Paha paikka ?

-turisti-

itselläni on neljä lasta, 10 ikävuoden molemmin puolin.

Kysyisin voiko SB:llä laskea lapset yksin ruokakauppaan vai pitääkö olla aikuinen mukana? Lomapäivien mittaan tulee kaikenlaista mitä pitää hakea kaupasta. Kreikassa näin voi tehdä. Uskaltaako Bulgariassa?

55

7427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli....

      Lapset 1,5,8 ja 13.
      13 vuotiaan laskin kyllä kauppaan ja rannallekkin, mutta en pienempiä yksin.
      En kyllä tosin päästä kreikassakaan.

    • Euroopassa

      Olemme EU maassa ja Euroopassa, emme missään ihmissyöjien maassa. SB ja Varna ovat aivan turistipaikkoja joissa on turisteja Britanniasta, Pohjoismaista, Ranskasta ym. Paikallisia näkee vain töissä kaupoissa, hotelleissa, bussikuskeina ym. Minulle ja perheelleni ei ole koskaan sattunut mitään ikävää SB:ssä, ehkä kun emme räyhää ja hae tappeluita pissiskunnossa aamuyöstä jossain baarien takapusikoissa.

      • -turisti-

        "...paikallisia näkee VAIN töissä kaupoissa..."

        Tarkoitatko etteivät nämä varkaat ja ryövärit, mistä täällä on kirjoitettu, ole paikallisia?

        Kysyin voiko lapsen laskea kauppaan vai tarvitseeko pelätä hänen huiputtamistaan. Ei ollut tarkoitus mistään pissiskunnossa olemisesta keskustella!


      • sanon minä
        -turisti- kirjoitti:

        "...paikallisia näkee VAIN töissä kaupoissa..."

        Tarkoitatko etteivät nämä varkaat ja ryövärit, mistä täällä on kirjoitettu, ole paikallisia?

        Kysyin voiko lapsen laskea kauppaan vai tarvitseeko pelätä hänen huiputtamistaan. Ei ollut tarkoitus mistään pissiskunnossa olemisesta keskustella!

        Kyllä huiputtaminen kaupassa on pienin huoli.
        Miten voit edes ajatella lapsia yksin kauppaan.
        Mene nyt itseesi.
        Lapsien hyväksikäyttöä monella tavoin,sieppauksia
        ym.nähdään ulkomailla jatkuvasti,ehkäpä Suomessakin.
        Mutta olisin kyllä varovainen.


      • -turisti-
        sanon minä kirjoitti:

        Kyllä huiputtaminen kaupassa on pienin huoli.
        Miten voit edes ajatella lapsia yksin kauppaan.
        Mene nyt itseesi.
        Lapsien hyväksikäyttöä monella tavoin,sieppauksia
        ym.nähdään ulkomailla jatkuvasti,ehkäpä Suomessakin.
        Mutta olisin kyllä varovainen.

        Missä ihmeen terroristimaissa kuvittelet lomareissujasi tekevän? Kreikassa ja Espanjassa voi aivan vapaasti laskea lapsen lähikauppaan ostamaan jäätelöä. Ei taatusti tarvitse pelätä, että tämä siepataan...

        En vahdi korppikotkan lailla lapsia Suomessakaan. Jos Bulgaria on tälläinen maa, en varmasti vie perhettäni sinne!


      • Hullu paikka
        -turisti- kirjoitti:

        "...paikallisia näkee VAIN töissä kaupoissa..."

        Tarkoitatko etteivät nämä varkaat ja ryövärit, mistä täällä on kirjoitettu, ole paikallisia?

        Kysyin voiko lapsen laskea kauppaan vai tarvitseeko pelätä hänen huiputtamistaan. Ei ollut tarkoitus mistään pissiskunnossa olemisesta keskustella!

        Kyllä siellä ainaki aikusia ja vanhuksia kusetetaan niin miksei lapsiakin. Bulgariassa se on myös TURVALLISUUSKYSYMYS. Tiedäkkö paljonko maailmalla maksaa terveet lapsen sisäelimet? SB:llä mafia kukoistaa enkä yhtään ihmettelis vaikka lapsikauppa ja lapsikaappaukset olisivat siellä mahdollisia.


      • -turisti-
        Hullu paikka kirjoitti:

        Kyllä siellä ainaki aikusia ja vanhuksia kusetetaan niin miksei lapsiakin. Bulgariassa se on myös TURVALLISUUSKYSYMYS. Tiedäkkö paljonko maailmalla maksaa terveet lapsen sisäelimet? SB:llä mafia kukoistaa enkä yhtään ihmettelis vaikka lapsikauppa ja lapsikaappaukset olisivat siellä mahdollisia.

        kaunis kiitos sinulle. Juuri tämän asian halusin saada selväksi. En kaipaa mitään ohjeita, että lapsia ei voi koskaan päästää hetkeksikään silmistä. Tottakai voi, jos lomakohde on riittävän turvallinen. SB ja Bulgaria eivät näköjään ole...


      • kokenutkeijo
        -turisti- kirjoitti:

        Missä ihmeen terroristimaissa kuvittelet lomareissujasi tekevän? Kreikassa ja Espanjassa voi aivan vapaasti laskea lapsen lähikauppaan ostamaan jäätelöä. Ei taatusti tarvitse pelätä, että tämä siepataan...

        En vahdi korppikotkan lailla lapsia Suomessakaan. Jos Bulgaria on tälläinen maa, en varmasti vie perhettäni sinne!

        Kreetalla houkuteltiin 8 v.tyttö kaupantakahuo-
        neeseen ja yritettiin hiplata,onneksi tyttö sai
        huudettua ja mies säikähti,tyttö pääsi pakoon.
        Jäätelö jäi ostamatta.Hotelli lähistöllä.
        Tyttö suomalainen.
        Kannattaisi pitää lapsiaan silmällä.
        Ei huolenpiti ole haukkana vahtimista.


    • tarkkatiina

      Kymmenen molemmin puolin lapsia,en yksin päästäisi
      kauppaan,pitäisin ainakin näköetäisyyden.
      Tietysti ylivarovaisuutta,mutta pienten lasten
      kaappauksia ym.esiintyy aina silloin tällöin.
      Puistattavat nuo imelät taksisedätkin....
      miksi et käy itse kaupassa?

    • Käteen...

      Ei MISSÄÄN päästetä pikkulapsia yksin kauppaan.
      Pitää olla jo teini joka osaa nostaa äläkän kun tulee ongelmaa, min. 13-14v.
      En minä ainakaan pelkästään laiskuuttani viitti ottaa riskiä että kakaroille käy jotain.
      Kaikille ei kakarat vaan sovi.
      Vastuu on aina vanhemmilla.

      • ei yksin

        tulin juuri Kreikasta ja lentokentällä oli yksi seinä tapeseerattu kadonneiden lasten kuvilla.
        Kyllä niitä lapsia katoaa paljon Euroopassa, vaikka niistä ei hälyä pidetäkkään.


      • kerropas vielä
        ei yksin kirjoitti:

        tulin juuri Kreikasta ja lentokentällä oli yksi seinä tapeseerattu kadonneiden lasten kuvilla.
        Kyllä niitä lapsia katoaa paljon Euroopassa, vaikka niistä ei hälyä pidetäkkään.

        lentokentän nimi?


      • Nettiä
        kerropas vielä kirjoitti:

        lentokentän nimi?

        Laita vaikika hakusanaksi "missing children greece" tai "missin children europe"
        Sanotaan että pelkästään kreikassa on kadoksissa 500 lasta joista yli 100 albaaneja.
        Epäillään että nämä albaanit on kidnapattu ja tapettu elinkauppaan.
        Mutta lähetä sinä vaan lapsesi kauppaan missä haluat.


      • huomaa kuinka suuri
        Nettiä kirjoitti:

        Laita vaikika hakusanaksi "missing children greece" tai "missin children europe"
        Sanotaan että pelkästään kreikassa on kadoksissa 500 lasta joista yli 100 albaaneja.
        Epäillään että nämä albaanit on kidnapattu ja tapettu elinkauppaan.
        Mutta lähetä sinä vaan lapsesi kauppaan missä haluat.

        meteli Madeleinen epäillystä kaappauksesta tuli. Eivät nämä albaanilapset mitään turisteja ole. Turisteja ei kaapata Euroopassa. En ole alkuperäisäisviestin kirjoittaa. Widuttaa tuollaiset "minä tiedän miten lapsista huolehditaan" -ihmiset.


      • Tuli joo
        huomaa kuinka suuri kirjoitti:

        meteli Madeleinen epäillystä kaappauksesta tuli. Eivät nämä albaanilapset mitään turisteja ole. Turisteja ei kaapata Euroopassa. En ole alkuperäisäisviestin kirjoittaa. Widuttaa tuollaiset "minä tiedän miten lapsista huolehditaan" -ihmiset.

        koska vanhemmat sitä aiheuttivat, salatakseen tekonsa.
        Alusta asti olen sanonut että vanhemmat ovat syyllisiä, ja se tulee vielä ilmenemään.
        Mutta siitä sen enempää.
        Vai ei turisteja kaapat.
        Seuraavaks sanot varmaan että ei niitä ryöstetä eikä raiskata, eikä huijata.
        Minä vaan en ole niin laiska että makaisin vain altaalla ja lähettäisin lapset kauppaa, eikö lastensuojelulakikin jo kiellä moisen?
        Jokainen tekee omat päätöksensä omista lapsistaan, mutta meillä kyllä vasta teinit lähtee itsekseen kaupungille kun reissussa ollaan.
        Hotellit on aina valittu sen mukaan että ei edes ole terve lähettää lapsia kaupunkiin ostoksille.
        Mutta jokainen tekee omat päätökset, ja vastaa niistä.


      • valitset hotellin
        Tuli joo kirjoitti:

        koska vanhemmat sitä aiheuttivat, salatakseen tekonsa.
        Alusta asti olen sanonut että vanhemmat ovat syyllisiä, ja se tulee vielä ilmenemään.
        Mutta siitä sen enempää.
        Vai ei turisteja kaapat.
        Seuraavaks sanot varmaan että ei niitä ryöstetä eikä raiskata, eikä huijata.
        Minä vaan en ole niin laiska että makaisin vain altaalla ja lähettäisin lapset kauppaa, eikö lastensuojelulakikin jo kiellä moisen?
        Jokainen tekee omat päätöksensä omista lapsistaan, mutta meillä kyllä vasta teinit lähtee itsekseen kaupungille kun reissussa ollaan.
        Hotellit on aina valittu sen mukaan että ei edes ole terve lähettää lapsia kaupunkiin ostoksille.
        Mutta jokainen tekee omat päätökset, ja vastaa niistä.

        niin syrjästä, ettei voi lasta lähettää kauppaan?

        Eikös se ole aina turvallisempaa mitä lähempänä kaupat sijaitsevat hotelliin nähden. Pienempi vaara tulla ryöstetyksi. Ja lapset voi lähettää käymään kaupassa, jos kauppa on ihan vieressä. Ei tosin Bulgariassa.


      • Vastoin.
        valitset hotellin kirjoitti:

        niin syrjästä, ettei voi lasta lähettää kauppaan?

        Eikös se ole aina turvallisempaa mitä lähempänä kaupat sijaitsevat hotelliin nähden. Pienempi vaara tulla ryöstetyksi. Ja lapset voi lähettää käymään kaupassa, jos kauppa on ihan vieressä. Ei tosin Bulgariassa.

        Valitsen hotellin jossa on kaikkea, että ei tarvi lähettää lapsia kaupungille.
        Ja ostokset tehdään yhdessä sitten iltasella kun ollaan muutenkin liikkeessä.
        SB:llä meidän hotellissa oli supermarket, 2 ravintolaa, baari, kahvila, kampaamo, nettikafe, lahjatavarakauppa jossa uimakrääsää ym.
        Sieltä siis sai kaiken mitä nyt akuuttina voi tarvitta kesken päivän, eikä tarvi lähettää lapsia kaupungille.
        Lapseksi luokittelen nyt tässä alle 14 v.

        Toki ongelma voi syntyä kun vanhemmat viihtyy drinkkilasin ääressä altaalla aamusta iltaan ja lapset haluaa jonnekkin muuallekkin.
        Tätäkin olen ikävä kyllä' nähnyt monessa paikkaa.
        Viikko tai jopa kaksi aidatulla alueella on lapselle tuskaa, kuten juopot vanhemmat.
        Lapsi on lapsi, oltiin missä tahansa.


      • kaappauksesta
        huomaa kuinka suuri kirjoitti:

        meteli Madeleinen epäillystä kaappauksesta tuli. Eivät nämä albaanilapset mitään turisteja ole. Turisteja ei kaapata Euroopassa. En ole alkuperäisäisviestin kirjoittaa. Widuttaa tuollaiset "minä tiedän miten lapsista huolehditaan" -ihmiset.

        tuli meteli, koska vanhemmat sen aiheuttivat.
        Luin juuri tänään netistä (osaan 5 kieltä) en muista miltä saitilta, mutta 3 vuotta sitten kaapattiin englantilainen pikku tyttö samaisessa Praia de Luzin lomakylässä, mutta hänestä ei mitään hälyä pidetty.Italiassakin on tällä hetkellä useita pikku lapsia kadoksissa. Heitä on viety mm. omalta aidatulta kotipihalta. Monissa tapauksissa epäiltyinä ovat Romanian, Bulgarian tai Jugoslavian romaanit. He kouluttavat lapsia
        taskuvarkaiksi.


      • sinulle ulkomailla
        kerropas vielä kirjoitti:

        lentokentän nimi?

        asumista, eikä viikon/kahden lomamatkoja, niin näet
        mitä maailmalla tapahtuu. On todella järkyttävää kuinka sinisilmäisiä suomalais vanhemmat voivat olla. Viime talvena hotellin tarjoilija raiskasi eräässä lomakohteessa hotelissa asuneen 12v. ruotsalais tytön.


      • ???...???
        sinulle ulkomailla kirjoitti:

        asumista, eikä viikon/kahden lomamatkoja, niin näet
        mitä maailmalla tapahtuu. On todella järkyttävää kuinka sinisilmäisiä suomalais vanhemmat voivat olla. Viime talvena hotellin tarjoilija raiskasi eräässä lomakohteessa hotelissa asuneen 12v. ruotsalais tytön.

        se tapaus Thaimaassa jossa raiskaaja tapettiin parin päivän sisään koska aiheutti teollaan huonoa maan turismille?


      • alkup. kirjoittaja kysyi
        Vastoin. kirjoitti:

        Valitsen hotellin jossa on kaikkea, että ei tarvi lähettää lapsia kaupungille.
        Ja ostokset tehdään yhdessä sitten iltasella kun ollaan muutenkin liikkeessä.
        SB:llä meidän hotellissa oli supermarket, 2 ravintolaa, baari, kahvila, kampaamo, nettikafe, lahjatavarakauppa jossa uimakrääsää ym.
        Sieltä siis sai kaiken mitä nyt akuuttina voi tarvitta kesken päivän, eikä tarvi lähettää lapsia kaupungille.
        Lapseksi luokittelen nyt tässä alle 14 v.

        Toki ongelma voi syntyä kun vanhemmat viihtyy drinkkilasin ääressä altaalla aamusta iltaan ja lapset haluaa jonnekkin muuallekkin.
        Tätäkin olen ikävä kyllä' nähnyt monessa paikkaa.
        Viikko tai jopa kaksi aidatulla alueella on lapselle tuskaa, kuten juopot vanhemmat.
        Lapsi on lapsi, oltiin missä tahansa.

        juuri tuota asiaa. voitko laskea lapsesi vapaasti sinne supermarkettiin. bulgariassa näin ei voi tehdä. espanjassa ja kreikassa kyllä!


      • -turisti-
        alkup. kirjoittaja kysyi kirjoitti:

        juuri tuota asiaa. voitko laskea lapsesi vapaasti sinne supermarkettiin. bulgariassa näin ei voi tehdä. espanjassa ja kreikassa kyllä!

        Kävin vielä lukemasssa tätä keskustelua. Tästä nimenomaan oli kyse, voiko lapsen päästää sinne lähikauppaan? En kai minä nyt lapsiani sen kauemmas laske yksin menemään.
        Bulgariassa näköjään lapsien pitää olla jatkuvan valvonnan alla. En halua viedä lapsiani ei turvalliseen maahan.


      • Tajuta
        -turisti- kirjoitti:

        Kävin vielä lukemasssa tätä keskustelua. Tästä nimenomaan oli kyse, voiko lapsen päästää sinne lähikauppaan? En kai minä nyt lapsiani sen kauemmas laske yksin menemään.
        Bulgariassa näköjään lapsien pitää olla jatkuvan valvonnan alla. En halua viedä lapsiani ei turvalliseen maahan.

        Kaikkialla lomakohteissa pitää lasta valvoa.
        Hotellialueelta ei niitä yksin päästetä minnekkään.
        Pahimpia pedofiilejä on turistit itse.


      • -turisti-
        Tajuta kirjoitti:

        Kaikkialla lomakohteissa pitää lasta valvoa.
        Hotellialueelta ei niitä yksin päästetä minnekkään.
        Pahimpia pedofiilejä on turistit itse.

        Voit kertoa mielipiteesi erilaisista lomakohteista, mutta älä rupea minua neuvomaan, miten lapsia pitää kasvattaa tai vahtia.

        Minulla on yhteensä 6 lasta, heistä kaksi on jo aikuisia. Näiden nuorempien kanssa on tavallaan toinen kierros menossa. Hyvin olen huolehtinut ja heidät kasvattanut. Olet varmaan itse niitä aikuisia, jotka lomareissun jälkeen ovat väsyneempiä kuin sinne mennessään...jatkuvaa valvomista!


      • Taas lässytetään
        -turisti- kirjoitti:

        Voit kertoa mielipiteesi erilaisista lomakohteista, mutta älä rupea minua neuvomaan, miten lapsia pitää kasvattaa tai vahtia.

        Minulla on yhteensä 6 lasta, heistä kaksi on jo aikuisia. Näiden nuorempien kanssa on tavallaan toinen kierros menossa. Hyvin olen huolehtinut ja heidät kasvattanut. Olet varmaan itse niitä aikuisia, jotka lomareissun jälkeen ovat väsyneempiä kuin sinne mennessään...jatkuvaa valvomista!

        Turha täällä on pullistella lapsilla, on niitä muillakin.

        Mutta jos kysyy voiko lähettää lapset yksin kauppaan ostoksille, niin se on aika selvä merkki että olisi pitänyt lopettaa se lasten teko siihen "ensimmäiseen" kierrokseen, jos ei tuon vertaa jaksa enää itsekkyydeltään lapsista välittää, että lähtis tarpeen tullen heidän mukaansa sinne kauppaan.
        Toki jos on niin väsynyt, itsekäs, eikä kiinnosta viimesiä vahinkoja kaitsea, niin näppärästihän niistä voi päästä eroon kun lähettelee niitä lomakohteessa kylille asioille.
        Kaikille ei vaan lapset sovellu.

        Eikä siinä väsy sen enempää kun pitää lapset siellä hotellialueella, päin vastoin.
        Lapset kun tietävät säännöt, ei se ole ollenkaan raskasta.


      • -turisti-
        Taas lässytetään kirjoitti:

        Turha täällä on pullistella lapsilla, on niitä muillakin.

        Mutta jos kysyy voiko lähettää lapset yksin kauppaan ostoksille, niin se on aika selvä merkki että olisi pitänyt lopettaa se lasten teko siihen "ensimmäiseen" kierrokseen, jos ei tuon vertaa jaksa enää itsekkyydeltään lapsista välittää, että lähtis tarpeen tullen heidän mukaansa sinne kauppaan.
        Toki jos on niin väsynyt, itsekäs, eikä kiinnosta viimesiä vahinkoja kaitsea, niin näppärästihän niistä voi päästä eroon kun lähettelee niitä lomakohteessa kylille asioille.
        Kaikille ei vaan lapset sovellu.

        Eikä siinä väsy sen enempää kun pitää lapset siellä hotellialueella, päin vastoin.
        Lapset kun tietävät säännöt, ei se ole ollenkaan raskasta.

        Onko sinun todellakin vaikea ymmärtää kirjoitettua tekstiä? En minä ole lapsiani mihinkään kylille lähettänyt, vaan siihen hotellialueen kauppaan. Bulgariassa näin ei voi tehdä. Asia on minulle selvinnyt tämän keskustelun myötä.


      • Sanoit...
        -turisti- kirjoitti:

        Onko sinun todellakin vaikea ymmärtää kirjoitettua tekstiä? En minä ole lapsiani mihinkään kylille lähettänyt, vaan siihen hotellialueen kauppaan. Bulgariassa näin ei voi tehdä. Asia on minulle selvinnyt tämän keskustelun myötä.

        "Kysyisin voiko SB:llä laskea lapset yksin ruokakauppaan vai pitääkö olla aikuinen mukana?"

        Eipä tuossa paljoa hotellialuetta mainittu.

        Ja meidän hotellialueella kyllä pystyi hotellin kauppaan lapset päästää, sillä se oli vartioidulla alueella.
        Näköpiirissäkin vielä.


      • niitä lapsia
        Sanoit... kirjoitti:

        "Kysyisin voiko SB:llä laskea lapset yksin ruokakauppaan vai pitääkö olla aikuinen mukana?"

        Eipä tuossa paljoa hotellialuetta mainittu.

        Ja meidän hotellialueella kyllä pystyi hotellin kauppaan lapset päästää, sillä se oli vartioidulla alueella.
        Näköpiirissäkin vielä.

        ei bulgariassa päästetä yksin kauppaan, on sen verran turvaton maa! vahtikaa lapsianne, kun olette sellaisia hommanneet.


      • -turisti-
        Sanoit... kirjoitti:

        "Kysyisin voiko SB:llä laskea lapset yksin ruokakauppaan vai pitääkö olla aikuinen mukana?"

        Eipä tuossa paljoa hotellialuetta mainittu.

        Ja meidän hotellialueella kyllä pystyi hotellin kauppaan lapset päästää, sillä se oli vartioidulla alueella.
        Näköpiirissäkin vielä.

        ainakin Kreikassa ne hotellialueen kaupat on ruokakauppoja. Kysymyksellä tarkoitin huijataanko ja rosvotaanko lapsia kauppareissulla? Bulgariassa lomamatkat kirjoituksista päätellen ovat hieman vaarallisia.


      • Pelkästään
        niitä lapsia kirjoitti:

        ei bulgariassa päästetä yksin kauppaan, on sen verran turvaton maa! vahtikaa lapsianne, kun olette sellaisia hommanneet.

        Bulgariassa.
        Katoaa niitä ihan joka puolella maailmaa, jopa suomessa.
        Ja käytetään hyväkseen, jopa suomessa.
        Kaikille ei vaan lapset sovi.


      • j******n
        niitä lapsia kirjoitti:

        ei bulgariassa päästetä yksin kauppaan, on sen verran turvaton maa! vahtikaa lapsianne, kun olette sellaisia hommanneet.

        hyvä kommentti. Valvotaan lapsiamme niin suomessa, kuin ulkomailla. Jos lähdemme ihan minne vaan niin lapsia ei saa päästää tai jättää yksin minnekkään. Näin turvataan jollakin tavalla lasten turvallisuus.


      • ei näillä eläimillä
        -turisti- kirjoitti:

        ainakin Kreikassa ne hotellialueen kaupat on ruokakauppoja. Kysymyksellä tarkoitin huijataanko ja rosvotaanko lapsia kauppareissulla? Bulgariassa lomamatkat kirjoituksista päätellen ovat hieman vaarallisia.

        ole mitään sivistyneitä länsimaisia tapoja!


      • bbc bulgariassa

      • näille pässeille

        joitten mielestä bulgaria on ihan turvallinen maa.


      • Jeesustelija
        näille pässeille kirjoitti:

        joitten mielestä bulgaria on ihan turvallinen maa.

        Parasta kun vaan pysyt kotona tuupovaaralla.
        Kun pitää hakemalla hakea negatiivisia puolia.
        Lapsikauppaa on joka paikassa, ja jos olet käynyt katromassa bulgarialaisessa lastenkodissa, niin mikä vaan on parempi.


      • Bulsun matkaaja!
        Jeesustelija kirjoitti:

        Parasta kun vaan pysyt kotona tuupovaaralla.
        Kun pitää hakemalla hakea negatiivisia puolia.
        Lapsikauppaa on joka paikassa, ja jos olet käynyt katromassa bulgarialaisessa lastenkodissa, niin mikä vaan on parempi.

        Bulgariasta ei tarvitse hakea negatiivisia puolia. Paikka on ihan pullollaan niitä.


      • Blaah.
        Bulsun matkaaja! kirjoitti:

        Bulgariasta ei tarvitse hakea negatiivisia puolia. Paikka on ihan pullollaan niitä.

        Ja blaah.
        Käy nyt ensin matkalla siellä ennenku huutelet.
        Kaikissa maissa on puutteensä, suomessa mm istuu vankilassa poliittisia vankeja jotka laitetaan sinne vakaumuksensa takia.
        Muta kaltaistesi toukohousujen harrastushan on kateuksissaan vaan haukkua ihmisten lomapaikkoja.
        Hanki elämä, tiimarista Elämä 2.0 99€.


    • vaihtorahat ostoksistaan vä...

      bulgarian turistikohteissa saa varautua huijatuksi tulevansa kassalla. kehottaisin laskemaan aina vaihtorahat heti kun saa ne. näistä rahoista saattaa "vahingossa" uupua osa. kun ilmoitat asian niin antavat heti oiken summan takaisin. pientä kusettamisen makua

      • Ihmeessä?

        Suomessa, kreikassa, espanjassa ja muualla vaihtorahan väärin antaminen on vahinko, mutta bulgariassa kusetusta.
        Voisin kertoa kymmeniä tapauksia ihan monesta maasta, jossa on ollut huijauksen makua.
        Koittakaa nyt tuupovaaralaiset uskoa että missä on turisteja on kusetusta.
        Pitäis käydä teidänkin vähän enemmän maailmalla niin huomaatte.
        Tyhjäpäista porukkaa on.


      • sinulle ja muillekin
        Ihmeessä? kirjoitti:

        Suomessa, kreikassa, espanjassa ja muualla vaihtorahan väärin antaminen on vahinko, mutta bulgariassa kusetusta.
        Voisin kertoa kymmeniä tapauksia ihan monesta maasta, jossa on ollut huijauksen makua.
        Koittakaa nyt tuupovaaralaiset uskoa että missä on turisteja on kusetusta.
        Pitäis käydä teidänkin vähän enemmän maailmalla niin huomaatte.
        Tyhjäpäista porukkaa on.

        jos myyjä antaa väärin takaisin ja huomautat asiasta saat saman tien puutuvan summan myyjän edes katsomatta antamiaan vaihtorahoja. niin minusta tuo on kusetusta. tätä on sattunut muillekin kuin minulle ja useasti.


      • Minullekkin
        sinulle ja muillekin kirjoitti:

        jos myyjä antaa väärin takaisin ja huomautat asiasta saat saman tien puutuvan summan myyjän edes katsomatta antamiaan vaihtorahoja. niin minusta tuo on kusetusta. tätä on sattunut muillekin kuin minulle ja useasti.

        Ja aika monessa paikkaa ympäri maailmaa.
        Mutta vain bulgariassa sitä tunnutaan kutsuvan kusetukseksi.
        Tuntuu että kaikki maailman sonta on kerääntynyt bulgariaan, ja muualla maailmassa voi vaikka lapset lähettää sen vieraan sedän kanssa kaupungille. Ainakin täällä olevien kirjoitusten perusteella.
        Matkustakaa, lukekaa, katsokaa.
        Maailma on aika lailla samanlainen kaikkialla.


    • tämän päivän IS

      siinä kerrotaan 3 vuotta sitten Portugalissa kadonneesta pikku tytöstä:

      Kahdeksanvuotias Joana katosi syyskuussa 2004 Figuieran kaupungista, vain yhdentoista kilometrin päässä Praia da Luzista, jossa McCannit lomailivat. Joana oli lähtenyt käymään kaupassa eikä hän koskaan palannut.

      • sinä sellaista

        että jotkut turistit ovat jopa joutuneet haiden syömäksi lomamatkalla. Eikä se tarkoita, että ihmisiä kielletään uimassa. Samoin lapset voivat käydä kaupassa lomakohteissa. Bulgariassa tosin ei suosittele!


      • Se jaksat
        sinä sellaista kirjoitti:

        että jotkut turistit ovat jopa joutuneet haiden syömäksi lomamatkalla. Eikä se tarkoita, että ihmisiä kielletään uimassa. Samoin lapset voivat käydä kaupassa lomakohteissa. Bulgariassa tosin ei suosittele!

        Kaikenlaisille idiooteille sitä lapsia tuleekin.
        Et mahda olla häävi äiti/isä.
        Jos minä menen uimaan haiden sekaan, on se minun päätös aikuisena, lapsiani en työnnä veteen jossa on hairiski.
        Ja kyllä, monessa paikassa jossa on riski päästä hain haukkaamaksi, uiminen todellakin on kielletty.
        Lopeta jo tuo sekoilu, lapsia ei pidä päästää yksin kaupungille missään lomapaikassa.
        Se onko bulgaria lomapaikkana huonompi, on asia erikseen, nyt puhutaan lasten turvallisuudesta.
        Sinulla nyt on vaan kauhea tarve haukkua bulgaria, miksi lie, että alat jo flipata.


      • koko keskustelu
        Se jaksat kirjoitti:

        Kaikenlaisille idiooteille sitä lapsia tuleekin.
        Et mahda olla häävi äiti/isä.
        Jos minä menen uimaan haiden sekaan, on se minun päätös aikuisena, lapsiani en työnnä veteen jossa on hairiski.
        Ja kyllä, monessa paikassa jossa on riski päästä hain haukkaamaksi, uiminen todellakin on kielletty.
        Lopeta jo tuo sekoilu, lapsia ei pidä päästää yksin kaupungille missään lomapaikassa.
        Se onko bulgaria lomapaikkana huonompi, on asia erikseen, nyt puhutaan lasten turvallisuudesta.
        Sinulla nyt on vaan kauhea tarve haukkua bulgaria, miksi lie, että alat jo flipata.

        uudelleen niin huomaat, että hotellialueilla voi päästää lapset kauppaan, paitsi Bulgariassa.

        Sinulle on tullut pakkomielle ja haluat nyt yleistää Bulgarian vaarallisuuden koskemaan koko maailmaa!


      • J.P.K.
        koko keskustelu kirjoitti:

        uudelleen niin huomaat, että hotellialueilla voi päästää lapset kauppaan, paitsi Bulgariassa.

        Sinulle on tullut pakkomielle ja haluat nyt yleistää Bulgarian vaarallisuuden koskemaan koko maailmaa!

        Tämän keskustelun kirjoittajat ovat tuskin käyneet ikinä Bulgariassa. Niin typeriä ovat nää jutut.


      • huomiotta
        J.P.K. kirjoitti:

        Tämän keskustelun kirjoittajat ovat tuskin käyneet ikinä Bulgariassa. Niin typeriä ovat nää jutut.

        "Tämän keskustelun kirjoittajat ovat tuskin käyneet ikinä Bulgariassa. Niin typeriä ovat nää jutut."

        Komppaan. Yksi tai useampi idiootti on pitänyt vuositolkulla elämäntehtävänään ärsyttää täällä toisia kirjoittajia päättömillä teksteillä. Parasta olisi, kun kaikki vain jättäisivät vastaamatta ilmiselviin provoiluihin.


      • ole löytäneet
        huomiotta kirjoitti:

        "Tämän keskustelun kirjoittajat ovat tuskin käyneet ikinä Bulgariassa. Niin typeriä ovat nää jutut."

        Komppaan. Yksi tai useampi idiootti on pitänyt vuositolkulla elämäntehtävänään ärsyttää täällä toisia kirjoittajia päättömillä teksteillä. Parasta olisi, kun kaikki vain jättäisivät vastaamatta ilmiselviin provoiluihin.

        bulgariasta sitä mitä te köyhät sieltä löydätte. täällä on paljon lukijoita, joita koko bulgaria widuttaa.


      • yksi ?
        huomiotta kirjoitti:

        "Tämän keskustelun kirjoittajat ovat tuskin käyneet ikinä Bulgariassa. Niin typeriä ovat nää jutut."

        Komppaan. Yksi tai useampi idiootti on pitänyt vuositolkulla elämäntehtävänään ärsyttää täällä toisia kirjoittajia päättömillä teksteillä. Parasta olisi, kun kaikki vain jättäisivät vastaamatta ilmiselviin provoiluihin.

        ihan samalla tavoin voisi väittää yhden tai useamman idiootin käyvän kehumassa täällä matkatoimiston piikkiin Bulgarian matkoja. Ei nämä entisten kommarimaitten matkat mitään luksusta ole!


      • Sääliks käy
        yksi ? kirjoitti:

        ihan samalla tavoin voisi väittää yhden tai useamman idiootin käyvän kehumassa täällä matkatoimiston piikkiin Bulgarian matkoja. Ei nämä entisten kommarimaitten matkat mitään luksusta ole!

        Koita nyt ensin käydä bulgariassa, tule sitten viisastelemaan.
        "kommarimaa":)
        Kuuluihan suomikin ennen venäjälle:)


      • näkökulmaa
        yksi ? kirjoitti:

        ihan samalla tavoin voisi väittää yhden tai useamman idiootin käyvän kehumassa täällä matkatoimiston piikkiin Bulgarian matkoja. Ei nämä entisten kommarimaitten matkat mitään luksusta ole!

        Lapsenlapseni lähtevät kohta vanhempiensa kanssa pariksi viikoksi Floridaan. Ennemmin minä lasken nuo muksut kauppaan Bulgariassa kuin USA:ssa.

        Että näin ne näreet silti on, kun kyseessä on entisen kommarimaan ja oikeistouskonnollisen maan välinen vertailu lasten turvallisuudesta.


    • lapsien äiti

      Mielipiteitä on yhtä monta kuin lapsia maailmassa.
      Itse tiedät uskallatko lapsesi kauppaan laittaa ja kysessä on 13.v eli sen ikäisistä löytyy sitten monella tapaa eri lailla kypsyneitä yksilöitä toisen voi laittaa ja toisen ei.
      Meillä on 13.v. tyttö ja olimme viime kesänä sunny beachilla jossa oli mukana myös 6 ja 4v. tytöt.
      Laskin lähikaupassa käymään yksin vanhimman tyttäreni mutta en mihinkään muualle.(Kauppa näkyi hotellin parvekkeelta). Ostoreissu sujui hyvin!

      En laske missään maassa yksin hortoilemaan vaikka kuinka mainostetaan turvalliseksi paikaksi koska kukaan ei ole pystynyt todistamaan sellaisen maan olemassaoloa jossa ei rikoksia tapahdu ja vaikka rikosta ei tapahtuisikaan on mahdollisuus joutua johonkin onnettomuuteen ja vieraalla maanperällä on ikävää jos kielitaidoton lapsi joutuu esim. ambulanssiin ja viedään kauas hoitoon.

      Lapsi ystävällinen paikkahan sunny beach on, en usko että lapsilla on kovinkaan suuri mahdollisuus joutua rikoksen uhriksi päivällä niin kuin ei muillakaan ihmisillä mutta yöllä on eriasia mutta eihän tervejärkiset vanhemmat yön selkään laitakkaan...

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä että missään ulkomailla lapsia ei pidä päästää yksin mihinkään kauppaan!!!
      Aina pitää olla vanhempi mukana!

    • Anonyymi

      No voi hyvänen aika sentään. Ennemmin olisin huolestunut sinuna tilanteesta tämän päivän Suomessa. Ainut ongelma liittyy ainoastaan käytännön asioimiseen, eli kykenevätkö lapsukaiset tekemään ostokset ja hoitamaan maksamisen jne. - Elikkäs no broblem, jos ei sitä itse aiheuta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe