Kukaties jälkipolvet tekevät siitä painetun kirjan.
Kirjoita päiväkirjaa
9
529
Vastaukset
- elma05
Olen nuoruusvuosilta asti pitänyt päiväkirjaa.Aluksi oikein isoja sinikantisia ruutuvihkoja yhdistellen kirjaksi.Nyt" ikä-immeisenä" teen merkinnät isoon Ajastaikaan (allakkaan).
Monta asiaa on tarkistettu minun muistiinpanoistani.Mikä hauskinta ,huomaa miten aika kuluu nopsaan ,mitä enempi ikää tulee. Luuli asian olleen viime vuonna ,vaan eipä olekkaan ,viisi vuotta on äkkiä kulunut.Kaikille suosittelen kirjaamista ja eihän sitä tiedä mitä jälkipolvet niistä saa aikaiseksi.- Fridanna
Minä myös olen kirjoittanut 15-vuotiaasta lähtien milloin useasti ja taas välillä harvemmin. Perilliset ei kyllä saa mitään selvää ainakaan näistä myöhempien vuosikymmenien kirjoituksista. Niin on käsiala mennyt epäselväksi.
Toistaiseksi itse olen saanut selvää ja tuntuu kivalta palata joskus ajassa takaisin päin.
Enemmän kirjoittaminen on ollut terapiaa kuin asioiden muistiin panemista.
- KristaTee
Päiväkirjaa kirjoitan. Leikekirjaa teen. Ja sitten minulla on vielä Sääpäiväkirja. Että kyllä kirjoja riittää. Jos joku haluaa joskus julkaista ne, niin mikä ettei.
hulluina nuoruuden vuosina, monta vahakantista vihkoa tuli täyteen nuoruuden unelmia,haaveita ja pettymyksiä.
Sitten jossain vaiheessa hävitin kaikki, mitä en ikinä anna itselleni anteeksi.
Nykyään riittää kalenteri, mihin merkkaan tapahtumia ja päivän säätiedot, niitä on isot, vinot pinot ja niistä tosiaan on mukava tarkistaa vuosien takaisia asioita.
Minulla on anopinkin kalentereihin tehdyt muistiinpanot tallessa ja häneltä olen tainnut periä tämän asioiden muistiin laittamisen.
Saa sitten jälkipolvi vuorostaan taas tarkastella asioita.- päiväkirjaa
pitäisin, ei varmasti olisi painokelpoinen. Jälkipolvi ei uskaltaisi käyttää edes mökin puuseen paperina, vaikka paperille printtaisi.
Ja käsky on jo annettu siitä, että ellei elämästä hengissä tosiaankaan selviä, lähtöni jälkeen koneeni kovalevylle on annettava hoitoa lekalla. - Omia asioita.
Omaa elämän kertaa ole kirjoittanut jonkin verran.
aivan sieltä 3v asti muistetuita.
Tarttee laittaa ylös ne sen aikaset elämiset.
Kuten laulun:"Kolme pientä Kiinanpoikaa"!
Meille kerrottiin myös,että maakotka olisi siepannu
vauvan pihalta nukkumasta. - RöNsykkä**
Muutamia aikoja lukuunottamatta olen kirjoittanut päiväkirjantapaista,12 vuotiaasta asti.
Ensimmäinen oli sellainen sinikantinen ruutuvihko,sitten sain lahjaksi pari kolme kertaa päiväkirjan,sen jälkeen ne ovat muttuneet paksuiksi vihoiksi,nyt kirjoitan lähes joka päivä tänne koneelle,siis päiväkirjaa kaiken muun höpinäni lisäksi.
Teen myös lapsilleni leike-ja kirjoitusjuttuja koviin kansiin ns.Oma Kirja.(Ei vauva-kirjaa vaan tyhjälle sidotulle kirjalle tekstiä).
Kirjoitan lapsuudestani ja suvustani...mutta valokuvia en saa millään albumeihin...en sitten millään.....alkaa itkettää ja naurattaa eikä hommasta tule yhtään mitään. - niin muistoja saa
Kirjoitan ns. yleistä ja omaa päiväkirjaa. Kaikkia ei sovi näyttää aivan kaikille, tai oikeastaan ei kenellekkään.
Ihanat ja haikeat muistot sain äitini pelkistä almanakka merkinnöistä, puhumattakaan isäni sotapäiväkirjoista.
Harmi, että poltin myös omia kirjoituksiani niin tärkeiltä vuosilta, joita nyt haluaisin tarkennella enemmänkin. Asiat unohtuu, mutta niistä olisi saanut palautettua mieleensä nämä nuoruusvuodet.
Siskoni päiväkirjat taas "valehtelevat" omalta osaltani. On ihanaa hänen kanssaan muistella menneitä ja meidän erilaisia näkökantoja tapahtuneista. - 1943
rakkaussurujani päiväkirjaan yli 30 v sitten. Olen lueskellut niitä, en olisi muuten muistanut, mitä on tapahtunut. Minusta tämä on hyvä tapa purkaa sydäntään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354233- 552935
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462838- 302623
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3332580Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82575- 382159
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541895Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411527