Laguna III yllättää

L.A.Gun

mitäänsanomattomuudellaan. Tosi tusinamuotoilua, tuollako se nyt myynti lähtee vetämään?

9

2024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GS 2005

      ...paremmin autojen linjoja?
      Jos tuota Laguna III:sta verrataan vaikkapa sämpylä-Avensiksen muotoihin, niin onhan se paljon kauniimpi!
      Ko. kokoluokassa ei muutenkaan ole kovin erikoista muotoilua havaittavissa, ainoastaan voisi mainita että uusi C-sarjan Mercedes on melko siro sedaniksi!

      • L.A.Gun

        No enpä osaa mutta mä en hankikaan elantoani valmistamalla ja myymällä autoja. Ei ole vielä kummoinen meriitti saada aikaan Avea linjakkaampi auto mutta pakko tunnustaa että Aven muotoilu kylläkin erottuu. Nyt renu sai aikaan paketin joka häviää elantra-evandamassaan.


      • Savolaistollero
        L.A.Gun kirjoitti:

        No enpä osaa mutta mä en hankikaan elantoani valmistamalla ja myymällä autoja. Ei ole vielä kummoinen meriitti saada aikaan Avea linjakkaampi auto mutta pakko tunnustaa että Aven muotoilu kylläkin erottuu. Nyt renu sai aikaan paketin joka häviää elantra-evandamassaan.

        Että tuolla mallilla mitään kokoluokkansa kärkipaikkoja myyntimäärissä hätyyteltäisiin. Sen verran heikossa hapessa se on viime vuosina ollut. Vaikka kuinka vakuuttavat, että tähtäimessä on ns. premium-laatutaso, niin ostajia ei ihan noin vaan vakuuteta, kun ottaa huomioon nykymallin menestyksen luotettavuustilastoissa.


      • paljonajava
        Savolaistollero kirjoitti:

        Että tuolla mallilla mitään kokoluokkansa kärkipaikkoja myyntimäärissä hätyyteltäisiin. Sen verran heikossa hapessa se on viime vuosina ollut. Vaikka kuinka vakuuttavat, että tähtäimessä on ns. premium-laatutaso, niin ostajia ei ihan noin vaan vakuuteta, kun ottaa huomioon nykymallin menestyksen luotettavuustilastoissa.

        Ei ole koskaan kaikille mieluisa. Vapise vaan sillä ominaisuudet ovat mahtavat. Mitenkä se Asterix sanoikaan Ave... ja Roomalaista vietiin.
        Meganea moitittiin liian poikkeavasta muotoilusta mutta hyvin on myynyt (muualla) ja hyvin on toiminut minulla 180000km


    • mitäänsanomattomuus kunniaan

      Aika ihme kommentti kun muistaa että maailman suurin autonvalmistaja on päässyt asemaansa juuri tekemällä maailman mitäänsanomattomimmat autot.

      Harmaata täysin neutraalia kuljetinta harmaalle keskiluokalle.

      No joo, kyllä ranskalaiselta valmistajalta odotetaan aina selvästi massasta erottuvaa muotoilua ja sitä tuo laguna III ei todellakana tarjoa. Varsinkin 5d malli on niin tylsä että siinä voisi olla tojotan logo keulalla! Farkku on jo paremman näköinen ja rellu ilmoittikin odottavansa sen edustavan 2/3 myynnistä.

      • Uuden Lagunan mitäänsanomaton keula ei juuri innosta, mutta tosi on, että turha pröystäily ei ole hyvä myyntivaltti. Lagunan paineet ovat kuitenkin kovat, koska monet viat ovat himmentäneet sen arvostusta. Renault lupailee aika paljon, kun uskoo uutukaisensa nousevan luokassaan kolmen laadukkaamman merkin joukkoon. Joka tapauksessa Laguna saa kovia haastajia, sillä tulossa on myös uusi Mazda 6 ja ensi vuonna kai Citroen C 5:n seuraaja. Uusi Mondeo on sekin kova kilpailija ja tulossa oleva Opel Vectra näytti kuvissa aika hyvältä. Niin, että kyllä Renault on vaikean tehtävän edessä, jos se aikoo napata muilta merkeiltä ostajia. Tietysti kunnon hyvitys vanhasta autosta saa aikaan ihmeitä.

        Toyotasta sen verran, että sitä on myyty hyvän maineensa ja luotettavuutensa takia niin hyvin, ettei ulkonäöllä oli juuri tarvinnut kehuskella. Mutta mitä keinoja Renault tulee käyttämään mainonnassaan nostaakseen Lagunan huipulle?


      • kiinostavaa nähdä
        dolmen kirjoitti:

        Uuden Lagunan mitäänsanomaton keula ei juuri innosta, mutta tosi on, että turha pröystäily ei ole hyvä myyntivaltti. Lagunan paineet ovat kuitenkin kovat, koska monet viat ovat himmentäneet sen arvostusta. Renault lupailee aika paljon, kun uskoo uutukaisensa nousevan luokassaan kolmen laadukkaamman merkin joukkoon. Joka tapauksessa Laguna saa kovia haastajia, sillä tulossa on myös uusi Mazda 6 ja ensi vuonna kai Citroen C 5:n seuraaja. Uusi Mondeo on sekin kova kilpailija ja tulossa oleva Opel Vectra näytti kuvissa aika hyvältä. Niin, että kyllä Renault on vaikean tehtävän edessä, jos se aikoo napata muilta merkeiltä ostajia. Tietysti kunnon hyvitys vanhasta autosta saa aikaan ihmeitä.

        Toyotasta sen verran, että sitä on myyty hyvän maineensa ja luotettavuutensa takia niin hyvin, ettei ulkonäöllä oli juuri tarvinnut kehuskella. Mutta mitä keinoja Renault tulee käyttämään mainonnassaan nostaakseen Lagunan huipulle?

        Lagunan huono maine on valitettavasti peittänyt sen tosiasian että monet perustavaa laatua olevat asiat olivat jo Laguna II:ssa kohdallaan vaikka autoa riivaa melkoinen määrä pientä ja keskisuurta kiusaa.

        Se oli ensimmäinen 5 NCAP tähden auto, luokkansa hiljaisin markkinoille tullessaan ja myös ajomukavuus oli huippuluokkaa eikä ajettavuuskaan ollut huono. Itsekin tyypitin vuokra-autoa Saksassa autobahnilla 160-170km/h matka-ajossa ja kivasti meni.

        Tärkein laadunparannus oli kuitenkin se että ruåtsalaisessa tutkimuksessa Laguna II oli ainoa auto josta ei löydetty käytettynä lainkaan ruostetta. Jopa Audi A4 hävisi tuolle hieman.

        Nytkin rellu on lupaillut Laguna III:n olevan luokkansa hiljaisin ja turvallisuuden sekä ajettavuuden olevan huippuluokkaa minkä voisi helposti uskoa.

        Mutta uskoni siihen että laatu olisi parantunut ei kyllä ole kaksinen kun muistaa että Laguna II:n laatua ei ole koskaan saatu kohdalleen. Se on edelleen peränpitäjänä laatutilastoissa joten miksi Laguna III yhtäkkiä hyppäisi kärkeen kun sama porukka senkin on suunnitellut.

        Toisaalta Megane II on noussut laatuvertailuissa keskitason paremmalle puolelle eikä Clio III taida sekään huono olla.


      • ma 55
        kiinostavaa nähdä kirjoitti:

        Lagunan huono maine on valitettavasti peittänyt sen tosiasian että monet perustavaa laatua olevat asiat olivat jo Laguna II:ssa kohdallaan vaikka autoa riivaa melkoinen määrä pientä ja keskisuurta kiusaa.

        Se oli ensimmäinen 5 NCAP tähden auto, luokkansa hiljaisin markkinoille tullessaan ja myös ajomukavuus oli huippuluokkaa eikä ajettavuuskaan ollut huono. Itsekin tyypitin vuokra-autoa Saksassa autobahnilla 160-170km/h matka-ajossa ja kivasti meni.

        Tärkein laadunparannus oli kuitenkin se että ruåtsalaisessa tutkimuksessa Laguna II oli ainoa auto josta ei löydetty käytettynä lainkaan ruostetta. Jopa Audi A4 hävisi tuolle hieman.

        Nytkin rellu on lupaillut Laguna III:n olevan luokkansa hiljaisin ja turvallisuuden sekä ajettavuuden olevan huippuluokkaa minkä voisi helposti uskoa.

        Mutta uskoni siihen että laatu olisi parantunut ei kyllä ole kaksinen kun muistaa että Laguna II:n laatua ei ole koskaan saatu kohdalleen. Se on edelleen peränpitäjänä laatutilastoissa joten miksi Laguna III yhtäkkiä hyppäisi kärkeen kun sama porukka senkin on suunnitellut.

        Toisaalta Megane II on noussut laatuvertailuissa keskitason paremmalle puolelle eikä Clio III taida sekään huono olla.

        vanha malli parempi. tavaraa sopii. luotettava, on kuin äiti, ei petä .


    • ma -55

      pitkätkään matkat ei tunnu missään, ennenkuin ostin kyselin katsastusmieheltä, mitä vikoja, ei osannu pahoja sanoa, siis uskalsin enkä ole pettynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      162
      10094
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      87
      7465
    3. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      106
      7357
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7326
    5. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      42
      7259
    6. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      21
      7248
    7. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      112
      6652
    8. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      29
      6486
    9. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      84
      5720
    10. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      48
      5495
    Aihe