Typistetty Dobermann on ryhdikäs/veistoksellinen

reunalla

12

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuule.

      Kyllä se on ryhdikkäämpi ja tyylikkäämpi silpomattomana. Typistys ja typistyksen ihannointi ulkomuodollisista syistä on halveksuttavaa.

      Jos koira mielyttää enemmän silvottuna kuin slpomattomana niin henkilö ei ymmärrä koirista yhtään mitään tai ainakin arvomaailma on vääristynyt.

      • reunalla

        Kunnioitan vanhoja traditioita.
        Miksi dobermannilta on typistetty ulokkeet?


      • namisuku
        reunalla kirjoitti:

        Kunnioitan vanhoja traditioita.
        Miksi dobermannilta on typistetty ulokkeet?

        että typistys ok vai -?


      • Kuule.
        reunalla kirjoitti:

        Kunnioitan vanhoja traditioita.
        Miksi dobermannilta on typistetty ulokkeet?

        Perusteettoman eläinrääkkäyksen ja eläimen muovailuvahana kohtelemisen ihannoiminen on pöyristyttävää nimitettiinpä sitä traditioksi tai ei. Ihannoiminen ei ole kunnioittamista, kunnioittamiseen kuuluu myös nyisen tiedon ja ymmärryksen huomioiminen ja nykyisen tiedon ja ymmärryksen perusteella ei voida enää ihannoida ulkomuodolisista syistä typistämistä. Aiemmin typistäminen on joissain yhteyksissä ollut perusteltua, mutta tosiasiassa myös aiemmin dobermannien typistäminen on ollut lähinnä ulkomuotokysymys.


    • namisuku

      mutta minä en jaksa enää jauhaa samaa Juttua.
      Typätty vaiko luomu?
      Tyätty on upea ja kiltti, Luomu on kiltti, thäts it=)

      • MMJKLMS

        OLISI IHANAA OMISTAA 2 DOBERMANNIA < RUOTSIN MVA JA ITALIAN MVA.2 SAKSANPAIMENKOIRAA < NORJAN MVA JA ITALIAN MVA JA ITALIAN MVA DOBERMANN


    • PresaCanarioChicka

      Oli muuten hienoja!

      Tolla sivustolla näkyy olevan paljon muitakin komeita rotujen edustajia. Jos joskus tulee viides koiruus hankintaan niin taidampa ensin vilkaista nuo kasvattajat :)

    • MMJKLMS

      PALJON OLI SELLAISIA KOIRIA JOTKA MÄ VOISIN HYVIN OTTAA JOSKUS

      • koirien puolesta

        Koiran ottaminen ulkonäön perusteella on aivan perseestä. Ei se koirakaan omistajansa ulkonäköä katsele. Koirista täytyy valita sellainen rotu joka sopii itselle. Jos on vaikea kouluttaa esim. dobermann urosta dominanssitaipumuksen ym. takia, ei kannata ottaa sellaista ollenkaan. Jos näin vaativaa rotua mielii, ei se kuitenkaan ole sopiva ensimmäiseksi koiraksi.

        Jos koira on sinulle pelkkä statussymboli niin todella alas olet vajonnut. Koira on kuitenkin elämä, hanki urheiluauto jos kaipaat munalle jatketta!


      • PresaCanarioChicka
        koirien puolesta kirjoitti:

        Koiran ottaminen ulkonäön perusteella on aivan perseestä. Ei se koirakaan omistajansa ulkonäköä katsele. Koirista täytyy valita sellainen rotu joka sopii itselle. Jos on vaikea kouluttaa esim. dobermann urosta dominanssitaipumuksen ym. takia, ei kannata ottaa sellaista ollenkaan. Jos näin vaativaa rotua mielii, ei se kuitenkaan ole sopiva ensimmäiseksi koiraksi.

        Jos koira on sinulle pelkkä statussymboli niin todella alas olet vajonnut. Koira on kuitenkin elämä, hanki urheiluauto jos kaipaat munalle jatketta!

        Kuka täällä on koiraa ulkonäön perusteella munan jatkeeksi ottamassa? Jos kerta on Dobermanniin päätynyt niin eikö se sitten ole ihan sama minkä näköinen se koira on? Ei musta siinä ole mitään väärää, jos haluaa omaa silmää miellyttävän rodun edustajan. Tottakai jokainen, joka jotain tiettyä rotua hakee niin haluaa juuri omaa silmää miellyttävän yksilön, jos mahdollista.

        Samaa mieltä sun kanssas olen siitä, että mitään koiraa ei missään tapauksessa pidä ottaa pelkän ulkonäön perusteella, jos ei omat rahkeet riitä juuri sellaisen koiran pitoon, koulutukseen yms.


      • dober italiano
        koirien puolesta kirjoitti:

        Koiran ottaminen ulkonäön perusteella on aivan perseestä. Ei se koirakaan omistajansa ulkonäköä katsele. Koirista täytyy valita sellainen rotu joka sopii itselle. Jos on vaikea kouluttaa esim. dobermann urosta dominanssitaipumuksen ym. takia, ei kannata ottaa sellaista ollenkaan. Jos näin vaativaa rotua mielii, ei se kuitenkaan ole sopiva ensimmäiseksi koiraksi.

        Jos koira on sinulle pelkkä statussymboli niin todella alas olet vajonnut. Koira on kuitenkin elämä, hanki urheiluauto jos kaipaat munalle jatketta!

        Esitit jo asiasi niin asiallisesti, että alkoi naurattaa. Epäilemättä ei se koira omistajansa ulkonäköä katsele, mutta omistaja sekä tuomarit katselevat. Kun sanoit, että koirista täytyy valita sellainen rotu, joka sopii itselle, näin yleensä koiran omistajat tekevät valitessaan tuonteja. Harva koirista kiinnostunut ihminen jaksaa sen paperi- ja tulli sodan ellei todella tämän rodun edustajaa, sen näköisenä kuin itse haluaa, tekisi. Toisekseen kuinka moni dobberin omistaja jaksaa kuunnella joka kerta lenkillä ollessaan tämän rodun edustajan ulkomuodosta (typistetystä tai ei) kuinka tappaa lapsia ym. jollei olisi omistautunut lemmikilleen ja tietäisi tämän ominaisuuksia sekä kunnioittaisi tätä.
        Toisitko minulle näytille ihmisen, jolle dobermanni todella on vain statussymboli ja tämä kyseinen omistaja pärjäisi rodulle tyypillisen luonteen kanssa ja ihan vain siksi, että koira näyttää hienolta?!
        Hahhah, naurettavaa eikö?


    • dfghjklöl

      meinasit vissiin tuota nuita ardens-koiria? Komioita ovat, varsinkin gauguin n_n


      Mutta löytyy niitä komeita kotimaisiakin.. (Joulukuussa syntyi mtn gauguinille urospentu suomeen ;) )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe