Eli asia on tämmöinen...
Miten tiivistää tiskialtaan ympärykset koska kun tiskaa vesi roiskeet ym. lika menee välillä rakohin ja hankala puhdistaa...
Ympärillä puinen työtaso.
Laitoin silikonia,mutta ei tahdo pysyä tai sitten on huonolaatuista...
Tiskialtaan tiivistys
2
8773
Vastaukset
- kädentaitaja
Puutasot keittiössä ovat useimmiten öljyttyjä. Silikoni ja moni muukin tiivistysaine tarttuu siihen varsin huonosti tai ei ollenkaan.
Tiivistys pitäisi saada onnistumaan asennuksen yhteydessä. Sen jälkeen sitä on erittäin hankala kunnostaa. Jos jaksat oikein askarrella, voisit yrittää seuraavaa. Teippaa maalarinteipillä sekä altaan että puutason ja paina varovasti liimamassaa rakoon. Liimamassoissa värivalikoima on melko vaatimaton. Harmaa saattaisi olla kelvollinen.
Teippi ei tartu kunnolla kosteaan tai hyvin öljyttyyn pintaan. - -tietäjä iänikuinen
Altaisiin saa uusia tiivisteitä. Vaihtaminen joko helppoa tai vaikeaa. Viemärin irroittaminen ei ole vaikeaa. Hana vähän vaikeampi. Altaan saa irti kohtuullisesti jos sitä ei ole liimattu....
Klipsejä jos rikkoontuu niin niitä saa rautakaupasta uusia, eivätkä ole hinnan kiroissa. Niin rautakaupastahan niitä tiivisteitäkin saa. Jos allas on kovin vanha tai jotain eksoottista merkkiä niin sitten vaan pitempi tiiviste ja saksilla liiat pois.
Jos laittelee silikonia tai jotain liimaa niin silloinkin olisi paras irrottaa allas että möhnät menevät varmasti oikeisiin paikkoihin. Tason reunat reiän ympärystössä kannattaa hioa että tarttuu kiinni.
Jossain asuntoesittelyssä näin muuten viritelmän että oli laitettu tavallista allasta kiertämään jotain alumiini listaa. Liekö vuotanut vai liekö oliko tullut mittavirhe reikää sahatessa... Vaan sellainenkin mahdollisuus olemassa. Listan allehan voi laittaa kans tiivistettä tai möhniä.
Jos kysyt pukimieheltä se todennäköisimmin puoliväkisellä myy uuden altaan. Ja koittaa kaupata hanaa ja ties mitä :) Mutta putkimiehethän noita yleensä asentelevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351