Miehelläni on ongelma.

Epätoivoinen Wicca

Olen elektinen Wicca ja tarvitsen nyt apua Wiccalaisilta sisariltani ja veljiltäni.

Mieheni on alkanut ryyppäämään. Ei mitenkään vähän vaan koko ajan. Hän käy kyllä töissä päivät, mutta menee sinne krapulassa. Töiden päätyttyä hän menee baariin (hänellä on hyvä palkkainen työ joten varaa on) ja vetää itsensä sellaiseen känniin ettei meinaa nähdä eteensä. itse teen iltavuoroja usein etten voi olla ns. vahtimassa häntä. Hän ei kuuntele puhetta, että satuttaa itseään,minua ja muita läheisiään. Hän edes syö juuri mitään enää.
Eikä puhu kellekkään paitsi siitä kuinka hienoa on
olla sekaisin.

Ongelman olemassa olon hän tietenkin itse kieltää,
eikä aikuista ihmistä väkisin voi hoitoon viedä.

Olen väsynyt ja henkisesti voimaton. Hän ei ole se sama mies johon rakastuin ja minua pelottaa.
En halua enkä edes voisi jättää häntä yksin tässä
tilanteessa eli ero ei tule kysymykseen.

Kertokaa minulle kaikki mahdolliset keinot joita
voisin käyttää.

13

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä

      tarvitset. Suosittelen miehellesi hoitoa, eihän tuollainen peli vetele. Mitä muuten tuo wiccalaisuus tarkoittaa?

      • Epätoivoinen Wicca

        Wicca on uskonto.
        Infoa löydät vaikkapa täältä: wicca.fi


    • Soturi

      Onko miehesi elämässä tapahtunut jotain muutoksia, joka ois voinut laukaista tuon juomisen?

      Koitahan kysellä apua esim. A-klinikalta, terveyskeskuksesta, terapiakeskuksesta jne. mihin vaan on lyhimmät jonot. Kyllä ne jotain vinkkiä osaavat antaa.

      Jumalten siunausta teille molemmille.

    • Topu

      Et kertonut, alkoiko ryyppääminen yhtäkkiä vai onko se lisääntynyt ajan myötä tähän pisteeseen.

      Tunnen taudin. Pidin sananmukaisesti pystyssä ystävääni ja pelastin hänet ties kuinka monesta älyttömästä tilanteesta vuosien myötä. Siitä on nyt jo kymmenen vuotta. Hän juo edelleen.

      Kyseessä oli siis paras kaverini. Hän näännytti kännäilyllään tänä aikana kolme tyttöystäväänsä. Ja pari lasta.

      Tässä neuvo: ÄLÄ TUE JUOPOTTELUA OLEMALLA ANTEEKSIANTAVAINEN! Pistä piste iin päälle ja lähde kävelemään. Pelasta itsesi ja mielenterveytesi. Etsi suhde jota ei viina pilaa. Et voi parantaa miestäsi. Hän parantaa itse itsensä kohdattuaan pohjamudat, mutta sinä et voi auttaa häntä. Et ainakaan olemalla "joustava".

      Jätä hänet nyt ja etsi onni elämääsi. Tai jätä hänet kymmenen vuoden kuluttua, kun työ on mennyttä, kaverit kaikonneet, talous hunningolla ja mies juo kaiken mitä sossusta irtoaa.

      Juopottelussa on aina sama kaava ja se johtaa aina samaan lopputulokseen. Älä vaan luule voivasi parantaa häntä - se on se yleisin ja vihoviimeisin virhe. Jos kännäily on suhteellisen tuore juttu, niin anna hänelle ainoastaan kaksi vaihtoehtoa: joko viina tai sinä. Hän saa valita. Mutta siitä ei saa lipsua - ei yhtään pisaraa.

      Ja tee se heti! Pelasta itsesi kun vielä voit.

      • Epätoivoinen Wicca

        Hän on aina ottanut viinaa paljon, mutta se on pysynyt kohtuuden rajoissa eli viikonlopuissa. Tätä on jatkunut nyt noin 3kk. Kuulostaa ehkä lyhyeltä ajalta, mutta ei ole, kun ei toista näe koskaan selvin päin.

        Olin jättämässä häntä puolisen vuotta sitten, kun en ollut varma mistään asiasta elämässäni (paitsi uskostani). Nyt tilanne on kuitenkin kääntynyt siihen, että olen jälleen varma siitä, että hän on elämäni mies.

        Tiedän, että on olemassa jokin keino jolla tästäkin
        selvitään.

        Jumalatar on ollut voimani lähde näinä kovina aikoina. Lähetän miehelleni energiaa ja rukoilen Jumalatarta tuomaan valon hänen sydämeensä, mutta olisin myös erityisen kiinnostunut saamaan tietoa joltain viisaammalta mm. sopivien yrttien ja kristallien käytöstä tässä tilanteessa. Neuvoja siis otetaan vastaan kiitollisena.

        Koska hän jääräpäisesti kieltää koko ongelman olemassa olon on turhaa jauhaa hänelle terapiasta tai muusta hoidosta. Se vain etäännyttää häntä entistä enemmän todellisuudesta drinkkilasin
        syövereihin. Kokeillut olen.
        Olemme naimisissa ja asumme yhdessä joten lähteminen ei helposti tule kysymykseen.
        Enkä edes haluaisi toista miestä vaan oman vanhan
        rakkaani takaisin.


      • Talvi
        Epätoivoinen Wicca kirjoitti:

        Hän on aina ottanut viinaa paljon, mutta se on pysynyt kohtuuden rajoissa eli viikonlopuissa. Tätä on jatkunut nyt noin 3kk. Kuulostaa ehkä lyhyeltä ajalta, mutta ei ole, kun ei toista näe koskaan selvin päin.

        Olin jättämässä häntä puolisen vuotta sitten, kun en ollut varma mistään asiasta elämässäni (paitsi uskostani). Nyt tilanne on kuitenkin kääntynyt siihen, että olen jälleen varma siitä, että hän on elämäni mies.

        Tiedän, että on olemassa jokin keino jolla tästäkin
        selvitään.

        Jumalatar on ollut voimani lähde näinä kovina aikoina. Lähetän miehelleni energiaa ja rukoilen Jumalatarta tuomaan valon hänen sydämeensä, mutta olisin myös erityisen kiinnostunut saamaan tietoa joltain viisaammalta mm. sopivien yrttien ja kristallien käytöstä tässä tilanteessa. Neuvoja siis otetaan vastaan kiitollisena.

        Koska hän jääräpäisesti kieltää koko ongelman olemassa olon on turhaa jauhaa hänelle terapiasta tai muusta hoidosta. Se vain etäännyttää häntä entistä enemmän todellisuudesta drinkkilasin
        syövereihin. Kokeillut olen.
        Olemme naimisissa ja asumme yhdessä joten lähteminen ei helposti tule kysymykseen.
        Enkä edes haluaisi toista miestä vaan oman vanhan
        rakkaani takaisin.

        ottaisit pienen hengähdystauon liitostanne? Jätä miehellesi kirje vaikka keittiön pöydälle, jossa kerrot rakstavasi häntä liikaa, että jaksaisit katsoa kuinka hän tuhoaa ympäriltään kaiken, myös hänet itsensä. Muisuta siinä kirjeessä niistä asioista joihin häneen rakastuit ja niistä asioista, joita hän on voinut antaa sinulle (selvinpäin). Kirjoit akisjeen loppuun hänelle monta halausta ja suukkoa ja kirjoita vielä, että sinä itse kärsit tilanteesta ja olet valmis tukemaan häntä ja kuuntelemaan --ilman syytöksiä--

        Lähde sitten vaikka pariksi yöksi kaverisi/vanhempiesi luo tai vaikka mökille, jos se ei kaukana ole, ja muista kirjoittaa määränpääsi vaikka siihen kirjeeseen ettei toinen turhaan huolestu.

        Yritit ja kristallit eivät varmaan poista juomisen syytä, niillä voi kyllä saada aikaan jonkinlaisen katkon.


      • Epätoivoinen Wicca
        Talvi kirjoitti:

        ottaisit pienen hengähdystauon liitostanne? Jätä miehellesi kirje vaikka keittiön pöydälle, jossa kerrot rakstavasi häntä liikaa, että jaksaisit katsoa kuinka hän tuhoaa ympäriltään kaiken, myös hänet itsensä. Muisuta siinä kirjeessä niistä asioista joihin häneen rakastuit ja niistä asioista, joita hän on voinut antaa sinulle (selvinpäin). Kirjoit akisjeen loppuun hänelle monta halausta ja suukkoa ja kirjoita vielä, että sinä itse kärsit tilanteesta ja olet valmis tukemaan häntä ja kuuntelemaan --ilman syytöksiä--

        Lähde sitten vaikka pariksi yöksi kaverisi/vanhempiesi luo tai vaikka mökille, jos se ei kaukana ole, ja muista kirjoittaa määränpääsi vaikka siihen kirjeeseen ettei toinen turhaan huolestu.

        Yritit ja kristallit eivät varmaan poista juomisen syytä, niillä voi kyllä saada aikaan jonkinlaisen katkon.

        Kyllä tuo lähteminen on käynyt mielessä, mutta
        työpaikka on sattumoisin kodin vieressä, että
        ehkäpä täytyisi ottaa vaikka joku viikonloppu
        ja pari loma päivää siihen.

        Juomiseen ei enää tunnu olevan edes mitään
        järkevää syytä paitsi se, että se on kivaa.

        Meistä läheisistä se ei ole erityisen kivaa.

        Katsotaan mitä viikonloppu nyt tuo tullessaan.
        Kutsun Jumalattaren keskuuteemme tukemaan.


      • Topu
        Epätoivoinen Wicca kirjoitti:

        Kyllä tuo lähteminen on käynyt mielessä, mutta
        työpaikka on sattumoisin kodin vieressä, että
        ehkäpä täytyisi ottaa vaikka joku viikonloppu
        ja pari loma päivää siihen.

        Juomiseen ei enää tunnu olevan edes mitään
        järkevää syytä paitsi se, että se on kivaa.

        Meistä läheisistä se ei ole erityisen kivaa.

        Katsotaan mitä viikonloppu nyt tuo tullessaan.
        Kutsun Jumalattaren keskuuteemme tukemaan.

        Juomisen syy on alkoholi ja geneettinen altistuminen sille. Ei mikään muu. Juomisen syy on siis yhdenlainen "perisynti", joka ei loitsuilla parane. Syy on miehesi päässä ja kehossa. Siitä ei parannuta. Alkoholismille ei ole olemassa kohtuullista tasoa vaan riippuvuus on sitä että ainetta on saatava jatkuvasti ja yhä suurempia määriä. Ikävä kyllä hinnalla millä hyvänsä.

        Jos jätät miehesi lyhyeksi ajaksi, hän ensin lyö asian lekkeriksi ja vetää kunnon kännit, koska ajattelee että yrität vain pelotella häntä. Sitten parin päivän kuluttua (kun krapula on aivan tolkuton) hän itkeskellen etsii sinut käsiinsä ja lupaa lopettaa juomisen. Sitten seuraa kolmen päivän katko.

        Tämän jälkeen viinanhimo on niin mahdoton, että on pakko vetää perskännit. Ja kaikki alkaa alusta - mutta pahempana.

        Juopottelulle löytyy aina "hyvä syy". Ensin, koska se on kivaa. Kaikki kaistapäät juopottelevat kaverit ovat mielettömän hyviä jätkiä. Vai mitä? Ja kaikki jurrissa tehdyt mokat ovat hassun hauskoja.

        Sitten sinä olet hänen mielestään tylsä, tai liian holhoava, tai jankuttava, tai motkottava jne. jne. Ja tämä on tietysti hänen mielestään se perimmäisin syy juoda. Ja vanhan kaavan mukaan sinä alat nyt oikeasti miettiä, oletko tehnyt itse virheitä. Muista: ET OLE. SINÄ ET OLE SYY HÄNEN JUOMISEENSA VAAN VIINA!

        Seuraavaksi juominen venähtääkin yhtenä päivänä liian pitkäksi ja miehesi menee aamulla kännissä töihin. Sitä katsotaan vielä läpi sormien ja miehesi oppii että on ihan okei mennä pienessä juubelissa duuniin. Parin tällaisen kerran seurauksena töissä tapahtuu moka, joka johtuu miehestäsi. Seuraa töiden menetys ja miehesi on tyhjän päällä - mikä on tietenkin taas hyvä syy juoda.

        Haluatko tietää tarinan jatkon? Kerro vaan mikä kohtaus draamassa on menossa. Käsikirjoitus on aina sama.

        Ainoa mitä sinä voit tehdä on ehdoton EI!

        Mikään avioliitto tai asunto tai työpaikka ei ole sen arvoinen että sinun pitäisi kestää juopottelevaa miestä. Juopottelu vie nimittäin pohjan kaikelta muulta hyvältä elämässäsi.

        Tee tiukka päätös heti, äläkä jää odottelemaan. Jos Jumalatar on sinulle suosiollinen ja miehesi todella rakastaa sinua, mies lopettaa juomisensa kokonaan ja etsii sinut myöhemmin käsiinsä.

        Mutta lähde ja etsi onnesi muualta! Älä jää aloillesi kärsimään. Olet arvokas olento ja onnesi ansainnut. Älä anna viinan pilata sitä. Elämä on arvokkaampi asia ja Jumalattarella on sinulle suurempia suunnitelmia... Toimi heti.


    • khiron

      sellainen, joka saa hänet näkemään mitä hän tekee ympärillään oleville ihmisille, sellainen, joka saa hänen silmät avautumaan. sellainen voisi saada hänet ymmärtämään. hänen pitää itse valita alkoholin juomisen lopettaminen, siihen ei voi ketään -ikävä kyllä- pakottaa..
      voimia sinulle.

    • Wiccaksi isona

      Ei, vaikka kuinka haluaisi.

      Ystävättärelläni oli pitkään sama ongelma, ja hän löysi apua Al-anon:ista, hän sai sieltä voimaa sanoa ei juopottelevalle poikaystävälleen, joka menetti vuoden aikana pari työpaikkaa..

      Ei alkoholistia voi vahtia koko aikaa, ei tarvitsisikaan. Ei ole pakko olla koko aikaa kädestä pitelemässä, että alkoholistilla olisi mukavaa.

      Harrastuksen löytäminen olisi yksi keino hillitä juomista, mutta ei aikuiselle ihmiselle voi sanoa, että mikset pelaa vaikka jalkapalloa.
      Miehellä olisi hyvä olla miespuolinen kaveri, joka ei joisi, jonka kanssa hän voisi käydä vaikka jääkiekko-ottelussa.

      Alkoholismiin on monia syitä, jokainen yksilöllinen, ei aina sama kaava, mutta alkolismista pääsee yli, kun on halua ja voimaa ja tahto käydä vaikka AA-ssa, jossa tapaa muita saman läpi käyneitä. Se on vain ongelmana, että jos mies ei tunnusta olevansa alkoholisti, niin ei häntä voi pakottaa hoitoonkaan.

      Sanoisin, kuten joku neuvoi, että ota itse välimatkaa, ole pois jokunen päivä kotoa, ja mieti elämääsi, kuuntele itseäsi. Ja jätä miehelle kirje, rakkauskirje...

      Blessed be

    • Epätoivoinen Wicca

      Kerronpa nyt sitten uusia kuulumisia jos ketään nyt sattuu kiinnostamaan vielä täällä.

      Sanoin miehelleni, että haluan erota noin viikko sitten. Väsyin vain (ehkäpä sitten liian helposti) tähän elämään. En ole katunut päätöstäni enkä kadu.
      Lupasin aina olla hänen tukenansa, mutta sanoin myös,
      että minun on aika jatkaa eteenpäin.

      Kiitoksia kaikille vastauksistanne ja avustanne!

      • Epätoivoinen Wicca

        Yksi suurimmista kiitoksistani lähtee muuten Topulle.
        Kiitos! sait minut ajattelemaan asioita todella paljon kirjoituksillasi.


      • Topu
        Epätoivoinen Wicca kirjoitti:

        Yksi suurimmista kiitoksistani lähtee muuten Topulle.
        Kiitos! sait minut ajattelemaan asioita todella paljon kirjoituksillasi.

        Kiitos. Uskon vilpittömästi että kuljet nyt kohti valoa. Jokainen tuleva päivä on hieman parempi päivä!

        Hyvää jatkoa elämässäsi ja palaa linjoille taas keskustelemaan.

        t. Topu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe