Hei. Onko dobberit ihan ekstra energisiä? Tuttavan koirut tuntuu ettei ne väsy koskaan ja jäin tuossa pohdiskelemaan et onkos se tän rodun juttu toi mieletön energisyys? Innolla odotan vastauksia! :)
dobberin kunto
4
601
Vastaukset
- suurimmalla osalla
Näin taitaa olla.
- runsaasti ja loppuun asti
eli minulla on ollut myös muita ns. vilkkaita rotuja.
Dobberi näistä on kuitenkin se -ainoa-, jota ei tarvinnut innostaa ikinä. Sanoin vaikkapa, "ulos", ihan vienolla äänellä niin koira hyppää ilmaan ja tekee vielä pyörähdyksen ilmassa itsensä ympäri. Jalat sutii lattialla niin, että mikään parketti ei sitä kestä.
Opetin koirani antamaan lattialta tavaroita. Kokeilin joskus sitäkin että, kun koira nukkui, sanoin "anna" ja osoitin lattialta jotakin sukkaa tms. taas koira hyökkää satanen lasissa antamaan mammalle tavaran. Heti koira on virtaa täynnä ja odottaa innolla uutta tehtävää. Eikä tarvinnut makkaroilla palkita muutoin kuin ihan alussa.
Periaatteessa tuo tavaroiden noukkiminen on sellainen rauhallinen tehtävä mutta ei kyllä dobberilla välttämättä.
Meillä ei tosin ole enää dobberia ja tosiasiassa en enää jaksa niin energistä koiraa. Ehkä jos asuisi maalla ja voisi juoksuttaa vapaana päivät pitkät metsässä samoillen.
Hieno rotu ja aivan luttana kunhan on oikein kasvatettu, eikä anneta nousta pomoksi. - namisuku
runsaasti ja loppuun asti kirjoitti:
eli minulla on ollut myös muita ns. vilkkaita rotuja.
Dobberi näistä on kuitenkin se -ainoa-, jota ei tarvinnut innostaa ikinä. Sanoin vaikkapa, "ulos", ihan vienolla äänellä niin koira hyppää ilmaan ja tekee vielä pyörähdyksen ilmassa itsensä ympäri. Jalat sutii lattialla niin, että mikään parketti ei sitä kestä.
Opetin koirani antamaan lattialta tavaroita. Kokeilin joskus sitäkin että, kun koira nukkui, sanoin "anna" ja osoitin lattialta jotakin sukkaa tms. taas koira hyökkää satanen lasissa antamaan mammalle tavaran. Heti koira on virtaa täynnä ja odottaa innolla uutta tehtävää. Eikä tarvinnut makkaroilla palkita muutoin kuin ihan alussa.
Periaatteessa tuo tavaroiden noukkiminen on sellainen rauhallinen tehtävä mutta ei kyllä dobberilla välttämättä.
Meillä ei tosin ole enää dobberia ja tosiasiassa en enää jaksa niin energistä koiraa. Ehkä jos asuisi maalla ja voisi juoksuttaa vapaana päivät pitkät metsässä samoillen.
Hieno rotu ja aivan luttana kunhan on oikein kasvatettu, eikä anneta nousta pomoksi.Hyviä jatkoja!
- hyvät jatkot myös sinulle j...
namisuku kirjoitti:
Hyviä jatkoja!
lukijoille, varsinkin dobberin omistajille;)!
Unohdin tuosta vielä tärkeän asian.
Eli dobberi on vilkkautensa lisäksi myös vahva ja kookas koira. Vähän kuin norsu lasikaupassa.
Eli vaikka minulla on nyt vilkas seurakoira niin tämäpä ei vahingossa pyörähtäessään kaada tuoleja. Joskus taisi kirjahyllykin heilua dobberin hiukan törmätessä siihen.
Tämä seurakoira ei jaksa kuonollaan tökätä pikkulasta kumoon. Ei myöskään takapuolellaan.
Sitä voimakkuutta on vaikea hahmottaa mikäli ei ole ikinä taluttanut dobberia tai ollut kylässä dobberiperheessä.
Ehkä meni hiukan ohi mutta so not.
Pikku poikani juuri eilen taas sanoi, että on dobberia ikävä. Niinhän meillä kaikilla välillä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372