Mihin äänittävät cd-soittimet

katosivat?

Miksei niitä enää löydy kaupan hyllyltä uusia?

Vaikka monet pystyy tekemään omia äänicd:tä tietokoneen avulla niin kaikilla ei ole tietokoneita kuitenkaan, ja onhan äänittävä cd-soitin nopeammin valmis äänitykseen, tietsikan käynnistyksessä menee kuitenkin jonkun verran aikaa.

7

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taisivat painua samaan historian hämärään kuin tavalliset räkkiin menevät CD-soittimetkin, joita ei myöskään enää kohtuuhintaisina saa.

      Taitaa piratismilla olla oma osasyynsä äänittävien CD-soittimien katoamiseen: yksi pointti on, että levyfirmat eivät tykkää niistä ja toinen se, että koska piraatti kuitenkin jossain vaiheessa tarvitsee tietokonetta imuttaessaan ja muuntaessaan MP3:sensa takaisin CD:ksi, hän ei tee ylimääräisellä polttavalla CD-soittimella mitään.

      • vain yksi pointti

        Onhan paljon esim. 50-60 vuotiasta väestöä jotka ei harrasta mp3:sia eikä piratismia ja jos heillä ei ole tietokonetta tai eivät osaa polttaa audio-cd:tä niin miten heidän asemansa sitten? Tämä ei tullut lainkaan esille kommentissasi.


      • vain yksi pointti kirjoitti:

        Onhan paljon esim. 50-60 vuotiasta väestöä jotka ei harrasta mp3:sia eikä piratismia ja jos heillä ei ole tietokonetta tai eivät osaa polttaa audio-cd:tä niin miten heidän asemansa sitten? Tämä ei tullut lainkaan esille kommentissasi.

        Ko. henkilöt eivät juuri osta laitteita. Karu totuus on, että perinteinen radiosta äänittäminen on jäänyt pitkälti pois. Musiikki kopioidaan CD-levyiltä, ja tässä tietokone on ylivertainen. Varsinaisia omia äänityksiä taas tekee varsin harva. Yksinkertaisesti tallentavalle CD:lle ei enää ole kysyntää. On huomattava, ettei musiikin kopiointi CD:iltä ole piratismia sen enempää kuin radiostakaan äänittäminen.


      • ap.
        okaro kirjoitti:

        Ko. henkilöt eivät juuri osta laitteita. Karu totuus on, että perinteinen radiosta äänittäminen on jäänyt pitkälti pois. Musiikki kopioidaan CD-levyiltä, ja tässä tietokone on ylivertainen. Varsinaisia omia äänityksiä taas tekee varsin harva. Yksinkertaisesti tallentavalle CD:lle ei enää ole kysyntää. On huomattava, ettei musiikin kopiointi CD:iltä ole piratismia sen enempää kuin radiostakaan äänittäminen.

        ja vinyylin kopioiminen cd:lle varmasti myös vanhemmalle väestölle olisi mieleinen homma. Enkä minä tähän piratismia olisi halunnut alunperinkään sotkea, kysehän vain oli siitä että mihin nuo soittimet kadonneet.


      • ap. kirjoitti:

        ja vinyylin kopioiminen cd:lle varmasti myös vanhemmalle väestölle olisi mieleinen homma. Enkä minä tähän piratismia olisi halunnut alunperinkään sotkea, kysehän vain oli siitä että mihin nuo soittimet kadonneet.

        Saattaisi olla. Tosin CD-levyt ovat monille vanhuksille varsin hankalia käsitellä. Se, että se olisi mieleinen homma ei riitä luomaan kysyntää.


      • 53 v. nörtti
        okaro kirjoitti:

        Ko. henkilöt eivät juuri osta laitteita. Karu totuus on, että perinteinen radiosta äänittäminen on jäänyt pitkälti pois. Musiikki kopioidaan CD-levyiltä, ja tässä tietokone on ylivertainen. Varsinaisia omia äänityksiä taas tekee varsin harva. Yksinkertaisesti tallentavalle CD:lle ei enää ole kysyntää. On huomattava, ettei musiikin kopiointi CD:iltä ole piratismia sen enempää kuin radiostakaan äänittäminen.

        Mistäs luulet, ettei osta? Itselläni on tietokone, jossa mm. polttava dvd-asema. Olen kopioinut varmaan satoja CD- ja DVD levyjä ja ripannut cd-levyjä mp3 tiedostoikisi. Omistan myös kotiteatterilaitteet, tallentavan DVD-soittimen, tallentavan digiboxin ja taulutelevision. Harkitsen myös videoprojektorin hankintaa. 75-vuotiaalla isällänikin on tietokone polttavine cd-asemineen, tallentava dvd-soitin sekä taulutelevisio (isompi ja kalliimpi kuin itselläni!) ja harkitsee tallentavan digiboxin hankintaa. Niin, että eipäs yleistetä!


    • maahantuojalta

      Tallentimia ei pidetä kaupan hyllyillä, koska niitä myydään niin vähän. Olen samaa mieltä kanssasi tällaisen tallentimen käytännöllisyydestä ja omistan itse seuraavan laitteen:
      http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=RCD-W100&site=odw_fi_FI&pageType=Overview&category=HFC Super Audio CD Player

      Tallentaminen sujuu vaivatta nappia painamalla radiosta, vinyylilevyltä, cd-levyltä, kasettinauhurista, dvd-soittimesta ja televisiosta. Toki tallentelen tietokoneellakin musiikkia silloin tällöin.

      Varsinkin audio-rw-levyjä on aika hankala löytää kaupoista, mutta enpä niitä itse enää tarvitsekaan, koska olen hankkinut aikoinani riittävästi. Audio-cd-r-levyjä löytyy sieltä täältä, mm. Anttilasta Helsingissä ja Sokokselta. Tietysti niitä voi tilata myös netin kautta ulkomailta. Laitteeseen eivät käy tavalliset tietokoneille tarkoitetut tallennettavat cd-levyt. Levyissä on oltava AUDIO-merkintä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe