Kuuluuko miehen maksaa molempien kihlasormukset vai kuuluuko naisen ostaa miehelle sormus?
Kihlasormuksista.
7
1898
Vastaukset
- mitään
Kihlaus ja avioliitto ovat vapaaehtoisia asioita. Vain jälkimmäisellä on jotain oikeudellista merkitystä. Siten vain avioliittoon kuuluu joitain velvoitteita. Kihlaukseen ei kuulu mitään velvoitteita, eli kenenkään ei kuulu ostaa kenellekään mitään. Jos haluaa ostaa sormukset kihlautumisen merkiksi, niin sen voi tehdä kumpi haluaa tai molemmat yhdessä. Se on yhtä vapaaehtoista kuin kihlautuminen sinänsä.
Jos haluaa ajatella sitä, miten ennen on pidetty tapana tehdä, niin se on sitten eri asia. - joutuu kysymään...
Mies osti meidän molempien sormukset ja olisin kyllä ollut loukkaantunut, jos mies olisi edellyttänyt minun maksavan hänen sormuksensa. Ja mikä idea siinä sitten on, että nainen maksaa miehen ja mies naisen sormuksen -eikö saman tien kumpikin voisi käydä sormuskaupassa ostamassa mieleisen sormuksen itselleen..? Sitten voisi illalla näyttää toiselle, että tämmöisen kihlasormuksen ostin itselleni. Että kyllä olisikin romanttista:/
Romantiikka ja ei ole tasa-arvoista. Jos mies on niuho tai läpeensä järki-ihminen, niin siitä sitten vaan tasaamaan kaikkia kuluja. Muistakaa sitten huomioida se, että naisen ja miehen sormus voivat olla eri hintaisia, niin että toinen voi sitten hyvittää sormuksien hinnan erotuksen kultasepänliikkeen ulkopuolella...- Halusin ostaa sormuksen
"Mies osti meidän molempien sormukset ja olisin kyllä ollut loukkaantunut, jos mies olisi edellyttänyt minun maksavan hänen sormuksensa."
Olisit loukkaantunut?? Miksi?? En tosiaan ymmärrä!
Minulle puolestaan oli itsestään selvää että haluan ostaa miehelleni sormuksen. Mitä ihmeen romanttista siinä on että mies ostaa molemmille? Minulle on kyse on kauniista lahjasta toiselle. Miksi ihmeessä olisin laittanut mieheni ostamaan itselleen lahjan??
Kun menimme kihloihin, kumpikin maksoi toisensa kihlasormuksen. Eli minä ostin miehelleni ja hän minulle. Mieheni sormus on perus-kultasormus, ilman mitään krumeluureja, kun taas minun sormuksessani on timantteja. Eli minun tietysti maksoi noin viisi kertaa enemmän.
"Ja mikä idea siinä sitten on, että nainen maksaa miehen ja mies naisen sormuksen -eikö saman tien kumpikin voisi käydä sormuskaupassa ostamassa mieleisen sormuksen itselleen..? Sitten voisi illalla näyttää toiselle, että tämmöisen kihlasormuksen ostin itselleni. Että kyllä olisikin romanttista:/"
No eihän tuossakaan ole mitään järkeä! Outo vertaus. Totta kai ne sormukset ostetaan yhdessä! Jos haluaa, niin yhtenä päivänä käydään ostamassa naiselle sormus, ja sitten seuraavana miehelle (jos siis tuntuu hassulta se että sormukset maksetaan erikseen).
> Romantiikka ja ei ole tasa-arvoista.
Ei. Mutta lahjoja on ihana antaa JA saada. Niin miehen kuin naisenkin.
- niinaan
Minä kyllä maksoin molempien sormukset kun kuitenkin kaikki on yhteistä ja tyhmää se on ruveta molempien maksamaan sormuksia.
- mlii
mun mies osti kummallekkin sormukset
- SSandy
Meillä tehtiin niin, että mies osti minun sormuksen ja minä hänen. Olisi ollut melkein mahdotonta, että mies olisi ostanut molemmat kerralla, koska minä en tod. halunnut ns. perinteistä keltakultarinkulaa. Kävimme yhdessä valitsemassa sormukset kosinnan jälkeen. Sormukset maksoivat yhteen hieman vajaa 900e.
- popotin
Päätimme tässä juuri poiaystäväni kanssa mennä kihloihin ja sovimme että me maksamme sormukset puoliksi. Minusta tämä on hyvä vaihtoehto, koska minulla alkais ainakin omatunto kolkuttamaan jos poikaystävä ostais hirveän kalliit sormukset yksin. Ja muutenkin kun rahaakaan ei ole hirveästi käytettävistä. Mutta.. niin meillä päin tehdää näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244332Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132968Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141239Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43965Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22950PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117793Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38766- 37754
- 107719
- 135677