Rantaneuvos

kirjoita blogi

kun kerran mainostat olevasi "muka"kirjailija,niin näytäppäs ne taitosi.

8

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjat:
      Valoton Lapsuus
      Kiannon Huoripoika
      Rantaneuvos osa 1
      Rantaneuvos osa 2
      Rantaneuvos osa 3 valmis 60 vuotis päivilleni,
      terveiseni ja kysy suoraan suoran toiminnan mieheltä 040-5944053, miksi minulla pitää kirjoittaa se blogi.

      • olisippa mukava

        kun kirjottasit vaikka pienen novellin, aiheenahan vois olla esim.Kuopion reissusi.
        Luulen et moni on lukenu kirjojasi, mut pieni novellinpoikanen olis piristävää luettavaa syksyisen päivän iloksi.
        Äkkiähän se sulta käy, joten pistähän neuvos toimeksi ja tuota iloa monelle palstalaiselle.
        Ei sulta ammattimiehenä kauaa mee yhen pikku novellin kirjottamiseen.
        Jäänpä oottelemaan...


      • olisippa mukava kirjoitti:

        kun kirjottasit vaikka pienen novellin, aiheenahan vois olla esim.Kuopion reissusi.
        Luulen et moni on lukenu kirjojasi, mut pieni novellinpoikanen olis piristävää luettavaa syksyisen päivän iloksi.
        Äkkiähän se sulta käy, joten pistähän neuvos toimeksi ja tuota iloa monelle palstalaiselle.
        Ei sulta ammattimiehenä kauaa mee yhen pikku novellin kirjottamiseen.
        Jäänpä oottelemaan...

        Mutta vain kahdella ehdolla, ettei tarvise kirjoittaa kirjekielisenä, toinen ehto olisi, suopi savoks kirjoittoa lotuuttoa, hiljoo ja kovoo, ettei kellee rupias pietä kivistelemään ja joutuis ensi yöksi, naisliekärin kaenaloon, vierhoitoa suomaan. "Rantaneuvos"


      • vuan vaekka
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        Mutta vain kahdella ehdolla, ettei tarvise kirjoittaa kirjekielisenä, toinen ehto olisi, suopi savoks kirjoittoa lotuuttoa, hiljoo ja kovoo, ettei kellee rupias pietä kivistelemään ja joutuis ensi yöksi, naisliekärin kaenaloon, vierhoitoa suomaan. "Rantaneuvos"

        savoksi,kuhan kirjoitat.ei oopakko olla niin nöpö nuukaa millä kielellä kirjoitat,ei oo pakko kirjakieltä käöttää.


      • savolaiseksi,
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        Mutta vain kahdella ehdolla, ettei tarvise kirjoittaa kirjekielisenä, toinen ehto olisi, suopi savoks kirjoittoa lotuuttoa, hiljoo ja kovoo, ettei kellee rupias pietä kivistelemään ja joutuis ensi yöksi, naisliekärin kaenaloon, vierhoitoa suomaan. "Rantaneuvos"

        sillä et näy osaavan sitäkään. Savon murre on sen verran vaikeaa, ettei yksi käynti Kuopiossa riitä murteen oppimiseen. Tuo kirjoituksesi on täyttä sekamelskaa, kyllä oikeat savolaiset nauravat köyhälle yrityksellesi.


      • vuan vaekka kirjoitti:

        savoksi,kuhan kirjoitat.ei oopakko olla niin nöpö nuukaa millä kielellä kirjoitat,ei oo pakko kirjakieltä käöttää.

        Noaman vientäjän taival
        Kirjoittanut: rantaneuvos1 11.9.2007 klo 21.20
        Poista oma viesti
           Kuopijoon eelisenä päevänä ja ol aarinkoinen peävä se eelinen tiijatteri peävä.
        Aekonaan ja vielä ilman aekojaan, oltiin myö Iisalmen
        kaapunnissa, aekoo ol vain vähän tovin sen verran että kepin tyhjentämisajan, sekun yritti jo lastissaan, ottamaan eteen.

        Teällähän näättää, olevan palajon, noita aatoja, palajon palajon ennemmän ku meellä, siellä Ämmänsoaressa.

        Kuopijoon on vielä tovin matkoa ens tulloo tuo Lapinlahenkirkonkylä, jääden oikealle puolelle etelään päen mentäessä.
        Lapinlahti on tuttu hyvistä taitelijoistaan ja Matti-Liisa asemasta ja raatatiestään.

        Vuon mitee haaskoo ja hulvattoman haaskoo onkin mulla viel eesäkin päen, tulloo ihan oikeesti kohta Pöljänkylä, siitä sitä monet jutut saes aikaeseksi, vuan en nyt kehtoo, laiskaki ku oon kun on aikakin niin kortilla.
        Elekeehän ihan ikääväänne kuolko savolaeset tai kaenuulaiset siellä kotikoneellanne.
        Kuopion raatatieasemalle tuloo kerrahin yöpikajuna eli lentävä kalakukko, ihan Helsingistä asti.
        Taksi kopilla rupesi eräs matkustaja tievustelemaan, paljonkase pölöjälle nyt kyiti maksaisi, taksimies vähäsen sivuille vilkuilemaan ja kohta sanoopi no se meillä tiällä savossa on yhtä palajon ku viisaallekkin.
        Pöljän kylästä olisi paljonkin mukavoa kerrotavaksi en tietenkään minä viitsi, koska Pöljäkylän lapset, saattaes soaha ikuisen trauman sieluhuansa.
        Jatkuu huomenna, "Neuvos"    

        Tässä sulle aluksi!


      • savolaiseksi, kirjoitti:

        sillä et näy osaavan sitäkään. Savon murre on sen verran vaikeaa, ettei yksi käynti Kuopiossa riitä murteen oppimiseen. Tuo kirjoituksesi on täyttä sekamelskaa, kyllä oikeat savolaiset nauravat köyhälle yrityksellesi.

        Noaman vientäjän taival
        Kirjoittanut: rantaneuvos1 11.9.2007 klo 21.20
        Poista oma viesti
           Kuopijoon eelisenä päevänä ja ol aarinkoinen peävä se eelinen tiijatteri peävä.
        Aekonaan ja vielä ilman aekojaan, oltiin myö Iisalmen
        kaapunnissa, aekoo ol vain vähän tovin sen verran että kepin tyhjentämisajan, sekun yritti jo lastissaan, ottamaan eteen.

        Teällähän näättää, olevan palajon, noita aatoja, palajon palajon ennemmän ku meellä, siellä Ämmänsoaressa.

        Kuopijoon on vielä tovin matkoa ens tulloo tuo Lapinlahenkirkonkylä, jääden oikealle puolelle etelään päen mentäessä.
        Lapinlahti on tuttu hyvistä taitelijoistaan ja Matti-Liisa asemasta ja raatatiestään.

        Vuon mitee haaskoo ja hulvattoman haaskoo onkin mulla viel eesäkin päen, tulloo ihan oikeesti kohta Pöljänkylä, siitä sitä monet jutut saes aikaeseksi, vuan en nyt kehtoo, laiskaki ku oon kun on aikakin niin kortilla.
        Elekeehän ihan ikääväänne kuolko savolaeset tai kaenuulaiset siellä kotikoneellanne.
        Kuopion raatatieasemalle tuloo kerrahin yöpikajuna eli lentävä kalakukko, ihan Helsingistä asti.
        Taksi kopilla rupesi eräs matkustaja tievustelemaan, paljonkase pölöjälle nyt kyiti maksaisi, taksimies vähäsen sivuille vilkuilemaan ja kohta sanoopi no se meillä tiällä savossa on yhtä palajon ku viisaallekkin.
        Pöljän kylästä olisi paljonkin mukavoa kerrotavaksi en tietenkään minä viitsi, koska Pöljäkylän lapset, saattaes soaha ikuisen trauman sieluhuansa.
        Jatkuu huomenna, "Neuvos"    

        Pitää tietenkin ensin opetella vientämistä ja sitten jo kohta kientääkin, jo tokiinsa savossa immeiset ovat toista ku me kaenuun kientäjät. Mul on jo nuoma virneessä. Ja ku savossa mennään pihaan niin meillä mennään silloin kotiin j,ne "Rantaneuvos Suomussalmelta.


    • Olipa kerran pikkanen poika, joka oli äitinsä ja isän silmä terä aivan syntymästään lähtien, kaiket yöt ne jaksoivat paijata pienokaistaan ja kuivaa päälle olla laittamassa.
      Meni vuosia, vuoron perään ja poika vain voimistui voimistumistaan ja kohta isä ja äiti olivatkin hätää kärsimässä.
      Ei tule meidän rakas poikamme enää kotiinsa, edes yöksikään on joutunut maailman vietäväksi ei poikamme äitin ei isän neuvoja kuunnellut.
      Voi kuinka tämä maailma paha onkaan ennen sai sentään selkäänsä, sitä mukaan kun ei totellut vanhempain neuvoja.
      Vanhat hyväajat ovat, isällä ja äitillä vain mielessäin, mutta koskaan ei enää palaa se kultainen aika on jo jäänyt uhoituksen tielle.
      Aikaisin aamulla ovikellomme soi, emme olleet etes kunnolla vuoteestamme vielä pois, armahtavainen äiti jo riensi ovea avaamaan, joko poikamme olisi tullut kotia.
      Äiti jähmettyi paikoilleen kun hän näki iso kokoisen poliisi miehen seisomassa suoraan hänen edessään sanomassa jotakin, mutta hänen sanansa olivatkin jäätynyneet hänen huulillensa, pelkäksi katseeksi kun hän katseli yöpukeista vasta herännyttä naista tuulikaapissa.
      Virkaa tekevä, toinen konstaapeli riensi heti apuun ja kysäsi mikä on.
      Ison poliisimiehen kyynel aikoi valumaan hänen poskelleen ja kohta hän alkoi itkua vääntämään kaikkien nähden.
      Itku kurkussa hän kertoi, poikanne ei tule enää kotiin, poikanne kuoli tänä aamuna, väkivallan uhrina.
      Neuvos kirjoitti vain kun lupasi ja tätä ei ole kukaan ulkopuolinen, etes oiko lukenut se on vain tuli, "Neuvos"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe