Hei. Jos joku ihana ihminen jaksaa vastata ja auttaa pulmassani.
keittiönkaappien ovemme ovat puun väriset ja haluaisin ne valkeaksi tai ainakin vaaleaksi vaikka niin että puun syyt näkyisivät, ihan sama kunhan melkein valkeat olisivat. Mitä näille tälläisille kaappienoville voisikaan tehdä? tässä kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=981121.jpg
Voiko tuollaisia ovia maalata ja millä, miten? uusia en halua ostaa vaan haluan laittaa nämä ovet uuteen uskoon.
keittiön kaappiovien maalaus yms.mitä voi tehdä.
8
2635
Vastaukset
- Sinirenki
Voihan kalustemaalilla vetämistä yrittää. Epäilen kyllä että oma maalausjälkesi ei tule tyydyttämään.
Minä harkitsisin lakkaamista sävytetyllä lakalla. Käy rautakaupasta hakemassa värikartta, sävyjä on useita. Kalustemaaliksi ja lakaksi käy vesiohenteinenkin jos haluaa pestä helpommalla työvälineiden pesussa. Muista että ovet maalataan tai lakataan paikoillaan, teipillä peität saranat tms.
Oikein hyvää jälkeä jos haluaa, niin ovet pitää viedä maalaamoon missä ne maalataan ruiskulla. Voit tietenkin ottaa yhden oven matkaan ja kysyä millaista jälkeä he lupaavat siihen.- MDW
Onko muilla vastaavia kokemuksia. Hioimme oven ja lakkasimme mutta viiluosa alkoi kuluneesta kohdasta tummua. En tiedä vaikuttiko vanha rasva sen, olisiko ovi pitänyt pestä jollain erikois aineella vai miten olisi pitänyt toimia. Nyt jää vaihtoehdoksi maalata maalilla.
- ....
MDW kirjoitti:
Onko muilla vastaavia kokemuksia. Hioimme oven ja lakkasimme mutta viiluosa alkoi kuluneesta kohdasta tummua. En tiedä vaikuttiko vanha rasva sen, olisiko ovi pitänyt pestä jollain erikois aineella vai miten olisi pitänyt toimia. Nyt jää vaihtoehdoksi maalata maalilla.
Olisiko kellään laittaa kuvia miltä ovet maalauksen/lakkauksen jälkeen näyttävät?
Meillä on nimittäin ihan samanlaiset ovet kun ketjun aloittajalla ja niiden käsittelyä mietitty jo vuosi, valkoiset täälläkin halutaan, mutta hyviä ohjeita puuttuu? pelottaa että ovet meneekin piloille joten ei uskalla tehdä mitään ennenkun saa neuvoja...
- on...
helppoa. Tehdään pohjat ja kastellaan pinta TASAISESTI. t maalari 51v.
- maalannut itse
Maalasin viime keväänä keittiön puiset mäntyovet. Peittävällä vaalealla öljymaalilla. Ne olivat 26 vuotta vanhat, kolhiintuneet, pinttyneen keltaiset, suorastaan kamalat. Irrotin ovet, hioin kevyesti, maalasin kahteen kertaan ja vaihdoin uudet vetimet. Ja niistä tuli valtavan hienot ja ystävätkin luulivat, että olin vaihtanut UUDET ovet!
-Ei se maalaaminen ole ollenkaan niin vaikeaa, sen kun ryhtyy vaan hommiin, niinkuin minä, 50 vee nainen, ei maalarinkoulutusta, mutta intoa täynnä! Ja kuviakin on..- tylleröinen
pistäpäs tosiaan kuvia tulemaan, vaikka tuon aijaa.comin kautta linkität :) olisi kiva nähdä millaiset tuli, mitä maalia käytit? itsekään en ole muuta maalannut kun yhden huoneen seinän joten jännittää kyllä itse alkaa maalailla.
- sateenkaari
Ainaki yksi ns. perinnemaaleja valmistava yritys Suomessa antaa työohjeita ja myy hyviä tuotteita ko. tarkoitukseen.
- P-N
Tuolta ohjeita miten maalata melamiinia olevat kaapinovet:
http://pintanikkarit.fi/kauppa/index.php?tid=148
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214