Ei hiivamaista valkovuotoa. Sukupuolitaudin riskiä ei pitäisi olla, epäilen että on joku epäspesifi tulehdus tai yksinkertaisesti siteiden aiheuttamaa hiertymää.
Mitä reseptivapaita tuotteita suosittelette? Kannattaisiko kuitenkin kokeilla hiivalääkitystä? Omalääkärille on todella vaikea päästä eikä yksityisestä huvittaisi maksaa jos kyse on vaivasta, joka hoituu rasvaamalla tai maitohappopuikoilla tms.
Mitä reseptivapaita tuotteita suosittelette? Kannattaisiko kuitenkin kokeilla hiivalääkitystä? Omalääkärille on todella vaikea päästä eikä yksityisestä huvittaisi maksaa jos kyse on vaivasta, joka hoituu rasvaamalla tai maitohappopuikoilla tms.
Vastaukset 3
Vanhimmat
mutta Bepanthen on hyvää joka paikkaan koita sitä - ainakin se on erinomainen ensiapu
Vaihda kertakäyttöiset terveyssiteet ja pikkuhousunsuojat kestositeisiin. Jos kertikset on syyllisiä iho-oireisiisi niin ongelma on ratkaistu kertaheitolla. Kestot on ainaisiin kutinoihin tottuneelle tosi miellyttävä kokemus, eivätkä ole niin paksuja kuin voisi kuvitella. Itse en kestot saatuani edes käyttänyt vanhoja sidevarastojani loppuun: paluu kutinoihin ja kirvelyihin tuntui niin vastenmieliseltä kun olin vihdoin päässyt eroon niistä.
Kestositeet maksaa kertaostona aika paljon, mutta varastoa voi kartuttaa myös pikkuhiljaa, tehdä siteitä itse tai ostaa Huutonetistä toisten tekemiä tsi-siteitä (kuosit on siellä tosin useimmiten jotain lapsiaiheista). Täältä löytyy listaa jälleenmyyjistä: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut ja täältä hyvä käyttöohje: http://igulee.fi/information.php?info_id=30 .
hiivalääkkeitä, voi vain pahentaa asiaa. Eikä tuo edes kuulosta hiivalta. Ennemmin voi koittaa esim. Ceridalia, Bepanthenia jne. Ja tosiaan, ei kannata käyttää myöskään mitään muovisia siteitä, ne tekevät todella huonoa alapäälle. Joten käyttöön joko kangassiteet tai kuukuppi. Niin ja jos käytät hormonaalista ehkäisyä, niin tuollainen mitä luultavimmin johtuu juuri siitä, varsinkin ajankohta kuukautisten jälkeen viittaa siihen. Ja tietysti epäterveellisiin kuukautissuojiin.