Löytyykö hyviksi koettuja keinoja pitää koiran uloste pehmeänä ? Cottoniltamme leikattu peräsuolen laajentuma ja tyrä. Pellavansiemeniä olen lisännyt ruokaan, Levolacia antanut etc.
Onko kellään kokemusta ko. ongelmasta ja mahdollisia vinkkejä ?
KOVA VATSA
8
7980
Vastaukset
- kikkura
laita ruokalusikallinen ruokaöljyä ruuan sekaan päivässä niin pysyy p---- notkeana ja turkki voi myös paremmin.
- Iina
Mun koiralta leikattiin myös tää sama juttu jokin
aika sitten. Lääkäri suositteli antamaan Vi-Siblin
nimistä kuituvalmistetta (massaa lisäävä, normalisoi ulosteen koostumuksen vaikuttaen näin
sekä kovaan että löysään vatsaan) Mun koira painaa n.9kg, annan sille yhden mitta lusikallisen
(paketissa mukana) päivässä ruokaan sekoitettuna.
Jos vatsa menee koirallasi oikein kovalle kannattaa antaa parafiiniöljyä ensi hätään...
Se ei tee ripulia, mutta laittaa suolen toimimaan.
Toivottavasti näistä on jotain apua... :D - Iina
Mun koiralle tehtiin kanssa joku aika sitten
samanlainen leikkaus. Lääkäri suositteli annettavaksi Vi-Siblin nimistä kuituvalmistetta
Sitä saa apteekista ("massaa lisäävä,normalisoi ulosteen koostumuksen,vaikuttaa kovaan ja löysään vatsaan") Mä annan sitä yhden mittalusikallisen
(mukana paketissa)päivässä ruokaan sekoitettuna.
Koira painaa n.9kg. Tällä ainakin toiminut hyvin suolisto. Kovaksihan sitä vatsaa ei kannata nyt antaa mennä,meinaan uusiutumisriskin takia...
Parafiiniöljy on myös hyvä "pelastus" jos vatsa on kovalla,se ei tee ripulia,auttaa vain et koira saa tarpeensa tehtyä ilman kipua.Tää tapaus oli tosi kivuliaan tuntuinen leikkauksen jälkeen.Mites sun koira?? Niin, ja sit annan minäkin tuota Levolacia tai Duphalacia päivittäin.
Noiden lisäksi koiralle tuli erikoisruokavalio
(Hill´s Prescription diet. Canine r/d)
Se kans lisää ulosteen koostumusta...
Toivottavasti näistä oli jotain apua. :D- Kottoni
Kiitos Iina viestistäsi. Pitääkö koiran juoda paljon vettä tuon Vi-Siblinin kanssa ? Oma cottonini painaa myös noin 9 kg. Parafiiniöljyä olen laittanut ruokaan, kun koira on ollut ihan tukossa. Mutta sitä ei voi käyttää jokapäiväisenä "lääkkeenä", estää ravintoaineiden imeytymistä. Ja tällä meidän pojalla tauti on jo uusiutunut elikkä on leikattu kaksi kertaa, sekä oikealta että vasemmalta puolelta. Nyt ainoa keino on pitää vatsa löysällä ja se ei olekaan niin yksinkertainen juttu. Leikkauksien jälkeen koira oli 3-4 päivää tosi kipeä, ei pysynyt lainkaan paikoillaan, ryntäili edestakaisin paniikissa. Rauhottui pikku hiljaa, leikkaushaavat ovat parantuneet tosi hyvin molemmilla kerroilla. Toivotaan parasta, koira on 7 vuotias, enkä todellakaan haluaisi luopua siitä !
- Iina
Kottoni kirjoitti:
Kiitos Iina viestistäsi. Pitääkö koiran juoda paljon vettä tuon Vi-Siblinin kanssa ? Oma cottonini painaa myös noin 9 kg. Parafiiniöljyä olen laittanut ruokaan, kun koira on ollut ihan tukossa. Mutta sitä ei voi käyttää jokapäiväisenä "lääkkeenä", estää ravintoaineiden imeytymistä. Ja tällä meidän pojalla tauti on jo uusiutunut elikkä on leikattu kaksi kertaa, sekä oikealta että vasemmalta puolelta. Nyt ainoa keino on pitää vatsa löysällä ja se ei olekaan niin yksinkertainen juttu. Leikkauksien jälkeen koira oli 3-4 päivää tosi kipeä, ei pysynyt lainkaan paikoillaan, ryntäili edestakaisin paniikissa. Rauhottui pikku hiljaa, leikkaushaavat ovat parantuneet tosi hyvin molemmilla kerroilla. Toivotaan parasta, koira on 7 vuotias, enkä todellakaan haluaisi luopua siitä !
Heips Kottoni! Siitä veden juonnista.. en oo huomannut että mun poika joisi enemmän kun ennen
leikkausta,eikä lääkärikään sanonut "pakko juotosta" mitään.Onko sun poika kastronoitu? Se kiinostais kovasti!! Nimittäin lääkäri sanoi et tyrä voi uusia jos samalla ei kastronoi "hormonallisesti aktiivista" koiraa,uusia voi leikkauksesta jo piankin jos vatsa menee kovaksi,tälle tehtiin samalla molemmat leikkaukset ja tosiaankin oli aikamoista alussa löytää se sopiva määrä noita "apukeinoja"
että suoli toimisi ilman kipuja.Kauanko sulla oli näiden leikkauksien välissä aikaa? - Kottoni
Iina kirjoitti:
Heips Kottoni! Siitä veden juonnista.. en oo huomannut että mun poika joisi enemmän kun ennen
leikkausta,eikä lääkärikään sanonut "pakko juotosta" mitään.Onko sun poika kastronoitu? Se kiinostais kovasti!! Nimittäin lääkäri sanoi et tyrä voi uusia jos samalla ei kastronoi "hormonallisesti aktiivista" koiraa,uusia voi leikkauksesta jo piankin jos vatsa menee kovaksi,tälle tehtiin samalla molemmat leikkaukset ja tosiaankin oli aikamoista alussa löytää se sopiva määrä noita "apukeinoja"
että suoli toimisi ilman kipuja.Kauanko sulla oli näiden leikkauksien välissä aikaa?Tervehdys Iina !
Joo, ensimmäisellä kerralla vietiin nuo sukukalleudet. Siitä ei lääkäri etukäteen mitään kyllä kertonut, mutta tikit pois ottanut toinen lääkäri sanoi sen "kuuluvan asiaan". Ensimmäinen leikkaus tehtiin viime vuoden marraskuussa ja tämä toinen nyt toukokuussa. Tosin uusiutuminen havaittiin jo helmikuussa ! En vain kyennyt heti päättämään tehdäänkö tuota toista leikkausta vai ei. Mietin, että jos siitä onkin vain noin vähän apua kuin ensimmäisestä leikkauksesta, niin kannattaako koiraa "kiusata" toistamiseen.
Eikä leikkaus mitään halpaa lystiä ole, varsinkaan kun ei ole älynnyt ottaa vakuutusta.
Jouduin käymään koirapoikani kanssa pariin kertaan päivystävällä kun meni ihan tukkoon. Olin jo varma, että ei tule takaisin lääkäriltä elossa ! Mutta tämä päivystävä vielä suositteli toista leikkausta kun koira on muuten niin hyväkuntoinen ja suht nuori (siis 7 vuotta). Joten varasin uuden leikkausajan. Ja nyt sitten sinun tavallasi koetetaan löytää tarpeeksi keinoja pitää suolen toiminta suht koht kunnossa. Kaurapuuroa on nyt syöty aamuisin !
Juu, me molemmat, ei näet suostu syömään yksin.
(lienee lievästi hemmoteltu poika...)
Lycka till teillekin.
- BARF
Suosittelisin kokeilemaan BARFia!!
- Annika87
Vaik` ei oo synnuttänyt ni rinnat roikkuu silti
tiiätkö syyn? Ja etitään uros biitbulliterrieriä?
Anna koiralles tumman leivän tapasta ruokaa ,
mutta lisää leivän päälle voita tai makkaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243