Suomi-Nigeria

AOI2

Onkohan Suomalais-Nigerialaisia "uusperheitä" paljonkin olemassa? Itselläni on ala-asteikäinen lapsi ed. liitosta ja nyt olen menossa naimisiin Nigerialaisen miehen kanssa.Miten arki sujuu, kieli (lapsella ja miehellä ei yhteistä kieltä), kertokaa jos elätte kyseisenomaisessa liitossa.

67

17106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A=apua

      Toivotan onnea suhteelle, mutta varmistathan että miehellä on ennen avioliittoa se oleskelulupa asia kunnossa! Osaavat olla aika kettuja.

      • Naimisiin pian

        Mun tietääkseni Suomessa seurataan nykyään tarkemmin että yrittääkö ulkolaiset lumeliittoja. Eli naimisiin ja hetken päästä ero, jos käy niin. Niin silloin ei saa sitä kansalaisuuttakaan nopeeta eikä myöskään oleskelulupaa. Tää ei omaa tietoo vaan yx tuttava kerto. Erositko sä piankin miehestäs?


    • zdöö

      Miksi mennä naimisiin? Onko miehellä Suomessa työpaikka? Onko oleskelulupa ja kuinka pitkäksi aikaa? Onko hänellä Nigeriassa jo vaimo? Tarkista ainakin taustat huolellisesti.

      Punnitse myös tarkkaan miehen tavoitteet. Onko hänellä avioliiton avulla mahdollisesti vain tarkoitus saada pysyvä lupa oleskella täällä.

      Huolehdi ehkäisystä vähintään kolmen vuoden ajan.
      Siinä ajassa jo ehtii tapahtua paljon.

      Jos kiintymyksenne on aitoa ja todellista, niin se kestää odotuksen. Ehdottomasti kannattaa katsoa ennemmin kuin katua.

      • AO12

        Miksi mennä naimisiiin? Miksi ei, jos fiilis on oikea. Yhtälailla voitaisiin kysyä suomalaisilta sama kysymys. Miehellä on työpaikka ja määräaikainen ol.lupa.
        Kiitoksia neuvoista, tuli yks juttu mieleen...tarkasta asian.


      • Annika83

        Miksi pitäisi ehkäisystä huolehtia juuri kolmen vuoden ajan, mikä se sellainen aika on?


      • Naimisiin pian

        Onko hänellä Nigeriassa jo vaimo? Tarkista ainakin taustat huolellisesti.

        Tuskin se naimisiin meno onnistuu täällä, mikäli jollain sattuisi oleen Nigeriassa vaimo. Oletko kuullut sellaisesta kuin avioliiton esteiden tutkinta?


      • ???
        Naimisiin pian kirjoitti:

        Onko hänellä Nigeriassa jo vaimo? Tarkista ainakin taustat huolellisesti.

        Tuskin se naimisiin meno onnistuu täällä, mikäli jollain sattuisi oleen Nigeriassa vaimo. Oletko kuullut sellaisesta kuin avioliiton esteiden tutkinta?

        Oletko kuullut sellaisesta, että Nigeriassa saa halvalla ostettua paperin kuin paperin esim. esteettömyystodistuksen? Tästä omakohtaista kokemusta ex-ukon osalta.
        Että se siitä avioliiton esteiden tutkinnasta kun toinen hankkii väärennetyn esteettömyystodistuksen, joka väittää hänen olevan sinkku.


      • Naimisiin pian
        ??? kirjoitti:

        Oletko kuullut sellaisesta, että Nigeriassa saa halvalla ostettua paperin kuin paperin esim. esteettömyystodistuksen? Tästä omakohtaista kokemusta ex-ukon osalta.
        Että se siitä avioliiton esteiden tutkinnasta kun toinen hankkii väärennetyn esteettömyystodistuksen, joka väittää hänen olevan sinkku.

        Hei.

        En ole kuullut, miten sait selville että se paperi oli väärennetty?


      • dfddfdfd
        Naimisiin pian kirjoitti:

        Onko hänellä Nigeriassa jo vaimo? Tarkista ainakin taustat huolellisesti.

        Tuskin se naimisiin meno onnistuu täällä, mikäli jollain sattuisi oleen Nigeriassa vaimo. Oletko kuullut sellaisesta kuin avioliiton esteiden tutkinta?

        Ainaskin erään tutkimuksen mukaan keskimäärin 80% afrikkalaismiesten esteettömyystodistuksista on väärennetty joten enpä paljoa luottaisi moiseen paperiin.


    • lihapulla1975

      Hei!
      Mulla on nigerialainen mies yksi yhteinen lapsi ja 2 lasta edellisestä liitosta. Lapset ovat hyväksyneet "uuden isän" hyvin ja mies lapset. Miehen suomenkieli on mitä on vielä, joten järkevintä oli että hän puhuu lapsille englantia. Lapset oppineet kielen hyvin ja nopeasti! Arki on puurtamista kun on koulua ja duunia, mut ei valittamista se ei ikuista!:o)

      • AO12

        Heippa, meilläkin tilanne se, että käydään molemmat duunissa päivittäin ja lapsi koulussa. Ihan kiva kuulla et lapset oppii englannin hyvin, mulla vasta tokaluokkalainen joka ei vielä koulussa lue kieliä.


      • lihapulla1975
        AO12 kirjoitti:

        Heippa, meilläkin tilanne se, että käydään molemmat duunissa päivittäin ja lapsi koulussa. Ihan kiva kuulla et lapset oppii englannin hyvin, mulla vasta tokaluokkalainen joka ei vielä koulussa lue kieliä.

        Suosittelen että miehesi puhuu lapsellesi englantia se on rikkaus lapselle, jos oppii uuden kielen. Ja lapset oppivat todella nopeasti. Tsemppiä teille!! :o)


      • Anonyymi

        Järkyttävää.
        "uuden isän"
        Heillä varmaan on jo isä, ei joku musta ukko voi yhtäkkiä isäksi muuttua.
        Tuommoiset naiset pilaavat Suomen.
        Naisena tuommoinen todella suututtaa.
        Kansanpettureina minä kaltaisesi naiset nään, jos naiset kieltäytyisivät levittämästä tulijoille, Suomi voisi pysyä Suomena , muuten ollaan samassa paskassa Ruotsin kanssa.


    • twice

      Huh huu .Kohta voit sanoa et nyt on tumma lapsi viimeisestä liitosta !
      Mikä hitto teitä naiset vaivaa ??
      Sehän on aivan eri kulttuuri siellä nainen on "orja" !

      • järki käteen...

        joka ikinen joka on ikinä ollut yhdessä suomalaisen ja ulkomaalaisen miehen kanssa voi vahvistaa että suomalaiset on v****n tylsiä... ne ei voi rentoutua ilman kaljaa ja silloinki on juntteja...eli ne suomalaiset naiset jotka niille viittii joka päivä raahata kaupasta kaljaa, ne vasta orjia onkin... Mun mies(afrikkalainen) kohtelee mua kuin kukkaa kämmenellä ja saan joka päivä tuntea itteni kuningattareksi...ja kohta ollaan oltu lähemmäs 10v. yhdessä... Monet kavereistani on epäonnistuneen suhteen (suomalaisen kanssa) jälkeen rakastuneet ulkomaalaiseen mieheen ja sanovat samaa... suomalaiset ovat maailman ennakkoluuloisinta kansaa, eikä edes keksi selitykseksi kun tuon vanhan jutun että naiset on orjia/miehet vaan pettää niitä...
        et varmaan ole käynyt koulua pitkään aikaa kun et ole tietoinen että suomalaiset ovat yksii maailman masentuneimmista kansoista... Kyllä mäkin masentuisin kun liikkuisin tollasten seurassa kun sinä...


      • AO12

        Heippa vaan, toi asia on jo sovittu ettei tuu tummaa eikä valkoista lasta tästä liitosta. Ei se kyllä ihan päde et nainen on orja, ehkä jollekkin mut suurimmalle osalle ei todellakaan. Muutamat mun tuntemat suomi-nig. pariskunnat on ihan onnellisa avioliitoissaan ja elää normaalia elämää, kuten varmasti sinäkin!


      • €$@
        järki käteen... kirjoitti:

        joka ikinen joka on ikinä ollut yhdessä suomalaisen ja ulkomaalaisen miehen kanssa voi vahvistaa että suomalaiset on v****n tylsiä... ne ei voi rentoutua ilman kaljaa ja silloinki on juntteja...eli ne suomalaiset naiset jotka niille viittii joka päivä raahata kaupasta kaljaa, ne vasta orjia onkin... Mun mies(afrikkalainen) kohtelee mua kuin kukkaa kämmenellä ja saan joka päivä tuntea itteni kuningattareksi...ja kohta ollaan oltu lähemmäs 10v. yhdessä... Monet kavereistani on epäonnistuneen suhteen (suomalaisen kanssa) jälkeen rakastuneet ulkomaalaiseen mieheen ja sanovat samaa... suomalaiset ovat maailman ennakkoluuloisinta kansaa, eikä edes keksi selitykseksi kun tuon vanhan jutun että naiset on orjia/miehet vaan pettää niitä...
        et varmaan ole käynyt koulua pitkään aikaa kun et ole tietoinen että suomalaiset ovat yksii maailman masentuneimmista kansoista... Kyllä mäkin masentuisin kun liikkuisin tollasten seurassa kun sinä...

        Suomesta vain kaljaa kittaavia tylsiä juntteja, niin suosittelen peiliin katsomista. Kannattaa vähän miettiä, että mikä meni pieleen.

        "suomalaiset ovat maailman ennakkoluuloisinta kansaa, eikä edes keksi selitykseksi kun tuon vanhan jutun että naiset on orjia/miehet vaan pettää niitä... "

        Suomalaiset eivät ole yhtään ennakkoluuloisempia tai rasistisempia kuin muut kansat. Voisitko hieman perustella? Muslimikulttuureissa ja Afrikan kulttuureissa on todellakin sellainen piirre, että naisen asema on surkea ja miesten harrastamat avioliiton ulkopuoliset suhteet ovat ihan normaalia.

        "et varmaan ole käynyt koulua pitkään aikaa kun et ole tietoinen että suomalaiset ovat yksii maailman masentuneimmista kansoista... Kyllä mäkin masentuisin kun liikkuisin tollasten seurassa kun sinä..."

        On aina uskottavaa, kun lauseet pienellä kirjaimella alkava henkilö puhuu koulunkäynnistä.


      • Eihän sitä molotusta ymmärrä
        AO12 kirjoitti:

        Heippa vaan, toi asia on jo sovittu ettei tuu tummaa eikä valkoista lasta tästä liitosta. Ei se kyllä ihan päde et nainen on orja, ehkä jollekkin mut suurimmalle osalle ei todellakaan. Muutamat mun tuntemat suomi-nig. pariskunnat on ihan onnellisa avioliitoissaan ja elää normaalia elämää, kuten varmasti sinäkin!

        Nigerialaiset miehet haluavat opettaa lapsille sitä "puoli"-englantia? Onhan heillä se omakin heimokieli. lapsille tulee sitten ongelmia koulussa, kun se ääntämys on mitä sattuu....


      • lihapulla1975
        Eihän sitä molotusta ymmärrä kirjoitti:

        Nigerialaiset miehet haluavat opettaa lapsille sitä "puoli"-englantia? Onhan heillä se omakin heimokieli. lapsille tulee sitten ongelmia koulussa, kun se ääntämys on mitä sattuu....

        Mun ukko ei puhu lapsille pidgin englantia. Kavereidensa kanssa kyllä, mutta ei kotona. Joten älä sinä siellä selitä, että vaikeuksia tulee koulussa ym. Heimokieltänsä ei puhu lapsille, koska parempi se on englantia oppia, kuin heimonkieltä, mitä ei tarvitse kuin nigeriassa..


      • Art
        lihapulla1975 kirjoitti:

        Mun ukko ei puhu lapsille pidgin englantia. Kavereidensa kanssa kyllä, mutta ei kotona. Joten älä sinä siellä selitä, että vaikeuksia tulee koulussa ym. Heimokieltänsä ei puhu lapsille, koska parempi se on englantia oppia, kuin heimonkieltä, mitä ei tarvitse kuin nigeriassa..

        Tuolla logiikalla Suomea ei kannata puhua lapsille koska eihän sitä tarvitse kuin Suomessa.
        Pidgin lasketaan kielitieteellisesti omaksi kielekseen ja sen osaaminen ei tutkimusten mukaan vaikuta englannin oppimiseen mitenkään.


      • lihapulla1975
        Art kirjoitti:

        Tuolla logiikalla Suomea ei kannata puhua lapsille koska eihän sitä tarvitse kuin Suomessa.
        Pidgin lasketaan kielitieteellisesti omaksi kielekseen ja sen osaaminen ei tutkimusten mukaan vaikuta englannin oppimiseen mitenkään.

        No en ole sanonut, että suomea ei kannata lapsille opettaa, kun sitä ei tarvitse, kuin suomessa. Tottakai mä puhun lapsille suomea, kun tällä asutaan ja se on äidinkieleni mitä parhaiten osaa. Olisi ehkä eri asia ibokielen opettamisesta lapselle, jos asuisimme nigeriassa. Mutta kun emme asu ja tuskin koskaan asummekaan, niin parhaaksemme olemme nähneet puhua englantia lapsille. Jota mies taitaa yhtä hyvin kuin iboa!

        Ihme porukkaa tällä palstoilla aina pitää kaivaa jotakin negatiivistä toisten kirjoituksista tai järjen juoksusta. Hommatkaa hyvät hölmöt elämä!


      • JUSTME

        AIVAN! Miksi lapsi pelastaisi suhteen? eihänse pelasta suomalaienkaa kanssa! lapihan vain sitoo vaimon kotin yhä enemmän että mies saisi puhastella aivan rauhassa uusien tytöystävien kanssa! ja lapsilisillä vaimo elää,ei tartte miehen elättää! nigerialaiselle miehelle nainen on aasi koira ja orja...valitettavasti huoliteltu ulkonäkö,loistavat puhelahjat, ja viriilisyys sänkykamarissa saavat meidät naiset sokeiksi. niin kävi minullekin. ja mikä kumma villitys toi miksattu lapsi on? onko ihonväri tärkeämpää kuin onnellinen avioliitto ja lapsen hyvinvointi. onko äiti sitte jollaki tapaa parempi tai eksoottisempi kun o värillinen laps? ei tajua...


      • ninnukkala

        Tuo sinun väite on niin kaukaa haettua että..... Ei kannata kuule yhtään yleistää!
        Minä olen onnellisesti nykyään avioliitossa nigerialaisen miehen kanssa ja en ole koskaan ollut hänelle mikään "orja"! Hän kunnioittaa minua ja tekee yhtälailla kotityöt siinä missä minäkin ja kokkaa.
        Kyllä luulen, että täällä Suomessa nää suomalaiset juntit pitää naisiaan enemmän "orjina" kuin missään muualla, ainakaan nigeriassa. Ja ainakin omasta kokemuksesta tiedän, että suomalaiset miehet suurin osa on laiskoja. Edellisessä suhteessa se olin minä joka sai tehdä AIVAN KAIKEN! Joten se siitä. Kokemus puhuu puolestaan!!!!


      • Samaa mieltä
        järki käteen... kirjoitti:

        joka ikinen joka on ikinä ollut yhdessä suomalaisen ja ulkomaalaisen miehen kanssa voi vahvistaa että suomalaiset on v****n tylsiä... ne ei voi rentoutua ilman kaljaa ja silloinki on juntteja...eli ne suomalaiset naiset jotka niille viittii joka päivä raahata kaupasta kaljaa, ne vasta orjia onkin... Mun mies(afrikkalainen) kohtelee mua kuin kukkaa kämmenellä ja saan joka päivä tuntea itteni kuningattareksi...ja kohta ollaan oltu lähemmäs 10v. yhdessä... Monet kavereistani on epäonnistuneen suhteen (suomalaisen kanssa) jälkeen rakastuneet ulkomaalaiseen mieheen ja sanovat samaa... suomalaiset ovat maailman ennakkoluuloisinta kansaa, eikä edes keksi selitykseksi kun tuon vanhan jutun että naiset on orjia/miehet vaan pettää niitä...
        et varmaan ole käynyt koulua pitkään aikaa kun et ole tietoinen että suomalaiset ovat yksii maailman masentuneimmista kansoista... Kyllä mäkin masentuisin kun liikkuisin tollasten seurassa kun sinä...

        Vihdoinkin jouku puhuu järkeä suomalaisille rasisteille jotka ei tiedä mistään mitään. Olen onnellisesti naimisissa afrikkalaisen kanssa ja nautitaan molemminpuolisesta kunnioituksesta!


      • NIGERIAN

        Listen i might not be able to write finish but i hope someone will translate this to u. first and formost u are such an "IDIOT" and "RACIST" for u to have said that about nigeria!!! i am sure the only time u travelled outside finland,u were either in sweden or estonia and u know nofin and i mean nofin about nigeria.my wife is a finn and she had being nigeria n i guess she knows better than a b******h like u and also am sure all u talk about is what u saw on tv or what u read on the internet.i will advice to shut ur stinking mouth n dont say what u dont know


      • ...
        NIGERIAN kirjoitti:

        Listen i might not be able to write finish but i hope someone will translate this to u. first and formost u are such an "IDIOT" and "RACIST" for u to have said that about nigeria!!! i am sure the only time u travelled outside finland,u were either in sweden or estonia and u know nofin and i mean nofin about nigeria.my wife is a finn and she had being nigeria n i guess she knows better than a b******h like u and also am sure all u talk about is what u saw on tv or what u read on the internet.i will advice to shut ur stinking mouth n dont say what u dont know

        Maybe your wife could help you ;)
        She could also help you to read and understand that the opinion you wrote your reply to has been written over 2 years ago... not very likely you'd reach that original writer with your idiotic statement anyway.

        Truth hurts, doesn't it? Nigeria is no paradise and what comes to women's rights, especially in northern parts of the country, I'm surprised a Naijaman doesn't know the facts about his own motherland!!!

        Please, grow up, behave and face the reality and act according to that instead of embarrassing your country and people on a forum such as this one.


    • queen africa

      Hei!
      Olen naimisissa nigerialaisen kanssa,mutta minulla ei lapsia ennestään. Miehellä poika suomalaisen naisen kanssa ennen minua. Olemme olleet yhdessä neljä vuotta ja meillä on kaksi ihanaa lasta. Elämme suht tavallista elämää,varsinkun lasten tulon jälkeen on elämä tasoittunut. On ollut paljon kädenvääntöä esim siitä mikä on miehen asema ja tehtävä suomalaisessa perheessä. Omat arvot ja vakaumukset parisuhteessa on todella tärkeää selvittää miehelle. joskus suhteen alkuaikoina olo oli usein hylätty kun mies lähti ovesta eikä kertonut minne menee kun tämmöinen käytäntä nigeriassa esim on että mies voi mennä ja tulla ja tehdä mitä haluaa ilman naisen mielipidettä asioihin. Ja semmoinen neuvo vielä että jos on jotain mistä et pidä että miehesi tekee,kerro se heti,koska jos katsot kerran sormien läpi on turhaa enää koittaa sitä korjata. Pidä kiinni lujasta näkemyksistäsi ja omasta arvokkuudestasi ja tärkeydestä,niin olet niskan päällä..:) onnea teille,nnigerialaiset miehet ovat parempia kuin suomalaiset,en vaihtaisi miestäni suomalaiseen..:)

      • AO12

        Heippa, kiitoksia rohkaisevasta kirjoituksestasi ja neuvoista!!


      • niin, minnehän se mies kato...

        "joskus suhteen alkuaikoina olo oli usein hylätty kun mies lähti ovesta eikä kertonut minne menee kun tämmöinen käytäntä nigeriassa esim on että mies voi mennä ja tulla ja tehdä mitä haluaa ilman naisen mielipidettä asioihin." Itse olisin heittänyt moisen äijän pihalle. Kaikkea suomalaiset naiset katselee.


      • kannattaakin
        niin, minnehän se mies kato... kirjoitti:

        "joskus suhteen alkuaikoina olo oli usein hylätty kun mies lähti ovesta eikä kertonut minne menee kun tämmöinen käytäntä nigeriassa esim on että mies voi mennä ja tulla ja tehdä mitä haluaa ilman naisen mielipidettä asioihin." Itse olisin heittänyt moisen äijän pihalle. Kaikkea suomalaiset naiset katselee.

        mieluummin heittää mies pihalle kuin keskustella hänen kanssaan ongelmasta. Tietenkin.


      • riittää jo provot!
        kannattaakin kirjoitti:

        mieluummin heittää mies pihalle kuin keskustella hänen kanssaan ongelmasta. Tietenkin.

        Miksi te ääliöt jatkatte provojanne, kun aloittaja kiitti neuvoista ja poistui ketjusta? Ja kehtaatte vielä jossitella tuollekin, joka sanoo että alkukangertelujen jälkeen kaikki on ok. Mitä enää "neuvojanne" jaatte, kun niitä ei ole kysytty eikä varsinkaan tarvita.

        Ihme tarve teillä monella mollata ja halventaa jatkuvasti, vaikka itsellänne ei ole mitään konkreettista kokemusta tai tietoa asioista.

        Minun tuntemillani suomalais-nigerialaisilla pariskunnilla menee liitoissaan loistavasti. Lapset pärjäävät koulussa ja pariskunta on onnellinen. Ei edes suhteen alussa ollut kieli- tai kulttuurivaikeuksia; miehet kun ovat kaikki lukeneet jo kotimaassaan koulussa englantia ja opiskelleet sen jälkeen Lontoossa ja Suomessa. Uskon asioistakaan ei tarvitse kinastella, kun kaikki ovat kristittyjä. Ainakin yksi huomattava ero täytyy mainita yo. pareista suomalaisten keskeisiin avioliittoihin verrattuna, että näissä perheissä ei ole koskaan tarvinnut ottaa yhteen liiallisen alkoholinkäytön vuoksi (ei miehen eikä naisen). Miehet eivät viinaa eikä saunakaljoja nauti; viskiä tai konjakkia vähän tai kohtuullisesti korkeintaan juhlissa ja seurassa.

        Epäilen että kateellisten panettelua nämä provot ketjussa.


      • ......
        riittää jo provot! kirjoitti:

        Miksi te ääliöt jatkatte provojanne, kun aloittaja kiitti neuvoista ja poistui ketjusta? Ja kehtaatte vielä jossitella tuollekin, joka sanoo että alkukangertelujen jälkeen kaikki on ok. Mitä enää "neuvojanne" jaatte, kun niitä ei ole kysytty eikä varsinkaan tarvita.

        Ihme tarve teillä monella mollata ja halventaa jatkuvasti, vaikka itsellänne ei ole mitään konkreettista kokemusta tai tietoa asioista.

        Minun tuntemillani suomalais-nigerialaisilla pariskunnilla menee liitoissaan loistavasti. Lapset pärjäävät koulussa ja pariskunta on onnellinen. Ei edes suhteen alussa ollut kieli- tai kulttuurivaikeuksia; miehet kun ovat kaikki lukeneet jo kotimaassaan koulussa englantia ja opiskelleet sen jälkeen Lontoossa ja Suomessa. Uskon asioistakaan ei tarvitse kinastella, kun kaikki ovat kristittyjä. Ainakin yksi huomattava ero täytyy mainita yo. pareista suomalaisten keskeisiin avioliittoihin verrattuna, että näissä perheissä ei ole koskaan tarvinnut ottaa yhteen liiallisen alkoholinkäytön vuoksi (ei miehen eikä naisen). Miehet eivät viinaa eikä saunakaljoja nauti; viskiä tai konjakkia vähän tai kohtuullisesti korkeintaan juhlissa ja seurassa.

        Epäilen että kateellisten panettelua nämä provot ketjussa.

        "Uskon asioistakaan ei tarvitse kinastella, kun kaikki ovat kristittyjä. Ainakin yksi huomattava ero täytyy mainita yo. pareista suomalaisten keskeisiin avioliittoihin verrattuna, että näissä perheissä ei ole koskaan tarvinnut ottaa yhteen liiallisen alkoholinkäytön vuoksi"

        Vaikka sulla olis joku positiivinenkin kokemus niin eipä ton perusteella vielää voi pahemmin yleistää :(.
        Samalta pohjalta joku vois sanoo et suomalaiset on protestantteja eivätkä juo alkoholia.
        Tässä vähän faktaa maasta:

        ************************
        Aikuisväestöstä lukutaitoisia on 68 %.
        Väestöstä arvioidaan olevan 50 % muslimeja, 40 % kristittyjä ja 10 % paikallisten uskontojen kannattajia.
        3,1 %:lla aikuisväestöstä on HIV/AIDS.
        Noin 70 % väestöstä elää absoluuttisessä köyhyydessä, alle 1 US$ päivässä

        JA alkoholin käytöstä WHO:n mukaan:

        Alkoholia käyttävistä on kristittyjä 45% ja muslimeja 32%.
        Alkoholin vuosikulutus n.11 litraa/asukas josta
        itsevalmistetun alkoholin osuudeksi arvioidaan n. 3,5 l

        14 - 20 vuotiaiden opiskelijoiden keskuudessa alkoholia käytti 38,7% opiskelijoista.
        Keskimääräinen alkoholin käytön aloitusikä oli 13,2 vuotta.


      • ei pahalla

        juurikin tuon takia ulkkisliitot hajoaa kun kotona odottaa akka kaulimen kanssa. Totuushan on se ettei muualla maailmassa naiset ole kuin miehet kuin täällä ja muissa pohjoismaissa. Vieraissa se sunkin miehes käy...


    • rikkarokassa

      Hei
      Meidän suomalais-nigerialaisessa perheessä sujuu arki ihan tavallisesti kuten muissakin perheissä. Tämä ei ole ensimmäinen suhteeni ulkomaalaisen kanssa joten tiesin etukäteen mihin varautua, silti moni asia yllätti. Kaikkiin monikulttuurisen suhteen mukanaan tuomiin kiemuroihin ja väärinkäsityksiin ei vain voi valmistautua.
      Pitkää pinnaa ja kompromisseja vaaditaan molemmilta osapuolilta oli kulttuuritausta mikä tahansa.
      Nigeriassakin vallitsee vähintään kolme hyvin erilaista kulttuuria, joten ei voi yleistäen puhua nigerialaisesta ja vielä vähemmän afrikkalaisesta kulttuurista.
      Yleistäminen, tuomitseminen ja halveksunta ei tuo mitään hyvää kenellekään.
      Haluaisin kommentoida seuraavaa tästä keskustelusta poimittua esimerkkiä:
      "joskus suhteen alkuaikoina olo oli usein hylätty kun mies lähti ovesta eikä kertonut minne menee kun tämmöinen käytäntä nigeriassa esim on että mies voi mennä ja tulla ja tehdä mitä haluaa ilman naisen mielipidettä asioihin."
      Minun mieheni mukaan tämä ei ole mikään yleinen käytäntö Nigeriassa, ei ainakaan hänen yhteisössään. Eikä hänelle (kuten ei minullekaan) tulisi mieleen käyttäytyä näin.
      Ja olipa kulttuuritausta mikä tahansa, jokainen on yksilö ja tekee omat päätöksensä. Esim. minun mieheni ei todellakaan vaadi minulta sellaista käytöstä mikä on "yleinen käytäntö" miten nigerialainen vaimo käyttäytyisi.
      Kärsivällisyyttä ja keskustelua ja vielä kerran keskustelua niin hyvä tulee!

      • huh!

        olipa ihana lukea jotakin fiksua välillä! ensinnäkin haluaisin kommentoida jollekin, joka sanoi että koulutuksella on jotain tekemistä sen kanssa, että kirjoittaa keskustelupalstoilla pienellä. itse olen ottanut tavaksi kirjoittaa aina tietokoneella pienellä, koska näin kirjoittaminen on nopeampaa, eikä asialla ole mitään yhteyttä siihen kuinka hyvin osaan kieliopin.
        toisekseen, elän itse kolmatta vuotta nigerialaisen miehen kanssa ja meillä on lapsi. arki on sujunut erittäin hyvin, minä puhun lapselle suomea, ja isä pääosin "oikeaa" englantia, joskus omaa heimokieltään.
        ja kuten sanottu, eri osissa nigeriaa on hyvin erilaisen tavat ja käytännöt. se, miten mies kohtelee vaimoaan, riippuu hyvin paljon siitä mistä päin nigeriaa hän tulee. mieheni on kasvanut perheessä, jossa perheissä miehillä on aina vain yksi vaimo. mieheni vanhemmat ovat molemmat töissä ja jakavat kotiaskareet tasa-arvoisesti. ja mitä tulee naisten kunnioittamiseen, olen kuullut että mistä mieheni on kotoisin, esimerkiksi naisen pettäminen on erittäin epähyväksyttyä. eikä pettäminen ole samanlaista arkipäivää kun suomessa. tarkoitan tällä siis sitä, että suomessa pettäminen on hyväksytympää ja yleisempää, kuin osassa nigeriaa.


      • Eri heimoilla eri tavat?
        huh! kirjoitti:

        olipa ihana lukea jotakin fiksua välillä! ensinnäkin haluaisin kommentoida jollekin, joka sanoi että koulutuksella on jotain tekemistä sen kanssa, että kirjoittaa keskustelupalstoilla pienellä. itse olen ottanut tavaksi kirjoittaa aina tietokoneella pienellä, koska näin kirjoittaminen on nopeampaa, eikä asialla ole mitään yhteyttä siihen kuinka hyvin osaan kieliopin.
        toisekseen, elän itse kolmatta vuotta nigerialaisen miehen kanssa ja meillä on lapsi. arki on sujunut erittäin hyvin, minä puhun lapselle suomea, ja isä pääosin "oikeaa" englantia, joskus omaa heimokieltään.
        ja kuten sanottu, eri osissa nigeriaa on hyvin erilaisen tavat ja käytännöt. se, miten mies kohtelee vaimoaan, riippuu hyvin paljon siitä mistä päin nigeriaa hän tulee. mieheni on kasvanut perheessä, jossa perheissä miehillä on aina vain yksi vaimo. mieheni vanhemmat ovat molemmat töissä ja jakavat kotiaskareet tasa-arvoisesti. ja mitä tulee naisten kunnioittamiseen, olen kuullut että mistä mieheni on kotoisin, esimerkiksi naisen pettäminen on erittäin epähyväksyttyä. eikä pettäminen ole samanlaista arkipäivää kun suomessa. tarkoitan tällä siis sitä, että suomessa pettäminen on hyväksytympää ja yleisempää, kuin osassa nigeriaa.

        Itse tunnen useita "iboja", joille taas tuo pettäminen kuuluu asiaan.


      • jupjup
        Eri heimoilla eri tavat? kirjoitti:

        Itse tunnen useita "iboja", joille taas tuo pettäminen kuuluu asiaan.

        Itse tunnen monia suomalaisia joilla tuo pettäminen kuuluu asiaan, että sinänsä! Voisiko jo lopettaa tämän yleistämisen...?


    • AO12

      Nyt ollaan sit naitu aito Nigerialainen IHANA mies. Kiitoksi neuvoista ja mielenkiinnosta!!

      • NIG-SU

        Onnea avioliittonne johdosta! Itsekin olen naimisissa nigerialaisen kanssa ja maailman parhaan miehen olen itselleni löytänyt. Muutamia kaltaisiamme tuttavaperheitä on ystäväpiirissä, ja Helsingissä muuten toimii yhdistys joka voisi sinuakin kiinnostaa, eli Finnish-Nigerian Friendship Association: http://www.finfa.org/
        ja sitten toinen; http://www.monikulttuurisetperheet.net/


        Kaikkea parasta!


      • niksun ex

        " Kirjoittanut: AO12 / 17.10.07 / klo 17:10

        Nyt ollaan sit naitu aito Nigerialainen IHANA mies. Kiitoksi neuvoista ja mielenkiinnosta!! "

        Jokos ootte eronneet ja olet mahd. päätynyt yksinhuoltajaksi?
        Vai etkö ole vielä tutkinut miehen kännykkää tai muuten saanut sitä kiinni muista naisista? Vai perinteisen nigerialaisen vaimon tapaan sallit miehelle muut sutimiset?


    • vilduh

      Vanhin tyttäreni on joutunut Nigerialaisen miehen lumoihin. Mies on naimisissa toisen suomalaisen naisen kanssa. Hän teki tyttäreni kanssa lapsen ja katosi kuvioista. Nyt hän on ilmestynyt taas kuvioihin ja on edelleen tahollaan naimisissa. Hän olisi halunnut viedä pienen tyttärensä Nigeriaan, mutta ei onnistunut aikeissaan. Nyt hän on houkutellut tyttäreni ja lapsenlapseni Nigerian matkalle. Olen aivan kauhuissani ja luulen etten nää lapsenlastani enää koskaan. Mietin vaan kuinka tyhmiä me Suomalaiset naiset olemme,koska tämän Nigerialaisen suomalainen vaimo ei tiedä tyttärestäni ja lapsesta mitään. Eikä myöskään siitä että tyttäreni ja lapsi lähtee Nigeriaan sukuloimaan. Voi meitä tyhmiä naisia!!!!

      • JUSTME

        Vain epätoivoinen nainen avioituu nigerialaisen kanssa! onneksi itse sain apua ja ystävä avasi silmäni. itsetiedn naisen,joka ol jo raskaana ennen kuin mies ehti nigeriasta suomeen! ja lisää pukkaa!koska mies niin tykkää lapsista.oi voi ja o niin uskonnollinen.sama nainen saa turpaansa mennen tullen,mutta ei halua erota,että lapsilla olisi isä...haloo!


      • ghanabasher

        Hah, en tiiä mihin noi sun faktat oikein perustuu, koska ei vitussa voi kaikkia nigerialaisia yleistää, koska veikkaanpa kuitenkin että 150 miljoonaan ihmiseen mahtuu kyllä aika helvetin paljon ihan täysin erilaisia ihmisiä.

        Ja toi puhe että nigerialaiset on kaikki huijareita ja että varmasti ryöstää sut kun meet lähelle niin on kyllä ihan täyttä bulshittiä, ei voi kun nauraa sun naiviudellesi.

        Tietysti näitä kusettaja nigerialaisiakin on paljon, ikävä myöntää, mutta nämä kusettajat sitten taas ovat enemmän esillä, ja heidän saavutuksistaan voit lukea lehdistä.

        Mulla isä on nigerialainen ja äiti suomalainen, ja voin kyllä ihan hyvillä mielin sanoa että oon ylpeä ja iloinen siitä että olen sentään puoliksi nigerialainen. Isä ja äiti erosivat kun olin 6 vuotta, mutta ero ei johtunut siitä että isäni olisi pettänyt äitiäni, tai valehdellut silmittömästi, vaan he erosivat lähinnä uskonnollisista syistä johtuen.

        En tiiä mikä ihmeen hyyppä se sun ukkos oikein on, mutta on varmasti aika luuseri, koska varmasti häpeää myöntää olevansa nigerialainen(puoliksi) ja itse hyväksyy kaiken pahan mitä nigeriasta puhutaan, siihen mitään sanomatta. Ei nigeriassakaan kaikki voi olla niin ikävää, nigeriassakin on hyviä puolia, esim. se että nigerialaiset ovat avoimia, vieraanvaraisia, hyväntuulisia, mitä ei todellakaan voi sanoa kaikista suomalaisista.

        Vai yhteiskunnan parasiittejakin vielä! Katkera ihminen, joku varmaan sua loukannut, kun jaksat vaan louskuttaa paskaa. Ihme että siedät miestäsi kun hänessä on kirottua nigerialais verta! ja huijareitakin vielä, jaahas. Niistä kaikista nigerialaisista joita täällä tunnen, vain muutama on huijareita. Mun iskä ei olisi edes suomeen tullut, ellei hänelle olisi tarjottu ammattilais sopimusta jalkapallojoukkueeseen, että siinä sinulla vasta kusettaja onkin. täysin rehellinen mies tuo isäni kyllä on.

        Ja se vielä että lähes joka nigerialainen ketä tapaat täällä, sanoo olevansa kuningas, voi johtua siitä, että nigeriassa kun sattuu joka helvetin pikkukylälläkin olemaan oma kuningas!

        Se että olet ylpeä siitä että et ole nigerialainen, ei oikeuta sinua haukkumaan kaikkia nigerialaista, so shut your piehole please.

        luulenpa että se afrikkalainen veri joka sinussa virtaa, on varmaankin Ghanalaista, koska tollasta paskanheittoa ei ikinä kuule muilta kuin Ghanalaisilta, ikäänkuin he sitten olisivat "parempia" ihmisiä kuin nigerialaiset.

        Tell your toad husband that he is a man without balls. No nigerian ever talks shit about his own country. Such a disgrace that sucker husband of yours.


      • eräs eräs
        ghanabasher kirjoitti:

        Hah, en tiiä mihin noi sun faktat oikein perustuu, koska ei vitussa voi kaikkia nigerialaisia yleistää, koska veikkaanpa kuitenkin että 150 miljoonaan ihmiseen mahtuu kyllä aika helvetin paljon ihan täysin erilaisia ihmisiä.

        Ja toi puhe että nigerialaiset on kaikki huijareita ja että varmasti ryöstää sut kun meet lähelle niin on kyllä ihan täyttä bulshittiä, ei voi kun nauraa sun naiviudellesi.

        Tietysti näitä kusettaja nigerialaisiakin on paljon, ikävä myöntää, mutta nämä kusettajat sitten taas ovat enemmän esillä, ja heidän saavutuksistaan voit lukea lehdistä.

        Mulla isä on nigerialainen ja äiti suomalainen, ja voin kyllä ihan hyvillä mielin sanoa että oon ylpeä ja iloinen siitä että olen sentään puoliksi nigerialainen. Isä ja äiti erosivat kun olin 6 vuotta, mutta ero ei johtunut siitä että isäni olisi pettänyt äitiäni, tai valehdellut silmittömästi, vaan he erosivat lähinnä uskonnollisista syistä johtuen.

        En tiiä mikä ihmeen hyyppä se sun ukkos oikein on, mutta on varmasti aika luuseri, koska varmasti häpeää myöntää olevansa nigerialainen(puoliksi) ja itse hyväksyy kaiken pahan mitä nigeriasta puhutaan, siihen mitään sanomatta. Ei nigeriassakaan kaikki voi olla niin ikävää, nigeriassakin on hyviä puolia, esim. se että nigerialaiset ovat avoimia, vieraanvaraisia, hyväntuulisia, mitä ei todellakaan voi sanoa kaikista suomalaisista.

        Vai yhteiskunnan parasiittejakin vielä! Katkera ihminen, joku varmaan sua loukannut, kun jaksat vaan louskuttaa paskaa. Ihme että siedät miestäsi kun hänessä on kirottua nigerialais verta! ja huijareitakin vielä, jaahas. Niistä kaikista nigerialaisista joita täällä tunnen, vain muutama on huijareita. Mun iskä ei olisi edes suomeen tullut, ellei hänelle olisi tarjottu ammattilais sopimusta jalkapallojoukkueeseen, että siinä sinulla vasta kusettaja onkin. täysin rehellinen mies tuo isäni kyllä on.

        Ja se vielä että lähes joka nigerialainen ketä tapaat täällä, sanoo olevansa kuningas, voi johtua siitä, että nigeriassa kun sattuu joka helvetin pikkukylälläkin olemaan oma kuningas!

        Se että olet ylpeä siitä että et ole nigerialainen, ei oikeuta sinua haukkumaan kaikkia nigerialaista, so shut your piehole please.

        luulenpa että se afrikkalainen veri joka sinussa virtaa, on varmaankin Ghanalaista, koska tollasta paskanheittoa ei ikinä kuule muilta kuin Ghanalaisilta, ikäänkuin he sitten olisivat "parempia" ihmisiä kuin nigerialaiset.

        Tell your toad husband that he is a man without balls. No nigerian ever talks shit about his own country. Such a disgrace that sucker husband of yours.

        siis kukaan nigerialainen ei voi olla parasiitti-looseri vai?

        Suomen ukoista n. 25 prossaa pilaa ittensä viinalla, sen voi heti tunnustaa. Vaikka olenkin suomalainen inhoan tätä piirrettä suomalaisissa. Samoin inhoat joutilaita laiskoja chatinpurijoita. sama vika kuin alkoholisteilla, LOOSEREITA!


      • ..........
        eräs eräs kirjoitti:

        siis kukaan nigerialainen ei voi olla parasiitti-looseri vai?

        Suomen ukoista n. 25 prossaa pilaa ittensä viinalla, sen voi heti tunnustaa. Vaikka olenkin suomalainen inhoan tätä piirrettä suomalaisissa. Samoin inhoat joutilaita laiskoja chatinpurijoita. sama vika kuin alkoholisteilla, LOOSEREITA!

        luin että nigeria on muero ykkönen maailmalla kun puhutaan rikollisuudesta, huijauksista, raiskauksista ja väkivallasta. että kyllä puhutaan vähän eri maasta kuin suomi. ja jos kasvaa tällaisissä olosuhteissa, mikä ihmisestä voi tulla??


      • Ancelique83
        .......... kirjoitti:

        luin että nigeria on muero ykkönen maailmalla kun puhutaan rikollisuudesta, huijauksista, raiskauksista ja väkivallasta. että kyllä puhutaan vähän eri maasta kuin suomi. ja jos kasvaa tällaisissä olosuhteissa, mikä ihmisestä voi tulla??

        vastaan nyt tähän kun klikkasin vaan jostain kohtaa mihin kirjoittaa.
        En ymmärrä Suomalaisia miehiä enkä naisia jotka halveksii Afrikkalaisia.
        He kaikki ei todellakaan ole samanlaisia, niinkuin ei olla mekään täällä, ei ketään meistä!
        Itse olen yhdessä Nigerialaisen miehen kanssa ja hän ei todellakaan pidä mua mitenkään orjana, muslimit lasketaan erikseen. Tiedän että tästä nousee kohu. Mutta ihan omasta kokemuksesta voin sanoa että mielummin olen Afrikkalaisen kiltin miehen kanssa, kuin väkivaltaisen, alistavan muslimin. Ja KOROSTAN heissäkään kaikki ei ole samanlaisia.


      • nina2911
        Ancelique83 kirjoitti:

        vastaan nyt tähän kun klikkasin vaan jostain kohtaa mihin kirjoittaa.
        En ymmärrä Suomalaisia miehiä enkä naisia jotka halveksii Afrikkalaisia.
        He kaikki ei todellakaan ole samanlaisia, niinkuin ei olla mekään täällä, ei ketään meistä!
        Itse olen yhdessä Nigerialaisen miehen kanssa ja hän ei todellakaan pidä mua mitenkään orjana, muslimit lasketaan erikseen. Tiedän että tästä nousee kohu. Mutta ihan omasta kokemuksesta voin sanoa että mielummin olen Afrikkalaisen kiltin miehen kanssa, kuin väkivaltaisen, alistavan muslimin. Ja KOROSTAN heissäkään kaikki ei ole samanlaisia.

        oli ihan pakko kirjoittaa muitten jatkoks.itse olen ollut kahden nigerialaisen kanssa naimissa.ensimmäisen kanssa 6 v.joka päättyi yhteiseen lapseen ja avieroon ihan siitä syystä että business meni perheen edelle ja vaikka mies olikin minua 12 vuotta vanhempi silloinkin jo lähellä 40 niin ei se mua orjana pitäny vaikka joitkin kulttuuri ristisiiroja on ja on jokaisessa mix liitossa.
        eron jälkeen vannoin en koskaa nigerialaista vannomatta paras tapasin toisen aviomieheni jonka kanssa meillä yhteiset kaksoset liitoa kesti 4 vuotta mutta tämä mies olikin sitten vasta kohtaensimmäiseen,pahoinpitely,alistamista pelottamista ja lopul¨ta kyllästyin olla vankilassa kotona pääsin eroon miehesta.mutta vieläkään en ottanut opiksi ja tapasin nykyisen poikaystäväni.naimisiin meillä ei kiire yhteisellä sopimuksella lapsia ei tehdä vielä moneen vuoteen,vaikka on tummaihoinen on nykyinen on tosi huomaavainen riitoja ei jätetä ilmaan ne selvitettään heti puhumalla ei lyöden tai huutamalla.halusin vain esimerkkisi kirjoitaa väri tai kansalaisuutta katsomatta olemme jokainen oma persoona hyvillä ja huonoilla puolillamme vaikka itse olen suomalainen sydämmesäni tunnen olevan enenmmän afrikkalainen kuin suomalainen.kaikkille onnea suhteillenne NIGERIALAISEN KANSSA.


      • mel100
        nina2911 kirjoitti:

        oli ihan pakko kirjoittaa muitten jatkoks.itse olen ollut kahden nigerialaisen kanssa naimissa.ensimmäisen kanssa 6 v.joka päättyi yhteiseen lapseen ja avieroon ihan siitä syystä että business meni perheen edelle ja vaikka mies olikin minua 12 vuotta vanhempi silloinkin jo lähellä 40 niin ei se mua orjana pitäny vaikka joitkin kulttuuri ristisiiroja on ja on jokaisessa mix liitossa.
        eron jälkeen vannoin en koskaa nigerialaista vannomatta paras tapasin toisen aviomieheni jonka kanssa meillä yhteiset kaksoset liitoa kesti 4 vuotta mutta tämä mies olikin sitten vasta kohtaensimmäiseen,pahoinpitely,alistamista pelottamista ja lopul¨ta kyllästyin olla vankilassa kotona pääsin eroon miehesta.mutta vieläkään en ottanut opiksi ja tapasin nykyisen poikaystäväni.naimisiin meillä ei kiire yhteisellä sopimuksella lapsia ei tehdä vielä moneen vuoteen,vaikka on tummaihoinen on nykyinen on tosi huomaavainen riitoja ei jätetä ilmaan ne selvitettään heti puhumalla ei lyöden tai huutamalla.halusin vain esimerkkisi kirjoitaa väri tai kansalaisuutta katsomatta olemme jokainen oma persoona hyvillä ja huonoilla puolillamme vaikka itse olen suomalainen sydämmesäni tunnen olevan enenmmän afrikkalainen kuin suomalainen.kaikkille onnea suhteillenne NIGERIALAISEN KANSSA.

        Nigerialainen mies kohtelee vaimoaan huomattavasti paremmin, kuin esim. virolainen mies. Omallani on hyvin länsimaalainen suhtautuminen parisuhteeseen (paitsi vielä parempi). Hyvin menee ja olo on kuin kuningattarella.


      • fgdfg
        mel100 kirjoitti:

        Nigerialainen mies kohtelee vaimoaan huomattavasti paremmin, kuin esim. virolainen mies. Omallani on hyvin länsimaalainen suhtautuminen parisuhteeseen (paitsi vielä parempi). Hyvin menee ja olo on kuin kuningattarella.

        hah hah, hauska provo


      • 13
        fgdfg kirjoitti:

        hah hah, hauska provo

        Totta, hilarious.
        Jos teet vähänkään toisin kuin mies tahtoo tulee nyrkistä (tämä toki vasta silloin kun miehen paperiasiat on kunnossa). Siihen asti yritetään näytellä ja olla mielin kielin.
        Nigerialainen mies ei myöskään ymmärrä mitään länsimaisesta uskollisuus-höpötyksestä vaan jakaa itseään joka puolelle. Ehkäisy on täysin turha asia joten lapsia syntyy useiden eri naisten kanssa. Isyys on kuitenkin suurta utopiaa, joten naiset saavat hoitaa lapset yksinään.


      • siasanna
        ghanabasher kirjoitti:

        Hah, en tiiä mihin noi sun faktat oikein perustuu, koska ei vitussa voi kaikkia nigerialaisia yleistää, koska veikkaanpa kuitenkin että 150 miljoonaan ihmiseen mahtuu kyllä aika helvetin paljon ihan täysin erilaisia ihmisiä.

        Ja toi puhe että nigerialaiset on kaikki huijareita ja että varmasti ryöstää sut kun meet lähelle niin on kyllä ihan täyttä bulshittiä, ei voi kun nauraa sun naiviudellesi.

        Tietysti näitä kusettaja nigerialaisiakin on paljon, ikävä myöntää, mutta nämä kusettajat sitten taas ovat enemmän esillä, ja heidän saavutuksistaan voit lukea lehdistä.

        Mulla isä on nigerialainen ja äiti suomalainen, ja voin kyllä ihan hyvillä mielin sanoa että oon ylpeä ja iloinen siitä että olen sentään puoliksi nigerialainen. Isä ja äiti erosivat kun olin 6 vuotta, mutta ero ei johtunut siitä että isäni olisi pettänyt äitiäni, tai valehdellut silmittömästi, vaan he erosivat lähinnä uskonnollisista syistä johtuen.

        En tiiä mikä ihmeen hyyppä se sun ukkos oikein on, mutta on varmasti aika luuseri, koska varmasti häpeää myöntää olevansa nigerialainen(puoliksi) ja itse hyväksyy kaiken pahan mitä nigeriasta puhutaan, siihen mitään sanomatta. Ei nigeriassakaan kaikki voi olla niin ikävää, nigeriassakin on hyviä puolia, esim. se että nigerialaiset ovat avoimia, vieraanvaraisia, hyväntuulisia, mitä ei todellakaan voi sanoa kaikista suomalaisista.

        Vai yhteiskunnan parasiittejakin vielä! Katkera ihminen, joku varmaan sua loukannut, kun jaksat vaan louskuttaa paskaa. Ihme että siedät miestäsi kun hänessä on kirottua nigerialais verta! ja huijareitakin vielä, jaahas. Niistä kaikista nigerialaisista joita täällä tunnen, vain muutama on huijareita. Mun iskä ei olisi edes suomeen tullut, ellei hänelle olisi tarjottu ammattilais sopimusta jalkapallojoukkueeseen, että siinä sinulla vasta kusettaja onkin. täysin rehellinen mies tuo isäni kyllä on.

        Ja se vielä että lähes joka nigerialainen ketä tapaat täällä, sanoo olevansa kuningas, voi johtua siitä, että nigeriassa kun sattuu joka helvetin pikkukylälläkin olemaan oma kuningas!

        Se että olet ylpeä siitä että et ole nigerialainen, ei oikeuta sinua haukkumaan kaikkia nigerialaista, so shut your piehole please.

        luulenpa että se afrikkalainen veri joka sinussa virtaa, on varmaankin Ghanalaista, koska tollasta paskanheittoa ei ikinä kuule muilta kuin Ghanalaisilta, ikäänkuin he sitten olisivat "parempia" ihmisiä kuin nigerialaiset.

        Tell your toad husband that he is a man without balls. No nigerian ever talks shit about his own country. Such a disgrace that sucker husband of yours.

        Yes we know that a Nigerian never would talk bad about their own country, but we also now that they use to take every chance they can to talk rubbish about Ghana. I see you are not an exception.

        Btw, I myself is a finnish woman (writing in english because of my swedish mother tongue). i am married to a Nigerian and it is not easy at all. As long as you let him decide everything you will be treathed as a queen, but if you try to argue he immidiately becomes angry.

        My husband doesnt have other women, but I know MANY other nigerian men that do have many women at the same time. So it is not always a walk on roses like many of you try to say. But I am happy for you who have a good relationship, but just wanted to say that unfotunately there are quite many relationships out there that doesnt last.


      • 16
        siasanna kirjoitti:

        Yes we know that a Nigerian never would talk bad about their own country, but we also now that they use to take every chance they can to talk rubbish about Ghana. I see you are not an exception.

        Btw, I myself is a finnish woman (writing in english because of my swedish mother tongue). i am married to a Nigerian and it is not easy at all. As long as you let him decide everything you will be treathed as a queen, but if you try to argue he immidiately becomes angry.

        My husband doesnt have other women, but I know MANY other nigerian men that do have many women at the same time. So it is not always a walk on roses like many of you try to say. But I am happy for you who have a good relationship, but just wanted to say that unfotunately there are quite many relationships out there that doesnt last.

        Of course your husband doesnt have other women blaablaablaa its always just the neighbourg or friend. And u really believe that shit?
        As much as those other women believe their men dont fuck around but you know they do.
        Same goes to you!


      • siasanna(can't login
        16 kirjoitti:

        Of course your husband doesnt have other women blaablaablaa its always just the neighbourg or friend. And u really believe that shit?
        As much as those other women believe their men dont fuck around but you know they do.
        Same goes to you!

        Have you read and understood my message? Im not very positive at all to nigerian men. Im not even positive about my own husbands behaviour. Most of the times he behaves really bad. (He is mean to me). But I actually know that he doesnt HAVE TIME with other women. Not right now because of his very hard studies.
        If he would have more time, I would of course be very suspicious of him having other women!!

        My last post was definitely not a way to say that my husband is better than everybody elses. You got it totally wrong!! We are even getting divorced soon!

        /Siasanna. (For some reason I can't log in...)


      • New Era

        ...Itse olin viisi vuotta aviossa nigerialaisen igbomiehen kanssa, jonka kanssa sain kaksi lasta. Tosin kun olin raskaana viimeisen kerran, hän vaihtoi maisemaa ja irtisaniutui vastuusta. Avioliitto oli tavallinen ensimmäisinä vuosina. Avioliiton loppuaikana hän sai lapsen toiselle naiselle, joka on saanut myöhemmin myös toisen lapsen hänelle. Sittemmin on tullut esille että hänellä on yhteensä kuusi lasta kolmen tai neljän eri naisen kanssa. Joten älä sinä isoäiti murehdi. Ei tyttäresi ole tai tule olemaan ainoa, jos sattuu olemaan vaikka samainen mies. Naisia ja lapsia on enemmän kuin tiedät. Tosin tuo lapsitehtailu on järkyttävää, enkä käsitä miksi moinen, sillä kuitenkaan vastuuta lasten kasvatuksesta ei oteta.

        Tietojeni mukaan kukaan naisista ei ole ollut kouluttamaton, eikä varaton, toki todella hölmön luottavainen. Mies osaa tahtoessaan olla todella hurmaava, varsinkin suhteen alussa ja mitä loistavin tarinankertoja. Tämä entinen ihana mieheni osaa valheisataan kiinni jäätyään olla hyytävä psykopaatti, jonka kielen- ja mielenkulku on karmivaa. Nyt toivon, että saan kasvattaa lapseni rauhassa eikä isä puutu elämäämme millään tapaa. Älä murehdi entistä vaimoa, hän on varmaan helpottunut kun taakka on pois harteilta.

        Isoaidille tiedoksi, että mikäli aiempi vaimo on käynyt sukuloimassa jo aiemmin isän kotimaan mantereella, on sinun syytä ollakin huolissaan. Avioliiton ulkopuolella syntyneellä lapsella ja naisella, jolla on lapsi naimisissa olevan miehen kanssa on oikea vaara tulla vaikka kivitetyksi. Tyttölapsen arvostus on perinteisesti aika huono. On myös vaara, että tyttäresi on alistunut itse johonkin epämääräiseen, mikäli tilanne on kuvaamasi. Sure lapsenlapsesi ja tyttäresi puolesta ja tue omaa tytärtäsi, sillä voi olla että sinua tarvitaan pian.

        Kaikesta huolimatta niin nigerialaissa kuin suomalaisissa miehissä on ihania ja vastuullisia isiä ja perheenmiehiä, joista moni voisi ottaa mallia. Ikävä vaan, että moni tänne kauempaa pyrkivä kuuluu pelureihin.


      • järjen valoa
        New Era kirjoitti:

        ...Itse olin viisi vuotta aviossa nigerialaisen igbomiehen kanssa, jonka kanssa sain kaksi lasta. Tosin kun olin raskaana viimeisen kerran, hän vaihtoi maisemaa ja irtisaniutui vastuusta. Avioliitto oli tavallinen ensimmäisinä vuosina. Avioliiton loppuaikana hän sai lapsen toiselle naiselle, joka on saanut myöhemmin myös toisen lapsen hänelle. Sittemmin on tullut esille että hänellä on yhteensä kuusi lasta kolmen tai neljän eri naisen kanssa. Joten älä sinä isoäiti murehdi. Ei tyttäresi ole tai tule olemaan ainoa, jos sattuu olemaan vaikka samainen mies. Naisia ja lapsia on enemmän kuin tiedät. Tosin tuo lapsitehtailu on järkyttävää, enkä käsitä miksi moinen, sillä kuitenkaan vastuuta lasten kasvatuksesta ei oteta.

        Tietojeni mukaan kukaan naisista ei ole ollut kouluttamaton, eikä varaton, toki todella hölmön luottavainen. Mies osaa tahtoessaan olla todella hurmaava, varsinkin suhteen alussa ja mitä loistavin tarinankertoja. Tämä entinen ihana mieheni osaa valheisataan kiinni jäätyään olla hyytävä psykopaatti, jonka kielen- ja mielenkulku on karmivaa. Nyt toivon, että saan kasvattaa lapseni rauhassa eikä isä puutu elämäämme millään tapaa. Älä murehdi entistä vaimoa, hän on varmaan helpottunut kun taakka on pois harteilta.

        Isoaidille tiedoksi, että mikäli aiempi vaimo on käynyt sukuloimassa jo aiemmin isän kotimaan mantereella, on sinun syytä ollakin huolissaan. Avioliiton ulkopuolella syntyneellä lapsella ja naisella, jolla on lapsi naimisissa olevan miehen kanssa on oikea vaara tulla vaikka kivitetyksi. Tyttölapsen arvostus on perinteisesti aika huono. On myös vaara, että tyttäresi on alistunut itse johonkin epämääräiseen, mikäli tilanne on kuvaamasi. Sure lapsenlapsesi ja tyttäresi puolesta ja tue omaa tytärtäsi, sillä voi olla että sinua tarvitaan pian.

        Kaikesta huolimatta niin nigerialaissa kuin suomalaisissa miehissä on ihania ja vastuullisia isiä ja perheenmiehiä, joista moni voisi ottaa mallia. Ikävä vaan, että moni tänne kauempaa pyrkivä kuuluu pelureihin.

        kalliiksi tulee yhteiskunnalle tämä afrikkalaisuus ja moni muu ns monikulttuurisuus.

        Ovatko jotkut suomen naiset niin yksinkertaiisia nykyään, etteivät tajua, että afrikkalainen mies ei ota vastuuta afrikassakaan lapsistaan ja ei se tee sitä useimmiten täälläkään.

        Tuon mantereen väen ei tulisi lisääntyä pätkääkään enää. Aivan tuollaista kehittymätöntä on koko mantereen meno.

        Ja hölmöt uskoo, että syy on kolonialismissa vaikka tuhat vuotta meneisi. Sama kun suomalaiset alkaisivat laiskoiksi ja syyttäsivät Venäjää ja Ruotsia menneisyyden sorrosta.


    • läpikäynyt

      Kolme vuotta mennyt ja toivottavasti et mennyt naimisiin. Ja jos menit niin toivottavasti et oo jo eronnut.
      Ennuste on tosi huono.
      Olen eronnut nigerialaisesta ja myönnän, että oli aikanaan huomiontarvetta ja piruutta mennä naimisiin, kun tiesin sukun paheksuvan ja tiesin, että se loukkaa vanhempiani.
      No, ite kärsin eniten. Ja lapsi kärsii myös.
      Ei oo helppoa.

    • järjen valoa

      Tervemenoa Nigeriaan vaan sukujuhliin vaikkapa. Miten suomalaisnaisissa onkaan tyhmiä nykyään ?

      Jotenkin niin äärettömän säälittävää ja surullista.

    • AOI2

      Heissan kaikki! Olettapa olleet ahkeria kommentoijia!! En olisi uskonut että naimisiin menoni olisi tuottanut näin paljon mielenkiintoa asiaan.. Ihme että edes eksyin tänne, en ole moneen vuoteen jaksanut/vaivautunut enää tänne klikkailemaan tulla. Noh, kerronpa kuulumisiani; tänä vuonna juhlimme 5v- hääpäivää ja rakkaus kukoistaa. Normi ala- ja ylämäet on koettu, ihan niin kuin muissakin avioliitoissa. Olemme tosiaankin molemmat työelämässä ja olemme saaneet nostettua elintasoamme siitä mitä se oli v. 2007 (silloinkin työelämässä molemmat). Mieheni kotimaassa en ole käynyt vielä mutta yritän sinne vielä päästä.

    • Anonyymi

      Huh huh. Ollaan mekin kansa. Muistetaan nyt se tosiasia, että kaikki me synnymme samalla tavalla ja kuolemmekin myös. Meissä ei ole mitään eroa. Kun olet toisista henkilöistä samaa mieltä kuin itsestäsi saat nähdä että elämäsi täyttyy rikkauksilla. Kun löydät rinnallesi henkilön joka saa sinut tuntemaan vahvaa kiintymystä olet onnekas. Voit aina jakaa tuota tunnetta. Kun hyväksyt muut itsesi vertaisina olet löytänyt sisimpäsi. Nauti elämästä ja muista ettei se ole ikuista. Terv Jaska

    • Anonyymi

      Hei tämä on jo tosi vanha ketju, mutta aika vähän löytyy aiheesta ylipäätään netistä. Ja se mitä löytyy, on silkkaa kauhutarinaa. Siksi päätin alkaa kirjoittamaan aiheesta blogia. Mieheni siis on nigerialainen.

      Käykää kurkkaamassa, jos kiinnostaa :)

      https://rakkauttajaruokabanaaneja.blogspot.com

      • Anonyymi

        En ala sinulle kertomaan siellä henklilöllisyyttäni, mutta voin todeta että sama pätee myös toisinpäin. Afrikkalainen nainen on huomattavasti parempi kuin valkoihoinen suomalainen nainen. Jos menee miehenä afrikkaan, niin sieltä todellakin vientiä löytyy ja saa melkein valita parhaan naisen päältä. Ei haittaa yhtään ne mainitut tasoerot kun sinne lähtee. Sen lisäksi täkäläisillä naisilla on vielä naiseus tallella eikä ne ole mitään maailman hapattajia. Voin suositella jokaiselle suomalaiselle miehelle oikein lämpimästi naisen hakemista sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala sinulle kertomaan siellä henklilöllisyyttäni, mutta voin todeta että sama pätee myös toisinpäin. Afrikkalainen nainen on huomattavasti parempi kuin valkoihoinen suomalainen nainen. Jos menee miehenä afrikkaan, niin sieltä todellakin vientiä löytyy ja saa melkein valita parhaan naisen päältä. Ei haittaa yhtään ne mainitut tasoerot kun sinne lähtee. Sen lisäksi täkäläisillä naisilla on vielä naiseus tallella eikä ne ole mitään maailman hapattajia. Voin suositella jokaiselle suomalaiselle miehelle oikein lämpimästi naisen hakemista sieltä.

        Hei se olen minä, blogin kirjoittaja vastaamassa aiheesta afrikkalainen nainen. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tummaihoiset naiset ylipäätään ovat upeita. Itse ihastelen heidän kauneuttaan, sekä mieletöntä vartalonmalliaan. Heillähän on rinnat ja takamus luonnostaan, vaikka olisivat miten hoikkia.

        Mieheni äiti on edelleen upea ja itsestään huolta pitävä ilmestys. Näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta ja ihana positiivinen luonne hänellä.

        Ainoa mihin tartun on se, että en minä ole koskaan asettanut vastakkain suomalaisia ja afrikkalaisia miehiä. Mulle itselleni kun on yhdentekevää mistä maasta ja minkä värinen ihminen on. En missään nimessä vertaile miehiä keskenään ja minun suustani ei tulla kuulemaan suomalaisen miehen arvostelemista, sillä siihen ei ole syytä.

        En liioin yllytä naisia hakemalla hakemaan afrikkalaista miestä itselleen. Kannustan heitä, jotka ovat vastaavassa tilanteessa kuin minä aikoinani: että on tavannut upean miehen, joka sattuu olemaan Afrikan maanosasta, on ihan uuden äärellä ja tietämätön ja lähtee hakemaan tietoa/kokemuksia netistä. Ja löytää sieltä vain ja ainoastaan kauhutarinoita. Jotka tottakai nekin on varmasti yhtä totta, mutta ei koko totuus.

        Tähän yritän kantaa oman korteni kekoon ketään arvostelematta, ihmisiä vastakkainasettelemista tai paremmuusjärjestykseen laittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei se olen minä, blogin kirjoittaja vastaamassa aiheesta afrikkalainen nainen. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tummaihoiset naiset ylipäätään ovat upeita. Itse ihastelen heidän kauneuttaan, sekä mieletöntä vartalonmalliaan. Heillähän on rinnat ja takamus luonnostaan, vaikka olisivat miten hoikkia.

        Mieheni äiti on edelleen upea ja itsestään huolta pitävä ilmestys. Näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta ja ihana positiivinen luonne hänellä.

        Ainoa mihin tartun on se, että en minä ole koskaan asettanut vastakkain suomalaisia ja afrikkalaisia miehiä. Mulle itselleni kun on yhdentekevää mistä maasta ja minkä värinen ihminen on. En missään nimessä vertaile miehiä keskenään ja minun suustani ei tulla kuulemaan suomalaisen miehen arvostelemista, sillä siihen ei ole syytä.

        En liioin yllytä naisia hakemalla hakemaan afrikkalaista miestä itselleen. Kannustan heitä, jotka ovat vastaavassa tilanteessa kuin minä aikoinani: että on tavannut upean miehen, joka sattuu olemaan Afrikan maanosasta, on ihan uuden äärellä ja tietämätön ja lähtee hakemaan tietoa/kokemuksia netistä. Ja löytää sieltä vain ja ainoastaan kauhutarinoita. Jotka tottakai nekin on varmasti yhtä totta, mutta ei koko totuus.

        Tähän yritän kantaa oman korteni kekoon ketään arvostelematta, ihmisiä vastakkainasettelemista tai paremmuusjärjestykseen laittamatta.

        Minulle on ihan sama ketä arvostelet tai et arvostele, fakta nyt vaan on että afrikkalainen nainen on melkein parasta mitä suomalainen mies voi saada. Hääriitit siellä on yllättäviä, mutta jos sitä ei lasketa, niin etuna esimerkiksi aasialaisiin on ettei heillä ole samanlaista pakottavaa tarvetta lähettää kaikki rahansa sukulaisilleen. Heillä taitaa myös olla vähemmän perussairauksia kuin länsimaisilla ihmisillä, joten sekin on ihan hyvä geenipoolia ajatellen. Miehillä siellä on aika dominoiva asema, mikä on tietysti suomalaiselle kiltille miehelle varsin edullinen tilanne, mutta en ole aivan varma onko sitä asennetta hyvä tuoda naisten iloksi tänne. Tosin minulle on yksi hailee minkälaiseen perhehelvettiin suomalainen nainen joutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on ihan sama ketä arvostelet tai et arvostele, fakta nyt vaan on että afrikkalainen nainen on melkein parasta mitä suomalainen mies voi saada. Hääriitit siellä on yllättäviä, mutta jos sitä ei lasketa, niin etuna esimerkiksi aasialaisiin on ettei heillä ole samanlaista pakottavaa tarvetta lähettää kaikki rahansa sukulaisilleen. Heillä taitaa myös olla vähemmän perussairauksia kuin länsimaisilla ihmisillä, joten sekin on ihan hyvä geenipoolia ajatellen. Miehillä siellä on aika dominoiva asema, mikä on tietysti suomalaiselle kiltille miehelle varsin edullinen tilanne, mutta en ole aivan varma onko sitä asennetta hyvä tuoda naisten iloksi tänne. Tosin minulle on yksi hailee minkälaiseen perhehelvettiin suomalainen nainen joutuu.

        Ah, tuon stereotypian perhehelvetistä dominoivan afrikkalaisen miehen kanssa olinkin jo unohtanut. Siinä taas yksi aihe blogikirjoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah, tuon stereotypian perhehelvetistä dominoivan afrikkalaisen miehen kanssa olinkin jo unohtanut. Siinä taas yksi aihe blogikirjoitukseen.

        Yritätkö siis kiistää naisen aseman afrikassa sillä perusteella, että oma miehesi sattuu olemaan toistaiseksi nätisti? Kauanko te ylipäätään olette olleet yhdessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö siis kiistää naisen aseman afrikassa sillä perusteella, että oma miehesi sattuu olemaan toistaiseksi nätisti? Kauanko te ylipäätään olette olleet yhdessä?

        En tietenkään. Puhuin naisen asemasta Suomessa parisuhteessa Afrikan maasta tulevan miehen kanssa. Sillä se ei suinkaan ole perhehelvettiä. Tai siis voi se olla sitäkin, kuten minkämaalaisen kanssa tahansa, suomalaisenkin, mutta perhe-elämä voi olla myös onnellista ja tasapainoista.

        Nigeriasta en tunne muita kuin mieheni sukulaisia, mutta myöskään heidän parisuhteissaan naisen asema ei ole huono. Yhdessäkään. Onnellisia ovat kaikki ja mieheni isä on kasvattanut poikansa kunnioittamaan naisia, kuten hän itsekin kunnioitti ja hyvänä piti omaa vaimoaan.

        Yleistykset on aina mielestäni harmillisia ja haitallisia.


    • Anonyymi

      Hei vaan
      Mitäköhän kuuluu aloittajalle? :)
      Itse menossa naimisiin nigerialaisen mieheni kanssa.
      En usko, että on muita perheitä ym.
      Olen vieraillut useasti hänen ystävien ja sukulaisten ja äidin luona Nigeriassa ja aina on tosi mukavaa. Eiköhän se toinen perhe olisi tullut jo esille.
      Hän myös tekee kotitöitä ja pitää huolta esim äidistään ja perheen naisista.
      Arvostanut minua aina. Ja se olin oikeastaan minä joka kosi. Eihän ole mitenkään sitä ikinä itse ottanut puheeksi tai esim painostanut.

      Tuohon yhdyn, että ajantaju on vähän erilainen. Esim "soitan sulle kohta", sitten vierähtikin pari tuntia :D

      Mutta meillä ainakin puhutaan asioista jos on riitaa tms ja hän on tosi halukas keskustelemaan ja käymään asioita läpi. Usein se olen minä, joka sanoo, ettei huvita puhua.

      Olen myös huomannut useamman kerran Nigeriassa käydessä, että ei siellä miehet pistä naisia orjan asemaan. Päin vastoin, hyvin "pidetty" nainen on miehelle kunnia asia. Tuntuu olevan enemmän naiset, jotka on tosi pinnallisia ja se otetaan joka ostaa laukkuja, peruukkeja ym. Tosin puhun nyt nuoremmista naisista. Monella naisella mies jota tapaillaan ja katsotaan kuka on rikkain. Olen useasti sanonut tutuille miehille, että miksi te kattelle tollasta, että "tyttöystävä" vähän mies shoppailee.

      Tosin heimot on erilaisia. Ja hei, Nigeriassa on yli 200miljoonaa ihmistä. Eiköhän sinne niitä kusipäitä mahdu, niinkun Suomessakin..

      Mun mies puhuu omaa Heimo kieltä, uskomattoman täydellistä englantia kunnon aksentilla, sekä pidgin englantia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe