Olen muuttamassa nyt ensimmäistä kertaa omaan asuntooni. Sänkyä minua ei ole ja luultavasti tulen muuttamaan useasti, joten tavallinen sänky olisi vain taakaksi. Lisäksi asun pienissä asunnossa, joten olisi kiva saada sänky jonnekin piiloon vieraiden varalta. Soveltuuko ilmapatja perussängyksi vai pystyykö sillä nukkumaan pelkästään muutamana yönä? Tällaista ajattelin:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=265272&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10065&categoryId=10489
Ilmapatja perussängyksi?
10
13882
Vastaukset
- Josuli
Kun ostaa vähän paremman ilmapatjan, siinä on ihan hyvä nukkua. Niin minä ja miehenikin nukuttiin varmaan puoli vuotta ja oli ihan hyvä nukkua!
- suositella!
Ne haisee ja niissä on hiostava nukkua. Veljeni perheellä on tuollainen vierassänky. Itse en siinä kyllä nuku, eli on vierailut lyhentyneet. :/ Mutta ehkä se on tarkoituskin. ;)
- Josuli
Itse en haista ilmapatjojen hajua jos en nenää laita niihin kiinni. Mutta on totta että ne hiottaa jos laittaa suoraa kumiosan päälle lakanan. Eli kannattaa laittaa patjan ja lakanan väliin jotain, esim. täkin. Silloin ei hiota!
- webii
Voin suositella. Nukun aina ilmapatjalla, ihan sen mukavuuden vuoksi. Muutama vinkki.
Uusi ilmapatja haisee jonkun aikaa. Silloin voi laittaa sen päälle vaikka pussilakanan.
Laita aina jokin paksuhko villainen peite tai petari patjan päälle, muuten hiostaa. Älä käytä pelkkää lakanaa.
Anna pedin ja petivaatteiden tuulettua aamulla, älä petaa heti.
Jyskin intex patjat ovat ihan ok. Muista kuitenkin, että sellainen korkea patja, jossa on pumppu sisäänrakennettu menee helpommin rikki kuin ihan peruspatja, eikä sitä voi käyttää paikassa, jossa ei ole sähköä. Yksi peruspatja 90 cm leveä intex kesti minulla noin 2 vuotta ehjänä päivittäisessä käytössä ja toinen korkea, automaattisesti täytettävä kesti noin 10 kk. Nukun mukavammin kuin 1000 euron sängyssä. En väitä että sopii kaikilla, mutta kaikki aamujäykkyys on muisto vain. - Kärpix
Niissä on hankala panna. Saumat repee ja pumppu vinkuu.
- Patjalla nukkunut
Pari kuukautta olen nukkunut ilmapatjalla ja itse en tykännyt, mua haittas patjan epätasaisuus (vaot), ehkä siihen auttas petauspatja. Patja välillä tuppas myös hiukan tyhjentymään. Patja myös hiukan haisi, mutta ei nyt ihan hirmuisesti. Mutta kai niitä on erilaisia. Ja kuka tykkää mistäkin. Ei sitä kai vioi tietää ennen kuin itse kokeilee.
- Geeliuninen
Suomessa ei tavalliselle kuluttajalle myydä oikeita ilmapatjoja vaan sellaisia vierasvaratekeleitä. Sairaaloissa käytetään kunnollisia, mutta ne maksavatkin 10000€. Vierasvarasängyt ovat ok lyhyellä ajalla, mutta ovat aivan liian lyhyitä eikä ilma pysy kunnolla. Jos sellaisessasilti haluaa nukkua, kannattaa myös patjan alle laittaa huopa, jotta ei natise lattialla. Patja on myös kylmä ja siksi eristävä kerros on hyvä olla, jos lattia on kylmä.
Itse nukuin vuosia sitten ilmapatjalla, joita myytiin koemielessä Suomessa samoihin aikoihin kun vesipatjat tulivat muotiin. Ilmapatja ei lillu samalla lailla kuin vesipatja ja on äärettömän hyvä nukkua, kunhan ilmamäärä saadaan oikeaksi. Lemmiskelypaikka se ei todellakaan ole...
Toinen hyvä vaihtoehto on ostaa geelipatja ja rullata se piiloon, kun vieraita tulee. Jo 5 cm geelipatjalla voi nukkua lattialla hyvin. Ovat kyllä kallita, mutta kestävät vuosia. - Ilmakennopatja
Suomessa myydään kunnollisia ilmapatjojakin - eikä 10 000€ kuten edellä vihjaistiin - yksi nolla vähemmän. Firma on Rosbed ja Patjamestarin liike on Seinäjoella. Googlaamaan vaan! On muuten LOISTAVA sänky. Lähettävät myös tuotteet ympäri suomea.
- Vihdoinkin löytyi
Kiitos vinkistä!
- uusi patja?
Ostitko ja toimiiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36831Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6784Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.146732- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690