Ich und du

1-eins
2-zwei
3-drei
4-vier
4- fünf
6- sechs
7-sieben
8-acht
9-neun
10-zehn

11- elf
12-zwölf
13- dreizehn
14- vierzehn
15- fünfzehn
16-sechzehn
17- siebzehn
18- achtzehn
18- neunzehn
20- zwanzig
Minä ainakin opiskelen Saksaa, ensi kesänä 2008, tulee taas vieraita saksaa puhuvasta maasta, "Neuvos"

26

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaen väitä

että ne oisi sukua sulle.pittäisi muistaa sakalaisten teot täällä pohjoisessa,ei niitten kanssa kannattaisi veljeilä.

• kun minä tarvitsen, koska minulle tulee joka kesä vieraita Saksan kielisestä maasta ei Saksasta tiedoksi teille. Mit freundlichen Grussen "Neuvos"

• Neuvos,Tange

ja scöön.

• und Willkommen du Finland/Suomussalmi,"Neuvos"

• kumminkin

jätettäs tuo saksanopetus ammattilaisten käsiin,jookos,kiitos.

Vaikka hyvähän tuo, että vanhakin vielä jaksaa opiskella, jotta voipi sitten haastella muutenkin kuin käsillä huitomalla vieraidensa kanssa.

ps.Kannattas tosiaan kiinnittää huomiota t:n ja d:n käyttöön myös suomenkielessä, niin pistää joskus silmään, autsss...

• rantaneuvos1

vaikka Saksaa niin opiskellahan sitä pitää niinkuin on pitänyt minulla opetella itsenäisesti tämä tietokoneenkin käyttö, terveisin "Neuvos"
        Nyt vanhana sitä on aikaa harrastella, vaikka mitä ennen kuolemaansa, jookosta joo "Rantaneuvos Suomussalmi.

• yksi turha aloitus.

Minäkin lukenut 3 vuotta saksaa, mutta tämä palsta ei ole se missä saksan kielen taitoani esittelisin. Laitas neuvos kaikki saman päivän aikana tekemäsi aloitukset samaan ketjuun... Kaikki halukkaat löytävät tekstisi sitten siitä ketjusta. Nyt näitä aloituksiasi alkaa olla liikaa, tikusta tehtyjäkin..

• Vanha-Poika

löytyi Saksan kielen opiskelijakin, mutta rupea hyvä ihminen meitä halukkaita opettamaan. En minä oppinut riittävästi Saksaa, Veitsissä oloni aikoina 70 luvulla, mutta halu on edelleen jäljellä, "Rantaneuvos"

• Ev.luut PETER NORTH

SHEISSE!!! SHEISSE!!! WERS MAI GOLD!!!

• mutta, SHEISSE!!! SHEISSE!!! WERS MAI GOLD!!! = sun pitää kirjoitaa suomeksikin,että toisetkin oppisi Saksaa tervehtien "Neuvos"

• kannst du mir helfen?

Hast du meinen Regenschirm gesehen? :D

• kun jo ruvettiin Saksakin kirjoittamaan, joka oli neuvoksen toive jos pyytäisin saman myös suomentamaankin niin muutkin näkisi, mitä tarkoitit,"Neuvos"

kannst du mir helfen=

• voesitko neuvos aottaa
        rantaneuvos1 kirjoitti:

kun jo ruvettiin Saksakin kirjoittamaan, joka oli neuvoksen toive jos pyytäisin saman myös suomentamaankin niin muutkin näkisi, mitä tarkoitit,"Neuvos"

kannst du mir helfen=

ootko nähny minun satteenvarjoa... noen vappaasti suomennettuna.

• voesitko neuvos aottaa kirjoitti:

ootko nähny minun satteenvarjoa... noen vappaasti suomennettuna.

ruurempi vahinko, mutta keväällä niitä saapii ostettua halvalla poliisin pitämästä huutokaupasta Ämmässä, vaikka kumpankin käteen.
        Neuvos osti polkupyörän ja vieläkin pysyy ilmat kumeissa, terveisin "Neuvos"

• Herr "Strandrat",

bitte verschweige und verschwinde dich aus diesen Seiten. Dann ist die Welt wieder einbischen besser. Die anderen können frei fortsetzen, bravo !

• vastaus…

missä viipyy...?

• tutkii, ja tutkii...
        vastaus… kirjoitti:

missä viipyy...?

Saksankielen sanakirjaa... Odottakaa, mutta älkää pitkästykö odottamiseen.... Kyllä se suomennos sieltä tulee. Vai tuleeko?

• tutkii, ja tutkii... kirjoitti:

Saksankielen sanakirjaa... Odottakaa, mutta älkää pitkästykö odottamiseen.... Kyllä se suomennos sieltä tulee. Vai tuleeko?

kirja on jossakin, enkä vielä tiedä minne laitoin, koska viimeksi käytin sitä kun matkailin Saksan kielisissä maissa 70 ja 80 luvuilla, tervehtien, "Neuvos"
        Tulee aikanaan, minä lupaan !

• vastaus… kirjoitti:

missä viipyy...?

kun et hätäille sen verran hyvin esitit kysymyksesi että kannattaa jopa vastatakin, "Neuvos"

• kirjakaupasta
        rantaneuvos1 kirjoitti:

kirja on jossakin, enkä vielä tiedä minne laitoin, koska viimeksi käytin sitä kun matkailin Saksan kielisissä maissa 70 ja 80 luvuilla, tervehtien, "Neuvos"
        Tulee aikanaan, minä lupaan !

uudenkin sanakirjan. Huomenna kipin kapin uutta sanakirjaa ostamaan. Neuvoo, vain suomea mongertava kainuulainen.

• että löytyy
        rantaneuvos1 kirjoitti:

kun et hätäille sen verran hyvin esitit kysymyksesi että kannattaa jopa vastatakin, "Neuvos"

kielitaitoinen tulkki… tai sitten palaute kaenuun murteella…;)

• vastaus… kirjoitti:

missä viipyy...?

Ole hyvä ja katoa (mene pois) näiltä sivuilta. Sen jälkeen on maailma vähän
        parempi. Toiset voivat jatkaa. Hyvä

Mit freundlichen Grüssen
        Kirjailija,rantaneuvos Eero Seppänen

• kirjakaupasta kirjoitti:

uudenkin sanakirjan. Huomenna kipin kapin uutta sanakirjaa ostamaan. Neuvoo, vain suomea mongertava kainuulainen.

mutta silti Saksaa opiskelen yksityisesti ja minulla on hyvä ope, mit freundlichen Grussen, "Rantaneuvos"

• että löytyy kirjoitti:

kielitaitoinen tulkki… tai sitten palaute kaenuun murteella…;)

niin hyvä, ettei Saksan kielen oppimisessa ole mitään hävettävää kun opis vain sen saman kirjoittamaan vielä oikein, sellainen pulma minulla on vielä voitettavana, Mit feundlichen Grussen, kirjailija/rantaneuvos Eero Seppänen Suomussalmelta.

• ranskaakin

Percee lemuaa. Suomennappas tuo?

• joka paikkaan levitä haisemaan, "Neuvos"
        Ps, pysytään nyt vain tolkusti Saksan opinnoissa ja vuoden tai parin päästä kysytään, mitä tuli opituksi, terveisin "Neuvos"

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe