Venäjäntoyterrieristä

tietoa?

olen siis ihastunut suunnattomasti kyseiseen rotuun, mutta tietoa minulla ei juurikaan ole rodusta ole kuin se vähäinen mitä netistä olen löytänyt..eli millainen on käytännössä luonteeltaan tarpeiltaan yms.? sopii ilmeisesti myös kerrostaloon? tottuuko olemaan yksin muutamaa tuntia päivässä tms.?

kiitos jo etukäteen vastauksista

12

943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyt kasvattajilta

      Älä jätä koiraasi yksin :(

    • meka

      etkö tosiaan tiedä että rodun virallinen nimi nykyään on venäjänkääpiökoira. en kehoita sinua edes harkitsemaan kyseisen koiran ottamista jos et sen vertaa ole tietoinen että tietäisit edes virallisen rotunimen. ota selvää yleisesti koirien hoidosta enemmän sekä rodusta jonka meinaat hankkia!!!!

      • joo!!!

        ihan turha kai kysyä täältä mitää ku ei täällä oo ku tollasia pellejä vastaamas iha asiallisiin kysymyksiin! mitäköhän varten nämä sivustot on kysyn vaan? ja muutenkin tuntuu, että täällä ollaan sitä mieltä, ettei kenenkään kannattaisi koiraa hankkia.. yritän täs kovasti kysyä vaan omistajien kokemuksia, kun ei niitä paljoakaan kirjoissa kirjoiteta, ja ottaa selvää ennen kuin hankin koiraa.ETSIN SIIS SOPIVAA ROTUA! mutta antaa olla!


      • noista tyypeistä
        joo!!! kirjoitti:

        ihan turha kai kysyä täältä mitää ku ei täällä oo ku tollasia pellejä vastaamas iha asiallisiin kysymyksiin! mitäköhän varten nämä sivustot on kysyn vaan? ja muutenkin tuntuu, että täällä ollaan sitä mieltä, ettei kenenkään kannattaisi koiraa hankkia.. yritän täs kovasti kysyä vaan omistajien kokemuksia, kun ei niitä paljoakaan kirjoissa kirjoiteta, ja ottaa selvää ennen kuin hankin koiraa.ETSIN SIIS SOPIVAA ROTUA! mutta antaa olla!

        Hei, älä välitä tuollaisista pilkunviilaajista. Jotkut koiraihmiset ovat tosi veemäisiä ja besserwissereitä, jätä tällaiset tyypit omaanarvoonsa. Jospa soittaisit jollekin kasvattajalle ja kysyisit enemmän tietoa rodusta. Minulla on sellainen käsitys että pentuja voi joutua odottamaan kauan, sillä pentuekoot ovat pieniä ja kasvattajiakin on vielä vähänlaisesti. En tiedä juuri tämän hetken tilannetta, mutta soittokierros voisi selvittää asian.


      • harrastajat ovat
        joo!!! kirjoitti:

        ihan turha kai kysyä täältä mitää ku ei täällä oo ku tollasia pellejä vastaamas iha asiallisiin kysymyksiin! mitäköhän varten nämä sivustot on kysyn vaan? ja muutenkin tuntuu, että täällä ollaan sitä mieltä, ettei kenenkään kannattaisi koiraa hankkia.. yritän täs kovasti kysyä vaan omistajien kokemuksia, kun ei niitä paljoakaan kirjoissa kirjoiteta, ja ottaa selvää ennen kuin hankin koiraa.ETSIN SIIS SOPIVAA ROTUA! mutta antaa olla!

        tällaisia, minkä käsityksen sinulle suunnatuista vastauksista saa, kannattaa harkita rodun vaihtoa. Varsinkin jos suunnittelet aktiivista rodun harrastusta. Totta on se että juuri näillä palstoilla näkee, minkälaista sakkia suomalaiset koiraharrastajat pohjimmiltaan ovat. Eli jos suunnittelet ryhtyväsi aktiiviseksi koiraharrastajaksi, kannattaa miettiä pari kertaa, haluaako viettää vapaa-aikaansa kateellisten ja seläntakana puhuvien ihmisten kanssa.


      • meka
        harrastajat ovat kirjoitti:

        tällaisia, minkä käsityksen sinulle suunnatuista vastauksista saa, kannattaa harkita rodun vaihtoa. Varsinkin jos suunnittelet aktiivista rodun harrastusta. Totta on se että juuri näillä palstoilla näkee, minkälaista sakkia suomalaiset koiraharrastajat pohjimmiltaan ovat. Eli jos suunnittelet ryhtyväsi aktiiviseksi koiraharrastajaksi, kannattaa miettiä pari kertaa, haluaako viettää vapaa-aikaansa kateellisten ja seläntakana puhuvien ihmisten kanssa.

        kuka täällä on selän takana puhunut ??? mielestäni sanoimme asiamme rehellisesti ja suoraan emmekä kierrelleet ja puhuneet paskaa jälkikäteen kuten nämä jotka kannustavat tietämättömiä ihmisiä hankkimaan melko vaativaa koiraa noin vain.. vaikka koira on kooltaan pieni on se vaativa rotu!


      • Cati
        meka kirjoitti:

        kuka täällä on selän takana puhunut ??? mielestäni sanoimme asiamme rehellisesti ja suoraan emmekä kierrelleet ja puhuneet paskaa jälkikäteen kuten nämä jotka kannustavat tietämättömiä ihmisiä hankkimaan melko vaativaa koiraa noin vain.. vaikka koira on kooltaan pieni on se vaativa rotu!

        Tuntuu vaan siltä että et rehellisyydestä ja hyvistä tavoista tiedä mitään ,luultavasti et ole kasvattaja, mutta jos olet niin voi luoja kiertäisin tuollaisen hyvin kaukaa. Kysehän oli siitä että alkup. kirjoittaja oli kiinnostunut rodusta ja haluaisi keskustella täällä palstalla ko. rodusta. Eikö tämä palsta ole juuri sitä varten ??


      • korvatonpop
        Cati kirjoitti:

        Tuntuu vaan siltä että et rehellisyydestä ja hyvistä tavoista tiedä mitään ,luultavasti et ole kasvattaja, mutta jos olet niin voi luoja kiertäisin tuollaisen hyvin kaukaa. Kysehän oli siitä että alkup. kirjoittaja oli kiinnostunut rodusta ja haluaisi keskustella täällä palstalla ko. rodusta. Eikö tämä palsta ole juuri sitä varten ??

        Kyllä, taidat olla oikeassa.. tämä palsta on todellakin sitä varten että saa keskustella haluamastansa aiheesta.. Sillä onkin pakko ihmetellä miksi vain mekan vastaus liittyy topikkiin, ja muut ovat täysin OT?? Pakko syyllistyä samaan, mutta mielestäni on hassua että ihmisten on pakko alkaa keskenään kinaamaan, kun aiheen aloittaja saattaa oikeasti odottaa vastauksia kysymykseensä.. Positiivisia ja negatiivisia. Ei se koiran omistaminenkaan ole täyttä juhlaa ainoastaan, varsinkaan jos on tullut hankittua vaativa koira vain siltä tietopohjalta mitä tämänlaiset palstat tarjoaa.
        Ja mitä käsiteltyyn koiramaailmaan tulee, aina se on selkään puukotusta kun on koiraihmisistä kyse, tavalla tahi toisella. Itse en ainakaan koskaan lue, tai anna muiden lukea itseäni koiraihmisiin, olen ihminen jolla on koiria.


      • kerro mulle

        Osaat varmaan minulle kertoa myös sen, että miksi nimi on vaihtunut toyterrieristä kääpiökoiraan?!Kun selvästikin rodusta paljon tiedät;)

        Ja onko sillä oikeasti hirveästi merkitystä kummalla nimellä sanoo, kun kaikki sen kuitenkin ymmärtää mitä tarkoittaa!?

        Vähän pätemisen tarvetta kuulostaa olevan=)

        Mua niin huvittaa sun laiset ihmiset,hehhheh=D


    • korvatonpop

      Mitenköhän sitä voi ihastua suunnattomasti rotuun josta on nähnyt vain kuvia? Itse ainakin ihastun rotuun vasta kun olen oikeasti NÄHNYT sellaisen. Mikäli se on ihastuttava. Toki tuo VENÄJÄNTOYTERRIERI on ihastuttava ja mukava sesse jos sen saa toimimaan, mutta todellakin, aika vaativa rotu.
      Ei sitä tarvi olla kummoinenkaan "pesservisseri" jos toivoo että ihmiset ottaa selvää rodusta etukäteen, ja näillä palstoilla kun "tietäjiä" riittää, on tiedonhaun paikka hieman väärä, jos tosiaan haluaa oikeaa faktaa.
      Ikävä kyllä katukuvassa näkyvät kääpiökoirat on usein hankittu siksi että ne on söpöjä. Siitä kasvatuksesta ja koulutuksen tarpeesta vaan ei ole hajuakaan. Sitten onkin maailma pullollaa räksyttäviä koiria jotka ei tottele, ja oikein kerjää tulla syödyksi toisen koiran toimesta..
      Kannattaa kysyä noista kiinnostavista roduista kasvattajilta, eikä sellaisilta jotka ovat ehkä kerran nähneet sellaisen netissä.
      Ja mikä koira nyt ei tottuisi olemaan yksin hetkeä?? Toivoisin että ihmiset jotka koiria hankkii on työssä käyviä, että pystyy myös elättämään sen koiransa muullakin kuin sertillä, ja silloin kyllä on pakko kai useimmissa ammateissa olla fyysisesti pakalla useampi päivä viikossa.

    • ...

      Kaverini perheellä on venäjänkääpiökoira. Siellä olen aika paljon ollut ja seuraillut sitä.
      No ensiksi syömisestä. Se söisi varmaan niin paljon kuin sille annettaisiin. Eli lihoo helposti, jos saa ruokaa liikaa.
      Sateella ja pilvisenä päivänä tämä yksilö ei ole halukas menemään ulos.
      Kaverini koiraa ei ole kielletty räksyttämästä, haukkuu aina kaikki vieraat. Näillä on aika kimeä ja ärsyttävä haukku ääni. Mutta kai joka koiran saa opetettua siihen ettei räksytä.
      Yksin olosta en tiedä, koska siinä taloudessa on useampi koira.
      Jos joltain muulta koiralta leikataan sen nähden kynsiä, se aloittaa joskus myötätunto kiljumisen.
      Tämä yksilö on hirmuisen kiintynyt tuttuihin ihmisiin. Tulee syliin itse ja haluaa silitystä.
      Mutta se pitää muistaa että, jos hommaa kääpiö koiran se on koulutettava yhtä hyvin kuin isommatkin koirat.
      Venäjänkääpiöterrieri osaa pitää puolensa ja uskaltaa ärähtää isommallekkin koiralle.

      • riki88

        ensinnäkin nimi vaihdettiin joskus 2000 luvun puolivälin jälkeen venäjän kääpiökoiraksi,mutta nykyään nimi on taas venäjän toy,siis virallisestikkin.on turha arvostella muiden osaamista koirankasvattajana,varsinkaan nimen perusteella..nauraa..itselläni on 3 vuotias venäjän toi uros,erittäin palkittu ja hyväsukuinen näyttelykoira,tulee lapsien kanssa myös hyvin toimeen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe