Onko kenelläkään ollut viiltävää kipua emättimen seinämässä? Itsellä on sellaista ollut jo muutaman kuukauden ajan ja viime aikoina sitä on tapahtunut useammin. Kipu on aika syvällä ja tulee ilman mitään erityistä syytä (ei siis esim. yhdynnän aikana). Ja se sattuu vain vasemmalle puolelle, jonka munasarja on myös joskus kosketusarka.
Varasin kyllä gynekologillekin ajan, tosin viivyttelin sitä mahdollisimman pitkään, kun en ole ennen käynyt...
Viiltävä kipu emättimen seinämässä
7
12622
Vastaukset
- ollut
samanlaista viiltävää kipua muutaman vuoden ajan. Mutta se voi olla että muutama kuukausi menee ettei ole ollenkaan ja sitten yhtäkkiä tulee.. että ei ole ollenkaan säännöllistä. Alavatsa- ja lantionseudun kipuakin ollut muutaman vuoden ja yhdyntäkipua myös. Ja tärinäkipua myös, eli esim. juostessa. Yksi gyne epäili endometrioosia, mutta en ole vielä päässyt laparoskopiaan missä se selviäisi. Jos nyt edes pääsen sinne, pitäisi toisella lääkärillä käydä vielä ja hän tekee arvion onko "tarvetta" laparoskopiaan. Meinaa hieman masentaa, olen nimittäin nuori (21-vuotias) ja olisi haaveena saada lapsiakin joskus.. taitaa jäädä haaveeksi jos kyseessä on endometrioosi joka on mahdollisesti jo vuosia myllännyt sisälläni.. :( se kun on melko yleinen lapsettomuuden syy.
Hyvä että olet varannut gynelle ajan, kerro kaikki pienimmätkin oireet mitä sinulla on.. jos sulla muita oireita ei ole kuin viiltävä kipu niin en osaa sanoa mitä se voisi olla. Mutta toivottavasti selviää pian! Äläkä turhaan pelkää gynellä käyntiä, ajattelet että se on vain omaksi parhaaksesi. - mitä tapahtuu alhaal
Moi! Mulla kanssa tuontapaista, kipu tuntuu syvällä emättimessä lähinnä vasemmalla puollella, tuntuu ja sattuu kun kävelee tai esim pyöräilee. Tuntuu kipua myös kun jännittää oakaralihakset sun muut. Kipu ei aina oo voimakasta tai havaittavaa, mulla alko kaksi päivää aitten ja pieni paniikki on, oon 17 vuotias ja tällänen pelottaa. Äidille en haluaisi asiasta mainita, enkä liioin ole innostunyt gynestä kun ennen en ole käynyt:/ päässä vaan pyörii kokoajan ettei olis mitään vakavaa...
- dasfsafasf
No johan löytyi sopiva ketju mulle. Mulla on kans nimenomaan vasemmalla puolella emättimen seinämässä sellaista yhtäkkistä kipua joka kestää hetken ajan ja katoaa, ei mitään älyttömän voimakasta, mutta kuitenkin havaittavaa. Ja ihan seisoskellessa, istuskellessa, ei missään erityisessä tilanteessa.
Luin jostain että voisi olla raskausoire, mutta oon kyllä syönyt pillerini ajallaan enkä oksennellut/ripuloinut. Kipu alkoi vasta tänään, joten odottelen tässä varmaan muutaman päivän.
Olisi mukava kuulla, jos jollekulle on selvinnyt, mistä tällaisessa tapauksessa on ollut sitten lopulta kyse? - helppiäää
Moikka! Vuosia myöhässä, mutta samaa kipua itsellä. Nivuset, etenkin vasen, ovat myös vihloneet välillä. Jos joku eksyy myös tänne keskusteluun, niin antakaa vinkkejä tai omakohtaisia tietoja! Mulla ollut tuon alapää vihlaisu pari päivää, nivusissa vähän kauemmin
- Endo
Itsellä ollut kipuja lähinnä vasemmalla puolella niin, että yhdistän kivut peräaukon lähimaastoon, en niinkään emättimeen. Tuota oli välillä jo vuosia sitten (ei kuukautisten aikana) ja nyt kipu on alkanut taas. Todennäköisesti endometrioosiini liittyvää kipua, jotain kiinnikkeitä varmaankin. Gynekologi kirjoitti särkylääkereseptit ja lohdutti, että kipu kyllä viimeistään loppuu silloin kuin kuukautisetkin... Hah. Eli joo, endoa epäilisin teillä muillakin mahdollisesti.
- sippu
hei,
minulla vihlontaa emättimessä oikealla.
syön aineenvaihduntaa hidastavaa masennuslääkettä. käyn pissalla siis harvemmin kuin ilman lääkettä:
virtsaa kertyy virtsaputkien seudulle, jotka joutuvat painauksiin myomien takia. siitä kivut. - Kystaakyllä
6cm munasarjakysta ollut yli vuoden vasemmassa munasarjassa ja n. kerran viikossa vihlasee niin paljon että tuntuu kuin joku pistäis puukolla mahaan.
Kystaa ei ole poistettu kun en halua raskaaksi ja se on muuten oireeton. Kuukauden päästä otan hormonikierukan ja sen kuulemma pitäisi häiritä kystan elämää niin että se joko surkastuu tai puhkeaa ja vuotaa verenä pois.
Kaikki naisten sukupuolielinten epäilyt kannattaa käydä AMMATTILAISEN luona tutkituttamassa. Terveyskeskus on yleispätevää ja siellä ei ole välttämättä välineitä hoitaa sinun vaivaasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575489- 934337
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752584Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721111Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61853
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826- 28823
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779