Millainen linko kannattais hankkia 165 ferkun perään,lingottava matka n.400m, runni, esko ??? millaisia konnankoukkuja käytettyihin on kätketty, mitä pitäis tarkistaa ...
Lingon osto
17
8877
Vastaukset
- valmettimies
Itsellä on runni, vanhempi malli, paljon lingottu, mutta still going strong. Runni on perusvarma ja kestävä linko, kunhan vain ei suvilunta ajele, sitä se ei niele ilman pientä viritystä.
Eskot ovat kehnoja peltipaketteja, kalliimmista suosittelen alatalkkaria, vesmeä tai leppää.
Pihatien linkouksessa menee isompikin linko pikkutraktorilla, umpeen auratessa runni kulkee varsin livakkaan 165:lla.
Tarkista, että runko ei ole laho, tassut täytyy löytyä, muuten ei tule syksyn linkoiluista mitään, ja että kovilla kierroksilla linko ei tärise, eli on suora ja tasapainossa.
Ja hinnoista, nyt pyydetään törkysummia, itse maksoin huippu runnista 400€ murroksen kera, eskosta en 200 enempää maksa. 100€:llä saa kohtuukuntoisia linkojakin.- xf650
joopajoo mistä saa100€ lumilinkoja minä ostan ne kaikki
- Juxu
Vastoin tuon toisen kirjoitusta, väitän että Esko taitaa olla parhaasta päästä, jo se halvin 225-leveäkin! Olen urakoinut kahdella sellaisella 17 vuotta. Sitten menin, onneton vaihtamaan sen 260:seen Ala-Talkkariin, eikä enää ehdi kuin teriä vaihtelemaan!
- Mikko T
Lumelle ja Huki kivikkoon. Taitaa tosin Eskollakin olla nykyään kiviä kestävä malli.
- Sulo*'*
Unohda lingot jos meinaat suojalunta lingota. Voi toimia jossain perä lapissa, missä on aina pakkasta. Etelässä kannattaa linko unohtaa.
- suoja lumesta
kahdelta talvelta kokemuksii hukista.. ei oo tien aukasuun muuta tarvittu
- Maono
suoja lumesta kirjoitti:
kahdelta talvelta kokemuksii hukista.. ei oo tien aukasuun muuta tarvittu
Eikä hajjoo vaekka ukonpiän kokose kive lähettää torvestaan minulla on kans Huki.
- vähän kokemuksia
Maono kirjoitti:
Eikä hajjoo vaekka ukonpiän kokose kive lähettää torvestaan minulla on kans Huki.
mullet tosta Hukista. Se vois olla käypä linko kans, vaikka kolmisatasia eskoja on käytetty. Eniten arveluttaa kun siinä on hitsatut terät. Meirän käytös menee 3 settiä vuores, vaikka alueauralla ajetaankin, vaan kun nuita penkkojen purotuksia on kevättalvella kuukauren päivät täytehen kaupunkille ja niissä käytetähän linkua.
Saiskohan siihen pultattavat terät laitettua ja kuinkas se kaareva siipi sopii vallien leikkuuseen? Oliskos siihen sovitettavisa pystyterä kylkehen, niinkun eskossa on? - kokemuksii!
vähän kokemuksia kirjoitti:
mullet tosta Hukista. Se vois olla käypä linko kans, vaikka kolmisatasia eskoja on käytetty. Eniten arveluttaa kun siinä on hitsatut terät. Meirän käytös menee 3 settiä vuores, vaikka alueauralla ajetaankin, vaan kun nuita penkkojen purotuksia on kevättalvella kuukauren päivät täytehen kaupunkille ja niissä käytetähän linkua.
Saiskohan siihen pultattavat terät laitettua ja kuinkas se kaareva siipi sopii vallien leikkuuseen? Oliskos siihen sovitettavisa pystyterä kylkehen, niinkun eskossa on?2 talvee on lingottu!
- rasva nipta laitettu keskipakosiipii.. ne alko pittään hitonmoita kitinää ja tolla nipoilla ja rasvalla vaiva poistu.
-itelläni on vaan yksi tunki noihin luukkujen aukasuun elikkä vai toisen saa kerralla auki. tulevaan talveen meinaan asentaa toisenkin sylinterin jolloin saa molemmat auki ja pystyy lumisuihkuu ohjaa ettei lasit hajoo lähitaloista!
-ne ritilät poistin siitä luukkujen alta jotka tehty puikkolangasta kasas suojalunta vaan niiten päällä... nyt ei ongelmaa!
