkeen jatketta vaikka kuinka miettisin. Suloinen suuri koira jolla nahka vähän roikkuu ja joka on iloisesti häntä heiluen tulossa tervehtimään jokaista joka vain sen sallii ja mielellään vielä pusujen kera. Eiköhän niitä vehkeen jatkeita ylensä ole "huono maineiset rodut" kuten juuri kaikenlaiset taistelukoirat , rotikat , dobberit jne..

        Dobberi taistelukoirarotu =DDDD Se on jalostettu vahtikoiraksi, eikä sitä olla käytetty tappelemiseen vitun pässi =D. Rottika sama homma se mikään taistelukoira ole.


    • Know how handler

      Aina,kun koirakossa liikutaan,,,on juoksevia narttuja,kaneja,oravia,,,,Koiran oman turvallisuuden takia ennenkaikkea...Kyse ei ole hallitsemattomuudesta siis...Säälittävää että näet tämän naurettavana,kunnioitan näin myös muuta ympäristöäni,enkä ikinä asettaisi doggejamme vaara tilanteeseen tahi muita ulkoilijoita...Joten ihan kaiken varalta,VAIKKA OLEN VARSIN TIETOINEN ETTÄ jos yrität voimalla hallita,,,yritykseksi jää!!! Joten peviä tai haltia tahi veto-muuta pantaa tai ei,EHDOTON JOHDONMUKAINEN KOULUTUS ON A JA O!!!Jossain vaiheessa koulutusta se voipi olla ihan kuules paikallaan,eikä SUINKAAN läpi elämän sitä tarvitse koiran pitää...Myös näyttelyihin otan varmuuden varalta AINA mukaan halti-pannan,varsinkin kun nyt tuli uusi laki voimaan että näyttelyihin saa viedä juoksevia narttuja....Ja muutenkin,,vaikka Doggini on kyllä yhteiskunta kelpoiseksi koulutettu....muut HUOMIOON,kaikki ei pyöri oman navan ympärillä!!!

    • mixa31

      pikkusen pimeitä ihmisiä huh hui

    • toolittle

      Munanjatkeena.. joo, tai naisilla joteskin miehen korvikkeena kun suurimmaksi osaksi doggien omistajat on naisia joilla ei ole miestä.

    • muahahahjasilleen

      ja miestä ei oteta koska net ei hyväksy koiraa ! :D

      • toolittle

        vai onko nää naiset sellasia jotka ei vaan kunnon miestä itelleen saa nii sit pitää olla iso koira et sais huomioo!!!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe