Noaman vientäjän taival

Kuopijoon eelisenä päevänä ja ol aarinkoinen peävä se eelinen tiijatteri peävä.
Aekonaan ja vielä ilman aekojaan, oltiin myö Iisalmen
kaapunnissa, aekoo ol vain vähän tovin sen verran että kepin tyhjentämisajan, sekun jo yritti lastissaan, ottamaan eteen.

Teällähän näättä, olevan palajon, noita aatoja, palajon ennemmän ku meellä, siellä Ämmänsoaressa.

Kuopijoon on vielä tovin matkoa ens tulloo tuo Lapinlahenkirkonkylä, jääden oikealle puolelle etelään päen mentäessä.
Lapinlahti on tuttu hyvistä taitelijoistaan ja Matti-Liisa asemasta ja raatatiestään.

Vuon mitee haaskoo ja hulvattoman haaskoo onkin mulla viel eesäkin päen, tulloo ihan oikeesti kohta Pöljänkylä, siitä sitä monet jutut saes aikaeseksi, vuan en nyt kehtoo, laiskaki ku oon kun on aikakin niin kortilla.
Elekeehän ihan ikääväänne kuolko savolaeset tai kaenuulaiset siellä kotikoneellanne.
Kuopion raatatieasemalle tuloo kerahin yöpikajuna eli lentävä kalakukko, ihan Helsingistä asti.
Taksi kopilla rupesi eräs matkustaja tievustelemaan, paljonkase pöläjelle kyiti maksaa, taksimies vähäsen sivuille vilkuilemaan ja kohta sanoopi no se meillä tiällä savossa on yhtä palajon ku viisaallekkin.
Pöljän kylästä olisi paljonkin mukavoa kerrotavaksi en tietenkään minä viitsi, koska Pöljäkylän lapset, saattaes soaha ikuisen trauman sieluhuansa.
Jatkuu huomenna, "Neuvos"

8

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku jo

      vähä paenoa jarruo tuolle Rantaneuvokselle. Näkkyy tuo hummeetivesi jo sassaroivan aikalailla...

      • Noaman vientäjän taival
        Kirjoittanut: rantaneuvos1 11.9.2007 klo 21.20
        Poista oma viesti
           Kuopijoon eelisenä päevänä ja ol aarinkoinen peävä se eelinen tiijatteri peävä.
        Aekonaan ja vielä ilman aekojaan, oltiin myö Iisalmen
        kaapunnissa, aekoo ol vain vähän tovin sen verran että kepin tyhjentämisajan, sekun yritti jo lastissaan, ottamaan eteen.

        Teällähän näättää, olevan palajon, noita aatoja, palajon palajon ennemmän ku meellä, siellä Ämmänsoaressa.

        Kuopijoon on vielä tovin matkoa ens tulloo tuo Lapinlahenkirkonkylä, jääden oikealle puolelle etelään päen mentäessä.
        Lapinlahti on tuttu hyvistä taitelijoistaan ja Matti-Liisa asemasta ja raatatiestään.

        Vuon mitee haaskoo ja hulvattoman haaskoo onkin mulla viel eesäkin päen, tulloo ihan oikeesti kohta Pöljänkylä, siitä sitä monet jutut saes aikaeseksi, vuan en nyt kehtoo, laiskaki ku oon kun on aikakin niin kortilla.
        Elekeehän ihan ikääväänne kuolko savolaeset tai kaenuulaiset siellä kotikoneellanne.
        Kuopion raatatieasemalle tuloo kerrahin yöpikajuna eli lentävä kalakukko, ihan Helsingistä asti.
        Taksi kopilla rupesi eräs matkustaja tievustelemaan, paljonkase pölöjälle nyt kyiti maksaisi, taksimies vähäsen sivuille vilkuilemaan ja kohta sanoopi no se meillä tiällä savossa on yhtä palajon ku viisaallekkin.
        Pöljän kylästä olisi paljonkin mukavoa kerrotavaksi en tietenkään minä viitsi, koska Pöljäkylän lapset, saattaes soaha ikuisen trauman sieluhuansa.
        Jatkuu huomenna, "Neuvos"    

        Joo minä itse kävin, sitä pölävästinkoulua ja tälläinen minusta sitten pääsi tulemaan, "Neuvos"


    • savon murretta

      tuo äskeinen oli murteen pahoinpitelyä. Pöljän koulu on sinullekin tarpeen.

      • Noaman vientäjän taival
        Kirjoittanut: rantaneuvos1 11.9.2007 klo 21.20
        Kuopijoon eelisenä päevänä ja ol aarinkoinen peävä se eelinen tiijatteri peävä.
        Aekonaan ja vielä ilman aekojaan, oltiin myö Iisalmen
        kaapunnissa, aekoo ol vain vähän tovin sen verran että kepin tyhjentämisajan, sekun yritti jo lastissaan, ottamaan eteen.

        Teällähän näättää, olevan palajon, noita aatoja, palajon palajon ennemmän ku meellä, siellä Ämmänsoaressa.

        Kuopijoon on vielä tovin matkoa ens tulloo tuo Lapinlahenkirkonkylä, jääden oikealle puolelle etelään päen mentäessä.
        Lapinlahti on tuttu hyvistä taitelijoistaan ja Matti-Liisa asemasta ja raatatiestään.

        Vuon mitee haaskoo ja hulvattoman haaskoo onkin mulla viel eesäkin päen, tulloo ihan oikeesti kohta Pöljänkylä, siitä sitä monet jutut saes aikaeseksi, vuan en nyt kehtoo, laiskaki ku oon kun on aikakin niin kortilla.
        Elekeehän ihan ikääväänne kuolko savolaeset tai kaenuulaiset siellä kotikoneellanne.
        Kuopion raatatieasemalle tuloo kerrahin yöpikajuna eli lentävä kalakukko, ihan Helsingistä asti.
        Taksi kopilla rupesi eräs matkustaja tievustelemaan, paljonkase pölöjälle nyt kyiti maksaisi, taksimies vähäsen sivuille vilkuilemaan ja kohta sanoopi no se meillä tiällä savossa on yhtä palajon ku viisaallekkin.
        Pöljän kylästä olisi paljonkin mukavoa kerrotavaksi en tietenkään minä viitsi, koska Pöljäkylän lapset, saattaes soaha ikuisen trauman sieluhuansa.
        Jatkuu huomenna, "Neuvos"    


      • kiistää
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        Noaman vientäjän taival
        Kirjoittanut: rantaneuvos1 11.9.2007 klo 21.20
        Kuopijoon eelisenä päevänä ja ol aarinkoinen peävä se eelinen tiijatteri peävä.
        Aekonaan ja vielä ilman aekojaan, oltiin myö Iisalmen
        kaapunnissa, aekoo ol vain vähän tovin sen verran että kepin tyhjentämisajan, sekun yritti jo lastissaan, ottamaan eteen.

        Teällähän näättää, olevan palajon, noita aatoja, palajon palajon ennemmän ku meellä, siellä Ämmänsoaressa.

        Kuopijoon on vielä tovin matkoa ens tulloo tuo Lapinlahenkirkonkylä, jääden oikealle puolelle etelään päen mentäessä.
        Lapinlahti on tuttu hyvistä taitelijoistaan ja Matti-Liisa asemasta ja raatatiestään.

        Vuon mitee haaskoo ja hulvattoman haaskoo onkin mulla viel eesäkin päen, tulloo ihan oikeesti kohta Pöljänkylä, siitä sitä monet jutut saes aikaeseksi, vuan en nyt kehtoo, laiskaki ku oon kun on aikakin niin kortilla.
        Elekeehän ihan ikääväänne kuolko savolaeset tai kaenuulaiset siellä kotikoneellanne.
        Kuopion raatatieasemalle tuloo kerrahin yöpikajuna eli lentävä kalakukko, ihan Helsingistä asti.
        Taksi kopilla rupesi eräs matkustaja tievustelemaan, paljonkase pölöjälle nyt kyiti maksaisi, taksimies vähäsen sivuille vilkuilemaan ja kohta sanoopi no se meillä tiällä savossa on yhtä palajon ku viisaallekkin.
        Pöljän kylästä olisi paljonkin mukavoa kerrotavaksi en tietenkään minä viitsi, koska Pöljäkylän lapset, saattaes soaha ikuisen trauman sieluhuansa.
        Jatkuu huomenna, "Neuvos"    

        etteikö Neuvos oo ahkera. Vois se vain olla , että jottain rajjoa sille pitäs saaha. Miten tuo naisvoima, oesko siihen appuo, kun kusilastissahi miehellä tojjii...


      • neuvosta kukaan
        kiistää kirjoitti:

        etteikö Neuvos oo ahkera. Vois se vain olla , että jottain rajjoa sille pitäs saaha. Miten tuo naisvoima, oesko siihen appuo, kun kusilastissahi miehellä tojjii...

        saa mitenkään hiljennettyä...pilaa koko palstan.oikein v...ttaa lukea sen tyhmiä juttuja......


      • vakavissaan ollaan
        neuvosta kukaan kirjoitti:

        saa mitenkään hiljennettyä...pilaa koko palstan.oikein v...ttaa lukea sen tyhmiä juttuja......

        niin eipä taida saada hiljennettyä.ihan sama mitä sille ihmiset kommenteissaan suoltaa,ei se niitä ymmärrä.rasittava on ukko.sääliä ei tipu,eikä siihen taida olla syytäkään.kommenttia vain kehiin,että semmonen palstansuola se rantaneuvos.


      • ollenkaan
        neuvosta kukaan kirjoitti:

        saa mitenkään hiljennettyä...pilaa koko palstan.oikein v...ttaa lukea sen tyhmiä juttuja......

        lukemaansa.ihan sama mitä ihmiset sille kommenteissaan suoltaa.sääliä ei tipu.eikä liene aihettakaan.sitä on neuvos saanut mitä on täällä tilaamassa.rasittavaa on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe