kertokaapa

senegaleistanne!

olen tänne paristi ennenkin kirjoitellut... eli tiedän että ne ovat "hankalia" ja todella kovapäisiä "riiviöitä" =)

mutta niin kuin otsikossa, kertokaapa senegalinkaijoistanne, miten ne ovat koetelleet kärsivällisyyttänne, niiden paheista ja tietenkin hyvistä puolista! olen näet kiinnostunut eräiden lajien lisäksi myös tästä lajista

3

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Oma kokemukseni on emojen kasvatista, joka on ollut minulla luovutusikäisestä asti.

      Persoonana todella ihana ja hellyyttävä vaikka osaa olla aika riiviökin. Rakastaa rapsuttelua ja tulee mielellään olkapäälle(lentää peräänkin)vaikka käsiä pelkääkin(paljas käsi).

      Erityisenä mieltymyksenä on terrorisoida kaikkia pienempiään ja kun oikein "uhmakausi" sattuu niin jopa amatsonikin saa kyytiä. Kerrassaan huvittava näky höyhenet pörhöllään ja siivet avoinna nokka kirskuen sekä silmät vilkkuen=D Melkeinpä voi sanoa että perityypillinen afrikkalainen;)

      Erikoisena piirteenä se, että kaikki vieraatkin ihmiset saavat rapsutella tätä hellyydenkipeätä kaveria vaikka se ns. "arka" lintu onkin. Edes pari umpikesyä tipuamme ei näin anna tehdä ennen parempaa tutustumista(jos silloinkaan).

      Itse olen kovasti ihastunut juuri näiden pienten suurten lintujen persoonaan vaikka ne väliin umpiluupäitä ovatkin. Omalle kohdalle vielä on sattunut varsin hiljainen yksilö, normaalista poiketen(kovin ääni ei ole puoliakaan siitä mitä olen kuullut toisten senegalien päästelevän nokastaan).

      • aloittaja

        mitä se sitten tekee kun se on riiviöpäällä? kyselen siksi, kun ei oikein vastailla...


      • ...
        aloittaja kirjoitti:

        mitä se sitten tekee kun se on riiviöpäällä? kyselen siksi, kun ei oikein vastailla...

        Silloin se yleensä melkeinpä pakkomielteisesti yrittää päästä puraisemaan pienempiään. Isommat ajetaan myös pois tai vähintään uhkaillaan höyhenpallona niille. Ääni myöskin kaksinkertaistuu, pitää kimeää piippausääntä, mitä tekee normaalisti harvemmin.

        Sinänsä ei kyllä mitään kamalaa, kesy jakomme osaa olla paljon hankalempi sellaisina päivinä. Mutta kyseessä onkin emojen kasvatti ja muutenkin hyväluontoinen lintu poicephalukseksi. Hankaluutta vain tuottaa väliin tuo pienempien kiusaaminen.

        Ystävän umpikesy senegali kyllä sitten pahoina päivinä on aika riesa kiertelemättä. Tällöin se yrittää kaikin tavoin saada huomiota eikä mikään tunnu olevan hyvin. Ääntä lähtee kovasti ja lintu menee edestakaisin kämppää minkä kerkiää..kokeilee tehdä myös kaikki pahat-->herättää huomiota.

        Se kokemus/kuultu, mitä itse on tullut kerättyä, voin sanoa vain, että kannattaa ennemmin hankkia emojen kasvatti kuin käsinruokittu yksilö. Jos vain mahdollista, niin sellainen, joka olisi kuitenkin tottunut ihmiseen(ei siis suoraan tarhasta revitty). Poicephalukset osaavat olla kovinkin jääriä ja kovapäisiä, mutta ne myös stressaavat helposti ja ovat tällöin säikkyjä. Varsinkin aremmat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe