työttömyyskorvaus

menetänkö?

Menettääkö työttömyyskorvauksen jos lukee avoimen opintoja itsenäisesti iltaisin?

5

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minde II

      Ei pitäisi menettää, mutta annan käytännön ohjeen. Älä missään nimessä ilmoita työkkärille sitä, että olet avoimessa. Itse tein niin ja yhtäkkiseltään alkoikin ongelmat. Virkailija teki järkyttävän ratkaisun, jonka mukaan olenkin siis opiskelija. Ei perustu mihinkään lakiin tai ohjeeseen, vaan virkailijan omaan päätelmään. Pitkällisen prosessin jälkeen sain oikeuden päivärahaan takaisin, mutta helvetin tiukille joutui, kun valitusten ajan on kuitenkin ilman rahaa. Työkkärin virkailijoiden kanssa on oltava tarkkana. Sen viraston tehtävänä ei taida enää olla töiden etsiminen työttömille, vaan asioiden hankaloittajana toimii huippuhyvin. En kerro paikkakuntaa, mutta täällä työvoimatoimiston johtaja sanoi, että kirjallisia valituksia tulee satoja kuukausittain ja niiden käsittelyssä vaan menee aikansa. Satoja!! 25 000 ihmisen kylässä. Joo-o. Ei ihme, että niillä riittää töitä.

    • opiskelija--

      Periaatteessa yhtä ainetta voi opiskella, useammasta voi tulla ongelmia. päätökset tehdään kuitenkin tapauskohtaisesti. Itse olen työtön ja opiskelen avoimessa..

    • juu juu

      Onnistuu jos et kerro! Ei niillä ole mitään tietokantaa josta sais listan kaikista Suomen sadoista ja taas sadoista avoimista yliopisto-opinnoista ja niiden tuhansista opiskelijoista, joten jos et itse kerro niin ei ne sitä saa tietää.

      Minusta on järjetöntä että työtöntä rangaistaan tukien menetyksellä siitä, että hän haluaisi kehittää esim omaa ammattitaitoaan tai vain HARRASTAA opiskelua työttömyyden aikana. Aivan käsittämätöntä ja naurettavaa kyykytystä!!

      Olen ymmärtänyt näin, että
      a) ei voi opiskella kuin ehkä yhtä ainetta, opintoviikkoja ei saisi tulla paljon yhtään, pari kolme kuukaudessa käsittääkseni sallitaan
      b) täytyy olla todistus siitä, että pystyy opiskelemaan iltaisin ilman että mahdollinen työ siitä kärsii.
      c) sittenkään ei ole varma tuleeko lautakunnasta päätös että sut katsotaan opiskelijaksi

      • Tähti4

        että noista opiskelemisista tulee ilmoittaa työkkärille, mutta aika hiljasta... taitaa... olla:)


      • työkkäriin
        Tähti4 kirjoitti:

        että noista opiskelemisista tulee ilmoittaa työkkärille, mutta aika hiljasta... taitaa... olla:)

        Itse tein näin ja vaikeuksia tuli. Olin vielä yliopistolla kirjoilla vuoden valmistumisen jälkeen. Ajattelin että työttömänä voisi aikansa kuluksi lukea jotain ettei tarvi maata kotona sängyssä ja räkiä kattoon. Mut virkailija vaati heti hakemaan yliopistosta opintojen keskeytysilmoituksen. Menetin samalla kaikki antennakorttiedut. Kysyin varovasti avoimesta korkeakoulusta ja sain tylyn vastauksen, että minut voidaan katsoa silloin päätoimiseksi opiskelijaksi. Nyt istun kotona, käyn pubissa ja enää ei taida kiinnostaa mikään... Eli se siitä työkkäristä.Ei kannata olla liian rehellinen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe