lagunan avainkortti

pätkii

ostin 2002vm lagunan jossa on tää avainkorttisysteemi,toinen kortti on kokonaan pimeenä ja toisessa ei toimi ovien keskuslukitus muuten kuin avauspuolella eli ovia ei saa lukkoon,maahantuojan mukaan ei auta muu kuin tilata ranskasta uusi kortti,onko näin ??

37

9426

Vastaukset

  • Näin se on, eli uutta kortia kaipaa. Minulla putosi avain ja jotakin irtosi sisältä ja vain aukaisunappi toimi sen jälkeen. Teeseitsemies olisi voinut saada kortin auki ja korjata. Tod.näk. vikasi on jossakin irronneessa komponentissa.

  • mulla 2001 lagu.kauppa,josta sen ostin oli hukannu toisen avainkortin.teetin uuden keskus autohallissa,turussa.Hinta oli n.3vuotta sitten 150ekortista ja sen ohjelmointi 25e.Lasku meni onnex liikkeeseen,josta auton ostin.Autosta olla paljon murhetta.Viime vuoden katsastus:hylkäys.syynä alapallonivelet.Tämän vuoden kats:hylkäys.Syynä raidetangon pää sekä takapään kumipuslat.
    Mun mielestä liikaa vikoja ton ikäiseen autoon.

    • Siis 6-7 vuotta vanhan auto ja kuinka paljon ajettu ? Sinustako sen ikäinen auto ei jo kaipaa korjausta ? Minusta nuo osat on monessa autossa vaihdettu tuon ikäiseksi uuteen. Rellu ei ole viattomin auto, mutta alustan osat kuluu oli merkki mikä hyvänsä.


    • korjaamatta kirjoitti:

      Siis 6-7 vuotta vanhan auto ja kuinka paljon ajettu ? Sinustako sen ikäinen auto ei jo kaipaa korjausta ? Minusta nuo osat on monessa autossa vaihdettu tuon ikäiseksi uuteen. Rellu ei ole viattomin auto, mutta alustan osat kuluu oli merkki mikä hyvänsä.

      laguna vm.2001 vuosikatsastuksessa hylätyt ajoneuvot:37,1%.
      Kaikki henkilöautomerkit:hylkäysprosentti:12,7 2001 rekisteröidyistä.Tiedot kerätty viimeisen vuoden ajalta K1 katsastajat asemilta.
      Lagunoiden keskimäär. matkamittarin lukema 92 000km.
      kaikkien automerkkien 113 000km.
      myös selvitys yleisimmistä syistä hylkäykseen löytyy katsastus asemalta.
      Lagunan ajokilometrit keskim.10%pienemmät kuin kaikkien samanvuotisten merkkien,mutta osat kuluu siihen malliin että muihin automerkkeihin verrattuna katsastuksessa hylkäys% on kolminkertainen.
      Myös uudemmat lagut käyttäytyvät samoin,jopa heikommin.


    • fransu kirjoitti:

      laguna vm.2001 vuosikatsastuksessa hylätyt ajoneuvot:37,1%.
      Kaikki henkilöautomerkit:hylkäysprosentti:12,7 2001 rekisteröidyistä.Tiedot kerätty viimeisen vuoden ajalta K1 katsastajat asemilta.
      Lagunoiden keskimäär. matkamittarin lukema 92 000km.
      kaikkien automerkkien 113 000km.
      myös selvitys yleisimmistä syistä hylkäykseen löytyy katsastus asemalta.
      Lagunan ajokilometrit keskim.10%pienemmät kuin kaikkien samanvuotisten merkkien,mutta osat kuluu siihen malliin että muihin automerkkeihin verrattuna katsastuksessa hylkäys% on kolminkertainen.
      Myös uudemmat lagut käyttäytyvät samoin,jopa heikommin.

      Ymmärrän kyllä että matkamittarin lukema selviää helposti, mutta mistä ne katsastuksessa ajokilometrit selvittää?

      Mullakin on matkamittarin lukema jotain 70 tkm, autolla ajettu noin 170 tkm.


    • KG0D kirjoitti:

      Ymmärrän kyllä että matkamittarin lukema selviää helposti, mutta mistä ne katsastuksessa ajokilometrit selvittää?

      Mullakin on matkamittarin lukema jotain 70 tkm, autolla ajettu noin 170 tkm.

