Koiralle klamydia?!

_Marjus_

Saattaa kuulostaa typerältä tämä aloitukseni, mutta voiko koiralle tarttua klamydia ihmiseltä? Itse sain tietää tällä viikolla saaneeni tartunnan. Tuli sitten mieleeni, kun koirallani on tapana käydä varastelemassa likapyykkikorista alushousuja ja pureskella ja nuoleskella niitä, että onko mahdollista että tauti tarttuisi sitä kautta? Ja ylipäätään voiko tällaiset ihmisten taudit tarttua koiraan? Jos joku laittaisi asiallisia vastauksia olisin kiitollinen.

15

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::::::::

      No ei todellakaan koska ei se ihmiseenkään tartu alushousuja pureskelemalla...

    • ostaa

      kannellinen likapyykkikori, ettei pääse nuoleskelemaan likaisia alkkareita, yäks.

      • _Marjus_

        ...pyykkikorit ihan kaapinovien takana, mutta minkäs teet kun tuo yksi kuononsa kanssa pääsee lähes joka paikkaan...


    • on minullakin ollut jalkasieni joskus ja koirat on pureskellut sukkiani ja varsinkin kenkiä....
      mutta tietääkseni niillä ei ole jalkasientä ;-)

      klamydia on ihmisten sukupuolitauti joka tarttuu
      ihmisten kesken, siis ole huoleti mutta osta kuitenkin kondoomeja itsellesi vastaisuudessa.

      • _Marjus_

        Vaikka asia ei nyt teille kuulukaan homman nimi on se että olen jo yli kolme vuotta elänyt parisuhteessa jonka aikana minut on testattu aikaisemmin jolloin näyte oli puhdas. Tuskin kovin moni muukaan tilanteessani enää kortsuja käyttää. Tästä syystä tulos olikin melko yllätys ja siksi olenkin hiukan yliherkkä kaikkien tartuntamahdollisuuksien suhteen...


      • ********
        _Marjus_ kirjoitti:

        Vaikka asia ei nyt teille kuulukaan homman nimi on se että olen jo yli kolme vuotta elänyt parisuhteessa jonka aikana minut on testattu aikaisemmin jolloin näyte oli puhdas. Tuskin kovin moni muukaan tilanteessani enää kortsuja käyttää. Tästä syystä tulos olikin melko yllätys ja siksi olenkin hiukan yliherkkä kaikkien tartuntamahdollisuuksien suhteen...

        Se on kuule ukkos käynyt vieraissa sitten. Klamydia ei tartu wc-istuimelta ja tarvitsee todellakin lähikontaktin eli virtsaputki virtsaputkea vasten.

        Jos sait oireet vasta nyt, kyse ei ole pitkään oireettomana olevasta muodostakaan. Kyselepä mieheltäsi sen menoista. Klamydia voi myös aiheuttaa tulehduksia munajohtimissa joten jos sen on vuosia myllännyt niin lapsettomuus saattaa olla seuraus...


      • _Marjus_ kirjoitti:

        Vaikka asia ei nyt teille kuulukaan homman nimi on se että olen jo yli kolme vuotta elänyt parisuhteessa jonka aikana minut on testattu aikaisemmin jolloin näyte oli puhdas. Tuskin kovin moni muukaan tilanteessani enää kortsuja käyttää. Tästä syystä tulos olikin melko yllätys ja siksi olenkin hiukan yliherkkä kaikkien tartuntamahdollisuuksien suhteen...

        on kyllä että klamydia ei anna mitään oireita. mutta jos parisuhteenne aikana olet itsesi testannut ja myös kaverisi niin voipi olla että kaverisi on hypännyt toiseen sänkyyn välillä.
        googleta "klamydia" ja hanki tietoa. hoitamattomana se saattaa aiheuttaa lapsettomuutta.
        koiralle ei kuitenkaan ole vaaraa sitä saada.
        tietenkään asia ei "meille" kuulu mutta ainakin minä annan ihan asiallisia neuvoja jotka perustuu ihan tosiasioihin ja tietoon.


      • HoiitSu
        majorica kirjoitti:

        on kyllä että klamydia ei anna mitään oireita. mutta jos parisuhteenne aikana olet itsesi testannut ja myös kaverisi niin voipi olla että kaverisi on hypännyt toiseen sänkyyn välillä.
        googleta "klamydia" ja hanki tietoa. hoitamattomana se saattaa aiheuttaa lapsettomuutta.
        koiralle ei kuitenkaan ole vaaraa sitä saada.
        tietenkään asia ei "meille" kuulu mutta ainakin minä annan ihan asiallisia neuvoja jotka perustuu ihan tosiasioihin ja tietoon.

        Mahdollisuus siihen että testi on näyttänyt aikoinaan väärää on todella pieni koska testi on todella varma ja niitä klamydiabakteereita ei ilmesty tyhjästä näytteeseen. Tarttuvuus on kuitenkin sellainen että parisuhdeseksissä molemmat saavat sen aika pian. Suojaamattomassa yhdynnässä tarttuvuus on parinkymmenen prosentin luokaa per kerta joten aika äkkiä sen saa molemmat.

        Pettäminen on yleisempää kuin arvaattekaan.


      • _Marjus_
        ******** kirjoitti:

        Se on kuule ukkos käynyt vieraissa sitten. Klamydia ei tartu wc-istuimelta ja tarvitsee todellakin lähikontaktin eli virtsaputki virtsaputkea vasten.

        Jos sait oireet vasta nyt, kyse ei ole pitkään oireettomana olevasta muodostakaan. Kyselepä mieheltäsi sen menoista. Klamydia voi myös aiheuttaa tulehduksia munajohtimissa joten jos sen on vuosia myllännyt niin lapsettomuus saattaa olla seuraus...

        Itse asiassa tiedän että mieheni on kerran käynyt vieraissa seurustelumme aikana ja tiedän että se on ainoa kerta. Ja silloinkin oli käyttänyt kortonkia. Koska jo muutenkin tiedän tästä tempauksesta ei hänellä ole mitään syytä valehdella siitä onko käyttänyt suojausta vai ei. Ei hän olisi sitä riskiä ottanut että vetelee ilman ja sitten kertomatta minulle voisi tartuttaa minuun jotain. Mutta kun ei se kondomikaan aina kaikkea takaa. Olen sairastanut tämän taudin aikaisemminkin nuoruudessa. Tiedän kyllä klamydian oireet ja hoidon ym, mutta pointtini nyt aloituksessani olikin se, onko mitenkään mahdollista että sairaus tarttuu myös koiraan, koska klamydia tarttuu myös suuseksissä ihmisillä ja jos koira pääsee käsiksi näihin ihmisen eritteisiin alusvaatteiden kautta, onko edes pienintä infektioriskiä olemassa. Mikäli kaipaisin tietoa klamydiatartunnasta ihmisten kohdalla enköhän kyselisi sitä jossain muualla kuin täällä...


      • *****
        _Marjus_ kirjoitti:

        Itse asiassa tiedän että mieheni on kerran käynyt vieraissa seurustelumme aikana ja tiedän että se on ainoa kerta. Ja silloinkin oli käyttänyt kortonkia. Koska jo muutenkin tiedän tästä tempauksesta ei hänellä ole mitään syytä valehdella siitä onko käyttänyt suojausta vai ei. Ei hän olisi sitä riskiä ottanut että vetelee ilman ja sitten kertomatta minulle voisi tartuttaa minuun jotain. Mutta kun ei se kondomikaan aina kaikkea takaa. Olen sairastanut tämän taudin aikaisemminkin nuoruudessa. Tiedän kyllä klamydian oireet ja hoidon ym, mutta pointtini nyt aloituksessani olikin se, onko mitenkään mahdollista että sairaus tarttuu myös koiraan, koska klamydia tarttuu myös suuseksissä ihmisillä ja jos koira pääsee käsiksi näihin ihmisen eritteisiin alusvaatteiden kautta, onko edes pienintä infektioriskiä olemassa. Mikäli kaipaisin tietoa klamydiatartunnasta ihmisten kohdalla enköhän kyselisi sitä jossain muualla kuin täällä...

        "Ei hän olisi sitä riskiä ottanut että vetelee ilman ja sitten kertomatta minulle voisi tartuttaa minuun jotain."

        Siis ihan AJATTELI sinua ja käytti kondoomia! Voi jestas sanon minä! Tuossa ei ole ajateltu sinua missään vaiheessa. Jätä tuollaiset siat! Kun kerran pettää niin pettää toistenkin. Katsopa sitä silmiin ja kysy asiaa. Voi paljastua kaikenmoista.

        Kaksi sairastettua klamydiaa lisää lapsettomuusriskiä jo aika paljon...


      • _Marjus_
        ***** kirjoitti:

        "Ei hän olisi sitä riskiä ottanut että vetelee ilman ja sitten kertomatta minulle voisi tartuttaa minuun jotain."

        Siis ihan AJATTELI sinua ja käytti kondoomia! Voi jestas sanon minä! Tuossa ei ole ajateltu sinua missään vaiheessa. Jätä tuollaiset siat! Kun kerran pettää niin pettää toistenkin. Katsopa sitä silmiin ja kysy asiaa. Voi paljastua kaikenmoista.

        Kaksi sairastettua klamydiaa lisää lapsettomuusriskiä jo aika paljon...

        Mikäs superihmistuntija sinä olet? Voisin ehkä veikata että tunnen ihmisen jonka kanssa olen elänyt jonkin aikaa hiukan paremmin kuin sinä, joka et tiedä hänestä mitään. Ei tietenkään ole minua ajatellut sinä kännisenä hetkenä kun on jotain käynyt panemassa, mutta tarkoitin riskinotolla lähinnä sitä aikaa tapahtuneen jälkeen, kun asiasta on puhuttu. Sinäkin lapsiraukka saat ehkä joskus vielä huomata että maailma ei ole täydellinen ja kaikki tekevät virheitä, jopa sinä itse.


      • marcus-
        _Marjus_ kirjoitti:

        Mikäs superihmistuntija sinä olet? Voisin ehkä veikata että tunnen ihmisen jonka kanssa olen elänyt jonkin aikaa hiukan paremmin kuin sinä, joka et tiedä hänestä mitään. Ei tietenkään ole minua ajatellut sinä kännisenä hetkenä kun on jotain käynyt panemassa, mutta tarkoitin riskinotolla lähinnä sitä aikaa tapahtuneen jälkeen, kun asiasta on puhuttu. Sinäkin lapsiraukka saat ehkä joskus vielä huomata että maailma ei ole täydellinen ja kaikki tekevät virheitä, jopa sinä itse.

        Mies joka vetää kännissä toista naista, vetää toistekin. Tuskin jää yhteen kertaan, tää on kaveripiirissä huomattu. Kännissä unohtuu kondomikin. Känni ei ole puolustus mutta kiltti vaimo uskoo niin jos mies jää kiinni. Jos pystyy panemaan, pystyy tajuamaan mitä on tekemässä. Onneksi olkoon miesvalinnasta =) paremminkin voisit valita... melkoinen luomusterilisaatio tuo klamydia kun sen antaa tarpeeksi kauan jyllätä.

        Jos vakisuhteessa elävällä miehellä on kondomeja taskussa kun se lähtee juomaan niin...?


      • _Marjus_
        marcus- kirjoitti:

        Mies joka vetää kännissä toista naista, vetää toistekin. Tuskin jää yhteen kertaan, tää on kaveripiirissä huomattu. Kännissä unohtuu kondomikin. Känni ei ole puolustus mutta kiltti vaimo uskoo niin jos mies jää kiinni. Jos pystyy panemaan, pystyy tajuamaan mitä on tekemässä. Onneksi olkoon miesvalinnasta =) paremminkin voisit valita... melkoinen luomusterilisaatio tuo klamydia kun sen antaa tarpeeksi kauan jyllätä.

        Jos vakisuhteessa elävällä miehellä on kondomeja taskussa kun se lähtee juomaan niin...?

        Kun täältä tulee kyselemään infoa koiriin liittyen tulee sitten jo arvosteluja miesvalinnasta...Noh, onhan se mukavaa että minun ongelmani tuottavat päänvaivaa teille niin virheetöntä elämää eläville. Tsemppiä vaan sitten niihin tilanteisiin kun omalle kohdallenne osuu vastoinkäymisiä.


      • roaindsaökjfn öas
        HoiitSu kirjoitti:

        Mahdollisuus siihen että testi on näyttänyt aikoinaan väärää on todella pieni koska testi on todella varma ja niitä klamydiabakteereita ei ilmesty tyhjästä näytteeseen. Tarttuvuus on kuitenkin sellainen että parisuhdeseksissä molemmat saavat sen aika pian. Suojaamattomassa yhdynnässä tarttuvuus on parinkymmenen prosentin luokaa per kerta joten aika äkkiä sen saa molemmat.

        Pettäminen on yleisempää kuin arvaattekaan.

        Että klamydia on mahdollisesti uusiutuva sukupuolitauti. Eli jos sinulla on se joskus ollut niin se voi puhjeta joskus uudestaan. Ei ole pian miehessä mitään vikaa. Mutta siitä koirasta vaikka vanha ketju onkin niin eläimiin ei ihmisten taudit tartu. No jos ei satiaisia lasketa ja jotain sieni-infektioita.


    • Anonyymi

      Missähän suet taas on? Koira outo aamulla. Ulos ja n. 15 .min. Tavallaan jotain 5 tuntia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe