eli eli noin 120 neliöinen talo olisi tulossa ensi keväänä rakennettavaksi omin ja vaimon voimin. Suunnitelmia ei vielä ole, joitakin pohjia talokirjoista katsottu.
Kysymys kuuluu? Mitä maksaa precut-puumateriaalit (esim. http://www.precut.fi) verrattuna kaupasta ostettuun lankkuun tai jopa omasta metsästä sahattuun tavaraan. Meidän tapauksessa tulee kuitenkin sahauskuluja ja rahtiakin, sillä metsäpalsta sijaitsee noin 100 km päässä tontista.
Kokemuksia ja vertailuja odotellen.
precut-talo
6
1907
Vastaukset
- talopaketti
pystytettynä maksaa 50000 euroa lupakuvineen.
Omista puista 30000 euroa omin kuvin, mutta aikaa kannolta rakselle palaa vuosi enemmän.
Kaupan puutavaroilla saat sen 40000 euroon, mutta määrälaskennan ja kuvat joudut hommaamaan sivusta. - joku
nimenomaan ostanut PELKÄT precut-puut ilman muita ns. pakettiin kuuluvia tavaroita? Tai, oikeammin saaneko edes sellaista toimitusta mistään?
- pelkästäänkin
Mm Koskisen saha taitaa myydä. Täällä tuskin pyörii ne jotka tuohon pystyy. Ne on töissä.
- pre-cuttia
pelkästäänkin kirjoitti:
Mm Koskisen saha taitaa myydä. Täällä tuskin pyörii ne jotka tuohon pystyy. Ne on töissä.
koska aivan samalla vaivalla ne puut sahaa pitemmästäkin tavarasta. ja voi ottaa parempaa.
- kikkailemalla
Kyllä se on nykypäivänä niin, että jos kauppaan meinaat precut-toimittajan kanssa päästä, sinun pitää sieltä ostaa lähes kaikki talomateriaalit. Ei se ole mitään hyvätekeväisyystoimintaa, että lähtee nippu tuonne ja toinen nippu tänne eli homma perustuu voiton maksimointiin kun toimittavat kaikki talomateriaalit ja ottavat jokaisesta muutaman pinnan välistä. Jos on omaa puuta ja aikaa/taitoa tekisin itse kappaletavarasta.
- tietäjä viisas
kikkailemalla kirjoitti:
Kyllä se on nykypäivänä niin, että jos kauppaan meinaat precut-toimittajan kanssa päästä, sinun pitää sieltä ostaa lähes kaikki talomateriaalit. Ei se ole mitään hyvätekeväisyystoimintaa, että lähtee nippu tuonne ja toinen nippu tänne eli homma perustuu voiton maksimointiin kun toimittavat kaikki talomateriaalit ja ottavat jokaisesta muutaman pinnan välistä. Jos on omaa puuta ja aikaa/taitoa tekisin itse kappaletavarasta.
perustaloa ei kannata rakentaa pre cuttina vaan elementtinä et säästä siinä yhtään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882