      Luuletko siis, että Lagunistit ovat epärehellisempää kansaa kuin muut ja ruuvaavat mittareitä keskimääräistä enemmän? Muutenhan tuolla ei pitäisi olla merkitystä.
      Enkä edes usko, että Suomessa kovin yleistä nykyään on tuo mittareiden ruuvaus uudemmissa autoissa.


    • fransu kirjoitti:

      laguna vm.2001 vuosikatsastuksessa hylätyt ajoneuvot:37,1%.
      Kaikki henkilöautomerkit:hylkäysprosentti:12,7 2001 rekisteröidyistä.Tiedot kerätty viimeisen vuoden ajalta K1 katsastajat asemilta.
      Lagunoiden keskimäär. matkamittarin lukema 92 000km.
      kaikkien automerkkien 113 000km.
      myös selvitys yleisimmistä syistä hylkäykseen löytyy katsastus asemalta.
      Lagunan ajokilometrit keskim.10%pienemmät kuin kaikkien samanvuotisten merkkien,mutta osat kuluu siihen malliin että muihin automerkkeihin verrattuna katsastuksessa hylkäys% on kolminkertainen.
      Myös uudemmat lagut käyttäytyvät samoin,jopa heikommin.

      Oletkos koskaan miettinyt mistä se hylkäys voi johtua? Siitä, että auton on laadullisesti huono, vai siitä, että huolto ei ole vaihtanut kuluneita osia uusiin. Monilla merkeillä huolto aktiivisesti vaihdattaa esim. alustan osia joka huollossa ja toisissa vasta, kun itse ensin huomauttaa. Meillä on V70 toisena autona ja aina on joitakin lisätöitä teetetty huollossa ja on tullut hintaa, huh. Toinen on Laguna -03 ja ei sitä ole sen enempi tarvinnut korjata. Katsastusta ennen vaihtoivat huollossa takapäähän jonkun kumipuslan ja eturaidetangon. Tämä, kun itse pyysin katsastusta varten tarkistamaan auton. Näin meni taas yksi rellu läpi huomautuksitta. Onko se parempi auto, tuskin, mutta tilastollisesti se nyt vain siltä näyttää.
      Eli ihan sokeasti ei katsastutuloksia pidä lukea. Ymmärrän toki, että rellun laatu ei ole ollut paras mahdollinen, kun tehdaskin kehuu uutta Lagunaa laadullisesti paremmaksi, mutta miksi Volvo ei näin tee vaikka V70:n laatu ei oikeasti ole mitenkään huipputasoa oman kokemukseni mukaan.


    • tilasto kirjoitti:

      Luuletko siis, että Lagunistit ovat epärehellisempää kansaa kuin muut ja ruuvaavat mittareitä keskimääräistä enemmän? Muutenhan tuolla ei pitäisi olla merkitystä.
      Enkä edes usko, että Suomessa kovin yleistä nykyään on tuo mittareiden ruuvaus uudemmissa autoissa.

      volkkareissa tehdas on hoitanut mittari ruuvauksen automaattisesti 300tkm kun muutamat mallit silloin nollaa itse mittarinsa, muutoin lukema muutokset johtuu lähinnä mittarivioista ja mittarinvaihdossa muuttuneesta lukemasta.


  • Kortin sisällä painikenäppäimen alla pieni neliönmallinen komponentti joka irtoaa.Leikkasin
    mattopuukolla näppäinmuovin pyöreitä reunoja myöten varovasti melkein irti.Kokeilin kohdan keskellä pyöreää aluetta jossa syttyy punainen valo komponenttia keskeltä painettaessa.Teippasi komponentin alustaan pienellä teipinpalasella.Painoin muovin takaisin paikalleen ja teippasin kirkkaalla teipillä "luukun takaisin kiinni.Hieman ulkonäkö kärsi mutta rahat säästyi ja kortti toimii!

  • Korjasin just toisen avainkortin. Jos se helisee, kun ravistaa, sieltä on todennäköisesti pieni neliönmallinen kytkin irti.
    Leikkasin sievästi avainkortin auki kyljissä meneviä saumoja pitkin. Siellähän se oli irrallaan tuo kytkin. Tinasin sen kiinni. Kannattaa katsoa, että menee oikeinpäin kokeilemalla ennen tinausta. Tinaus oli pikkutarkkaa hommaa, mutta jäi se siihen hyvin kiinni. Sitten liimaa saumoihin ja kortti kiinni. Hyvin toimii, eikä ulkonäkökään kärsinyt yhtään.

    Tuo avausnappula on molemmissa korteissa vähän huonommin toimiva, mutta sekin toimii, kun aina pikkusen puristaa pari senttiä noita lukonkuvia alempaa ja painaa sitten avausnappulaa.

    • Korjasin juuri itse samalla menetelmällä kummatkin avainkortit. 8 vuotta hyvin olivat palvelleet, nyt kumpikin oli rikki. Tinausta ja liimausta ja ovat kuin uudet. Paskat mitää uusiin tartte vaihtaa!


    • Leonardo-89 kirjoitti:

      Korjasin juuri itse samalla menetelmällä kummatkin avainkortit. 8 vuotta hyvin olivat palvelleet, nyt kumpikin oli rikki. Tinausta ja liimausta ja ovat kuin uudet. Paskat mitää uusiin tartte vaihtaa!

      Kiitti vinkistä. Juuri kysyin bilian hintaa kortille ja se oli noin 200 egee.
      Onneksi en ehtinyt ostaa, nyt vaan illalla kolvailemaan.
      Laguna on muutoin toiminut hyvin 198 tkm ajettu, eikä isommin tarvitse korjailla. kuskin puolen ikkunan nostin tulivaihdettua - osan saa tarvikeosana hiekkaharjusta ja vaihdon pystyy tekemään itse.
      toisen alatukivarren vaihdoin parivuotta sitten.


    • lagunisti 03 kirjoitti:

      Kiitti vinkistä. Juuri kysyin bilian hintaa kortille ja se oli noin 200 egee.
      Onneksi en ehtinyt ostaa, nyt vaan illalla kolvailemaan.
      Laguna on muutoin toiminut hyvin 198 tkm ajettu, eikä isommin tarvitse korjailla. kuskin puolen ikkunan nostin tulivaihdettua - osan saa tarvikeosana hiekkaharjusta ja vaihdon pystyy tekemään itse.
      toisen alatukivarren vaihdoin parivuotta sitten.

      Törmäsin tällaiseen ohjeeseen netissä http://west-penwith.org.uk/blog/archives/203, näyttäisi ihan kunnon ohjeelta, tosin englanninkieliseltä. Hajosi tuo avain, jo toinen, eilen, eli ajattelinpa kokeilla tinaajan taitojani.


    • Pandaemo kirjoitti:

      Törmäsin tällaiseen ohjeeseen netissä http://west-penwith.org.uk/blog/archives/203, näyttäisi ihan kunnon ohjeelta, tosin englanninkieliseltä. Hajosi tuo avain, jo toinen, eilen, eli ajattelinpa kokeilla tinaajan taitojani.

      Ja jos sattuu niin käymään, että kolvi tärisee kädessä, tämä osoittautui fiksuksi palveluksi.
      http://www.keyrepair.co.uk/

      Otin yhteyttä sähköpostilla ja sieltä vastattiin kysymyksiin ystävällisesti. Laitoin vappuaattona avainkortin postiin ja maksoin 32 puntaa luottokortilla nettisivujen ohjeen mukaisesti. 10.5 tuli uusi toimiva kortti kirjatussa kirjeessä lähipostiin. Voin suositella. Toinen toimimaton kortti lähtee tänään kohti saarivaltiota.


    • Palkinen kirjoitti:

      Ja jos sattuu niin käymään, että kolvi tärisee kädessä, tämä osoittautui fiksuksi palveluksi.
      http://www.keyrepair.co.uk/

      Otin yhteyttä sähköpostilla ja sieltä vastattiin kysymyksiin ystävällisesti. Laitoin vappuaattona avainkortin postiin ja maksoin 32 puntaa luottokortilla nettisivujen ohjeen mukaisesti. 10.5 tuli uusi toimiva kortti kirjatussa kirjeessä lähipostiin. Voin suositella. Toinen toimimaton kortti lähtee tänään kohti saarivaltiota.

      Oheinen kaveri korjasi lagunakorttini nopeasti-> porssiauto@gmail.com


    • Olisi vain pitänyt lähettää avainkortti osaavalle korjaajalle! Nyt joudun tilaamaan kalliin kortin Ranskasta asti ja hinta jotain 300€. Ei siis paljon naurata.


    • Jarmo_vm 1980 kirjoitti:

      Olisi vain pitänyt lähettää avainkortti osaavalle korjaajalle! Nyt joudun tilaamaan kalliin kortin Ranskasta asti ja hinta jotain 300€. Ei siis paljon naurata.

      Lahdessa on apua asiaan alk.70 ...toimii


    • kokeillut kirjoitti:

      Lahdessa on apua asiaan alk.70 ...toimii

      Seinäjoella yks mies korjaa 60€:lla, seinajoen.korttihuolto@gmail.com


    • kokeillut kirjoitti:

      Lahdessa on apua asiaan alk.70 ...toimii

      Hei,saisinko sen liikkeen nimen jossa korjautit auton avaimesi..Jukka


    • kokeillut kirjoitti:

      Lahdessa on apua asiaan alk.70 ...toimii

      Siis Lahden korjauspalvelusta...


  • Ostakaa BMW niin loppuu huolet.

    • joo just. ostakaa 7-sarjalainen bemari avainkorttijärjestelmällä nii saatte samat huolet mutta huomattavasti kalliimmat sellaiset


  • Minä vaihdoin pariston ja toimii taas kuin uusi.......

  • Tänään kysyin maahantuojalta. Avainkortin hinta 204€ kpl ja koodaus päälle.

    • koodaus 50e


  • Ostin tälläisen: "Renault Laguna remote key card replacement 2 button case"
    eli pelkät kuoret ja pari uutta katkaisijaa. Tuon kun googlettaa pääsee ebay:n. SHintaa tuli kahdelle avaimelle itse korjattuna noin 50 euroa. Uudet kuoret vanha sisusta.

  • Laguna II vm. -03 molemmat kortit käytössä, että saa ovet auki. Lukkoon menee helpommin. onko vika korttien liitoksissa p. levyllä vai pariston vaihdon aika.
    Käyntiin lähtee avaimilla mukisematta.

  • Laguna || on auto jota ei kenenkään täysjärkisen pitäisi omistaa.

    Tuttavan uutena ostettuun autoon tehtiin ensimmäinen isompi huolto muistaakseni 60000 km kohdalla kun takuu ei ollut enää voimassa.

    Oli tyhmyyksissään autoa jättäessään sanonut että pannaan kaikki vaan kuntoon kun ei ollut käynyt edes mielessä.että mitään isompaa vikaa edes löytyisi.

    Melkoinen yllätys odotti kun tekstiviestin saatuaan meni noutamaan autoa pois huollosta ja kouraan lykättiin vähän yli 3000 € lasku !

    .Lasku oli "normaalia isompi" sen vuoksi kun olivat joutuneet uusimaan alatukivarret ,jarrulaikat,jarrupalat,raidetangonpäät,taka-akselin helat ja mitä kaikkea muuta mahtoi olla vielä noiden mainittujen lisäksi.

    Viikko tuon tapauksen jälkeen tuttava ajeli eri autolla ja se auto ei ollut Renault !

    • Kukaan täysjärkinen ei pyydä laittamaa "kaikkea kuntoon", kun vie autoa huoltoon. Johan ne nyt koko auton vaihtaa uuteen. Eikä tosiaan tule 3 tonnin laskua, vaikka laittaisi kaikki alustan osat uusiksi. Taisit keksit kateuspäissäsi koko jutun.

      Milläs autolla se "tuttava" nyt sitten ajelee?


    • L. Ööperi kirjoitti:

      Kukaan täysjärkinen ei pyydä laittamaa "kaikkea kuntoon", kun vie autoa huoltoon. Johan ne nyt koko auton vaihtaa uuteen. Eikä tosiaan tule 3 tonnin laskua, vaikka laittaisi kaikki alustan osat uusiksi. Taisit keksit kateuspäissäsi koko jutun.

      Milläs autolla se "tuttava" nyt sitten ajelee?

      Ei tuttavani varsinaisesti pyytänyt laittamaan joka paikkaa kuntoon vaan huoltoneuvojan kysyessä mahdollisista korjauksista oli vaan sanonut että korjataan mitä korjata pitää.

      Ei voinut mitenkään arvata että 60000 km ajettu 2 vuotta vanha auto voisi olla noin totaalisen pa ska kun edelliseen saksalaiseen laatumerkkiin tarvitsi investoida 7 vuoden aikana 1300 € korjauksiin normaalit määräaikaishuollot sen lisäksi.

      Tuohon kysymykseen että millä autolla ajelee nykyään voin kertoa että se ei ole ranskalainen eikä saksalainen ja hän on erittäin tyytyväinen hankintaansa.

      Sen sanoi vielä että mitään ranskalaista tuotetta ei taatusti hanki koskaan enää !


    • Ranskalaista laatua kirjoitti:

      Ei tuttavani varsinaisesti pyytänyt laittamaan joka paikkaa kuntoon vaan huoltoneuvojan kysyessä mahdollisista korjauksista oli vaan sanonut että korjataan mitä korjata pitää.

      Ei voinut mitenkään arvata että 60000 km ajettu 2 vuotta vanha auto voisi olla noin totaalisen pa ska kun edelliseen saksalaiseen laatumerkkiin tarvitsi investoida 7 vuoden aikana 1300 € korjauksiin normaalit määräaikaishuollot sen lisäksi.

      Tuohon kysymykseen että millä autolla ajelee nykyään voin kertoa että se ei ole ranskalainen eikä saksalainen ja hän on erittäin tyytyväinen hankintaansa.

      Sen sanoi vielä että mitään ranskalaista tuotetta ei taatusti hanki koskaan enää !

      Vai 3000e ihan yllätyksenä? hehheh! Jos siellä olisi 3 tonnin edestä korjattavaa niin kyllä se sun "tuttavasi" olisi jo jotakin huomannut. Täyttä lööperiä tuo koko juttu.

      Siis ei ranskalainen, eikä saksalainen. Italialainen? Jenkki? Epsanjalainen? Ruotsalainen? Japsi se ei ole, koska ne ruostuu ja niissä on aikas paljon moottorivikoja (esim. D4D), tosin niin on saksalaisissakin. Yritäs nyt vaan keksiä joku laatumerkki.


    • cyv-xxx kirjoitti:

      Vai 3000e ihan yllätyksenä? hehheh! Jos siellä olisi 3 tonnin edestä korjattavaa niin kyllä se sun "tuttavasi" olisi jo jotakin huomannut. Täyttä lööperiä tuo koko juttu.

      Siis ei ranskalainen, eikä saksalainen. Italialainen? Jenkki? Epsanjalainen? Ruotsalainen? Japsi se ei ole, koska ne ruostuu ja niissä on aikas paljon moottorivikoja (esim. D4D), tosin niin on saksalaisissakin. Yritäs nyt vaan keksiä joku laatumerkki.

      @cyv-xxx Minulle on aivan sama mitä sinä uskot mutta näin vaan oli käynyt.

      Minua tuo ei yllättänyt yhtään koska tiedossa oli tämän uusikoppaisen Lagunan täydellisen alaarvoinen laatu.

      Harmi ettei Brysselin väki pysty estämään 100 % sekundan pääsyä markkinoille !


    • Ranskalaista laatua kirjoitti:

      @cyv-xxx Minulle on aivan sama mitä sinä uskot mutta näin vaan oli käynyt.

      Minua tuo ei yllättänyt yhtään koska tiedossa oli tämän uusikoppaisen Lagunan täydellisen alaarvoinen laatu.

      Harmi ettei Brysselin väki pysty estämään 100 % sekundan pääsyä markkinoille !

      "näin vaan oli käynyt"

      Mistä näitä vitsiniekkoja aina tulee;)


    • rapeat japsit kirjoitti:

      "näin vaan oli käynyt"

      Mistä näitä vitsiniekkoja aina tulee;)

      Älä mulle vit tuile jos olet ostanut pa ska kasan itsekin !


    • En tiä kuinka kukin autoaan pitää mutta mulla 01 laguna ja mittarissa 373 000km ja ollu mulla ny 3v ja kolmesti katsastanut. Kahdesti mennyt laakista läpi ja vuisi sit jäi kii taka puslasta ja käsijarrusta, oli palat ihan loppu ja parkki polttimo joten en tiä millä autolla pääsee halvemmalla? Kolmen vuoden huollot ja korjaukset alle 500€ kun vaihdan öljyt ite kerran vuodessa ja noi ed. Mainitut korjaukset.


  • Tietääkö joku onko renault lagunassa 06 korimalli jonkunlainen yhdistelmä radion napeissa että saa avainkortin ja auton ymmärtämään toisiaan... ostin auton ja avainkortissa ei ollut patteria. Auto käynnistyy niinku pitää mutta keskuslukko ei toimi vaikka laitoin patterin... ja napitkin toimii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.