kertokaas mielellään japanilaisia kauniita tytön nimiä. saa olla pitkiäkin.
aasialaisia tytön nimiä
9
4241
Vastaukset
- -kaneli-
Olen kuullut sellaisen kuin Misako :)
- Kukkakimppu I
käytetään omakielisten nimien ohella myös tuttuja kansainvälisiä nimiä.
Jotkut nimet ovat sattumoisin samoja kuin suomalaiset nimet, esim. Aina, Aino ja Raina.
Sitten on nimiä, joilla on suomessa vähemmän toivottu merkitys: Kana, Maho, Risa ym.
Mutta niistä stereotyyppisistä kolmitavuisista japanilaisista nimistä nousee mielestäni yksi ylitse muiden: Sakura, kirsikankukka. Toinen nostalgialla ladattu nimi - vaikka en ole varma, käytetäänkö sitä oikeasti Japanissa - on Humiko. Muistattehan: "Humiko-tan, Humiko-tan, on nimi tytön, jota yhä rakastan. Kai hänet uljas samurai jo omaksensa sai."- The VIttuPää
"Jotkut nimet ovat sattumoisin samoja kuin suomalaiset nimet, esim. Aina, Aino ja Raina. "
Onko jonkun nimi Suomessa ihan oikeasti Raina eli leffa eli filmi eli elokuva? Neverhöörd. - Kukkakimppu I
The VIttuPää kirjoitti:
"Jotkut nimet ovat sattumoisin samoja kuin suomalaiset nimet, esim. Aina, Aino ja Raina. "
Onko jonkun nimi Suomessa ihan oikeasti Raina eli leffa eli filmi eli elokuva? Neverhöörd.149 tyttöä ja 2 poikaa saanut nimekseen Raina.
Minä olen kyllä kuullut ja nähnyt Raina-nimisiä. - The VIttuPää
Kukkakimppu I kirjoitti:
149 tyttöä ja 2 poikaa saanut nimekseen Raina.
Minä olen kyllä kuullut ja nähnyt Raina-nimisiä.Onhan se toisaalta ihan loogistakin että kaikkien Reinojen, Reijojen ja Raijojen ohella on myös Rainoja. Huvitti vaan vähän tuo kun olen kuullut raina-sanaa käytettävän ainoastaan elokuvasta puhuttaessa.
Kiitos kun valaisit asiaa.
- Taruolen
Hana
- lahopiä
Kahjo
- Anonyymi
Hana = kukka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1266400Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766195Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716183Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443992Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482415Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311456- 131299
- 1871128
- 64960