Viiltävä kipu emättimen seinämässä

colombian

Onko kenelläkään ollut viiltävää kipua emättimen seinämässä? Itsellä on sellaista ollut jo muutaman kuukauden ajan ja viime aikoina sitä on tapahtunut useammin. Kipu on aika syvällä ja tulee ilman mitään erityistä syytä (ei siis esim. yhdynnän aikana). Ja se sattuu vain vasemmalle puolelle, jonka munasarja on myös joskus kosketusarka.

Varasin kyllä gynekologillekin ajan, tosin viivyttelin sitä mahdollisimman pitkään, kun en ole ennen käynyt...

7

10520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut

      samanlaista viiltävää kipua muutaman vuoden ajan. Mutta se voi olla että muutama kuukausi menee ettei ole ollenkaan ja sitten yhtäkkiä tulee.. että ei ole ollenkaan säännöllistä. Alavatsa- ja lantionseudun kipuakin ollut muutaman vuoden ja yhdyntäkipua myös. Ja tärinäkipua myös, eli esim. juostessa. Yksi gyne epäili endometrioosia, mutta en ole vielä päässyt laparoskopiaan missä se selviäisi. Jos nyt edes pääsen sinne, pitäisi toisella lääkärillä käydä vielä ja hän tekee arvion onko "tarvetta" laparoskopiaan. Meinaa hieman masentaa, olen nimittäin nuori (21-vuotias) ja olisi haaveena saada lapsiakin joskus.. taitaa jäädä haaveeksi jos kyseessä on endometrioosi joka on mahdollisesti jo vuosia myllännyt sisälläni.. :( se kun on melko yleinen lapsettomuuden syy.

      Hyvä että olet varannut gynelle ajan, kerro kaikki pienimmätkin oireet mitä sinulla on.. jos sulla muita oireita ei ole kuin viiltävä kipu niin en osaa sanoa mitä se voisi olla. Mutta toivottavasti selviää pian! Äläkä turhaan pelkää gynellä käyntiä, ajattelet että se on vain omaksi parhaaksesi.

    • mitä tapahtuu alhaal

      Moi! Mulla kanssa tuontapaista, kipu tuntuu syvällä emättimessä lähinnä vasemmalla puollella, tuntuu ja sattuu kun kävelee tai esim pyöräilee. Tuntuu kipua myös kun jännittää oakaralihakset sun muut. Kipu ei aina oo voimakasta tai havaittavaa, mulla alko kaksi päivää aitten ja pieni paniikki on, oon 17 vuotias ja tällänen pelottaa. Äidille en haluaisi asiasta mainita, enkä liioin ole innostunyt gynestä kun ennen en ole käynyt:/ päässä vaan pyörii kokoajan ettei olis mitään vakavaa...

    • dasfsafasf

      No johan löytyi sopiva ketju mulle. Mulla on kans nimenomaan vasemmalla puolella emättimen seinämässä sellaista yhtäkkistä kipua joka kestää hetken ajan ja katoaa, ei mitään älyttömän voimakasta, mutta kuitenkin havaittavaa. Ja ihan seisoskellessa, istuskellessa, ei missään erityisessä tilanteessa.

      Luin jostain että voisi olla raskausoire, mutta oon kyllä syönyt pillerini ajallaan enkä oksennellut/ripuloinut. Kipu alkoi vasta tänään, joten odottelen tässä varmaan muutaman päivän.

      Olisi mukava kuulla, jos jollekulle on selvinnyt, mistä tällaisessa tapauksessa on ollut sitten lopulta kyse?

    • helppiäää

      Moikka! Vuosia myöhässä, mutta samaa kipua itsellä. Nivuset, etenkin vasen, ovat myös vihloneet välillä. Jos joku eksyy myös tänne keskusteluun, niin antakaa vinkkejä tai omakohtaisia tietoja! Mulla ollut tuon alapää vihlaisu pari päivää, nivusissa vähän kauemmin

    • Endo

      Itsellä ollut kipuja lähinnä vasemmalla puolella niin, että yhdistän kivut peräaukon lähimaastoon, en niinkään emättimeen. Tuota oli välillä jo vuosia sitten (ei kuukautisten aikana) ja nyt kipu on alkanut taas. Todennäköisesti endometrioosiini liittyvää kipua, jotain kiinnikkeitä varmaankin. Gynekologi kirjoitti särkylääkereseptit ja lohdutti, että kipu kyllä viimeistään loppuu silloin kuin kuukautisetkin... Hah. Eli joo, endoa epäilisin teillä muillakin mahdollisesti.

    • sippu

      hei,
      minulla vihlontaa emättimessä oikealla.
      syön aineenvaihduntaa hidastavaa masennuslääkettä. käyn pissalla siis harvemmin kuin ilman lääkettä:
      virtsaa kertyy virtsaputkien seudulle, jotka joutuvat painauksiin myomien takia. siitä kivut.

    • Kystaakyllä

      6cm munasarjakysta ollut yli vuoden vasemmassa munasarjassa ja n. kerran viikossa vihlasee niin paljon että tuntuu kuin joku pistäis puukolla mahaan.

      Kystaa ei ole poistettu kun en halua raskaaksi ja se on muuten oireeton. Kuukauden päästä otan hormonikierukan ja sen kuulemma pitäisi häiritä kystan elämää niin että se joko surkastuu tai puhkeaa ja vuotaa verenä pois.

      Kaikki naisten sukupuolielinten epäilyt kannattaa käydä AMMATTILAISEN luona tutkituttamassa. Terveyskeskus on yleispätevää ja siellä ei ole välttämättä välineitä hoitaa sinun vaivaasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe