..mikä on mielestänne tehokkain riisihäröjen torjuntakeino.
Kaikki kaapeissani on ilmatiiviissä muovipusseissa ja joka kerta kun niitä pirulaisia ilmaantuu, heitän ruuat roskiin ja siivoan kaapit.
Mutta ei kestä kuin muutama kuukausi niin sama revohka on taas edessä. Mitä vielä voisin tehdä niiden torjumiseksi?
Riisihäröt häiriköi
8
1112
Vastaukset
- Mate
Kerran on meilläkin ollut häröhelvetti.
Tuntuu että sellaista astiaa ei olekkaan johon nuo pirulaiset ei pääsisi joten kaikki menee roskiin.
Jos kaapit vain siivoaa ja laittaa sinne uudet ruokatavarat niin pian on sama helvetti valloilaan sillä siellä täällä kaappien koloissa ja saumoissa saattaa olla munia/toukkia ja eläviäkin yksilöitä.
Siivoa kaapit pyyhkimällä ja imuroi kaikki raot huolellisesti. Myrkytä kaapit pyretriiniä sisältävällä ötökkämyrkyllä. Suihkuttele myrkkyä kaappeihin ja sulje ovet.
Jatka pyyhkimistä, imuroimista ja myrkyttämistä ainakin viikon ajan niin myrkky ja ravinnon puute tappaa paskiaiset.
Jos ongelmaa edelleen esiintyy niin pitää miettiä mistä ne tulevat. Pääsääntöisesti häröt tulevat toukkina elintarvikkeiden mukana esimerkiksi jauhopussissa.
Hankitko kaikki tarvikkeet kaupasta vai hankitko jotain tuotteita suoraan jostain pientilalta tms?
Kaupan tuotteet ovat pääsääntöisesti puhtaita joskin meidän häröt tulivat k-kaupasta vehnäjauhojen kylkiäisinä. Jonkin pientuottajan tuotantolinjan hygieniaa voi vain arvailla.- hyvistä
neuvoista. Ostan itseasiassa kaikki tuollaiset kuivamuonakaappiin menevät tarvikkeet joka Prismasta tai S-marketista ja olen itsekin huomannut että uuden venhäpussin myötä riesa alkaa!!!!
- Anonyymi
Kaikista kaupoista niitä voi tulla tuliaisina kotiin. Jos asut kerrostalossa? Kysy asiaa isänöitsijä toimistosta. Onko mahdollisuus saada tuholaistorjuja? Jotkut ötökät kun leviää helposti kerrostaloissa keskusilmastoinnin kautta. Ongelma silloin voi tulla ihan muualta kuin kotisi kuiva muona kaapista.
- kjguiyfjclkoutyf
ilmota sinne kauppaan, mistä tulevat
- Pakasta
Minä pistän jauhot ja riisit aina pakasteeseen.
On 270 litran pakkastekaapi, siinä riittä tila koska asun yksin ja on tuotteita joita enpakasta. Vaikka yleisemmin pakastan tarjousta ja ylijäämä annoksia, mahtii jauhot ja riisi hyvin kaappiin. - Anonyymi
Oikeasti; oletteko te aivan oikeasti noin hölmöjä että heitätte KAIKKI roskiin.
Riisihärö ei ole millään tavalla vaarallinen. Ei itse (sinänsä iljettävän näköinen) eläin itsessään tai uloste. Mutta ... pieni vinkki; laittakaa "saastuneet" ruoat viikoksi pakastimeen ja siivilöikää kuolleet eliöt pois . Esimerkiksi puurohiutaleet laitoimme pakastimeen ja kun keitämme puuroa , keitämme hiutaleita (turhaan) varmuuden vuoksi pari minuuttia normaalia kauemmin! Turhaa tuo on siksi ettei noista eliöistä ole mitään varsinaista vaaraa. Kun ajallaan on käytetty kaikki elintarvikkeet, voimme myrkyttää kaapin listat. Mutta mikäs siinä jos haluaa ruoat, kahvit , teet , sokerit jne heittää menemään, voi niinkin tehdä. Kerron vain sen että se on aivan turhaa.. - Anonyymi
näin on asia . edellinen kirjoitat asiaa
- Anonyymi
Näin on. komppaan. Ei ruokaa roskiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279