Pysykää erossa AEG kodinkoneista

Pettynyt

Hankimme alle viisi vuotta sitten keittiön mukana AEG-Merkkiset kodinkoneet.
Kyseessä oli hieman kalliimmat integroidut laitteet ( Integroitu apk, Uuni, keraaminen taso, Mikroaaltouuni ja tuuletin ).

Tähän mennessä viidestä laitteesta kolme on hajonnut viimeisen vuoden sisällä.
Mikro hajosi vajaa vuosi sitten, apk temppuilee käynnistettäessä ja nyt viimeksi uuni hajosi.

AEG ei suostu korjaamaan virheitä. Ainakaan vielä. Heidän mukaansa takuuaika on 2 vuotta.
Ilmeisesti heidän koneensa ei kuulu kauempaa kestääkään.

77

27111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tonnoi

      että kaikki kodinkoneet on samaa peetä..
      Ainoastaan Miele on vielä jonkinmoinen mutta
      makssakin sitten tuplat.

      • Pettynyt

        Minulla ei ole varaa kokeilla toista kertaa AEG:n "scheissea".

        Eniten ärsyttää kuitenkin tuo asiakaspalvelun suhtautuminen asiaan. Ei voi eikä saa olla normaalia että 60% laitteista hajoaa normaalikäytössä alle 5 vuoden.
        Eikä valmistaja kanna mitään vastuuta.
        AEG:ta on vielä yritetty myydä ns. laatumerkkinä.

        Asiallisella tavalla asiaan suhtautuviin valmistajiinkin olen törmännyt. Heidän tuotteitaan saatan vielä ostaakin. Nyt en varmasti osta AEG:ta ja aion vielä varmistaa että muutama muu on kanssani samaa mieltä. Kalliimmaksi tulee valmistajalle loppupeleissä, mutta itsepä ovat tiensä valinneet.


      • TT-Citikka
        Pettynyt kirjoitti:

        Minulla ei ole varaa kokeilla toista kertaa AEG:n "scheissea".

        Eniten ärsyttää kuitenkin tuo asiakaspalvelun suhtautuminen asiaan. Ei voi eikä saa olla normaalia että 60% laitteista hajoaa normaalikäytössä alle 5 vuoden.
        Eikä valmistaja kanna mitään vastuuta.
        AEG:ta on vielä yritetty myydä ns. laatumerkkinä.

        Asiallisella tavalla asiaan suhtautuviin valmistajiinkin olen törmännyt. Heidän tuotteitaan saatan vielä ostaakin. Nyt en varmasti osta AEG:ta ja aion vielä varmistaa että muutama muu on kanssani samaa mieltä. Kalliimmaksi tulee valmistajalle loppupeleissä, mutta itsepä ovat tiensä valinneet.

        Ei saisi koneista noin montaa (itse asiassa yhtään) mennä noin nopeasti käyttökelvottomiksi. Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan - valmistaja/myyjä vastaa tuotteista nimittäin kauemmin kuin takuuajan, laitteiden kun pitää kestää "samanlaisilta laitteilta yleisesti odotettava käyttöikä" joka on kyllä jokaisella noista enemmän kuin kahden vuoden takuuaika. Takuu on valmistajan ostajalle antama ylimääräinen etuus eikä sen päättyminen poista valmistajan/myyjän vastuuta tuotteestaan. Riippuu tosin myös paljon viasta ja tuotteesta minkälainen on valmistajan/myyjän vastuu. Ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan, löytyy (ainakin vielä) jokaisesta kunnasta.

        Valmistajalle tuollainen nokan nostelu tulee kalliiksi, yksikin kännykkäkauppias sanoi kerran, että tyytyväinen asiakas kertoo kolmelle, tyytymätön 13:sta - kannattaa siis välttää tyytymättömiä asiakkaita.

        Valitettavasti jokaiselle merkille osuu myös susikappaleensa, mutta pitäisi valmistajien välittää maineestaan ja korjata sudet pois kuljeksimasta. Osa ihmisistä kun ostaa laitteensa huomattavalta osalta maineen vuoksi - eihän sitä voi ostaa kun "kaikki" haukkuu sitä - mitä se "kaikki" sitten tarkoittaakin...


      • Rez123
        Pettynyt kirjoitti:

        Minulla ei ole varaa kokeilla toista kertaa AEG:n "scheissea".

        Eniten ärsyttää kuitenkin tuo asiakaspalvelun suhtautuminen asiaan. Ei voi eikä saa olla normaalia että 60% laitteista hajoaa normaalikäytössä alle 5 vuoden.
        Eikä valmistaja kanna mitään vastuuta.
        AEG:ta on vielä yritetty myydä ns. laatumerkkinä.

        Asiallisella tavalla asiaan suhtautuviin valmistajiinkin olen törmännyt. Heidän tuotteitaan saatan vielä ostaakin. Nyt en varmasti osta AEG:ta ja aion vielä varmistaa että muutama muu on kanssani samaa mieltä. Kalliimmaksi tulee valmistajalle loppupeleissä, mutta itsepä ovat tiensä valinneet.

        AEG:n imago laadusta perustuu nykyään aeg:n historiaan laitteista jotka vielä toimi. Nykyään aeg ei ole enää ollut vuosikausiin sitä laatua mitä se joskus oli, mutta merkin laadukkuus kuluttajien mielessä on vielä siellä 20 vuoden päässä historiassa mikä selittää sen että kun joillain koneet toimii, he vetävät herneet nenään kun asioiden oikea laita paljastuu.
        AEG:t valmistetaan suurimmilta osin muualla kun saksassa nykyään, mikä selittää osittain laadun heikentymisen mutta ei kokonaan. Eikä aeg ole suinkaan ainoa.


      • Pettynyt
        TT-Citikka kirjoitti:

        Ei saisi koneista noin montaa (itse asiassa yhtään) mennä noin nopeasti käyttökelvottomiksi. Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan - valmistaja/myyjä vastaa tuotteista nimittäin kauemmin kuin takuuajan, laitteiden kun pitää kestää "samanlaisilta laitteilta yleisesti odotettava käyttöikä" joka on kyllä jokaisella noista enemmän kuin kahden vuoden takuuaika. Takuu on valmistajan ostajalle antama ylimääräinen etuus eikä sen päättyminen poista valmistajan/myyjän vastuuta tuotteestaan. Riippuu tosin myös paljon viasta ja tuotteesta minkälainen on valmistajan/myyjän vastuu. Ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan, löytyy (ainakin vielä) jokaisesta kunnasta.

        Valmistajalle tuollainen nokan nostelu tulee kalliiksi, yksikin kännykkäkauppias sanoi kerran, että tyytyväinen asiakas kertoo kolmelle, tyytymätön 13:sta - kannattaa siis välttää tyytymättömiä asiakkaita.

        Valitettavasti jokaiselle merkille osuu myös susikappaleensa, mutta pitäisi valmistajien välittää maineestaan ja korjata sudet pois kuljeksimasta. Osa ihmisistä kun ostaa laitteensa huomattavalta osalta maineen vuoksi - eihän sitä voi ostaa kun "kaikki" haukkuu sitä - mitä se "kaikki" sitten tarkoittaakin...

        Eli siis kuluttajaneuvonnan kautta.

        Internetin aikana tuo luku on helposti suurempi kuin 13.


      • herneitäsi
        Rez123 kirjoitti:

        AEG:n imago laadusta perustuu nykyään aeg:n historiaan laitteista jotka vielä toimi. Nykyään aeg ei ole enää ollut vuosikausiin sitä laatua mitä se joskus oli, mutta merkin laadukkuus kuluttajien mielessä on vielä siellä 20 vuoden päässä historiassa mikä selittää sen että kun joillain koneet toimii, he vetävät herneet nenään kun asioiden oikea laita paljastuu.
        AEG:t valmistetaan suurimmilta osin muualla kun saksassa nykyään, mikä selittää osittain laadun heikentymisen mutta ei kokonaan. Eikä aeg ole suinkaan ainoa.

        "he vetävät herneet nenään kun asioiden oikea laita paljastuu."

        Moderoimattomalla palstalla haukutaan ja kehutaan juuri niitä merkkejä, ketä räksyttäjää kiinnostaa.

        Osa täällä kehuu Cylindaa ja Mieleä maasta taivaaseen, mikä on huvittavaa. Kahden em.merkin laatu ei ole enää sitä mitä "aikoinaan", jos asian haluaa niin ilmaista. Niitä on paljon huollossa.

        Kaikkien merkkien laatu vaihtelee nykyisin paljon. Ihan niin kuin ennenkin.

        Sama juttu autoissa. Toisilla kestää toisen merkkinen ja toisella on siinä melkein kaikki mahdolliset viat.

        Itse ainakin uskallan haukkua omia hankintojani, jos ne ovat osoittautuneet onnettomiksi valinnoiksi. Yleensä ne eivät sitä ole, koska hankin lähes aina kodinkoneet hintahaitarin yläpäästä. Suurissa kodinkoneissa ei tulisi mielenkään hommata halvinta mahdollista vaihtoehtoa, koska niiden korjaaminen on turhan vaivalloista.


      • Pettynyt
        herneitäsi kirjoitti:

        "he vetävät herneet nenään kun asioiden oikea laita paljastuu."

        Moderoimattomalla palstalla haukutaan ja kehutaan juuri niitä merkkejä, ketä räksyttäjää kiinnostaa.

        Osa täällä kehuu Cylindaa ja Mieleä maasta taivaaseen, mikä on huvittavaa. Kahden em.merkin laatu ei ole enää sitä mitä "aikoinaan", jos asian haluaa niin ilmaista. Niitä on paljon huollossa.

        Kaikkien merkkien laatu vaihtelee nykyisin paljon. Ihan niin kuin ennenkin.

        Sama juttu autoissa. Toisilla kestää toisen merkkinen ja toisella on siinä melkein kaikki mahdolliset viat.

        Itse ainakin uskallan haukkua omia hankintojani, jos ne ovat osoittautuneet onnettomiksi valinnoiksi. Yleensä ne eivät sitä ole, koska hankin lähes aina kodinkoneet hintahaitarin yläpäästä. Suurissa kodinkoneissa ei tulisi mielenkään hommata halvinta mahdollista vaihtoehtoa, koska niiden korjaaminen on turhan vaivalloista.

        taida olla merkitystä. Kalliit koneet hajoaa siinä kuin halvemmatkin. Nuo meidän AEG:t ei olleet aivan kalleimpia mahdollisia, mutta keskivertoa selvästi kalliimpia.

        Hinnan/laadun pitäisi näkyä vikatilanteissa asiakaspalvelussa. Ikävä kyllä AEG:n osalta tuo ei toteudu.


      • Rez123
        herneitäsi kirjoitti:

        "he vetävät herneet nenään kun asioiden oikea laita paljastuu."

        Moderoimattomalla palstalla haukutaan ja kehutaan juuri niitä merkkejä, ketä räksyttäjää kiinnostaa.

        Osa täällä kehuu Cylindaa ja Mieleä maasta taivaaseen, mikä on huvittavaa. Kahden em.merkin laatu ei ole enää sitä mitä "aikoinaan", jos asian haluaa niin ilmaista. Niitä on paljon huollossa.

        Kaikkien merkkien laatu vaihtelee nykyisin paljon. Ihan niin kuin ennenkin.

        Sama juttu autoissa. Toisilla kestää toisen merkkinen ja toisella on siinä melkein kaikki mahdolliset viat.

        Itse ainakin uskallan haukkua omia hankintojani, jos ne ovat osoittautuneet onnettomiksi valinnoiksi. Yleensä ne eivät sitä ole, koska hankin lähes aina kodinkoneet hintahaitarin yläpäästä. Suurissa kodinkoneissa ei tulisi mielenkään hommata halvinta mahdollista vaihtoehtoa, koska niiden korjaaminen on turhan vaivalloista.

        Kiitos. Todistit itse lainaamasi lauseeni oikeaksi.


      • 10 euron pihtari
        Pettynyt kirjoitti:

        Minulla ei ole varaa kokeilla toista kertaa AEG:n "scheissea".

        Eniten ärsyttää kuitenkin tuo asiakaspalvelun suhtautuminen asiaan. Ei voi eikä saa olla normaalia että 60% laitteista hajoaa normaalikäytössä alle 5 vuoden.
        Eikä valmistaja kanna mitään vastuuta.
        AEG:ta on vielä yritetty myydä ns. laatumerkkinä.

        Asiallisella tavalla asiaan suhtautuviin valmistajiinkin olen törmännyt. Heidän tuotteitaan saatan vielä ostaakin. Nyt en varmasti osta AEG:ta ja aion vielä varmistaa että muutama muu on kanssani samaa mieltä. Kalliimmaksi tulee valmistajalle loppupeleissä, mutta itsepä ovat tiensä valinneet.

        että laitteen tulee silti kestää kauemmin kuin takuuaika eli yhden vuoden jälkeen vielä toinenkin vuosi tai vastaavaa.

        Sen sijaan Seppälä ei koskaan vastannut, kun otin sinne yhteyttä kengistä, joiden korko katkesi - eikä kuluttajasuojakaan antanut mitään kommenttia, siinä ne nyt sitten ovat odottaneet vuosia korjausta, ihan periaatteessa.


        Kuulemmma joku lenkkirautakorjaus, sanoi suutari.
        Kymmenen euroa - ja sitä sitten Seppälä pihtaa.


      • Pepe T.

        Mielen lisäksi kylmälaitteissa on saksalainen Liebherr jonka lähtökohtainen ajatus on että laitteiden pitäisi kestää noin 20 vuotta. Tästä syystä Liebherr myöntääkin kolmen vuoden takuun valmistamille kylmälaitteilleen. Muuten Liebherr valmistaa Mielen kylmälaitteet.


      • tyytymättön asiakas
        TT-Citikka kirjoitti:

        Ei saisi koneista noin montaa (itse asiassa yhtään) mennä noin nopeasti käyttökelvottomiksi. Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan - valmistaja/myyjä vastaa tuotteista nimittäin kauemmin kuin takuuajan, laitteiden kun pitää kestää "samanlaisilta laitteilta yleisesti odotettava käyttöikä" joka on kyllä jokaisella noista enemmän kuin kahden vuoden takuuaika. Takuu on valmistajan ostajalle antama ylimääräinen etuus eikä sen päättyminen poista valmistajan/myyjän vastuuta tuotteestaan. Riippuu tosin myös paljon viasta ja tuotteesta minkälainen on valmistajan/myyjän vastuu. Ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan, löytyy (ainakin vielä) jokaisesta kunnasta.

        Valmistajalle tuollainen nokan nostelu tulee kalliiksi, yksikin kännykkäkauppias sanoi kerran, että tyytyväinen asiakas kertoo kolmelle, tyytymätön 13:sta - kannattaa siis välttää tyytymättömiä asiakkaita.

        Valitettavasti jokaiselle merkille osuu myös susikappaleensa, mutta pitäisi valmistajien välittää maineestaan ja korjata sudet pois kuljeksimasta. Osa ihmisistä kun ostaa laitteensa huomattavalta osalta maineen vuoksi - eihän sitä voi ostaa kun "kaikki" haukkuu sitä - mitä se "kaikki" sitten tarkoittaakin...

        >tyytyväinen asiakas kertoo kolmelle, tyytymätön 13:sta - kannattaa siis välttää tyytymättömiä asiakkaita.

        Ja onneksi nykyään on internet - voi kertoa nuo yo. luvut vähintään luvulla 1000, todennäköisesti kuitenkin jopa 100000 !!!

        >kannattaa siis välttää tyytymättömiä asiakkaita.


      • sudetPoisMarkkinoilt
        TT-Citikka kirjoitti:

        Ei saisi koneista noin montaa (itse asiassa yhtään) mennä noin nopeasti käyttökelvottomiksi. Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan - valmistaja/myyjä vastaa tuotteista nimittäin kauemmin kuin takuuajan, laitteiden kun pitää kestää "samanlaisilta laitteilta yleisesti odotettava käyttöikä" joka on kyllä jokaisella noista enemmän kuin kahden vuoden takuuaika. Takuu on valmistajan ostajalle antama ylimääräinen etuus eikä sen päättyminen poista valmistajan/myyjän vastuuta tuotteestaan. Riippuu tosin myös paljon viasta ja tuotteesta minkälainen on valmistajan/myyjän vastuu. Ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan, löytyy (ainakin vielä) jokaisesta kunnasta.

        Valmistajalle tuollainen nokan nostelu tulee kalliiksi, yksikin kännykkäkauppias sanoi kerran, että tyytyväinen asiakas kertoo kolmelle, tyytymätön 13:sta - kannattaa siis välttää tyytymättömiä asiakkaita.

        Valitettavasti jokaiselle merkille osuu myös susikappaleensa, mutta pitäisi valmistajien välittää maineestaan ja korjata sudet pois kuljeksimasta. Osa ihmisistä kun ostaa laitteensa huomattavalta osalta maineen vuoksi - eihän sitä voi ostaa kun "kaikki" haukkuu sitä - mitä se "kaikki" sitten tarkoittaakin...

        Kyllä, takuuajan jälkeen on juuri tuo virhevastuu.

        Virhevastuuta ei voida takuulla rajoittaa, takuu on ainoastaan myyjän antama lisäsitoumus.

        Mieletäni lieden, astianpesukoneelta ja jääkaapilta tulisi voida odottaa vähintään 10 vuoden elinkaarta.

        Ilmeisesti Miele on tällä hetkellä merkeistä ainoa, jonka elinkaari on odotettavissa tuohon ikähaarukkaan.

        Olisi rajua, jos olisi laki 10 vuoden takuusta, tällöin näitä susimerkkejä ja susikoneita, ei olisi yksinkertaisesti mahdollista pitkäkaikaisesti maahantuoda.


      • Anonyymi
        Pepe T. kirjoitti:

        Mielen lisäksi kylmälaitteissa on saksalainen Liebherr jonka lähtökohtainen ajatus on että laitteiden pitäisi kestää noin 20 vuotta. Tästä syystä Liebherr myöntääkin kolmen vuoden takuun valmistamille kylmälaitteilleen. Muuten Liebherr valmistaa Mielen kylmälaitteet.

        Ja kaikissa näissä, ainakin jääkaapeissa, on samat Danfossin termostaatit. Kestävät 1-8 vuotta. Mitoittamalla termostaatin palje oikein, saadaan sen kestoiäksi just se haluttu. Eli palkeen paisumis- ja kutistumiskerrat aiheuttavat sen metalliin väsymismurtuman. Mitoittamalla palje oikein saadaan se kestämään ikuisesti. Kuitenkin Danfoss haluaa rahastaa kelvottomalla laadulla ja homma onnistuu, koska kilpailevaa tuotetta ei ole.
        Esitin taannoin elektroniikkaviisaalle sähköisen termostaatin tekoa. Ei lämmennyt ajatukselle. Ei sanonut uskaltavansa alkaa syömään niin suuren firman leipää.
        Kuluttajavirkailijoille on turha valittaa. Ne ei tee mitään palkkansa eteen. Se palkka kun juoksee samalla lailla tekikö työtänsä vai ei. Ja saattaa siinä ollsa korruptiotakin mukana, onhan se ylivoimaisen laaja maan tapa Suomessa.


    • tyytyväinen toistaiseksi

      Itse olen vasta alkanut laajentaa AEG-arsenaalia (tai no, pesukone on kohta 10 vuotta vanha). Tiskikoneelle tulee pari vuotta vuodenvaihteessa. Hyvin on pelanneet ja varsinkin tiskikone on erittäin hiljainen (oikeastaan tärkein syy miksi valinta oli AEG).

      Mitä tutuillakin on kyseistä merkkiä ollut, niin eipä niistä ole paljon pahaa kuulunut. Toki koneet on koneita ja aina voi tapahtua mitä vaan. Jonkun verran toimivuuteen vaikuttaa tietenkin käyttäjä itsekin.

      Huono asiakaspalvelu on tietenkin pitkä miinus. Itse en ole siis vielä huollon kanssa joutunut tekemisiin. Tiskikoneelle otin laajennetun viiden vuoden takuun - varmuuden vuoksi.

      • mutkamatkassa

        Päätit sitte tehdä tästä taas sellasen kyllä-se-minulla-on-toiminu eipäs/juupas keskustelun? Jos kodinkoneet on sulle osa sun egoas niin pidä se egos siellä kotona, älä tule tänne sen kanssa valittamaan.
        Ne sinun kodinkoneet ei ala toimia sen paremmin vaikka kuinka niitä täällä puolustelet.


      • Pettynyt

        Ehkä minä sain kaikki ne susikappaleet.

        Olipa näköjään tuolla www.rakentaja.fi sivuille sattunut joku kohtalotoveri, jolta oli myös jo hajonnut useampi kone.

        Tuohon käyttäjän vaikutukseen itseni osalta en oikein usko ( enhän minä tietenkään :


    • kuin vanha

      Ennen AEG oli Saksalainen merkki nykyään se on Elektrolux

      Minä ostin AEG-merkkisen ilmalämpöpumpun, siihen löytyy käyttöohje vain VENÄJÄKSI.

    • Kuluttajansuojalaki 12§5

      Itse laitoin alla näkyvän viestin maahantuojalle, kun he sanoivat että mahdollinen korvausasia hoituu valtuutetun korjaajan kautta, mutta ao. korjaaja oli sitä mieltä että vika on ihan normaali 3 vuotiaalle astianpesukoneelle.

      Tässä maahantuojalle lähettämäni viesti (vähän sensuroituna):

      "
      Hei,
      valtuutetun huoltoliikkeen (xxx) korjaaja kävi tänään; syy oli "ohjauskortin sähköinen vika". Korjaaja vaihtoi ko. kortin ja lasku oli 225€. Korjaaja ei aio olla teihin yhteydessä, joten minä olen.

      Astianpesukone ei voi eikä saa hajota normaalikäytössä 4 henkilön taloudessa vajaassa kolmessa vuodessa. Tämä Rxxxx Pxxxx Z123 on iältään 2 vuotta ja 10 kk (muutimme tähän yyy:n rakentamaan uudisasuntoon 1.11.2004, koneet kuuluivat kalustukseen).

      Mielestäni tälläinen sähköinen vika, jolla ei ole ulkoista syytä, kuten ukkonen tai väärä asennus tms, on tyyppivika, jolloin tämä on Kuluttajansuojalain 12 § momentin 5 mukaan korvattava vika.

      Huoltolasku:
      Ohjauskortti 143€
      tarvikelisä 5€
      työ 61€
      matkaveloitus 16€

      yhteensä 225€ (sis. alv)

      Korvausvaatimukseni on aiheutuneet kustannukset 225€.
      Korvauksen voi maksaa tililleni pppppp nnnnnnn-nnnnn.

      Terveisin:
      Ville Vaativa
      Etukatu 1 A 1
      999999 Korvatunturi

      Viite: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038?search[type]=pika&search[pika]=kuluttajansuojalaki

      Kuluttajansuojalaki 12 § (5.1.1994/16)

      Yleinen virhesäännös

      Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

      Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:
      1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;

      jne....

      5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.

      "

    • Nainen-84

      Rupesi huvittamaan.Meillä hajosi televisio toissaviikolla ja viimeviikolla kahvinkeitin.
      Merkki ei tosin ole AEG,vaan kahvinkeitin Tefal ja television merkkiä en muista,mutta 33 tuumanen kuvaputkitoosa se oli.Tietokonekkin meinasi sekoilla pari päivää sitten.Heh.
      Taitaa olla karman tekosia.

    • Siemensin koneet

      Siemens vaihtoi uuden koneen kolme vuotta vanhan tilalle vaikka takuuaika oli mennyt umpeen. Ehdin jo kirota koko merkin alimpaan, mutta lopulta palvelu oli ihan ensiluokkaista ja uusi kone on ollut priima.

      Eikä kyseessä ollut koneen hajoaminen vaan vika jossa S olisi voinut aivan hyvin periaatteessa todeta että itse olette aiheuttaneet.

      Kun perustelee hyvin ja on asiallinen, saattaa saada hyvääkin palvelua :)

      • Pettynyt

        AEG:n maahantuoja ei osaa edes asiakaspalvelun alkeita.


    • pettynyt

      Itse ostimme uuteen taloon keittiökalusteiden mukana laadukkaat kalliit Boch kodinkoneet. Kuvittelimme saavamme laatua. Olemme asuneet vajaan 6 vuotta talossamme, jo pari vuotta sitten alkoi astis temppuilemaan. Välillä pysähtyy kesken ohjelman. Täytyy aina seurata ja sitten painella käynnistyskytkintä niin kauan, että ohjelma jatkaa. Nyt pamahti mikro pimeäksi. Maahantuoja ei ota vastuuta!

    • Mitta jo täynnä

      "Mukavaa" huomata, että muillakin on vasttaavanlaisia ongelmia ollut AEG:n laitteiden kanssa.

      Ostimme 2004 valmistuneeseen kotiimme mukamas laadukkaat ja kestävät kodinkoneet, kaikki AEG:tä. Kauppaa teimme yht. 4800 euron edestä. Neljän vuoden sisällä meillä on jo mennyt rikki jääkaappi, mikro, pyykinpesukone ja pakastin nyt viimeksi.

      Onneksi Markantalo myi laitteille 2 3v lisäturvan, joten emme toistaiseksi ole joutuneet maksamaan itse korjauksia, mutta hatutus on todella SUURI.

      Jatkossa kierrämme AEG:n laitteet kaukaa. Varaudumme siihen, että joudumme lähiaikoina ostamaan kaikki kodinkoneet uusiksi. Jos jollain kokemuksia kestävistä laitteista ja merkistä, laittakaa vinkkiä.

      Kuvittelimme, että kodinkoneiden keski-ikä olisi ainakin 10 vuotta, AEG:llä on ilmeisemmin toisin. Käsittämätöntä jokatapauksessa, että nykyään ei tunnu laadulla olevan mitään merkistystä, vaan kauppaa tehdään mahdollisimman halvalla ja hinta on ainut kilpailuvaltti. Itse olisin ainakin valmis maksamaan hieman enemmän kestävistä ja laadukkaista tuotteista. Tuotekehitys tuntuu vain menevän entistä enemmän siihen, että mahdollisimman halvalla mitä tahansa p**kaa...

      • Seuraavaankin AEG

        toimineet moitteettomasti pian 9 vuotta. Veikkaan että myös käyttö tavalla voidaan vaikuttaa koneiden kestoikään.


      • ei Electroluxia
        Seuraavaankin AEG kirjoitti:

        toimineet moitteettomasti pian 9 vuotta. Veikkaan että myös käyttö tavalla voidaan vaikuttaa koneiden kestoikään.

        myytiin Electroluxille? Olisitko saanut tuurilla "aidon" AEG:n koska esim. minulla oleva uudempi jääkaappi on hajonnut jo useamman kerran.
        Electrolux-konsernihan on pilannut jo useamman tuotemerkin ja tietysti ne laitteet kanssa.


      • xuratta
        ei Electroluxia kirjoitti:

        myytiin Electroluxille? Olisitko saanut tuurilla "aidon" AEG:n koska esim. minulla oleva uudempi jääkaappi on hajonnut jo useamman kerran.
        Electrolux-konsernihan on pilannut jo useamman tuotemerkin ja tietysti ne laitteet kanssa.

        aito vaan AEG myytiin 1996 ruotsalaiselle Electroluxille, myyjänä toimi DaimlerBentz (CaimlerChrysler). Saksan tehtaat lakkautettiin muistaakseni 2005. Saku se saattaa olla mutta Eluksi.


    • tarkka kakara

      Kokemusteni mukaan myös Whirlpooleissa samaa vikaa eli hajoavat takuuajan loputtua, mutta huomattavasti ennen odotetun käyttöiän täyttymistä. Mutta eihän siinä mitään, kun tietää.

    • parasta laatua

      Kaksoisjääkaappi ja pakastin toimii kuin unelma. Jääkaappi vasemmalla, pakastin oikealla, seinän pituinen kahva, josta vetää auki.

      Antaa varoitusääntä, jos pitää ovea liian kauan auki.

      Todella tyylikäs ja sisältä kätevä.


      Olisin ostanut Cylindan, muttei sellaisia enää taida olla.

      • xuratta

        on sama kuin Cylinda. Tuli takaisin markkinoille sillä nimellä.


    • Laatukamat

      Aeg:n tonnin maksanut jääkaappipakastin rikki alle kolmen vuoden. Aeg itse suostui joko a) maksamaan puolet vakuutuksen omavastuusta, eli minulle peräti viitisen kymppiä, tai b) vaihtamaan uuteen, jopa erilaiseen kylmälaitteeseen, "pienellä" välirahalla: 400€ olisin joutunut maksamaan kaapista, joka maksaa kodinkoneliikkeessä 600€, mutta Aeg ilmoittaakin ovh:ksi 1200€.
      Aikamoista silmään pissimistä.
      Vakuutukseen meni, nyt levitänkin vähän sanaa Aeg:n hienosta laadusta ja palvelusta.

      • kulux-lux

        >Vakuutukseen meni,

        Kiitos AEG-Electrolux myös tästä vakuutusmaksun nousupaineesta. Vois ohjata noista vakuutus maksuistakin omat bojot suoraan Electroluxille (Oy Electrolux Ab) ettei kaikkien muiden tarvitse niitä maksaa niitä kotivakuutuksessaan...

        > nyt levitänkin vähän sanaa Aeg:n hienosta laadusta ja palvelusta.

        Kuin myös. Sattuuko kukaan tietämään hyviä english saitteja niin että saisi paremmin sattumaan konsernin arkaan paikkaan eli laitemyyntiin -> rahan huijaamiseen ihmisiltä? Ainoastaan myynnin ja rahan saamisen väheneminen saa konsernin päättäjät miettimään omia arvojansa.
        Heidän web-sivuillaan olevaa valheellista lätinää:
        "Electrolux Group pyrkii kaikin tavoin varmistamaan, että sen tuotteet, palvelut ja tuotanto edistävät kestävää kehitystä. Tämän päämäärän saavuttamiseksi tuotesuunnittelun tavoitteena on vähentää haitallisia ympäristövaikutuksia koko tuotteen käyttöiän ajan. "

        Tämähän ei siis kokemukseni mukaan pidä paikkaansa. Olen ollut sähköpostiyhteydessä Oy Electrolux Ab:hen ja arvot ovat tulleet selväksi. Yllä oleva ei koske missään nimessä Electroluxia.

        Haluan siis varoittaa kaikista näistä Electrolux konsernin tuotemerkeistä:
        http://group.electrolux.com/en/wp-content/uploads/2010/11/corp-sidan.jpg


    • myös hajonnut

      4 vuoden aikana AEG kaappipakastin ja erillisuuni. Ja tietenkin takuuajan umpeuduttua! Mutta AEG on molempiin tarjonnut osat veloituksetta, itselle jäänyt työn osuus. Saa nähdä milloin ko merkin jääkaappi lasahtaa?

      • paskan möi

        Meillä on AEG:n kodinkoneet keittiössä. Teräksiset ja kalusteisiin integroidut mallit. Tyylikkäät ovat ja "made in germany" tekstillä varustetut. Vaan eivät kestä sitten mitään. Vehkeillä nyt kyllä ikää 7 vuotta, mutta murheita ollut pitkin matkaa. 3 vuoden kohdalla jääkaappi ja pakastinkaappi piiputti - uudet piirikortit molempiin. Jääkaapista vaihdettu myös kertaalleen saranat oveen. Nyt AEG Competence uuni ei lämpiä kunnolla - liekö rikkoontunut alavastus. Sitten astianpesukone AEG Favorit Sensorlogic ei käynnistynyt enää tänään - vikakoodi ilmoittaa että vedentulo estynyt - liekö magneettiventtiili sökö, kun vettä kyllä pitäisi hanasta tulla. Ainoa mikä on moitteetta vielä toiminut on keraamiliesi. No, saapahan huoltomies nyt katsoa kahta laitetta kerralla. Kyllä huoltoliikkeen bisnes on AEG merkillä taattu. Jälkimarkkinat on varmistettu myymällä näitä paskoja laitteilla jotka eivät kestä mitään. Huolto kyllä maksaa - ensimmäinen satanen kilahtaa käytännössä siihen kun huoltomiehen auto starttaa. Ei tule AEG:ta enää tähän talouteen.


      • Aqueeeqq23

        Minulle kävi lähes sama setti AEG:n kanssa, 2003 hommattu jääkaappipakastin sekosi kolmen vuoden käytön jälkeen, sitten erillisuuni parin vuoden päästä. Jääkaapin korjauksessa pantiin riita puoliksi, minä maksoin työt ja maahantuoja osat tai toisinpäin.

        Uunin korjauksen maksoin itse, ei ollut iso remontti.

        Seuraavaa laukeamista odottelen.


    • kypsähtänyt prrr.

      Myös monilla muilla merkeillä laatu mennyt alaspäin. Laitteiden kestävyys samaa tasoa eli takuuajan (2 vuotta) jälkeen alkavat vaikeudet. Valmistajat vain vastuuseen, niin alkaa laatukin taas pikkuhiljaa parantumaan.

      • Husqvarna kuului

        Electrolux konserniin 1978 - 2006. Electrolux mainitaan Husqvarnan historiikissa mutta jääkaapeista ja pakastimista ei mainita mitään! Joku se on kuitenkin Husqvarna tarran liimannut tuohon meidänkin pakastimeen. Häpeä on suuri kun se on pitänyt pyyhkiä firman 1800-luvulta alkaneesta historiasta?
        Husqvarnahan keskittyy nykyään ruohonleikkureihin ja muihin puutarha-vempaimiin erottuaan Electrolux konsernista


      • kannatetaan

        >Valmistajat vain vastuuseen, niin alkaa laatukin taas pikkuhiljaa parantumaan.

        Lähdetäänkö heittelemään firman jääkaapeilla, uuneilla ja pölyimureilla niiden ikkunat säpäleiksi? :)


      • ilman karvalakkii
        kannatetaan kirjoitti:

        >Valmistajat vain vastuuseen, niin alkaa laatukin taas pikkuhiljaa parantumaan.

        Lähdetäänkö heittelemään firman jääkaapeilla, uuneilla ja pölyimureilla niiden ikkunat säpäleiksi? :)

        kandee pysyy omien ehjien ikkunoiden sisäpuolel


      • Pulteri

        Ostin v2008 5kpl Siemensin koneita keittiöön. Ovat toimineet 4v ihan ok. AEG merkkiä yritin välttää, koska maine oli huono. Kodinkone korjaajan mukaan Siemens on huonoista koneista paras. Tietysti löytyy laadultaan hyviä koneita kuten Miele. On siis normaalia että AEG koneet alkavat hajoilla 4...5v iässä.


    • HIFK sucks

      nimikerkille paskan möi:

      Normaalissa käytössä ainakin meillä on kestänyt ihan hyvin 10 vuotta meidän kaappi.
      Herää kysymys että mitä sinä säilytät ovessa?? Siinäkin on oma "rajansa" paljonko siinä saa olla esim maitoa yms...

    • Ei laatua ollutkaan

      Meillä kävi samoin AEG:n tiskikoneen kanssa, josta hajosivat lusikkakori ja renkaat korien alta alle kolme vuotta vanhasta koneesta.

    • tontut

      VOIVOI lapset. Opetelkaa käyttämään koneet oikein. Mulla hajosi toi ja mulla toi. VOI vittu. Milloin edes huollatte koneita? Ei koneet toimi ilman huoltoa. Lukekaa ne käyttöohjeet.

      • Anonyymi

        Miten itse huollat vaikka jääkaapin kompuraa tai astianpesukoneen piirilevyä,neuvo minua tietäjä.


    • Urmas-1970

      Pistäkää sivustolle www.tuotepalaute.fi, onpahan ainakin yritetty jakaa tietoa muillekin.

      • Anonyymi

        Sivua ei löydy...


    • Peter781

      Meillä AEG:n integroidusta jääkaapista hajosi sarana 1,5 vuoden käytön jälkeen ja nyt pakastimen oven sarana laukesi 2,5 vuoden jälkeen. Melkoista sekundaa, ei voi muuta sanoa.

    • e-lux forever

      Mitä lukihäiriöiset mussutatte AEG-Husqvarna "laadusta", samaa romua ovat olleet jo pitkän aikaa, kohdistakaa valituksenne Electroluxiin, paskan pääkonttoriin!

    • AEG-EVVK

      Sama homma meilläkin. Vuoden 2011 lopussa valmistuneen talon keittiössä kaikki laitteet AEG:n integroituja koneita. Ensimmäisen vuoden aikana hajosi pakastin, pesukone, induktioliesi ja mikro. Tällä hetkellä on mikro jo toistamiseen rikki.
      Voin kertoa että aavistuksen harmittaa että hankin ko. merkkiä. Onneksi takuuhuolto on toiminut kohtalaisen ripeästi. Arvaan jo etukäteen että kaikki koneet pamahtaa samalla kertaa rikki kun takuu syksyllä loppuu..

      Itse toimin rakennussuunnittelualalla, ja muistan kyllä levittää tätä AEG:n ilosanomaa asiakkailleni.

      • Koneapua

        Onko koneet asennettu sääntöjen mukaan? Uskomatonta, että näin oikeasti kävisi.
        Oliko induktiotaso asennettu esim. 20-30 mm paksuun tasoon jne. Vaatii yleensä keskimäärin 65 mm ilmatilaa. Onko kylmäkoneen ilmankierto tarkastekku, ja asennus tehty oikein. Mikroaaltouunin ilmankierto ja vaadittavat mitat on käyttöohjekirjassa.(vapaasti sijoitettavan mikron tila sivuilla ja päällä 15 cm) integroitavalla mikrolla erittäin tarkat asetukset. Pyykinpesukone täytyy olla tasaisella lattialla ja letkun korkeus oike, nukkasihti väliajoin puhdistettava. jne jne


      • AEG-EVVK
        Koneapua kirjoitti:

        Onko koneet asennettu sääntöjen mukaan? Uskomatonta, että näin oikeasti kävisi.
        Oliko induktiotaso asennettu esim. 20-30 mm paksuun tasoon jne. Vaatii yleensä keskimäärin 65 mm ilmatilaa. Onko kylmäkoneen ilmankierto tarkastekku, ja asennus tehty oikein. Mikroaaltouunin ilmankierto ja vaadittavat mitat on käyttöohjekirjassa.(vapaasti sijoitettavan mikron tila sivuilla ja päällä 15 cm) integroitavalla mikrolla erittäin tarkat asetukset. Pyykinpesukone täytyy olla tasaisella lattialla ja letkun korkeus oike, nukkasihti väliajoin puhdistettava. jne jne

        Kyllä pitäisi olla asennusten kunnossa, koska keittiötoimittajan oma asentaja asensi myös keittiötoimituksen mukana tulleet koneet.


    • toimineet

      AEG:n jääkaappi ja pakastin korjattu kertaalleen 2 euron osilla, pesukoneet,keraaminen liesi ja uuni toimineet ilman ongelmia vuodesta 2002 lähtien

    • Laadukaspaska

      Täällä tehdään ennätystä 1/2 vuotta käytössä
      ja tiskikone vetelee viimeisiä

      • tiina tarkka

        Koneella on ainakin vuoden takuu!
        Olet oikeutettu ilmaiseen takuuhuoltoon.
        Ota yhteyttä merkki takuuhuoltoon.
        Tämän jälkeen kotivakuutus voi korvata jotain.
        Eihän vain väärää asennusta? (ilmankierto)Tällöin ei takuu korvaa.


    • Konsarni

      Aeg, zanussi, rosenlew ja electrolux. Samoista tehtaista ja saman konsernin koneita. Made in itäblokki, italia, puola jne.

      • Voi hurja

        Älä ota turhia paineita missä ne on tehty. Niin yliarvostetun Mielen jäljet johtaa samoihin tehtaisiin. LG on yksi maailman suurimpia kodinkoneiden valmistajia. Jos tilaat riittävän määrän niin saat valita värin ja nimen ihan omasta päästä. Kylmälaitteissa on kiva yhteneväisyys. Lähes kaikki käyttävät muutaman valmistajan osia.
        Homma toimii kuten painepesureissa. Merkkejä on varmaan satoja. Pumpun valmistajia ei ole kun yhden käden sormin laskettava määrä.
        Jos ostaa kohtuu hintaisen niin sen voi halutessa välillä vaihtaa vaikka eriväriseen :) Jos ostat sen premiumin ja maksat itsesi kipeäksi niin tottakai se harmittaa jos naapurin halpa "ei merkki" pyykkäri vaan toimii ja toimii.
        Itsellä yli 30 vuotta vanha pyykkäri. Ei nyt ihan hiljainen ja tahtoo rokata lingotessa. Mutta pesee ihan yhtä hyvin mitä 1000€ puhuva laajakaista hallittava teran tallennustillalla varustettu etäpääte. Väitän että pesee vielä sittenkin kun tyttäreni tuon infernon perii. Itseasiassa kaikki ovat jo alkaneet pitämään moisesta retro koneesta.


      • Konefriikki

        Suosittelen vierailua tehtaalla. Siellä selviää kun valmistuneet tulee hihnaa pitkin varastoon. Samalta hihnalta samaan halliin omiin ruutuihin.
        Siinäpä vasta ihmettelyä. Kyllä se on niin että joka merkissä voi olla viallinen kone.
        Jos E-lux koneita myydään 100 ja Mielen 3 niin 97 ei voi Mielellä tehdä virhettä, kun ei ole myyty ollenkaan. E-lux koneet pyörii täyttä häkää.


      • .??????
        Konefriikki kirjoitti:

        Suosittelen vierailua tehtaalla. Siellä selviää kun valmistuneet tulee hihnaa pitkin varastoon. Samalta hihnalta samaan halliin omiin ruutuihin.
        Siinäpä vasta ihmettelyä. Kyllä se on niin että joka merkissä voi olla viallinen kone.
        Jos E-lux koneita myydään 100 ja Mielen 3 niin 97 ei voi Mielellä tehdä virhettä, kun ei ole myyty ollenkaan. E-lux koneet pyörii täyttä häkää.

        Ny meni yli hilseen. Mitä oikein tarkoitat?


      • kyllä se näin on
        Voi hurja kirjoitti:

        Älä ota turhia paineita missä ne on tehty. Niin yliarvostetun Mielen jäljet johtaa samoihin tehtaisiin. LG on yksi maailman suurimpia kodinkoneiden valmistajia. Jos tilaat riittävän määrän niin saat valita värin ja nimen ihan omasta päästä. Kylmälaitteissa on kiva yhteneväisyys. Lähes kaikki käyttävät muutaman valmistajan osia.
        Homma toimii kuten painepesureissa. Merkkejä on varmaan satoja. Pumpun valmistajia ei ole kun yhden käden sormin laskettava määrä.
        Jos ostaa kohtuu hintaisen niin sen voi halutessa välillä vaihtaa vaikka eriväriseen :) Jos ostat sen premiumin ja maksat itsesi kipeäksi niin tottakai se harmittaa jos naapurin halpa "ei merkki" pyykkäri vaan toimii ja toimii.
        Itsellä yli 30 vuotta vanha pyykkäri. Ei nyt ihan hiljainen ja tahtoo rokata lingotessa. Mutta pesee ihan yhtä hyvin mitä 1000€ puhuva laajakaista hallittava teran tallennustillalla varustettu etäpääte. Väitän että pesee vielä sittenkin kun tyttäreni tuon infernon perii. Itseasiassa kaikki ovat jo alkaneet pitämään moisesta retro koneesta.

        että tuo LG on yksi parhaimmista kodinkonemerkeistä hintaluokassaan.
        Vaikka se siltä naapurilta alle kaksivuotiaana hajosikin eikä maahantuoja tullutkaan vastaan.


    • 2+9
    • Hmps`

      Ei mieleä eikä aeg:ta, mutta 15v. on Siemens toiminut kodinkoneina eikä kertaakaan ole tarvinnut mitään korjata.

    • näin on nykyään

      AEG:n jääkaapit valmistetaan Unkarissa. Kolme vuotta näyttää
      olevan tyypillinen kestoaika. Kaappini maksoi yli tonnin ja "kylmäaine-
      putkisto revennyt,ei voi korjata" sanoi huoltomies. 122e lasku tuli.
      Maahantuoja sitten lupasi uuden kun maksan 200e. Kaapit on Eu:n
      määräyksestä yhdellä moottorilla ja "no frost" on myös käytössä huono
      ja koneet sippaa näiden takia, minulle on kerrottu pariltakin huoltofirmalta.
      Ostin tosiaan koneen koska luulin, että merkki on luotettava. Laittaakohan
      ne noihin hienoihin teräskuoriin vaan uudet surkeat koneet sisään ja eiku menemään.

    • keittiöasentaja

      Nettikauppojen yleisin merkki (ilmeisesti kivijalkakaupat ei enää uskalla myydä). Hyvin ovat onnistuneet maineen pilaamaan.

    • repsuva sarana

      Aiemmin viestiketjussa joku kirjoitti AEG:n rikkoutuneesta saranasta. Meillä hajosi eilen. AEG Santo K 9 18 00-4 i on mallimerkki, integroitu. Erittäin monimutkaisen näköinen sarana. Yläsarana rikki ja ovi ei pysy kiinni. Tietääkö kukaan mistä kannattaa kysyä uutta tilalle. Sarana näyttäisi olevan rungossa neljällä ruuvilla ja kuvittelen kykyneväni vaihtamaan uuden tilalle itse.

      • Peter781

        Itse olen saanut täältä uudet saranat: http://www.espoonkodinkonehuolto.fi

        Tiedoksi myös tämä:

        "Hei,
        olemme vastaanottaneet nnn yritystä koskevan valituksenne.
        Soitin juuri Kuluttajariitalautakunnan tavarayksikön ylitarkastajalle koskien asiaanne. Hänen yksiselitteinen näkemys oli se, että pakastimen sarana on rikkoutunut ennenaikaisesti ( saranoiden tulisi kestää noin 4 vuotta ). Tämän johdosta myyjän tulisi korvata
        korjauslasku kokonaisuudessaan.
        Jos Teillä on lisäkysymyksiä autan mielelläni. Tavoitatte minut numerosta: nnn.
        Ystävällisin terveisin,
        N. N.
        Lakimies
        Itä-Uudenmaan maistraatti/Euroopan kuluttajakeskus"


      • Markothemac

        2011 ostetusta AEG:n jääkaappipakastimesta on jääkaapin oven saranatapin kohta pettänyt ovesta kaksi kertaa. 2014 kotivakuutuksen kautta (ja AIG;n omavastuunpoistoturva) sain uuden oven jonka asensin. Nyt Vähän reilun vuoden jälkeen petti uusi ovi samaisesta syystä. Electrolux hoitaa nyt AEG:n asioita ja heidän vastaus oli että ei ole huoltokorjaamojen kautta tullut tällaisia valituksia joten ovet kestää ihan normaalisti ja että AEG ei tule kuluissa vastaa. On siinä ihan selvä valmistevika jos ovi hajoaa kaksi kertaa samasta syystä. Kysyin heiltä vielä että onko heillä joku maitopurkkien/kg määrä jota oveen laitettu tavara saa painaa, ei ole. No asiasta on laitettu kuluttaja suojaan kysely. On muuten viimeiset AEG:t jota meidän huusholliin tulee. Astiapesukoene AEG kiukuttelee tämän tämän että koneeseen jää muka vettä ja keskeyttää pesun. Uunin (AEG) luukusta meni jo uutena yksi muoviosa paskaksi, sen sain takuuseen. Ainoa mikä on toiminut moitteetta AEG laitteista on Induktio liesi.


    • köyhälle kallista

      2008 kesällä käyttöönotettu AEG kodinkonepaketti pakastin, jääkaappi, uuni, induktiotaso, astianpesukone, liesituuletin, mikro ja pesutorni. Tämänhetkinen tilanne:
      vain uuni ja integroitava mikro (tämäkin jo kerran korjattu) ovat enää käytössä, kaikki muut on jouduttu uusimaan. Ensin pakastin (no frost) sulatteli itseään satunnaisesti, kahden korjausyrityksen jälkeen luovutettiin. Jääkaappi oli samaa sarjaa, joten se annettiin puoli-ilmaiseksi vaihdossa uusiin (eri merkkisiin). Sitten oli vuorossa induktiotaso, joka myös jumitti satunnaisesti (heräsi aina muutamaksi päiväksi kun resetoi sulaketaululta--- uusiksi sekin lopulta meni (eri merkkiseksi). Astianpesukone oli täysin susi jo alusta asti, pesi huonosti ja korit huonot. Se saikin kenkää ilman korjausyrityksiä kun jotain koodia viasta tuli eräs aamu ruutuun. Pesukoneesta rummun laakerit alkoi huutaa viime kesänä, olisi pitänyt kuulemma koko allas vaihtaa yli 400 € kustannuksin... Romuttamolle joutui sekin.
      Paikallinen huoltokin jo vitsaili "kymppikortin" leimaamisella.
      Nyt kun tämä AEG ketju sattumalta osui silmään, ajattelin myös jakaa kokemukseni merkistä, jota EN TODELLAKAAN ENÄÄ HARKITSE kun koneita uusin.

      • Never AEGain

        Toivottavasti olet saanut tilalle oikeasti toimivat koneet :)
        Itsellä on niin lyhyt pinna jos koneet, mitkä on maksanut paperirahaa, kettuilee heti takuuajan jälkeen... Ai että se vaan miellyttää kun saa laitteen paskan tilalle joka oikeasti toimii. Whirlpoolin ja AEG:n vehkeet jää kauppaan kun meidän talouteen tulee uusia kodinkoneita.


    • Eiikinäenää

      Keittiöremontti keväällä 2015....
      Meille myytiin saksalaista laatua olevat AEG premium kodinkoneet....ja mitä tuli; tiskikone made in Italy, mikro made in U.K... pyrolyysiuuni made in eu (Puola) ainoastaan induktiolevy saksasta..
      Tiskikone on kettuillut alusta asti.. 4 kertaa on takuumies kontannut keittiön lattialla.
      On kuunneltu, testattu, vaihdettu korttia, vaihdettu anturia, vaihdettu pesutablettia yms.
      Ensimmäiset 10 pesua tiskit limaisia (konerasvaa?)... eikä laite vieläkään kuivaa kunnolla. Ekopölhö kone ei pese kunnolla kuin pro 70 toiminnolla (70 astetta ja 2 tuntia), jolla kuivaustulos vaihtelee kosteasta valuvaan.
      Expertin (Lohja) myyntipäällikkö kärsii lobotomiasta, eikä ole vastannut viesteihin enää puoleen vuoteen ja viimeiset korjauspyynnöt huoltoliikkeelle tulivat maahantuojan kautta. Surullisinta oli kun myin vanhan (4V) tiskikoneen (Bosch) remontin alta pois...voitti se viimeisimmät kuivaustestit =0

    • porkaa

      meillä on ollut varmaan 10 vuotta jo AEG pyykinpesukone, en muista että olisi korjattukaan missään vaiheessa

    • EiEnääElektroluxia

      Ei voi paljon AEG laitteita eikä asiakaspalvelua kehua.

      Alle 6kk vanha mikroaaltouuni ja takuu vielä voimassa mutta eivät korvaa. Ovat nimittäin rajannet heikoimmat osat takuun ulkopuolelle. Eivät näköjään edes itse luota omiin tuotteisiinsa.
      Asiaa kuulemma pitää ruveta hoitamaan kuluttajaoikeusneuvojan kautta.

      Tällaista olisin odottanut joltakin kiinalaiselta halpamerkiltä mutta näköjään AEG/Elektrolux on vajonnut jo samaan sarjaan. Näköjään siellä ei ole edes mitään yritystä panostaa laatuun. Rahastetaan vielä niiltä hölmöiltä jotka eivät ole huomanneet nykyistä laatutasoa

    • Pyykkiä

      Pyh Pyh meillä on AEG astianpesukone, pyykinpesu kone ja kuivausrumpu . Kuivuri hajosi ja nyt on jokun helkutin lämpöpumppu kuivausrumpu ÄLKÄÄ OSTAKO sellaista . Kuivattaa ja pyörittää ihan hiton kauan . Mutta astianpesukone ja pyykinpesukone toimii . Edelleen . Ja aina on ollut hyvä palvelu . Aina . Ja pyykinpesukoneessa on se hyvä puoli että siinä on eri ohjelma ja eri lämpö valitsin

    • petkuhuiputusta

      Meillä vaihdettiin AEG-kodinkoneet keittiöremontin yhteydessä, vaikka vanhat toimivat hyvin ja se oli todella virhe. Jääkaappi alkoi valuttaa vettä lattialle, uudelle parketille noin vuoden käytön jälkeen. Kallis erikoistoiminnoilla varustettu uuni pimeni noin puolentoista vuoden käytön jälkeen. Pakastin kerää lyhyessä ajassa paljon jäätä ja tiivisteet tippuvat itsestään pois. Mikro pimeni noin vuoden käytön jälkeen. Astiakoneessa kaikki ohjelmat eivät pese kunnolla. Älkää ikinä ostako AEG:ta

    • Anonyymi

      TÄYSIN SAMAA MIELTÄ - ÄLKÄÄ OSTAKO KERTAKÄYTTÖTUOTETTA
      Lähes 900 € maksaneen jääviileäkaappimme oven alasarana petti, tosin kolmen vuoden käytön jälkeen ostamisesta, mutta vasta silloin kun oveen oli ladattu helteillä virvoitusjuomia yms. Ovi rojahti lattialle oven muoviosan pettäessä ja painuessa saranan läpi. Ja jälki oli sen mukainen. AEG vetäytyy kaikesta vastuusta. Asiakaspalvelu vastasi, että kyse on kulumisesta, eikä tällaista korvata. Siis kolmen vuoden jälkeen ovi on niin kulunut, että se saakin AEG:n mukaan rojahtaa lattialle????!!! Ja AEG:llä ei ole mitään vastuuta. Myyvätkö siis kertakäyttötuotteita!
      Kyse on täydellä varmuudella siitä, että oven lokeroita ei saa lastata täyteen, koska alasarana saattaa pettää mainituin seurauksin.
      Missään käyttöohjeissa ei kuitenkaan ole mainittu/varoitettu oven painorajoituksista.

      AEG on myös turvallisuusriski, sillä tuollainen kaksimetrinen ovi kun yllättäen rojahtaa lasteineen taaperon päälle niin seuraukset voivat olla vakavat.
      Pitäkää siis turvallisuuden nimissä lapsenne pois keittiöstä, jos käytössänne on AEG:n jääkaappi.

    • Anonyymi

      En ole koskaan omistanut AEG:n tuotteita, eikä ole aikomustakaan. Monien kehuma Miele lienee parempi, mutta ei sekään ole täydellinen. Hankin vuonna 2007 Mielen pakastimen jo 20 vuotta palvelleen Rosenlewin tilalle. Rosenlew toimi moitteettomasti, mutta aloin epäillä, että se saattaa tehdä lakon milloin tahansa, kun oli niin vanha.

      Tilalle tullut Miele ei ollut hassumpi, sillä se toimi kahdeksan vuotta. Sitten se vain lakkasi pakastamasta. Ymmärrän toki, että kahdeksan vuotta on aika hyvä suoritus pakastimelle, mutta päätin kuitenkin katsoa, miten Mielen asiakaspalvelu asiaan reagoisi. Sähköpostivastaus oli: "Sellaista sattuu."

      Mielen tilalla on nyt ollut muutaman vuoden kiinalaisvalmisteinen Hoover-Helkama, joka on toiminut hyvin. Maahantuoja on tosin pilannut se oven tarralla, jonka postaminen jätti oveen pysyvän jäljen.

      Käyttöohjeen on kääntänyt englannista suomeksi joku peruskoululainen. Pakastimessa on tehostetun pakastamisen toiminto, englanniksi "super freezing", jonka "kääntäjä" on suomentanut iltapalan pakastamiseksi. Hän on toisin sanoen luullut, että "super" on yhtä kuin "supper". 😁

      Kokonaan toinen juttu on, että kun tilasin Helsingissä Stockan Expertiltä pakastimen, minulle tuotiin jääkaappi. Viikon odottelun jälkeen se vaihdettiin pakastimeen.

      Aikaisemmin Hakaniemen Expert oli tuputtanut minulle ylimääräistä takuuta Topfield-digiboksiin, koska "kovalevy hajoaa kolmessa vuodessa". Kovalevyllä on nyt ikää seitsemän vuotta ja se voi oikein hyvin, kuten koko boksi muutenkin.

    • Anonyymi

      Meillä ollut AEG pesukone käytössä 30 vuotta. Alkoi sitten kuitenkin kolahdella lingotessa. lienee iskunvaimentajat väsähtäneet ja epäilin, että taitaapi yksi jousikin poikki. Eipä tuota enää kannattanut korjata, kun varaosiakaan ei ole saatavilla.
      Uusi pyykkikone on sitten Upo pesukarhu. Mikä lienee joku italialainen härpäke.
      Täyttöletku näyttää olevan samanlainen kuin tyhjennysletku. Miten lienee kestäneekö vesijohtoveden painetta kovinkaan kauan. Pitänee hankkia tilalle kunnollisempi.

    • Anonyymi

      susi

    • Anonyymi

      Aeg jää/viileäkaappi niin sisäseinässä ”murtumia ” monessa kohtaa. Ikää kaapilla 6-7 vuotta ja ikinä ei vastaavaa ole käyny. Onko kellekkään muulle käynyt tai huomannut vastaavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9319
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2879
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      35
      2671
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2551
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1955
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1872
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1826
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1361
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1227
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe