Uusi Jetta on täysi susi

ex Golfisti

Omistin ennen -96 vuosimallia olevan Golfin turbotekniikalla eikä autossa ollut koskaan mitään ongelmaa. Päätimme ostaa perheeseen uuden auton, suurin virheeni! Ostimme uuden Jetan. Koeajosta jäi hyvä maku mutta eihän muutama kilometri mitään autosta kerro. Jetta on 1.4 litrainen TSI jota myyjä kehui maasta taivaisiin.

Nyt autossa on 4500 km mittarissa ja auto on ollut toista päivää laakkosella korjaamolla. Kävipä sitten niin että toinen ahdin sanoi itsensä irti noinkin suurella kilometrimäärällä. Ehdin ajaa autolla hieman hajoamisen jälkeen ja kehtaavat vielä sanoa että olisi hieman minun syytäni että ahtimen laukeaminen olisi hajottanut jotain muutakin. Jos autolla on alle 5000 km ajettu, voisi toivoa ettei vielä turbo hajoaisi. Jos Volkkarin laatu on tuota nykyään, oli jetta viimeinen vw mikä meitin pihassa kävi.

66

21845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::::::::::::...............

      tsi dsg tällä hetkellä omistuksessa ja ajossa.

      Toiminut erinomaisesti, ei mitään vikoja. Erinomainen ajettava, moottori huippu puhumattakaan dsg:stä. Eikä kertyneet kilometrit ole himmentäneet erinomaisuutta.

      Ei jää viimeiseksi (tosin ei ole ensimäinenkään) volkkariksi.

    • tapausta

      Kerrotko täällä miten kävi. Olen miettinyt perus 1.6:n ja TSI:n välillä. Tämä tapaus vahvistaa käsitystäni että TSI:tä pitää muutaman vuosi seurata ennen kuin uskaltaa ostaa. Kaksi ahdinta pienessä koneessa ei lupaa hyvää kestävyydelle.

      • Mulkku mies

        Kuvittele mielessäsi että Formula 1 -autoissa otetaan 2.4-litraisesta V8-moottorista tehoja ulos yli 700-hevosvoimaa ja silti ne on tarkoitettu kestämään pari kisaviikonloppua eli lähemmäs tuhannen kilometriä.

        Kysymys on tämän 1.4-litraisen TSI:n kohdalla aivan samasta asiasta kuin muissakin korkeaviritteisissä koneissa, osien mitoituksesta ja materiaalivalinnoista. Toki matala viritysaste antaa anteeksi näissä asioissa tehtyjä virheitä.

        Sinänsä on turhaa ihmetellä sitä että miten se TSI muka voi kestää, oikea tapa on miettiä sitä että onko se suunniteltu kestämään!!! Samanlaista jeesustelua oli varmasti dieselmoottoreiden kohdalla ilmassa siinä vaiheessa kun niihin alettiin panemaan turboja kylkeen, kuten myös siirryttäessä Common Rail- ja pumppusuutintekniikkaan.

        Tässä tapauksessa on nyt ilmeisesti vain ahdin jostain syystä hajonnut odottamattomasti, eiköhän se syy siihen jossain vaiheessa selviä...


      • vielä huomio
        Mulkku mies kirjoitti:

        Kuvittele mielessäsi että Formula 1 -autoissa otetaan 2.4-litraisesta V8-moottorista tehoja ulos yli 700-hevosvoimaa ja silti ne on tarkoitettu kestämään pari kisaviikonloppua eli lähemmäs tuhannen kilometriä.

        Kysymys on tämän 1.4-litraisen TSI:n kohdalla aivan samasta asiasta kuin muissakin korkeaviritteisissä koneissa, osien mitoituksesta ja materiaalivalinnoista. Toki matala viritysaste antaa anteeksi näissä asioissa tehtyjä virheitä.

        Sinänsä on turhaa ihmetellä sitä että miten se TSI muka voi kestää, oikea tapa on miettiä sitä että onko se suunniteltu kestämään!!! Samanlaista jeesustelua oli varmasti dieselmoottoreiden kohdalla ilmassa siinä vaiheessa kun niihin alettiin panemaan turboja kylkeen, kuten myös siirryttäessä Common Rail- ja pumppusuutintekniikkaan.

        Tässä tapauksessa on nyt ilmeisesti vain ahdin jostain syystä hajonnut odottamattomasti, eiköhän se syy siihen jossain vaiheessa selviä...

        Ei se korkea viritysaste aivan suoraviivaisesti ole sama asia kuin huono kestävyys.
        Itsellä on kokemusta moottoripyörästä, jonka litrateho on yli 140hv ja jolla oli ajettu yli 200 000km. Kone toimi vieläkin , toki varmaan muutama hepo oli jo karannut.
        Kone Yamaha FZ 750.


    • epäselväksi

      tuo sinun edellisen auton malli, kerro enemmän...

    • Ex golfisti

      Entinen autoni siis oli turbo diesel golfi 1.9 litraisella moottorilla. Kävin aamutuimaan hakemassa jetan laakkoselta, ei jäänyt kovin häävi kuva palvelusta ja asiantuntemuksesta. Nyt auton pitäisi taas pelata. Minulle vain ei selkeällä suomen kielellä osattu kertoa mikä ongelma oli edes ollut kyseessä. Tiskillä oli töissä mies jolla luki "harjoittelija" rinnuksissa joten tietämystä oli turha odottaakaan. Minulle sanottiin vain että kyseessä olisi ollut jokin häiriö? Korjauksen aikana oli sitten kuulemma tullut jotain häiriöitä ajotietokoneen ja mittariston suhteen, ei minulle kerrottu tarkemmin. tiedä häntä. Katsotaan nyt kuinka kauan molemmat ahtimet tällä erää kestävät vai hajoaako auto muuten. Ei vakuuta minua uusi jetta millään tasolla. Onnea heille jolla sellainen toimiva on mutta se kenelle omalle kohdalle sattuu täysin uusi auto joka omasta mielestäni ei ole edes kovin halpa, hajoaa tekniikka jo alle 5000 kilometrin.

      Kysyin jo automyyjältä asiaa. Kaupan purku ei olekaan ihan niin helposti toteutettavissa. Jetta ei kuitenkaan minulla tule kauaa olemaan. Eihän tuollaisen kanssa uskalla lähteä mihinkään.

      • häh...............

        Mitä jetasta hajosi? Ahdin, turbo, molemmat vai tuliko sähkövika vai mikä häiriö?

        Alun perin kirjoituksestasi sai käsityksen että molemmat matalapaineahdin ja turbo hajosivat ja lisäksi muutakin.


      • ...
        häh............... kirjoitti:

        Mitä jetasta hajosi? Ahdin, turbo, molemmat vai tuliko sähkövika vai mikä häiriö?

        Alun perin kirjoituksestasi sai käsityksen että molemmat matalapaineahdin ja turbo hajosivat ja lisäksi muutakin.

        Kyllähän alkuperäisestä viestistä aivan selvästi käy ilmi että toinen ahtimista, turbo tai kompressori, oli vialla. Sitten haettaessa huollosta ilmeisesti huollon porukalla oli ollut ongelmia ajotietokoneen ja mittariston kanssa lisäksi.

        Mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä enemmän kalliita vikoja. "Hauska" nähdä muutaman vuoden kuluttua millainen epidemia noista tulee. Uudessa sentään on takuu ja auton hinta jossain suhteessa korjaukseen. Mutta viisi vuotta vanhassa alkaa jo tuntua suhteettomalta helposti.

        Tänään katsoin VW:n sivuilta mitä Jetta TSI maksaa. Aivan järkyttäviä hintoja pyydetään aivan perus-alemman keskiluokan kulkineesta. Perusmoottori pornomalli on sekin jo varsin kallis mutta kun autoon laitetaan DSG, TSI ja edes hieman parempi varustelu niin liikutaan tähtitieteellisissä lukemissa tuon luokan autolle.

