Aggressiivinen Ragdoll

Neli_

Minulla on reilun vuoden ikäinen Ragdoll uroskissa. Se on pennusta asti hyökkäillyt ja purrut. Viimeviikolla se hyökkäsi kimppuuni kun kielsin sitä pissaamasta sohvalle. Se raateli molemmat käteni ja toisen jalkani todella pahasti. Kädessä on useita kymmeniä haavoja ja hermovaurio. Se on kerran aikaisemmin hyökännyt kaulaani, purrut rajusti kissanäyttelyissä tuomaria ja minua. Lisäksi sen on purrut minua useasti aikaisemminki mutta lievemmin seurauksin.
Se suuttuu erityisesti komentamisesta, mutta toisinaan se hyökkää ilman mitään ymmärrettävää syytä. Silloin kun se ei ole vihainen se on maailman ihanin ja seurallisin kissa.
Kävin eläinlääkärillä kastroimassa sen muutama päivä sitten. Se ei ole auttanut.

Nyt pelkään kissa, en uskalla nukkua samassa huoneessa ja säikyn sitä jos se tulee lähelle.

Mitä teen, mistä tämä johtuu..? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai muuta tietoa asiasta. Auttakaa..
Tuntuu niin pahalta jos/kun joudun nukuttamaan sen :(

10

2083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kati-74

En ole kyllä ikuna ennen kuullut että Ragdoll olisi aggressiivinen. Oletko ottanut yhteyttä kissan kasvattajaan ja jutellut hänen kanssa asiasta? Ja onko eläinlääkäri tutkinut ettei kissalla ole esim...kasvainta päässä? Meillä tommosta teki aikoinaan liian pienenä tullut maatiainen...siis kävi päälle ilman syytä yhtäkkiä, mutta tästähän ei voi olla kyse koska kissa ei ole sinulle alaikäisenä tullut.

• ...

Kipu voi aiheuttaa agressiivista käytöstä. Eläinlääkärille perusteellisiin tutkimuksiin. Kannattaa ottaa myös kasvattajaan yhteyttä, onko suvussa ilmennyt vastaavaa.

• Neli_

Eläinlääkäri on tutkinut kissan ja mitään ei löydy. Kasvattajan kanssa olen puhunut, hänkään ei osaa auttaa. Kissan suvussa ei ole ollut vastaavanlaisia tapauksia.

Mutta kiitos neuvoista..

• kissanystävä

Sinulle on myyty luonnevikainen kissa. Toivottavasti et maksanut enempää kuin lemmikkitasoisesta..Pari päivää leikkauksesta ei vielä muuta mitään..

• eivät nyt puutu

asiaan, vaikka yleensä hyvin TIETÄVÄT etenkin maatiaiskissojen kodalla mistä on kysymys... Eli liian aikaisin emosta vieroitetut tms...

• tapauksessa
        eivät nyt puutu kirjoitti:

asiaan, vaikka yleensä hyvin TIETÄVÄT etenkin maatiaiskissojen kodalla mistä on kysymys... Eli liian aikaisin emosta vieroitetut tms...

tuskin on kyse liian varhaisesta vieroituksesta!! :O

Ei ole sanottu, että joka varhaisvieroitetusta tulisi agressiivinen tai saisi jotain ongelmaa siitä. se vaan on kovin mahdollista. on olemassa niitäkin kissoja joille tulee ongelmia muista syistä.

muutkin puhuvat tämän asian puolesta, kuin kasvattajat..

ihme saivartelua ja kiukuttelua sinulla.

oletko kenties jokin pentutehtailija, kun piti alkaa sohia kasvattajia?

ja tiedoksesi, minä en ole kasvattaja.

• tuntuu-pahalta...

Hei! Itselläni on aivan samat kokemukset,mutta kissani oli maatiainen. Se oli vieroitettu liian aikaisin,minulle valehdeltiin sen ikä kun omistajat halusivat päästä äkkiä pennuista eroon. Sinun tapauksessasi tästä tuskin on kyse,mutta ehkä apu voisi olla sama. Etsin uuden kodin kisulille maaseudulta eläinrakkaasta perheestä. Selvästi joko kotini tai minä emme vain olleet oikeat kissalle. Olen itse erittäin eläinrakas ihminen ja kissat erityisesti lähellä sydäntäni. Kohtelen eläimiä hyvin ja rakastavasti,siksi minulle oli totaalinen shokki kun kollipoju alkoi hyökkäilemään kimppuuni. Teki sen 2 kertaa,ennen muuttoa uutteen kotiin. Läheiseni suosittelivat myös piikille viemistä,mutta se tuntui niin julmalta kun kisu muuten terve ja ihana. Sopeutui uuteen kotiin ihan loistavasti. Sai kaverikseen siellä toisen leikatun kollin ja olivat alusta asti kuin sielunveljet. Tekevät kaiken yhdessä. Hyökkäilyt ovat kokonaan loppuneet ja kisu kuin kuka tahansa normaali kotikissa. Tämä oli meille onnellinen päätös vaikeaan tianteeseen. Ehkä se sopisi myös sinun tilanteeseen? Voimia sinulle! On kauheaa kun oma rakas lemmikki käy päälle ja sitä alkaa pelkäämään,tiedän tunteen... Toivottavasti löydät hyvän ratkaisun.

• Neli_

Kiitos kaikille neuvoista!

Löysin kissalleni uuden kodin. Uskon, että tämä uusi koti on paras mahdollinen vaihtoehto kissalleni. Kissa pääsi eläinlääkärin kotiin. Siellä sille on toinen kissakaveri ja iso talo, sekä asiantunteva omistaja.

Toivon koko sydämestäni, että kissani aggressiivisuus loppuu ja se elää onnellisen elämän :)

Luopuminen rakkaasta kissastani oli todella surullista :(

• ...

Lajitoveri saattaapi hyvinkin auttaa. Saa purkaa luvallisesti energiaansa sellaiseen, jolla samanlaiset tavat ja joka ymmärtää hyvin kissankieltä.

Kuulostaa siis siltä, että kissalla on totaalisen tylsää ja paljon energiaa. Joskus se voi purkauta tuollaisena turhautumisena.

• ragdollz

Moi!
      Kissasi tarvitsee varmaa toisen kissan seuraa tai sitten kuri voisi auttaa, kuten aina kun kisusi puree sanot: ei! ja näpäytät nenulle. En ole koskaan kyllä kuullut että ragdollit olisivat agresiivisia? :O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91