Tsekkiläinen CSA lentoyhtiö myi lipun ja sen mukaan järjestimme hotellit ja koko joulun ohjelmamme Prahassa. Yhtäkkiä ilmoitettiin että olette yksittäistapaus ja lentonne siirretään päivällä eteenpäin tai saatte rahat takaisin. Joudumme hankkimaan yhden hotelliyön lisää eikä CSA korvaa mitenkään lisäkulua ja yhden työpäivän menetystä. Linja on hyvin kylmä ota tai jätä ja joulunvietostasi viis. Tässä tapauksessa yhteistyökumppani oli peruuttanut jatkolennon.
Eikö lentofirmat ole vastuussa alihankkijoidensa peruutuksista?
Ei ainakaan CSA mitenkään halunnut hyvittää asiaa.
Varokaa moista lentoyhtiötä, joka myy lippuja ja sitten peruuttaa eikä välitä mitenkään korvata tapahtunutta ja jolla on epävarmoja
yhteistyökumppaneita ja niin CSA:n tuotteet ovat
tosi epävarmoja. En enää ikinä käytä CSA:n lentoja!!!!
VAROKAA CSA LENTOYHTIÖTÄ
14
4518
Vastaukset
- taitaa olla...
Taisi olla yhteistyökumppani Finnair? Muiden yhtiöiden kanssa CSA:lla ei ole Praha-Helsinki välillä yhteistyökumppaneita.
Kun lentolipun netistä ostaa, kannattaa aina katsoa, mitä kyseisen hintaluokan lipun ehtoihin sisältyy. Halvimman kun ostaa, käytäntö voi olla tämä. Toisaalta paljonhan teille tarjottiin, kun hyvitystäkin olisitte saaneet. Yleensähän annetaan vaan rahat takaisin.
Me kerran jäimme paluulennolta kokonaan pois, koska Finnair oli myynyt meidän paikkamme kahteen kertaan. Huono tuuri kun tulimme sen verran myöhässä kentälle, että kone oli jo täynnä. Sitä ei vaan voi käsittää, että kone tarkoituksella ylibookataan. Kyse oli sunnuntai-illasta, ja muuta yhteyttä ei Helsinkiin enää ollut. Rahahyvitys saatiin ja hotelliyöpyminen, mutta kukaan ei hyvittänyt hukattua seuraavaa työpäivää!
Tästä kokemuksesta huolimatta olen edelleenkin lentänyt Finnairilla. Koska on joskus pakko.- tuollainen on...
mutta minä olen kyllä ollut todella tyytyväinen csa:han. ehdottomasti parhaita lentoyhtiöitä millä olen lentänyt, jos puhutaan tavallisista lennoista eikä mistään ökyluksuksesta. hyvä palvelu molemmissa päissä, kivat koneet, mukava henkilökunta, hyvä ruoka.
- csa vastuuton lipunmyyjä?
Eikö sillä ole mitään väliä että ajoissa hoidetulle
joulunvietolle CSA ei anna mitään arvoa. Missä asiakasläheisyys? Kyllä on kylmä kohtelu olkoon
lippu mikä hyvänsä olen aina päässyt matkaan kuin lippu on kirjoitettu ja maksettu tosin tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta CSA:lla. Nokiakin vastaa yhteistyökumppaneidensa aiheuttamista harmeista vrt. akkujupakka. Miksi lentoyhtiö pesee kätensä kylmästi? - ..............
kaikki lentoyhtiöt käyttävät ylibuukkausta. Koska osa matkustajista jättää joka tapauksessa tulematta lennolle niin on lentoyhtiölle kannattavampaa myydä koneeseen enemmän paikkoja mitä koneeseen mahtuu. Joskus käy tosiaan niin, että kone tuleekin täyteen, jolloin ylijääville matkustajille järjestetään uusi lento ja mahdollinen hotelliyöpyminen jos samana päivänä ei ole enää toista lentoa. Myös ruokailut korvataan ja joskus jopa rahallista korvausta.
Tämän ylibuukkauksen voi kuitenkin välttää tulemalla ajoissa lähtöselvitykseen tai varmistamalla(esim. soittamalla lentoyhtiöön että on tulossa lennolle) lipun. Monissa lentolipuissahan on ehto, että lippu pitää varmistaa 48 tuntia ennen koneen lähtöä. Tälloin pääsee varmasti koneeseen, tai no jos kaikki varmistaa ja kone ylibuukattu niin joku jää silti pois, mutta siis käytännössä vain harva varmistaa lipun etukäteen. - kake.
csa vastuuton lipunmyyjä? kirjoitti:
Eikö sillä ole mitään väliä että ajoissa hoidetulle
joulunvietolle CSA ei anna mitään arvoa. Missä asiakasläheisyys? Kyllä on kylmä kohtelu olkoon
lippu mikä hyvänsä olen aina päässyt matkaan kuin lippu on kirjoitettu ja maksettu tosin tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta CSA:lla. Nokiakin vastaa yhteistyökumppaneidensa aiheuttamista harmeista vrt. akkujupakka. Miksi lentoyhtiö pesee kätensä kylmästi?Nokia vaihtaa rikkinäisiä akkuja kännyköissä. Menetettyjä bisneksiä mykän kännyn takia ei kukaan korvaa. Toinen kännyvalmistaja ei edes ehkä vaihdakaan ...
Lentokoneen rikkinäisen akun takia konetta ei anneta lähteä. Myöhästymisiä ja muita varten on olemassa selvät säännöt, niihin kannattaa tutustua. Nämä sitovat kaikkia lentoyhtiöitä ja matkatoimistoja. Niihin kannattaa tutustua ja vasta sen jälkeen räkyttää ja haukkua.
Suorilla lennoilla HEL-PRG ainoana CSA:n yhteistyökumppanina on Finnair, joten siitä suomalaisesta luotettavuudesta ja rehellisyydestä ... Finnair maksoi lain vaatiman korvauksen CSA:lle ja CSA maksoi saman sinulle ... näin se toimii. - oldengine.
.............. kirjoitti:
kaikki lentoyhtiöt käyttävät ylibuukkausta. Koska osa matkustajista jättää joka tapauksessa tulematta lennolle niin on lentoyhtiölle kannattavampaa myydä koneeseen enemmän paikkoja mitä koneeseen mahtuu. Joskus käy tosiaan niin, että kone tuleekin täyteen, jolloin ylijääville matkustajille järjestetään uusi lento ja mahdollinen hotelliyöpyminen jos samana päivänä ei ole enää toista lentoa. Myös ruokailut korvataan ja joskus jopa rahallista korvausta.
Tämän ylibuukkauksen voi kuitenkin välttää tulemalla ajoissa lähtöselvitykseen tai varmistamalla(esim. soittamalla lentoyhtiöön että on tulossa lennolle) lipun. Monissa lentolipuissahan on ehto, että lippu pitää varmistaa 48 tuntia ennen koneen lähtöä. Tälloin pääsee varmasti koneeseen, tai no jos kaikki varmistaa ja kone ylibuukattu niin joku jää silti pois, mutta siis käytännössä vain harva varmistaa lipun etukäteen.tuosta ylibookkauksesta. Oltiin Berliiniin menossa Blue1:lla. Kentällä virkailija kysyi, jotta voitaisiinko vaihtaa toiseen lentoon, joka lähti pari tuntia myöhemmin. Korvauksena tuosta ajasta kentällä notkumiseen saimme lahjakortin, joka oli summaltaan sellainen että seuraava reissu Berliiniin olikin lentojen suhteen ilmainen. Ei hassumpi korvaus, kun ajattelee että laskeuduimme Berliiniin vain kolme tuntia myöhemmin, kuin alunperin piti.
- tienaamaan
oldengine. kirjoitti:
tuosta ylibookkauksesta. Oltiin Berliiniin menossa Blue1:lla. Kentällä virkailija kysyi, jotta voitaisiinko vaihtaa toiseen lentoon, joka lähti pari tuntia myöhemmin. Korvauksena tuosta ajasta kentällä notkumiseen saimme lahjakortin, joka oli summaltaan sellainen että seuraava reissu Berliiniin olikin lentojen suhteen ilmainen. Ei hassumpi korvaus, kun ajattelee että laskeuduimme Berliiniin vain kolme tuntia myöhemmin, kuin alunperin piti.
Itse huomasin viimeksi Helsingissä lähtöselvitysautomaatilla saman, Blue1:n lento Brysseliin, ja heti alussa kone ilmoittaa, että lento on täysi, ja kysyy, josko haluan korvausta vastaan antaa paikkani jollekin toiselle, ja lentää seuraavalla lennolla. Kellä ei ole kiire, niin tällä tavallahan pääsee "tienaamaan" ;)
Mutta ylibookkauksen takia koneesta poisjääminen on kyllä törkeää asiakaspalvelua. Tavalliselta asiakkaalta ei kysytä mitään, kun hänen paikka annetaan jollekin paremman hinnan maksaneelle matkustajalle.
- SAS??
Oletko lukenut uutiset SAS:n koneiden laskutelineongelmista ja lentojen peruutuksista?
Peruutettujen lentojen tilalle yritetään järkätä muita yhteyksiä, ja jos ei onnistu, maksetaan lipun hinta takaisin. Ei lentoyhtiötä kiinnosta, onko asiakas hankkinut jatkoyhteyksiä, majoituksia tai muita palveluja matkalleen. Eli kuten tässä viestiketjussa ollaan nähty ja huomattu, varoa pitää CSA:n lisäksi myös Finnairia ja SAS:ia. Siispä matkustetaan kävellen :)- Hihhuli
Moi!! Ollaan lokakuussa lentämässä CSA:lla Prahaan. Pitäiskö nämä lennot vielä kaiken varalta varmistaa vähän ennen lentoa, ei ois kiva jäädä koneesta ylibuukkauksen takia?
- ..........
Hihhuli kirjoitti:
Moi!! Ollaan lokakuussa lentämässä CSA:lla Prahaan. Pitäiskö nämä lennot vielä kaiken varalta varmistaa vähän ennen lentoa, ei ois kiva jäädä koneesta ylibuukkauksen takia?
Euroopan reittilennot ovat harvoin täynnä, kyllä lähes aina on osa paikoista vapaana ja jos lähtöselvitykseen tulee ajoissa tai siis ihan "normaalisti" eikä viime tingassa niin varmasti pääsee koneeseen.
Nuo ylibuukkaukset ovat lopulta hyvin harvinaisia. Hyvää matkaa teille :)
- Sirkka Lentäjä
Muistatko alkuperäisen lennon koodin tai lähtöajan?
- Kyseenalaistaja
Ohhoh.. kysyisimpä nyt mitä tämän ketjun aloittajan mielestä kyseisen lentoyhtiön olisi pitänyt tehdä? Hankkia teille yksityiskone, jotta pääsette matkustamaan silloin kun lipussa lukee? Maailma ikävä kyllä on sellainen, että asioihin voi tulla muutoksia. Eiväthän ne kyseisessä lentoyhtiössä mitään voi, jos yhteistyökumppani on perunut jatkolennot ja korvaavaa ei saada tilalle.
- on hyvä vitsi
Se on hyvä, ettei kaltaisesi öykkäri käytä Euroopan turvallisimman lentoyhtiön palveluksia.
Lennä Finnairilla, sieltä saat "hyvää" palvelua !- singeli
kun ennättää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579