        1.4 TSI Comfortline DSG maksaa 30120 euroa ja siihen saa laittaa vähintään tuhat euroa viela vakkarista ja automaatti-ilmastoinnista.


      • ex golfisti
        ... kirjoitti:

        Kyllähän alkuperäisestä viestistä aivan selvästi käy ilmi että toinen ahtimista, turbo tai kompressori, oli vialla. Sitten haettaessa huollosta ilmeisesti huollon porukalla oli ollut ongelmia ajotietokoneen ja mittariston kanssa lisäksi.

        Mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä enemmän kalliita vikoja. "Hauska" nähdä muutaman vuoden kuluttua millainen epidemia noista tulee. Uudessa sentään on takuu ja auton hinta jossain suhteessa korjaukseen. Mutta viisi vuotta vanhassa alkaa jo tuntua suhteettomalta helposti.

        Tänään katsoin VW:n sivuilta mitä Jetta TSI maksaa. Aivan järkyttäviä hintoja pyydetään aivan perus-alemman keskiluokan kulkineesta. Perusmoottori pornomalli on sekin jo varsin kallis mutta kun autoon laitetaan DSG, TSI ja edes hieman parempi varustelu niin liikutaan tähtitieteellisissä lukemissa tuon luokan autolle.

        1.4 TSI Comfortline DSG maksaa 30120 euroa ja siihen saa laittaa vähintään tuhat euroa viela vakkarista ja automaatti-ilmastoinnista.

        Autosta siis lakkasi toinen ahdin toimimasta. Auton ollessa korjauksessa työn alla, ilmeisesti mittariston ja tietokoneen kanssa oli ollut jotain ongelmia. Näin minulle kerrottiin, enhän ole itse ollut vieressä näkemässä. Tänään olen sen verran autoa käyttänyt että kävin vaimoni kanssa kiertelemässä autoliikkeitä. Ei uskoisi että auto täytyy vaihtaa muutaman kuukauden ikäisenä. Tuli huomattua että kylläpä jetasta putoaa hinta nopeaan, heh. Mutta mikä on varma on se että merkkiä vaihdan ainakin. Tuli myös huomattua se että vastaavan koko luokan muita merkkejä katsoessa katse kiinnittyy hintaan. Niin kutsutut paremmat merkit ovat todella kalliita.


      • lakkasi..
        ex golfisti kirjoitti:

        Autosta siis lakkasi toinen ahdin toimimasta. Auton ollessa korjauksessa työn alla, ilmeisesti mittariston ja tietokoneen kanssa oli ollut jotain ongelmia. Näin minulle kerrottiin, enhän ole itse ollut vieressä näkemässä. Tänään olen sen verran autoa käyttänyt että kävin vaimoni kanssa kiertelemässä autoliikkeitä. Ei uskoisi että auto täytyy vaihtaa muutaman kuukauden ikäisenä. Tuli huomattua että kylläpä jetasta putoaa hinta nopeaan, heh. Mutta mikä on varma on se että merkkiä vaihdan ainakin. Tuli myös huomattua se että vastaavan koko luokan muita merkkejä katsoessa katse kiinnittyy hintaan. Niin kutsutut paremmat merkit ovat todella kalliita.

        toimimasta? Menikö ahdin vaihtoon vai oliko kyseessä tietokonevika vai sähkövika vai mikä?
        Siis mitä siihen autoon vaihdettiin?
        Tilattiinko uusia osia vai tehtiinkö sähkötöitä-asetuksia...?

        Minulta hajosi uusi auto(ei vw) 2500 km kohdalla. Ohjaustehostin laukesi, pantiin uusi tilalle. En sen takia ruvennut autoliikkeitä kiertämään...


      • mitä maksaa...
        ... kirjoitti:

        Kyllähän alkuperäisestä viestistä aivan selvästi käy ilmi että toinen ahtimista, turbo tai kompressori, oli vialla. Sitten haettaessa huollosta ilmeisesti huollon porukalla oli ollut ongelmia ajotietokoneen ja mittariston kanssa lisäksi.

        Mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä enemmän kalliita vikoja. "Hauska" nähdä muutaman vuoden kuluttua millainen epidemia noista tulee. Uudessa sentään on takuu ja auton hinta jossain suhteessa korjaukseen. Mutta viisi vuotta vanhassa alkaa jo tuntua suhteettomalta helposti.

        Tänään katsoin VW:n sivuilta mitä Jetta TSI maksaa. Aivan järkyttäviä hintoja pyydetään aivan perus-alemman keskiluokan kulkineesta. Perusmoottori pornomalli on sekin jo varsin kallis mutta kun autoon laitetaan DSG, TSI ja edes hieman parempi varustelu niin liikutaan tähtitieteellisissä lukemissa tuon luokan autolle.

        1.4 TSI Comfortline DSG maksaa 30120 euroa ja siihen saa laittaa vähintään tuhat euroa viela vakkarista ja automaatti-ilmastoinnista.

        vastaavankokoinen auto dsg:tä vastaava automaatti 140 hv moottorilla kilpailijoilla?


      • onni onnettomuudessa
        ex golfisti kirjoitti:

        Autosta siis lakkasi toinen ahdin toimimasta. Auton ollessa korjauksessa työn alla, ilmeisesti mittariston ja tietokoneen kanssa oli ollut jotain ongelmia. Näin minulle kerrottiin, enhän ole itse ollut vieressä näkemässä. Tänään olen sen verran autoa käyttänyt että kävin vaimoni kanssa kiertelemässä autoliikkeitä. Ei uskoisi että auto täytyy vaihtaa muutaman kuukauden ikäisenä. Tuli huomattua että kylläpä jetasta putoaa hinta nopeaan, heh. Mutta mikä on varma on se että merkkiä vaihdan ainakin. Tuli myös huomattua se että vastaavan koko luokan muita merkkejä katsoessa katse kiinnittyy hintaan. Niin kutsutut paremmat merkit ovat todella kalliita.

        Lueskeltuani näitä sun ongelmistasi uudessa autostasi täytyy huokaista helpotuksesta, huh huh.

        Itte tein kauppaa kevät-talvella uudesta autosta listalla oli myös Jetta mutta luultavasti pensakoneella sen olisin ottanut, helkutti mikä säkä että päädyin muuhun merkkiin, älkää te muut vetäkö hernettä nenäänne mutta sedan Corollaan lopuksi päädyin.


      • tein
        onni onnettomuudessa kirjoitti:

        Lueskeltuani näitä sun ongelmistasi uudessa autostasi täytyy huokaista helpotuksesta, huh huh.

        Itte tein kauppaa kevät-talvella uudesta autosta listalla oli myös Jetta mutta luultavasti pensakoneella sen olisin ottanut, helkutti mikä säkä että päädyin muuhun merkkiin, älkää te muut vetäkö hernettä nenäänne mutta sedan Corollaan lopuksi päädyin.

        Päädyin myös Corollaan juuri moottorin takia. 12hv vähemmän mutta ilman ahtimia. Enkä ole noita 12hv kaivannut koska puhtia riittää ilman niitäkin. Kestävyys on varmasti eri luokkaa 80hv/litra kuin 100hv/litra koneella.


      • ...
        mitä maksaa... kirjoitti:

        vastaavankokoinen auto dsg:tä vastaava automaatti 140 hv moottorilla kilpailijoilla?

        Tottakai se ostaa joka haluaa juuri tuollaisen paketin. Tämähän pätee kaikkiin tuotteisiin. Mutta tämän luokan auton ostajat eivät ole valmiita maksamaan perusautosta suuria summia. Vaihdettaessa hinta kuitenkin määräytyy pitkälle ko. luokan hintojen ja perusmallien mukaan. Samalla hinnalla lisäksi saa jo liudan selkeästi seuraavan kokoluokan autoja.

        Vaikka siis sijoittaisi tuollaisen 200 000 vanhaa rahaa Jettaan niin se edelleen on porrasperä Golf ja saman luokan autoja saa n. 10 000 euroa halvemmalla. Eli vaikka rahalla jotain toki saakin niin hintaa sille tulee suhteettomasti.


      • ERKKI THE MAN
        ... kirjoitti:

        Kyllähän alkuperäisestä viestistä aivan selvästi käy ilmi että toinen ahtimista, turbo tai kompressori, oli vialla. Sitten haettaessa huollosta ilmeisesti huollon porukalla oli ollut ongelmia ajotietokoneen ja mittariston kanssa lisäksi.

        Mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä enemmän kalliita vikoja. "Hauska" nähdä muutaman vuoden kuluttua millainen epidemia noista tulee. Uudessa sentään on takuu ja auton hinta jossain suhteessa korjaukseen. Mutta viisi vuotta vanhassa alkaa jo tuntua suhteettomalta helposti.

        Tänään katsoin VW:n sivuilta mitä Jetta TSI maksaa. Aivan järkyttäviä hintoja pyydetään aivan perus-alemman keskiluokan kulkineesta. Perusmoottori pornomalli on sekin jo varsin kallis mutta kun autoon laitetaan DSG, TSI ja edes hieman parempi varustelu niin liikutaan tähtitieteellisissä lukemissa tuon luokan autolle.

        1.4 TSI Comfortline DSG maksaa 30120 euroa ja siihen saa laittaa vähintään tuhat euroa viela vakkarista ja automaatti-ilmastoinnista.

        Siinä Comfortline-mallissa on vakionopeudensäädin vakiona!!! Mukavuus paketti maksaa 1070 EUR ja siihen kuuluu bi-xenon kaasupurkausvalot sekä täysautomaatti-ilmastointi MOLEMPIEN PUOLIEN ERILLISELLÄ SÄÄDÖLLÄ JA VEDONPOISTOLLA. Että tietämättömien ei tarvitse täällä "päteä".


    • dieselll

      koneella toimii! Aina on bensana porsineet. Kupla toimii sen minä toimii...montturallissa!
      Jetta 2.0 TDI 2006 huippu peli!

    • No Propleemou

      Vai on täällä Provoilija(t) päässy villiintymään :D

      Kyllähän näitä yrityksiä on täällä nähty

      - ei lämmöntuotto riitä
      - kulutus ei olekkaan niin hyvä
      - milloin kehutaan vaparikoneita paremmiksi
      - kone ei kestä
      jne...

      Kaikki nämä on katalat kateelliset yritykset osoittautuneet provoiksi.

      Ja niin se vaan TSI-jatkaa voittokulkuaan ;D

      • mateen pää!

        piukassa on tavaraa. Huh huh. Ja kulutuksesta muuten on tullut kommentteja ettei mene lähellekään sitä kuin on luvattu.


      • Jussi+
        mateen pää! kirjoitti:

        piukassa on tavaraa. Huh huh. Ja kulutuksesta muuten on tullut kommentteja ettei mene lähellekään sitä kuin on luvattu.

        ...menee vähemmällä kuin on luvattu! Tästä todisteena Golf Variant TSI:n (Jetan farkkuversio) koeajo TM 16/2007.
        Kulutukset ovat suorastaan hämmästyttävän alhaiset 1440kg painavalle 103kW:lle autolle.

        Mitattu kulutus (tasanopeus):
        50km/h: 3,7
        60km/h: 3,3
        70km/h: 3,5
        80km/h: 4,3
        90km/h: 5,1
        100km/h: 5,9
        110km/h: 6,7
        120km/h: 7,6

        Mitattu kulutus (keskinopeus):
        Moottoritie (114km/h): 7,0
        Suorahko kestotie (84km/h): 4,7
        Kaupunkiajo (39km/h): 6,9
        Koeajon aikana keskimäärin: 6,7

        EU-kulutus, yhdistetty 7,1

        Onko mikään saman kokoinen ja painoinen bensa-auto (poislukien hybridit) päässyt koskaan lähellekään noita lukemia Suomen olosuhteissa? Eipä tule ainakaan itselleni mieleen.


      • on kulutus
        mateen pää! kirjoitti:

        piukassa on tavaraa. Huh huh. Ja kulutuksesta muuten on tullut kommentteja ettei mene lähellekään sitä kuin on luvattu.

        mulla vie normaalissa seka-ajossa keskikul. 5.1 l/100km. Välillä kun ajaa matkaa ja täydestä tnkista - täyteen ja laskee siitä kulutuksen niin pääsee alle viiden. 4,1 ollut pienin.


    • Corollamies

      Tulee turhan kalliita kilometrejä jos viidentuhannen kilometrin välein vaihtaa autoa.

      Voihan se vaikka jatkossa toimia hyvinkin!

      • mieltä

        En olisi itsekään TSI:tä ostanut mutta takuuaikana ei autoa kannata vaihtaa. Minulla meni Passatin kanssa helevatisti rahaa yhdessä vaiheessa korjauksiin ja meinasi hermot palaa täysin mutta sitten ajoinkin kaksi vuotta ilman suurempia murheita.


      • kun takuuaika

        on ohi, hupsis tais käydä turborempat kukkaron päälle.

        Kaikkein pienemmillä taloudellisilla vahingoilla selviää kun vaihtaa autoa heti kun se varmasti on ehjä juuri tehdyn remontin jälkeen.


    • Seatin kanssa

      Alla Ibiza FR, 20 tkm lasissa. Kone pelaa muuten, mutta takuuseen vaihdettu jo heti uudenkarheana starttimoottori, alatukivarsi edestä, jarrupalat, levyt, ajovalojen pesuri. Bensaa 1,8T kone vetää 12-14 litraa. Jatkuvia alustakolinoita ja narinoita, VW auto Oy Herttoniemi ei halua eikä osaa korjata takuuseen. Mitta täysi. Alunperin ajattelin vaihtaa "aitoon saksalaiseen" emomerkkiin VW Golfiin tai Jettaan, ja tuo TSI kävi mielessä. Vaan ei tule enää konsernituotetta alle, ei. Todella huonot kokemukset laadusta, palvelusta ja takuupolitiikasta. Jos espanjan VAG ei ole laadukas, voiko meksikon peliinkään luottaa -tai edes wolfsburgilaiseen?

      • Mä vaan

        Kun lukee tätä viestiketjua tuntuu että suurin osa näistä jutuista on provoja tai keksittyjä. Osalla kirjoittajista ei varmaan edes ole nyt tai ei ole ollut aiemminkaan yhtään Volkkaria. saati sellaista omistanut tai sellaisessa edes istunut. Tuntuu että ne ovat vaan halukkaita haukkumaan merkkiä. niinhän jotkut Volkkarinomistatkin haukkuvat jotain toista merkkiä ja kertovat muka omakohtaisia kokemuksia. En ihan kaikkea usko mitä täältä lukeen. En ite ainakaan oo kuullut tai nähny aiemmin tai lukenut muualta että noita TSI koneita ois viety takuukorkaukseen tai levinnyt osittain tai kononaan vaikka sillä koneella olevia Volkkareita on myyty jo ihan kiitettävän paljon. Mulla on ollut ja on edelleen Volkkari. Tämä on kolmas. Tämä pelannut huippuhyvin ja edellinen loistavasti myös. Ensimmäinen IV-korinen Golf jonka myös ostin uutena oli kyllä kestoltaan täys paska mutta muissa ei oo ollu mitään vikoja! Jos ne pienellä litratilavuudella ja ioilla tehoilla olevat yksöis-%kaksoisahdetut koneet ovat kerta niin paskoja niin miksi sitten Mercedes-Benz, Fiat, Peugeot ja moni muu merkki kehittelee tai on jo ottanut vastaavanalaisia koneita mallistoihinsa jos ne ois kaikki ihan susia muka. Kyllä niitä on testattu ja tutkittu. Niin on tehty myös Volkkarilla. Tästä viestistä ei tarvitse otta knenkää hernettä nenään tai aloittaa mitään viestisotaa!


      • ostaa VW
        Mä vaan kirjoitti:

        Kun lukee tätä viestiketjua tuntuu että suurin osa näistä jutuista on provoja tai keksittyjä. Osalla kirjoittajista ei varmaan edes ole nyt tai ei ole ollut aiemminkaan yhtään Volkkaria. saati sellaista omistanut tai sellaisessa edes istunut. Tuntuu että ne ovat vaan halukkaita haukkumaan merkkiä. niinhän jotkut Volkkarinomistatkin haukkuvat jotain toista merkkiä ja kertovat muka omakohtaisia kokemuksia. En ihan kaikkea usko mitä täältä lukeen. En ite ainakaan oo kuullut tai nähny aiemmin tai lukenut muualta että noita TSI koneita ois viety takuukorkaukseen tai levinnyt osittain tai kononaan vaikka sillä koneella olevia Volkkareita on myyty jo ihan kiitettävän paljon. Mulla on ollut ja on edelleen Volkkari. Tämä on kolmas. Tämä pelannut huippuhyvin ja edellinen loistavasti myös. Ensimmäinen IV-korinen Golf jonka myös ostin uutena oli kyllä kestoltaan täys paska mutta muissa ei oo ollu mitään vikoja! Jos ne pienellä litratilavuudella ja ioilla tehoilla olevat yksöis-%kaksoisahdetut koneet ovat kerta niin paskoja niin miksi sitten Mercedes-Benz, Fiat, Peugeot ja moni muu merkki kehittelee tai on jo ottanut vastaavanalaisia koneita mallistoihinsa jos ne ois kaikki ihan susia muka. Kyllä niitä on testattu ja tutkittu. Niin on tehty myös Volkkarilla. Tästä viestistä ei tarvitse otta knenkää hernettä nenään tai aloittaa mitään viestisotaa!

        eikä kesiä omasta päästä! Niin se on, volkkarin takuu on mitä on.


      • pieni snadi
        Mä vaan kirjoitti:

        Kun lukee tätä viestiketjua tuntuu että suurin osa näistä jutuista on provoja tai keksittyjä. Osalla kirjoittajista ei varmaan edes ole nyt tai ei ole ollut aiemminkaan yhtään Volkkaria. saati sellaista omistanut tai sellaisessa edes istunut. Tuntuu että ne ovat vaan halukkaita haukkumaan merkkiä. niinhän jotkut Volkkarinomistatkin haukkuvat jotain toista merkkiä ja kertovat muka omakohtaisia kokemuksia. En ihan kaikkea usko mitä täältä lukeen. En ite ainakaan oo kuullut tai nähny aiemmin tai lukenut muualta että noita TSI koneita ois viety takuukorkaukseen tai levinnyt osittain tai kononaan vaikka sillä koneella olevia Volkkareita on myyty jo ihan kiitettävän paljon. Mulla on ollut ja on edelleen Volkkari. Tämä on kolmas. Tämä pelannut huippuhyvin ja edellinen loistavasti myös. Ensimmäinen IV-korinen Golf jonka myös ostin uutena oli kyllä kestoltaan täys paska mutta muissa ei oo ollu mitään vikoja! Jos ne pienellä litratilavuudella ja ioilla tehoilla olevat yksöis-%kaksoisahdetut koneet ovat kerta niin paskoja niin miksi sitten Mercedes-Benz, Fiat, Peugeot ja moni muu merkki kehittelee tai on jo ottanut vastaavanalaisia koneita mallistoihinsa jos ne ois kaikki ihan susia muka. Kyllä niitä on testattu ja tutkittu. Niin on tehty myös Volkkarilla. Tästä viestistä ei tarvitse otta knenkää hernettä nenään tai aloittaa mitään viestisotaa!

        ""Jos ne pienellä litratilavuudella ja ioilla tehoilla olevat yksöis-%kaksoisahdetut koneet ovat kerta niin paskoja niin miksi sitten Mercedes-Benz, Fiat, Peugeot ja moni muu merkki kehittelee tai on jo ottanut vastaavanalaisia koneita mallistoihinsa jos ne ois kaikki ihan susia muka.""

        Niinpä mutta muut ei tunge markkinoille sutta vaan kerittää ja testaa kunnolla laitteet ennen markkinoille laittoa, no VAG:lla oli kiire saada jotain "uutta" tungettua vanhanaikaisen ja helkutin kalliin kaluston myynnin turvaamiseksi, tais mennä överiksi kuitenkin.

        Niin se Jetta olis ollut ensimmäinen VW talossa mutt nyt kävi toisin eikä yhtään kateeksi käy sen ostaneita päinvastoin.


    • vain,

      Miksi vain volkkarin 1.4 140 hv koneiden kestävyys aiheuttaa keskustelua. Esimerkiksi Opel ottaa 1.6 turbokoneesta 180 hv, Fiat 1.4 turbosta 150 hv ja Audi 2.0 turbosta 200 hv.
      Vain Audilla on sama litrateho kuin volkkarilla ja muilla se on enemmän.
      Häiritseekö jotakin se, että VW:n 1.4 koneessa om kaksilitraisen tehot ja 1.4 litraisen kulutus.
      Vai onko kyseessä vain perisuomalainen KATEUS?

      • pännii!

        Kyllähän se vituttaa kun toista sataa kiloa kevyempi 140 heppanen 1,8l-Civicki kuluttaa tilanteessa kuin tilanteessa 1,5-2l enemmän bensaa kuin TSI, eikä silti kiihdy sen paremmin ja sitkeys on paljon huonompi. Jospa Civicki olis siitä edestä kestävämpi.


      • Mä vaan
        pännii! kirjoitti:

        Kyllähän se vituttaa kun toista sataa kiloa kevyempi 140 heppanen 1,8l-Civicki kuluttaa tilanteessa kuin tilanteessa 1,5-2l enemmän bensaa kuin TSI, eikä silti kiihdy sen paremmin ja sitkeys on paljon huonompi. Jospa Civicki olis siitä edestä kestävämpi.

        Vasta sitten kun Suomalaisissa ja ulkomaisissa autolehdissä, sanomalehdissä ja tv:ssä yms. isoissa medioissa rupeaa olemaan juttuja,ja tuolla liikkeiden pihoilla rupeaa olemaan oikeasti todella paljon juttua sekä esimerkkejä siitä kuinka Volkkarin TSI:ta ja FSI:t hajoaa muka kaikki käsiin, on takaisin kutsuja ja ne on oikeasti todistetusti kakki ihan paskoja yms. niin uskon sitten vasta että ne on oikeasti susia koneita. Aina joukkoon mahtuu joku tai joitakin huonoja yksilöitä joissa on vikaa tai vikoja. Oli merkki sitten VW tai joku muu tai kone TSI tai joku muu!

        Aina näyttää olevan tavanatallaajissa näitä ns. epäileviä tuomaita jotka uskoo ettei TSI:llä ja vastaavilla koneilla ei tee mitään ja että ne on huonoja. Kas kun monet autotehtaat niin Volkkari kuin muutkaan ei itse sellaisten koneiden toimivuutta ja kestävyyttä epäile!

        Samoin kuin epäillään sitä että auto ei voi olla hyvä jos se on kasattu/valmistettu jossain muussa maassa kuin mistä se on aluperin kotoisin se automerkki. Tänäpäivänä niin moni auto ja muutkin tuotteet valmistetaan eri maissa kuin mistä tuote aluperin on. Tuotteiden nimet ja brändit muuttuu nimestä on vaikea enää tietää alkuperää tai alkuperäinen nimi on korvattu ulkolaisella. Autoissa käytetään alihankintana tehtyjä osia ja monet automerkit käyttää päikseen samoja osia ja ne on voitu tehdä ties missä maassa vaan.Moni valmistaja käyttää keskenään samoja moottoreitakin. Ja vaikka auto olis Saksalainen/kasattu Saksassa on sitä voinu olla kokoamassa joku Turkkilainen Saksan kansalainen. Että valmistusmaa voi olla nykyään ihan eri kuin alkuperämaa ja silti laatu voi olla yhtähyvää vaikka tuote olisi tehty missä tahansa. Suunnitelumaa/yleinen suunnittelu, testaukset, laatutakuu, laadunvalvonta, tuotekehittely, koulutus, tarkkailu yms. pitää huolen siitä että vaikka tuote olis tehty Kurdistanissa se voi silti olla ihan laadukas. Mukaan mahtuu toki sekundakappaleita mutta niitä tulee kyllä koteankin elitason valmistusmaissa eikä muutamat tai useatkaan huonot kappaleet tarkoita sitä että kaikki kyseiset tuotteet on paskaa...


    • Jettisdaalen

      Ei selvinnyt ex-golfistin kirjoituksista, mikä oli lopulta vikana ahtimessa.
      Tuntuu ihmeelliseltä, että aikuinen autonomistaja ei saa selvitettyä merkkikorjaamosta, miksi auto hajosi?Ja miten se korjattiin.

      Kirjoituksista voi ehkä päätellä kyseessä olleen sähkö/tietökonevian, mikä nyt ei ole maailmoja kaatava vika. Jos tämä tarina nyt on edes totta.

      Itse ostaessani uuden Jetan automyyjä selvitti tarkasti, kuinka toimitaan vikatilanteen sattuessa. Folkkareissahan on Liikkumisturva. Perussääntö on, pysäytä auto, soita liikkumisturbvaan ja kysy ohjeet. Metriäkään ei saa ajaa ennen lupaa. Ei luulisi olevan vaikeaa muistaa, jos nyt on ostanut uuden vw:n.
      Konepellin alta katsottiin myyjän ja huoltopäällikön kanssa, mitä auton omistaja voi tehdä "huoltotoimenpiteitä" autossa. Eipä paljon mitään.

      Omani Jetta dsg tsi on pelannut mainiosti. Moottori ja dsg ovat erinomaiset niin kaupungissa kuin maantiellä.
      Kulutuksessa olen päässyt 5.4 litraan satasella.

      Olen vain miettinyt näitä koeajo dsg folkkareita.
      Mhtaa niissä olla dsg sekaisin. Myyjä varoitti, että alkukilometreillä ei kannata lainata autoa kaverille, jos hänellä on kovin raskasjalkainen ajotapa,toisin kuin minulla. Vaihteisto saatta silloin muuttua nykiväksi. Mutta sen olisi voinut sitten säätää uudestaan huollossa. Koeajoautoja kait sitten "säädetään" uudestaan.

      Yhden puutteen olen havainnut Jetassa. Peilinlämmitimien ollessa toiminnassa ei näy mitään merkkivaloa. Unohtuvat helposti päälle.

      • lämmittimet

        Eikö niitä ole kytketty takalasilämmittimeen? Tai eikö ne automaattisesti sammu tietyn ajan kuluessa? Tällaisia kytkentöjä on ainakin muissa merkeissä mutta VW:n tapaa en tunne.


      • Mä vaan
        lämmittimet kirjoitti:

        Eikö niitä ole kytketty takalasilämmittimeen? Tai eikö ne automaattisesti sammu tietyn ajan kuluessa? Tällaisia kytkentöjä on ainakin muissa merkeissä mutta VW:n tapaa en tunne.

        On kytketty takalasinlämmittimeen eli toimivat yhdessä takalasin lämmittimen kanssa. Merkkivalo palaa kojelaudassa olevassa kytkimessä. Näin ainakin Golf 5-korimallissa 5-ovinen ja Variant. Takalasin lämmitin lähtee automaattisesti pois päältä 15 min jälkeen ja samalla kytkeytyy peilinlämmitys


      • Jettisdaalen
        Mä vaan kirjoitti:

        On kytketty takalasinlämmittimeen eli toimivat yhdessä takalasin lämmittimen kanssa. Merkkivalo palaa kojelaudassa olevassa kytkimessä. Näin ainakin Golf 5-korimallissa 5-ovinen ja Variant. Takalasin lämmitin lähtee automaattisesti pois päältä 15 min jälkeen ja samalla kytkeytyy peilinlämmitys

        lämppärit käännetään päälle Jetassa samasta nappulasta kuin niitä säädetään ovipaneelissa.

        Sitä en ole kokeillut, lähteekö lämmitys automaattisesti pois päältä.


      • reeäskee

        No pitääkös tään DSG-laatikon käydä huollossa säädättämässä joka kerta kun vähän kaasua polkasee syvempään.

        Voi herranpieksut mitä millaisia autoja joku viitsii ostaa, myyjäkin jo neuvoo mitä tehdä kun siis KUN SE VIKA tulee, hohhoijaa.

        >Konepellin alta katsottiin myyjän ja huoltopäällikön kanssa, mitä auton omistaja voi tehdä "huoltotoimenpiteitä" autossa. Eipä paljon mitään.<

        Oho ett oikein huoltopää...


      • reeäskeellee..
        reeäskee kirjoitti:

        No pitääkös tään DSG-laatikon käydä huollossa säädättämässä joka kerta kun vähän kaasua polkasee syvempään.

        Voi herranpieksut mitä millaisia autoja joku viitsii ostaa, myyjäkin jo neuvoo mitä tehdä kun siis KUN SE VIKA tulee, hohhoijaa.

        >Konepellin alta katsottiin myyjän ja huoltopäällikön kanssa, mitä auton omistaja voi tehdä "huoltotoimenpiteitä" autossa. Eipä paljon mitään.<

        Oho ett oikein huoltopää...

        Kyse oli ALKUKILOMETREISTÄ dsg:n osalta. Muuten dsg vaihteistolla varustetussa autossa ei ole SISÄÄNAJOA.

        Eli kaasua saa polkea surutta ENSIKILOMETRIEN jälkeen.

        Uusissa autoissa tavallinen pulliainen ei juuri muuta voi tehdä konepellin alla kuin tarkistaa rutiinit eli öljyt,pesunesteet ja jäähd.nesteet silmämääräisesti ja lisätä niitä tarpeen mukaan.
        Katso KUVAA tsi-konehuoneesta ja kerro mitä muuta huoltotoimenpiteitä voi tehdä.

        Myyjän tulee selvittää asiakkaalle mitä tarkoittaa uuden auton LIIKKUMISTURVA ja miten se toimii käytännössä mahd. vikatilanteessa.TAKUUEHDOT pitää selvittää.

        Hyvään palveluun kuuluu myös huoltopuolen henkilön
        (vaikka keisari) OPASTUS auton huollon ja tekniikan suhteen asiakkaalle.
        Itse otan aina selvää HUOLTOHENKILÖLTÄ mikä on ko. merkin kallein huolto ja millä kilometreillä. Edellisessä autossani se oli 120 000km kohdalla.


    • VW II

      Ostakaa Skoda (Octavia tai Fabia) jos VW:n laatu tuntuu huonolta tai hinta kalliilta. Volkswagen on ollut jo 1970-luvulta lähtien kalliimpi automerkki, kuin muut saksalaiset kansanautomerkit eli Ford ja Opel. Maanantaipäivän autoja valmistuu kaikilla autotehtailla aina silloin tällöin. Nykyaikaisissa autonmoottoreissa kaikki toiminnot ovat tietokoneohjattuja (= toimii sähköllä). Tarkoittaa käytännössä sitä, että yksikin löysässä oleva johtoliitos voi pudottaa esim. turbon pois pelistä. Jos auto on muuten mukava, ajelisin sillä ainakin takuuajan loppuun. Hyvin huonolla tuurilla voi seuraava auto olla nykyistä
      Jettaasi huonompi.

      • ROKKIUKKO ROKKIKUKKO

        Skodasta on pikkuhiljaa tullut kalliimpi merkki kun se on saanut VW:n&audin tekniikkaa keulalleen ja lähinnä sen konepellin alle. Skoda käyttää samoja osia,komponetteja, moottoreita, sovitteita, alustoja, vaihteistoja, kytkimiä yms kuin VW ja Audi ja tämä näkyy hankintahinnassa. Skodan kaikkien mallien hinnat on joka vuosi nousseet reilusti kohti VW:n hintoja sen jälkeen kun niihin on tullut VW:n tekniikkaa. Skoda Octavian HB:n hinnat on todella lähellä VW golfin hintoja.

        Katoin just Skodan hinnastoa. Hintaero varsinkin ns. alempitehoisissa/kansanmalleissa&perusdieseleissä eli koneet 1.6 ja 1.6 FSI , 1.9 TDI ja 2.0 TDI lähes olematon tai jopa sama hinta. Skoda ei oo enää mikään halpa auto. Halvin Superb mikä on Passatiin verrannollinen maksaa 30.000 EUR ja kallein maksaa 42.000 EUR. Kallein Octavia HB-malli 37.000 ja hinnat alkaen malli sama kuin Golfin 1.6 hinta eli yli 22.000 EUR. Halvin 1.6 8V Octavia Combi-farmari on noin 2000 EUR kalliimpi kuin uusi 1.6 8V Golf Variant. Molemmat tehty samoille pohjalevyille, ainoastaan
        eräkontti Skodassa vielä hieman pidempi. Hinnat alkaen varustetaso molemmissa suunnilleen sama. Ainoastaan Elegance-varustelutasossa enempi varusteita ku Golf Comfortlinessa tai Sportlinessa.Kallein Skoda Octavia farmari maksaa 38.000 eli monta tonnia enempi kuin Golf Variant tosin se on kyllä neliveto ja Rs-malli mutta kuitenkin kallis se on. ETTÄ SKODAT EI TODELLAKAAN OO MITÄÄN HALPOJA. HINTA LÄHES SAMA TAI TÄYSIN SAMA KU VW:SSÄ. SAKEMANNEISTA ON NYKYISIN HALPOJA ENÄÄ FORD JA OPEL. Kyllä jos halpaa autoa etsii niin ne tulee Koreasta ja Kiinasta.


      • palsta kehua

        kootaa!


    • Ex golfisti ja nyt myös jet...

      Täällä moni ihmetteli miksi en osannut sanoa miksi jetassani hajosi toinen ahdin. Syy tähän oli se ettei berner huollossa osattu tätä myös minulle selittää. Nyt tiedän sen verran että "laadukas" jetta hajosi samalla tavalla jo seuraavana päivänä. Eli ahdin lakkasi pelittämästä. Nyt minulle kerrottiin jostain levystä tai kytkimestä joka oli ensimmäisessä korjauksessa jo vaihdettu. No mutta jo seuraavana päivänä jetasta taas hävisi tehot täydellisesti ja bernerillä vaan sanottiin että tietokoneella näkyi jokin herjaus mutta kukaan ei ole tähän päivään saakka kertonut mikä tarkalleen ottaen aiheutti toisen ahtimen toimimattomuuden.

      Paljastan myös että en omista enää yllämainittua jettaa. Kävin vaimoni kanssa koeajamassa uuden corollan 126 hevosvoimaisella dieselkoneella ja päätös oli helppo. Kyseessä oli esittelyauto ja saatiin ainakin nimellisesti hyvä vaihtotarjous. Jetalla oli ajettu hieman yli 5000 km joten takkii tuli niin paljon ettei kehtaa edes naapurille kertoa mutta jos ei muuta niin corollassa ei ole ainakaan mikään ollut pettymys.

      • Golf-mies

        Kerropa sitten jonkin ajan kuluttua onko Corollasi pelannut hyvin ja onko ollut takuuuhuoltoja tai korjauksia ja onko tuo auto parempi ajaa,ohjata, varustelu parempi yms. yms. Jään odottamaan kommenttejasi. Ymmärsin ettei tuo Corolla oo sulla vielä ollu yhtäään sen kauemmin kuin Jettakaan. Onko ollut ees niinkään kauaa vielä...


      • Epäilijä
        Golf-mies kirjoitti:

        Kerropa sitten jonkin ajan kuluttua onko Corollasi pelannut hyvin ja onko ollut takuuuhuoltoja tai korjauksia ja onko tuo auto parempi ajaa,ohjata, varustelu parempi yms. yms. Jään odottamaan kommenttejasi. Ymmärsin ettei tuo Corolla oo sulla vielä ollu yhtäään sen kauemmin kuin Jettakaan. Onko ollut ees niinkään kauaa vielä...

        Mikähän Corollan malli tällä Jetan vaihtaneella sankarilla on kun netistä ei löytynyt Toyotan-sivuilta Corolla farmaria tai porrasperää dieselinä 1.4 LTR suuremmalla koneella. Kirjoittaja väitti että Corollan dieselissä on hällä muka 126 hv ja siellä luki kyllä että 90hv on suurin nyt tällähetkellä ainakin. Ties vaikka tällä Jetan TSI-mallin haukkujalla ei olis koko Jettaa ikinä ollutkaan.


      • ...
        Epäilijä kirjoitti:

        Mikähän Corollan malli tällä Jetan vaihtaneella sankarilla on kun netistä ei löytynyt Toyotan-sivuilta Corolla farmaria tai porrasperää dieselinä 1.4 LTR suuremmalla koneella. Kirjoittaja väitti että Corollan dieselissä on hällä muka 126 hv ja siellä luki kyllä että 90hv on suurin nyt tällähetkellä ainakin. Ties vaikka tällä Jetan TSI-mallin haukkujalla ei olis koko Jettaa ikinä ollutkaan.

        http://www.toyota.fi/cars/new_cars/corolla/specs.aspx

        Ja sitten varustetasoksi Sol tai Sol plus. Siellä on kaksilitrainen diesel, 126 hv.


      • Ex golfisti ja jettisti
        Epäilijä kirjoitti:

        Mikähän Corollan malli tällä Jetan vaihtaneella sankarilla on kun netistä ei löytynyt Toyotan-sivuilta Corolla farmaria tai porrasperää dieselinä 1.4 LTR suuremmalla koneella. Kirjoittaja väitti että Corollan dieselissä on hällä muka 126 hv ja siellä luki kyllä että 90hv on suurin nyt tällähetkellä ainakin. Ties vaikka tällä Jetan TSI-mallin haukkujalla ei olis koko Jettaa ikinä ollutkaan.

        Ei täällä nyt kenenkään volkkarimiehen pitäisi herneitä niin syvälle vetää jos nyt minun kohdalle sattui huono yksilö. En muistaakseni sanonut että minulla olisi corollan farmariversiota? Kyllä tuossa katoksessa seisoo 126 hevosvoimainen corolla dieselkoneella. Moitteetta on toiminut. Volkkaria ei kyllä meitin perheeseen enää koskaan tule.


      • v6power

        ei kai kukaan niin hölmö voi olla että vaihtaa takuuaikana autosa pois ja kaikenlisäksi tojoon no kait se sai tosi reilun hyvityksen jetasta ja tilalle mädän japsin.taitaa olla keksittyjuttu!


    • TSI/DSG....

      Itse taas ostin 3 kk sitten Jetta 1,4 TSI:n dsg-automaatilla. Sanon jo ensimetreillä että mainio peli. Mukava kompromissi ketteryyttä ja mukavuutta ja matka-ajopelin ominaisuuksia. Kaupunkiruuhkissa vaivaton, TSI pelaa kuten pitää. Oli esittelyauto, lasissa 1300 km kun ostin, nyt 8400 km. DSG aivan kuten momentinmuuntimellinen automaatti, ja pihi kulutus. Voimaa rekkojen ohittamiseen piisaa. Rengasmelua on Corollaa enemmän mutta useita farmareita ja Focusta vähemmän, ei häiritse. Varustelu jo comfortlinessa mainion monipuolinen ja pikkuasioita ajateltu, kone lämpenee työmatkallakin nopeasti ja istuimet erinomaiset.

      Ikävä jos tuollainen yksilö on jollekulle sattunut, itse ainakin tykkään eikä korjaamoreissuja ole ollut. Sanon että paras kokonaisuus hintaluokassaan porrasperien joukossa.

    • rankasti...

      Väität ostaneesi esittely-Corolla dieselin. Eipä näy Toyotan sivuilla kaltaistasi tsi-Jettaa vaihdokkina. Puhut täyttä shittiä. Harmittaako kun sulla ei ole varaa sellaiseen?

      • paikkansa

        Koko Toyota-organisaatiolla ei Suomessa ole myynnissä kuin 1 ainoa Jetta ja sekin TDI.


      • ::::::::::..................
        paikkansa kirjoitti:

        Koko Toyota-organisaatiolla ei Suomessa ole myynnissä kuin 1 ainoa Jetta ja sekin TDI.

        viimeistään siinä vaiheessa kun vaihto tehtiin (yllätys yllätys) Corollaan.

        Itselläni tuli 7000 km jetta tsi dsg:llä täyteen. Olen erittäin tyytyväinen, eikä vikoja.


    • TSI + DSG rules

      Kylläpä tojomyyjää nyt sapettaa, kun ei ole tarjota Corollaan suorituskykyistä kaksoisahdettua moottoria suorakytkentävaihteistolla. Tojon robottivaihteisto häviää nopeudessa 100-0 VAG:n DSG-vaihteistolle.

      Sitä paitsi: jos jollakulla on tullut uuteen autoon vikaa, on silkkaa typeryyttä alkaa yleistämään sitä koko brandin laatuongelmiksi. Tämä, jos mikä on ominaista ainoastaan suomi24-tyyppisille keskustelupalstoilla, jossa nimimerkin takaa voidaan heittää millaista lokaa tahansa. Sitten kun nämä yleistäjät voivat heittää linkkiä joihinkin luotettaviin lähteisiin, on asia toinen. Niin kauan kuin ei, voi kyse olla korkeintaan yksittäistapauksesta, ja tässä tapauksessa ei edes siitä, kuten yllä on huomautettu.

      • koeajossa

        Koeajoin (Helsinki, Toyota Itäkeskus) huvikseni heinäkuun lopulla Corolla 1,6 MMT-robotilla. Oli lähellä etten palauttanut autoa heti liikkeen pihasta lähdettyäni, sen verran kammottava nytky-nytky-vaihteisto. Koeajon piti kestää 1 tunti mutta palautin auton jo alle puolen tunnin ajon jälkeen: ei kiitos. Tuo multi mode-robotti on todella kivikautinen värkki, siis sanalla sanoen kammottava nytkytin ja joku osa siinä vieläpä kärysi eli ihme haju nousi alustasta/keulasta, liekkö loota vai sen kytkin?? Missä se Toyotan tekninen ylivoima on?


      • ...
        koeajossa kirjoitti:

        Koeajoin (Helsinki, Toyota Itäkeskus) huvikseni heinäkuun lopulla Corolla 1,6 MMT-robotilla. Oli lähellä etten palauttanut autoa heti liikkeen pihasta lähdettyäni, sen verran kammottava nytky-nytky-vaihteisto. Koeajon piti kestää 1 tunti mutta palautin auton jo alle puolen tunnin ajon jälkeen: ei kiitos. Tuo multi mode-robotti on todella kivikautinen värkki, siis sanalla sanoen kammottava nytkytin ja joku osa siinä vieläpä kärysi eli ihme haju nousi alustasta/keulasta, liekkö loota vai sen kytkin?? Missä se Toyotan tekninen ylivoima on?

        M-MT ei ole varsinaisesti mikään nytkytin vaikka veto katkeaakin kuten manuaalilaatikolla vaihdon aikana. Eihän se DSG:lle siinä voi pärjätä tietenkään silti. Vaihdot tuntuvat tilanteesta riippuen selvästi tai ei ollenkaan.

        Miten muuten olet käryjä laatikosta saanut noin lyhyellä koeajolla kun en ole 12000 km aikana itse sellaisia saanut aikaan :) Kuulemma sellaista voi kuitenkin joskus esiintyä ja se on normaalia asbestittoman kytkimen takia, ei haittaa kuulemma muuten.

        M-MT toimii ihan hyvin automaattina, mutta kannattaa toki itse kokeilla jos sen toiminta ei miellytä ja valita sitten joku muu. Itse taas en autoani pelkästään tämän perusteella valitse. Itsekin toki ottaisin suorakytkentävaihteiston mieluummin jos näiden kahden vaihteistotyypin välillä pitäisi valita. Olettaen että DSG ryömii ja toimii pehmeästi eikä ole äkkinäinen. M-MT ainakin on helppokäyttöinen parkkeeratessa yms. tilanteissa.

        Aivan erilaisia vaihteistojahan nuo ovat jo hinnaltaankin. Mielenkiintoista nähdä millaisen suorakytkentävaihteiston Ford tuo markkinoille.


      • Jettisdaalen
        ... kirjoitti:

        M-MT ei ole varsinaisesti mikään nytkytin vaikka veto katkeaakin kuten manuaalilaatikolla vaihdon aikana. Eihän se DSG:lle siinä voi pärjätä tietenkään silti. Vaihdot tuntuvat tilanteesta riippuen selvästi tai ei ollenkaan.

        Miten muuten olet käryjä laatikosta saanut noin lyhyellä koeajolla kun en ole 12000 km aikana itse sellaisia saanut aikaan :) Kuulemma sellaista voi kuitenkin joskus esiintyä ja se on normaalia asbestittoman kytkimen takia, ei haittaa kuulemma muuten.

        M-MT toimii ihan hyvin automaattina, mutta kannattaa toki itse kokeilla jos sen toiminta ei miellytä ja valita sitten joku muu. Itse taas en autoani pelkästään tämän perusteella valitse. Itsekin toki ottaisin suorakytkentävaihteiston mieluummin jos näiden kahden vaihteistotyypin välillä pitäisi valita. Olettaen että DSG ryömii ja toimii pehmeästi eikä ole äkkinäinen. M-MT ainakin on helppokäyttöinen parkkeeratessa yms. tilanteissa.

        Aivan erilaisia vaihteistojahan nuo ovat jo hinnaltaankin. Mielenkiintoista nähdä millaisen suorakytkentävaihteiston Ford tuo markkinoille.

        Sitä kaivataan ja tääsä sitä oli tojotan omistajalla.

        DSG:n omistajana voin kertoa, että dsg ryömii eteen ja taakse pehmeästi eikä hyökkäile.
        R tai D päälle ja jalka pois jarrulta:silloin ryömitään.
        On helppokäyttöinen, kuten varmaan myös M-MT.
        Helppokäyttöisyyden takia siirryinkin DSG:hen. Toinen vaihtoehto olisi ollut M-MT.
        Tähän asti tuntemukset ja kokemukset ovat olleet sen verran positiiviset, että tuskin enää tulevaisuudessa siirryn manuaaliin.


      • esimerkkejä löytyy
        Jettisdaalen kirjoitti:

        Sitä kaivataan ja tääsä sitä oli tojotan omistajalla.

        DSG:n omistajana voin kertoa, että dsg ryömii eteen ja taakse pehmeästi eikä hyökkäile.
        R tai D päälle ja jalka pois jarrulta:silloin ryömitään.
        On helppokäyttöinen, kuten varmaan myös M-MT.
        Helppokäyttöisyyden takia siirryinkin DSG:hen. Toinen vaihtoehto olisi ollut M-MT.
        Tähän asti tuntemukset ja kokemukset ovat olleet sen verran positiiviset, että tuskin enää tulevaisuudessa siirryn manuaaliin.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000798&posting=22000000029491712


      • kirjottamassa ton

      • suositella
        kirjottamassa ton kirjoitti:

        provon tojo-palstalle.

        samaa kuin linkissä (sama henkilö sinä muuten oletkin, joka julistaa vainoharhaisuuttaan linkin takana olevassa keskustelussa)


      • Se linkki

    • ex volkkaristi

      Aloitin tämän keskustelun. Omasta mielestäni olen koko ajan kirjoittanut asiallisesti. En ole moittinut muita joilla volkkari on toiminut hyvin, hyvä heille. Mutta jos oma autoni oli täysi susi ja P**ka, en ala täällä sitä kehumaan vaikka olisitte miten inoissanne volkkarista. Ei tosiaan ollut mikään provo. Ostin esittelyautona olleen Corollan joka on tähän päivään asti toiminut hyvin. Itselleni corolla ei ollut ensimmäinen vaihtoehto. Ostin sen jetan edes miettimättä tojotaa mutta nyt tekisin samalla tavalla miettimättä volkkaria.Niin joku kysyi miksi jetta ei ollut missään myynnissä? en löytänyt itsekään, niillä kilometreillä myytiin heti. Jos joku hävisi kaupassa niin minä mutta eipä tarvi ravata korjaamolla. Sääli uutta omistajaa. En tiedä kenelle oli tarkoitettu tuo DSG hyökkäys?? itse en vissiin maininnut mitään koko vaihteistosta? corollani on ihan manuaali ja täsmällinen sellainen! Varmasti volkkarinkin dsg toimii silloin kun toimii mutta eikö täällä ymmärretä kirjoitettua tekstiä????

      • rovokaato

        "varmasti volkkarinkin DSG toimii silloin kuin se toimii".

        Kerro milloin se ei toimi. Sinulla on varmaan tarina siitäkin.


      • Jettakuski

        Ihmettelen vain sitä suurta viisauttasi ja asiantuntemustasi, että osaat yksittäistapauksen perusteella kertoa kaikkien volkkareiden olevan täysiä paskoja. Tuonlaisista selvännäkijän taidoista jotkut firmat olisivat valmiita maksamaan maltaita. Yleistämiseen syyllistyvät normaalisti kuitenkin vähän koulutetut ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että maailma ei ole mustavalkoinen.

        Onhan se ikävää, kun omalle kohdalle sattuu tuollaista, mutta takuu on tietääkseni juuri tuonlaisia tilanteita varten. Jos vika saatiin korjattua, mikä sai sinut varsinaisesti kirjoittamaan tälle palstalle, että koko ao. automalli on TÄYSI susi?

        Auton vaihtaminen tuoreeltaan - varsinkin sen jälkeen kun vika ilmeisesti on saatu poistettua kokonaan - vaatii aika paksua lompakkoa. Ja tämä taas vaatii koulutusta. Joku tässä ei nyt ihan siis täsmää.


    • Ex volkkaristi

      Voi elämän kevät? Onko täällä aikuisia vai lapsia kirjoittamassa? Minulla ei Jetassa ollut mitään ongelmaa minkään dsg:n kanssa! Toinen ahdin lakkasi toistuvasti toimimasta kesken ajon. Auto ei siis jaksanut liikkua juuri ollenkaan. Autoa ei jostain syystä saanut liikkumaan edes 60km/h. Auto korjattiin laakkosella ja hajosi uudestaan seuraavana päivänä. Tämä vain katkaisi minun selän. Jetta ei mielestäni ollut mikään edullinen auto joten olisin odottanut hieman enemmän.

      Edelleen, onnea heille kellä volkkari toimii hyvin!! Minulle jäi volkkarista niin paljon hampaankoloon ja kieltämättä laakkosella suhtauduttiin minuun kuin hölmöön kun menin takaisin ja ilmoitin että auto ei taas toimi. Ihan kuin he eivät olisi ottanut minua tosissaan. Kyllähän tietokone korjaajille kertoi vikakoodeja mutta kuulemma asialle ei muuta ollut tehtävissä kuin nollata tietokone ja taas muka pitäisi toimia. Ekalla kerralla sieltä joku levy tai jokin uusittiin mutta toisella kertaa ei tosiaan kuulemma voinut muuta tehdä kuin nollata tietokone. En tosiaan jäänyt odottamaan seuraavaa kertaa kun pitäisi risteyksestä kiihdyttää maantielle eikä auto kulje viittäkymppiä kovempaa.

      Ei siitä että minulle jäi volkkarista niin huono kuva, kannata kenenkään loukkaantua. Itse täällä suhtaudutte moniin muihin merkkeihin erittäin ivallisesti mutta sitten negatiivisista kokemuksista ei saisi kertoa. Sitä vartenhan tämä palsta on?

      Vai onko täällä aikuisia?

      • oli susi

        näin se olisi pitänyt otsikoida.

        Itselläni on ollut aikaisemmin kaksi vikaherkkää erimerkkistä autoa ( ei vw), mutta en minä niiden takia ole leimannut sekundaksi koko mallistoa/merkkiä. Enkä vaihtanut heti uutta autoa pois, kun tuo takuukin on olemassa.

        Ei edes toyota (heh heh) pysty tuottamaan täyttä sarjaa liukuhihnalta, ettei joukossa olisi viallisia yksilöitä.

        No se on hyvä että et lopulta leimaa dsg:tä sudeksi, vaikka kirjotit sen toimivuudesta epäillen. "toimii varmaan hyvin silloin kun se toimii".
        Kyllä tsi dsg:llä on tällä hetkellä tekniikan huippua, ehkäpä toyota pystyy ohittamaan uudistuksillaan parin vuoden päästä vw:n. Ajelen sitten vaikka tojotalla, kun vaihdan taas autoa ja etsin parasta kulkupeliä tietyssä hintaluokassa.


    • Tsiijetta

      Lasissa 9 tkm tsi-Jetassa ja ei ongelmia. Avain virtalukkoon ja starttaus ja menoksi. Pihi on tuo kone ja upea vääntö. Auto henkii hintaluokassaan selkeää laadukkuutta, vertaappa sisustusta, varusteiden toimivuutta tms mihin tahansa hintaluokkansa kilpailijaan, on Octavian ja Golfin kanssa luokkansa ykkösiä.

    • epätarkkuutta

      Ensin auto kävi Laakkosella huollossa ja myöhemmin kerrotaan ettei Bernerillä osattu kertoa vian syytä. Tiedoksi vain ettei Laakkosen VW huoltoa ja Bernerin VW huoltoa löydy samoilta paikkakunnilta.

      • Volkkariukko

        Koko tämän TSI-jutun aloittajan stoori ja hänen kertomansa jatkokertomukset ovat täyttä SHAISSEA!!! Tustin on TSI-Jettaa koko ukolla ollut!!! Kuhan vaan kateellisena haukkuu autoa kun ei sellaista oo ikinä omistanut saati edes ajanut!!! Ties vaikka ei olis ollenkaan ajokorttia. Laakkosta ja Berneriäkään ei oo samalla paikkakunnalla IKINÄ!!!


      • Pierukeppi
        Volkkariukko kirjoitti:

        Koko tämän TSI-jutun aloittajan stoori ja hänen kertomansa jatkokertomukset ovat täyttä SHAISSEA!!! Tustin on TSI-Jettaa koko ukolla ollut!!! Kuhan vaan kateellisena haukkuu autoa kun ei sellaista oo ikinä omistanut saati edes ajanut!!! Ties vaikka ei olis ollenkaan ajokorttia. Laakkosta ja Berneriäkään ei oo samalla paikkakunnalla IKINÄ!!!

        Laita tänne sen entisen Jetan rekkari niin nähdään onko sulla ollu oikeasti TSI-Jetta ja sen uuden Corollan rekkari niin nähdään onko se uus autosi Corolla!!! Fonecta finder löytää tiedot heti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe