painiminen koulussa

painiopetusta

Hei te kaikki alakoululaisten vanhemmat! Olisin kiinnostunut kuulemaan onko lastenne kouluissa painiminen välitunnilla sallittu. Olen aivan ihmeissäni, kun lapseni koulussa on paini sallittua, kuitenkaan painimista ei seurata ja kaikki vanhemmat tiedämme, etteivät lapset muista painin tiimellyksessä noudattaa painin sääntöjä, vaan tulee potkimista ja napakoita nyrkiniskuja. Lisäksi koulussa ei ole minkäänlaisia rajoja, minkäikäinen lapsi saa painia esim. 1-luokkalaisen kanssa, vaikka kokoerot ovat lapsilla todella suuret. On tämäkin peruskoulutusta, opetetaan lapset käsirysyyn pienestä pitäen!

15

2160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • känny kauniiseen

      käteesi ja pirauta lapsesi luokanvalvojalle. Näin ne asiat yleensä selviää.

    • koulujen tilanteet

      Ei ole sallittua missään koulussa painiminen. Lasten tarinat ovat usein liioiteltuja, mitä pienempi lapsi, sitä varmemmin hän saattaa kertoa myös huhupuheita.

      MUTTA MUTTA. Jos tarina onkin tosi, niin onkohan syys siinä että kun opettajat vedetään liian tiukoille liian isojen ja ongelmaisten lasten kanssa, niin kaikenlaista ehtii tapahtua, kun opettajan silmä välttää. Voi olla, että valvojaopettaja on ollut paikkaamassa tapaturmaan joutunutta koululaista ja sillä välin toiset pistävät painiksi ennen kuin uusi valvoja ehtii hätiin.

      Ei ole hyvä pelotella ketään, mutta voi jokainen pohtia, että ovatko kaikki isot koulut viimeisen päälle turvallisia siinä että ehtiikö aikuinen valvomaan joka nurkan taakse. Lapset itse kun eivät aina tee niin kuin sallitut ja ei sallitut asiat lupaisivat.

      Olisi hyvä toimia ennen kuin vahinkoja sattuu joka tapauksessa eli kysy suoraan koululta asiaa.

      • painiopetusta

        asiasta olen ollut koululle yhteydessä monta kertaa. Asia on niin että painiminen on ihan totta opettajien sallimaa eli sallittua tässä koulussa. Syyksi sanotaan sitä että lapset saavat jyrytä koulussa kun heillä ei ehkä ole kotona jyrykaveria. Koulu on pieni maaseutukoulu, ei mikään suuri kaupunkikoulu. Kyselenkin onko muissa kouluissa tällainen sallittua, kun minun mielestäni se ei saisi olla.


      • joten miksi
        painiopetusta kirjoitti:

        asiasta olen ollut koululle yhteydessä monta kertaa. Asia on niin että painiminen on ihan totta opettajien sallimaa eli sallittua tässä koulussa. Syyksi sanotaan sitä että lapset saavat jyrytä koulussa kun heillä ei ehkä ole kotona jyrykaveria. Koulu on pieni maaseutukoulu, ei mikään suuri kaupunkikoulu. Kyselenkin onko muissa kouluissa tällainen sallittua, kun minun mielestäni se ei saisi olla.

        sitä ei saisi välkillä harrastaa? Pelataanhan välkillä kontaktilajina jalkapalloakin.

        Painin säännöt vain pitäisivät olla selvät, eikä tietenkään mitään nyrkkejä tai potkujaj mukaan.


      • Painipojan äiti
        joten miksi kirjoitti:

        sitä ei saisi välkillä harrastaa? Pelataanhan välkillä kontaktilajina jalkapalloakin.

        Painin säännöt vain pitäisivät olla selvät, eikä tietenkään mitään nyrkkejä tai potkujaj mukaan.

        Poikani nelosluokkalainen on paininut kolmisen vuotta, kilpaileekin jo. Missään nimessä ei pitäisi sallia välitunneille, missä ei ole mattoa alla eikä kukaan katsomassa sallittuja otteita - tuskin opettajat edes tietävät niitä. Sattuisi nimittäin aika pahasti,jos esim poikani nappaisi jonkun kaverin niskalenkistä kiinni ja paiskaisi maahan.. puhumattakaan yliheitoista... Ei kouluun - koulupaini liikkatunnilla on asia erikseen.


      • kuullut huhuja
        painiopetusta kirjoitti:

        asiasta olen ollut koululle yhteydessä monta kertaa. Asia on niin että painiminen on ihan totta opettajien sallimaa eli sallittua tässä koulussa. Syyksi sanotaan sitä että lapset saavat jyrytä koulussa kun heillä ei ehkä ole kotona jyrykaveria. Koulu on pieni maaseutukoulu, ei mikään suuri kaupunkikoulu. Kyselenkin onko muissa kouluissa tällainen sallittua, kun minun mielestäni se ei saisi olla.

        jostain koulupainista, mutta en ole moiseen vielä törmännyt.


    • erilaista?

      Kyläkouluissa on elämä hieman erilaista kuin isommissa kouluissa. Olin sellaisessa töissä vähän aikaa avustajana. Oli sallittua mm. lumisota ja painiminen, mitkä nykyisellä, isommalla koululla ovat ehdottomasti kiellettyjä. Painimisessa oli sääntönä ettei saa lyödä tai potkia eikä repiä vaatteista. Jos valvoja huomasi tätä, paini loppui siihen. Ja siihen osallistuminen oli täysin vapaaehtoista, sitä ei opetettu. Joku opettaja selitti, että lapset muutenkin haluavat kokeilla voimiaan, näin se oli luvallista. Kukaan ei loukkaantunut, vanhemmat eivät valittaneet, pojat tiesivät kuka on "voimakkain". En nähnyt tässä mitään ongelmaa. Ehkä pienessä koulussa ilmapiiri on leppoisampi ja riitoja muutenkin tulee vähemmän, joten se ainakin silloin onnistui. En kyllä muista että isommat olisivat ekaluokkalaisten kanssa painineet.

    • ei tiedä kaikkea

      mitä koulussa saa tehdä ja mitä ei. Yritin kysellä pojaltani, saako painia. Vastaus oli:en tiedä. Kysyin myös oletko paininut, vastaus:olen. Vanhemmat ei tiedä eikä aina lapsetkaan. Oletko aivan varma, että paini on lapsesi koulussa luvallista? kannattaa ottaa opettajaan yhteyttä että asia tulee selväksi. Ja voithan kieltää oman lapsesi osallistumisen jos se on sallittua.

    • Kyläkoululaisten äiti

      Meidän pienessä kyläkoulussa on sallittua painiminen ja monet muutkin riehakkaat leikit. Tiettävästi niissä ei ole koskaan kukaan loukkaantunut. Itse en näe mitään syytä, miksi niitä ei koulussa voisi harrastaa, kun pojat harrastavat niitä kaiken vapaa-aikansakin. Mielestäni hienoa, että koulussa saa leikkiä jotain sellaista, mistä lapset oikeesti tykkää.

      • kysely

        on tosiaan hienoa että koulussa pätkitään kepillä ja potkitaan toisia jalkoväliin painimisen nimissä, todella hienoa on. Aloitin keskustelun kysyäkseni, onko muualla painiminen sallittua. Keskustelu meni ihan hakoteille, ainoastaan yksi vastaaja vastasi kysymykseen, kiitokset hänelle. Ilmeisesti Suomessa on siis kaksi koulua missä painiminen välkällä on sallittua.


      • gallup-palsta
        kysely kirjoitti:

        on tosiaan hienoa että koulussa pätkitään kepillä ja potkitaan toisia jalkoväliin painimisen nimissä, todella hienoa on. Aloitin keskustelun kysyäkseni, onko muualla painiminen sallittua. Keskustelu meni ihan hakoteille, ainoastaan yksi vastaaja vastasi kysymykseen, kiitokset hänelle. Ilmeisesti Suomessa on siis kaksi koulua missä painiminen välkällä on sallittua.

        Ainakaan tuollaisesta asiasta jota ei varmasti vahemmat edes tiedä jos oma lapsi ei osallistu. Ja mitä p:tä sinä asiasta täällä vaahtoat, soita heti aamulla opettajalle tai rehtorille, millaista paini teidän koulussa on. Nekään kun ei välttämättä tiedä, jos eivät näe. Varmaan kieltävät jos kuulevat. Vai oletko niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa asiasta vaan räksyttävät takanapäin.Itse sanon aina kaikki vaivaavat asiat lapseni opettajalle, aina on kuunneltu.


      • Kyläkoululaisen äiti
        kysely kirjoitti:

        on tosiaan hienoa että koulussa pätkitään kepillä ja potkitaan toisia jalkoväliin painimisen nimissä, todella hienoa on. Aloitin keskustelun kysyäkseni, onko muualla painiminen sallittua. Keskustelu meni ihan hakoteille, ainoastaan yksi vastaaja vastasi kysymykseen, kiitokset hänelle. Ilmeisesti Suomessa on siis kaksi koulua missä painiminen välkällä on sallittua.

        painimisella kepillä pätkimistä tai potkimista, niin se toki ei ole sallittua meidänkään koulussa. Painiminen tarkoittaa mielestäni sitä, että pojat pyörivät maassa nurmikolla toisissaan kiinni, mutta tahallaan ei ketään satuteta. Ja sitä ainakin meidän pojat harrastaa kotonakin vapaa-ajallaan toistensa ja naapureiden kanssa ja kivaa on.


    • LOL!

      MITÄ VÄLIÄ VAIKKA PAINITAANKIN, EI SIINÄ MITÄÄN SATU! AINA TE ANHEMMAT LUULETTE TIETÄVÄNNE KAIKEN!!!!! TE ETTE ANNA LASTEN TEHÄ MITÄÄN JOS VAIN TULEE PIENI NAARMU!!! NAARMUJA TULEE JA JOKAINEN SAA AINAKIN KERRAN ELÄMÄSSÄÄN TURPAAN, OON JO ITE SAANU MUUTAMIA KERTOJA, JA MITÄÄN EI OLE SATTUNUT!!!!! EHKÄ VÄHÄN KIRPASEE, EI MUUTA!!!

      Elä oma elämäs niinku tykkäät, anna muidenkin tehä niin....

      • Anonyymi

        Lapselline


    • IsoMursu

      Ainakin omalla ala-asteellani opettajat järjestivät ns. "painiturnauksia" välituntisin. Pehmeällä nurmikentällä oli kaikilla hauskaa, kun isot ja pienet ottivat reilusti toisistaan mittaa. Välituntivalvoja oli tietenkin seuraamassa ettei vahinkoja satu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe