eli eli noin 120 neliöinen talo olisi tulossa ensi keväänä rakennettavaksi omin ja vaimon voimin. Suunnitelmia ei vielä ole, joitakin pohjia talokirjoista katsottu.
Kysymys kuuluu? Mitä maksaa precut-puumateriaalit (esim. http://www.precut.fi) verrattuna kaupasta ostettuun lankkuun tai jopa omasta metsästä sahattuun tavaraan. Meidän tapauksessa tulee kuitenkin sahauskuluja ja rahtiakin, sillä metsäpalsta sijaitsee noin 100 km päässä tontista.
Kokemuksia ja vertailuja odotellen.
precut-talo
6
2053
Vastaukset 6
- talopaketti
pystytettynä maksaa 50000 euroa lupakuvineen.
Omista puista 30000 euroa omin kuvin, mutta aikaa kannolta rakselle palaa vuosi enemmän.
Kaupan puutavaroilla saat sen 40000 euroon, mutta määrälaskennan ja kuvat joudut hommaamaan sivusta. - joku
nimenomaan ostanut PELKÄT precut-puut ilman muita ns. pakettiin kuuluvia tavaroita? Tai, oikeammin saaneko edes sellaista toimitusta mistään?
- pelkästäänkin
Mm Koskisen saha taitaa myydä. Täällä tuskin pyörii ne jotka tuohon pystyy. Ne on töissä.
- pre-cuttia
pelkästäänkin kirjoitti:
Mm Koskisen saha taitaa myydä. Täällä tuskin pyörii ne jotka tuohon pystyy. Ne on töissä.
koska aivan samalla vaivalla ne puut sahaa pitemmästäkin tavarasta. ja voi ottaa parempaa.
- kikkailemalla
Kyllä se on nykypäivänä niin, että jos kauppaan meinaat precut-toimittajan kanssa päästä, sinun pitää sieltä ostaa lähes kaikki talomateriaalit. Ei se ole mitään hyvätekeväisyystoimintaa, että lähtee nippu tuonne ja toinen nippu tänne eli homma perustuu voiton maksimointiin kun toimittavat kaikki talomateriaalit ja ottavat jokaisesta muutaman pinnan välistä. Jos on omaa puuta ja aikaa/taitoa tekisin itse kappaletavarasta.
- tietäjä viisas
kikkailemalla kirjoitti:
Kyllä se on nykypäivänä niin, että jos kauppaan meinaat precut-toimittajan kanssa päästä, sinun pitää sieltä ostaa lähes kaikki talomateriaalit. Ei se ole mitään hyvätekeväisyystoimintaa, että lähtee nippu tuonne ja toinen nippu tänne eli homma perustuu voiton maksimointiin kun toimittavat kaikki talomateriaalit ja ottavat jokaisesta muutaman pinnan välistä. Jos on omaa puuta ja aikaa/taitoa tekisin itse kappaletavarasta.
perustaloa ei kannata rakentaa pre cuttina vaan elementtinä et säästä siinä yhtään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73863
- 113789
- 140725
- 37722
- 70627
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu161511- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58503Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47480Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 63465
- 69455
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30424- 45423
- 35418
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405