-hikissa on reijät vaämiina jos siihen haluu laittaaterät!
ainut heikkous oli ja hajoaminen oli se takajalaksen loppuun kuluminen et siihen kannattaa varmaa jo uutena hitsata erilliset kulutuspalat.
-ulosotto akselin ostin erikseen ja otin siihen levykytkimen joka paloi heti sököksi ja nyt vevetty ilmapyssyllä momenttiin ... kaikki mitä jakso vääntää! elikkä mitää varolaitetta ei välttämäti tarvi.... mut jos haluu niin murtopultti olis mun suositus!
- kaareva siipi nyt tarvis sen pystyterän siihen ylälaitaan.. varmaan jokin latan pätkä riittäs... pudottelee ikävästi niit lumi paakkuja siitä penkalta kun kaareva se reuna. ei varmaan mikän ihme ite tehrä.
-siitä hyvä toi keskipako siipi et voi pitää konee tyhjä kännillä kun ei lumi saa lentää ja kun tilaa tulee lyödä vaan lämää tiskiin ja meno jatkuu... oikeestaan tota linkoo ei saa millään tukkoon!
- joko 300 310 tai 312
sarjalainen, alennusvaihteella. Käytettyinä 1000 ja 2000 euron välillä hinnat. Menöö pienellä teholla ja kaikki pyryt aukiaa mitä suamesa tuloo. Laitat vaan siliän terän, jottei pure liikaa.
Ennenkuin nuot mitään tietämättömät tietomiähet alkaa mun juttua ampumaan alas, tuloo pari vinkkiä:
Massikan nokaallet 500 kilua rautaa. Kunnon jäätikköketjut takarattaisiin, ja nostolaite paineensäätöalueelle, niin jotta linko on nuin 500 kilua kannatuksellat.
Siitä se pirulauta sitten menöö johna 905 Valmetti jää kiinni. Kokeiltu on muutama vuas takaperin kun naapuri aina valumöttiään kehuu. Se kun oli kylätiällä jumissa laitettihin siirtäen linko ameriikan natikasta 165 verkkuun ja laskettiin karvakki korvilla ohitte. Kyllä kuulemma oli isäntää vituuttanu, isoot pojat kertos jälkehenpäin meitille. - Arska
Naapurini osti tässä muuan talvi sitten ESKO 225. Heti ensimmäisenä talvena olivat lingon sivujen päät taittuneet mutkalle. Ei kärsi tökätä mihinkään. Naapuri oikoi ja laittoi vahvikkeita itse linkoonsa, jonka jälkeen toiminut. Linko tehty liian heppoiseksi ainakin nelivedon perään, kyseessä oli Valmet 604. Isommat ESKO:t on tehty tukevammasti.
- Juxu
Itse olen ajellut paljon painavemmilla koneilla Esko 225:ttä, enkä ole taittanut yhtään siiven päätä. Lumilinkohan ei ole mikään raivauskoukku, eikä sillä ole tarkoitus irroitella kiviä ja kantoja! Tehokas keino sen estämiseksi on laittaa vetovarren ohjurit pitkiin reikiin, jolloin linko joustaa sivusuunnassa, jos törmää esteeseen
- Maono
Juxu kirjoitti:
Itse olen ajellut paljon painavemmilla koneilla Esko 225:ttä, enkä ole taittanut yhtään siiven päätä. Lumilinkohan ei ole mikään raivauskoukku, eikä sillä ole tarkoitus irroitella kiviä ja kantoja! Tehokas keino sen estämiseksi on laittaa vetovarren ohjurit pitkiin reikiin, jolloin linko joustaa sivusuunnassa, jos törmää esteeseen
Vaan Huki on semmoseks tehty eikä siitä oo vielä haittaa ollu jos kestää kiven läpi kulukee.
- Esko on linko
joka on tosi kone kun tiet auki pitää pitää lentää joka lumi eikä oo kiville arka ku oikein ajaa pienillä kierroksilla vauhtia sopivasti. oon ajanu jo 2 eskoa läpi ja nyt 3 tilattuna ens talvex.
- justus 987
ok
- Anonyymi
Millainen homma olis hitsata lisärautaa Runni 240 lingon heittopyörän kehälle, jotta ei vuotais lunta taakse? Onko heittopyörä vaikea irrottaa?
- Anonyymi
Jos ei ole kovin suuris linkoustarpeet niin Masa linko on ihan hyvä linko. Se on lapasyötöllä ja aika hyvin meni suvilumikin. Saa hammasterillä tai tavallisilla. Huomattavasti tyytyväisempi olen kuin edelliseen Ala-Talkkariin joka oli jatkuvasti jostakin hajalla vaikka auraus jota teen on täysin kivetöntä ja kannotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268