Mersu vastaan Iveco

K u p p i

Pyysin tarjoukset uusista alustoista ja olen ymmällään Trakkeri yli kymppitonnin halvenpi vaikka enemmän varusteita 20 hp tehoa enemmän makuu ohjaamo yms.. Axor päivä ohjaamo ei ihmeellisiä lisä varusteita.
Mut mites 5 vuoden kuluttua ku autosta pitäis päästä eroon epäilen et mese pitäny arvon parenmin ja menee kaupaksi helpommin.
Miten valitsisitte?

29

12479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinnn

      ehkä tuohon mersuun kallistuisin, ivecoista kuullut sen verran että kesällä ajelee täysin vaan talvella näyttää nurjat puolensa. Jälleenmyyntiarvoa ja huoltoverkoston takia kallistuisin jompaan kumpaan läntisen naapurin tuotteeseen

      • mikälaiset

        nurjat puolet ? Sitä jäleenmyyntiarvoa ei ole Länsinaapurin tuotteissa.


    • uuteen Ivecoon

      Ivecosta saat kunnon vaihtoarvon 5 vuotta ja 900 000 kilometriä myöhemmin uuteen Ivecoon. Mersussa se ei ole kuulutettu juttu.
      Yliarvostetut ruotsalaiset ovat 3-6 auton isännälle jo laskennallisesti kannattamattomia. Pyytäkää kirjanpitäjiltänne kannattavuuslaskelma (sellaisen saa 4 minuutissa tietokoneelta oikeasta talousohjelmasta ulos).
      Tämän päivän veturit ovat Iveco ja Rellu. Mettään ja kuopalle MAN ja Sisu.

    • molempia ostanut

      Ivecosta et saa kolmenkaan vuoden jälkeen edes traktorin perävaunua. Kun taas mersu on toimintavarma ja kokonaistaloudellinen ratkaisu ja myös vaihtoarvo säilyy

      • uskaltaako laskea

        ääähtssshh


      • trakker 584hv

        Mulla on 6vuotta vanha trakker ei uutta häpee.Ei oo ollut ongelmia kun huollot pitää ajan tasalla:Joillain auto on hajotettu 2vuodes.Se on miehestä kiinni miten vehkeitään pitää.


    • huono vaihtoarvo

      Mersun arvo pysyy jotenkin noissa ihan pienissä, mutta kun mennään raskaampiin on se usein jopa heikompi kun Ivecolla. (selailepa euroopan laajuisia käytettyjen sivuja)
      Suomessa käytetty mersu on täysin mahdoton myydä itse suoraan muut kun Veho arvostaa hyvin huoinosti ja Vehollakin saattaa väliraha olla kohtuuton.
      Kaikki tietää että iveco edullinen uutena ja halpa myös käytettynä.
      Pitää muistaa verrata sitä vaihtohintaa uuden samanlaisen hintaan usein nettomääräinen arvonpudotus suurempi ns. hyvin hintansa pitävillä, mutta uutena kalliilla autolla.

    • lapinpolttaja

      työnantajani myy 35kpl 2akselisia iveco stralis "rekkaveturia",vuosimalli 2005...syy on se,että kyseiset "härpäkkeet" on helvetin kalliita ylläpitää ja "euron"vian takia auto seisoo päiviä korjaamolla osia odotellen...esimerkkejä:1 jousituki katkesi etuakselilta,noh takuuseen tuli uusi,mutta auto oli korjaamolla vain 11viikkoa,koska tehdas ei pystynyt toimittamaan uutta.2: 12:sta autosta hajosi turbo heti 200tuhannen korvilla.uusi maksaa noin 4000e asennus siihen päälle.3 huoltaminen maksaa maltaita,vaikka oma korjaamo tekisi.esimerkkinä täyshuolto,eli öljyt,suodattimet ja ilmanpuhdistin.hyvällä onnella nuo osat saa parissa päivässä(suomessa) ja hinta on sellainen,että kirjanpitäjä soittaa paniikissa ja haukkuu pataluhaksi.lisäksi näiden autojen ajosuorite on vuodessa 40% pienempi,kuin vastaavassa ajossa olevien volvojen,scanioiden ja mersujen.tuo 40% vähennys johtuu talvipakkasista.yksi -30 pakkasyö ja se on siinä...noh,herrat hollannissa on myynnistä päättäneet ja kiinnostuneille tiedoksi,että autot löytyy pietarista...mersun axoreita ei talosta löydy,mutta actrosseja noin 60kpl...autot myydään pois noin 5vuoden käytön jälkeen,eli noin miljoonan ajettuna.autot on rekisteröity venäjälle ja sinne ne myös myydään. hintaesimerkkinä actros 1840 vm01,lievästi kolaroitu(hirvikolari),hp 27000dollaria,volvo fh12 420,vm02,väliteli,hp 34000dollaria ja klassikko volvo f12,2akselinen,vm90,hp 17000dollaria...ivecoiden hintaa en tiedä,koska joku jobbari ostaa koko läjän.tosin kannattaa muistaa,että venäjänliikenne on oma lajinsa,mutta en muista muunmerkkisten autojen,kuin ivecon,runkoa paikattavan heti ensimmäisen talven jälkeen...älkää nyt ivecohenkilöt suuttuko,sillä tuhansia tarinoita ja esimerkkejä löytyy myös muista merkeistä... turvallisia kilometrejä...

      • iloinen 660 hv kuski,

        tuota vara-osaa syytä epäillä.Tiedä,kun menee monen maan kautta!
        Purkamon tupakkipaikalla ainakin sanoivat,että
        kyllä Ivecoa menee vientiin käytettynä,siinä kuin
        mersua.Lähi-idässähän MB ollut ykkösmerkki käy-
        tettynä jo vuosia.


      • värkin huosustaan

        On lennokasta juttua. Oikein varmaan kahden lll-pullon jälkeen niin pirusti juovuksissa keksittyä, varmaa tietoa.
        Ivecon nettokäyttötunneista saa hyvän käsityksen kun katsoo AKE:n tilaston ajokilometrimäärien kasvua vuosittain. Parhaisiin tulee 260 000 km per vuosi. Ei siinä auto makaa korjaamolla odottamassa 17 millin pulttia kuutta viikkoa!


      • ne talvipakkaset

        olla noilla raja-asemilla. Ja vielä venäläisen ajosuoritteessa, 5 vuotta ja miljoona kilometriä.Uskoo ken tahtoo, mutta jos tulis siitä puoletkin, olisi lähempänä totuutta.


      • Leena A.

        Sie oot kuule julli, jolla on mielikuvitusta!


      • andesile
        Leena A. kirjoitti:

        Sie oot kuule julli, jolla on mielikuvitusta!

        Nyt on kyse iveco kuormaauto merkistä eikä BMW:n henkilöautosta.


    • ensi ne

      läksysi! ÄLä puutu aikamiesten asioihin!

      • Volvo nyt ja aina

        Mersu ja Iveco hankintahinnalta edulisemmat kuin ruotsalaiset. Mut täysiä paskakasoja molemmt. Mersun Actroksesta meni hydraliikkapumppu, perä, kannet, kampiakseli alle 200 tkm ajetusta. Iveco samanlainen romu. Talvenpakkasilla saa koko aika olla laittamassa. Ei työnnä tarpeeksi lämpöä sisään. Ikinä ei ole halvalla hyvää saanut. Mersu actros 480hp v6 vielä mopo verratuna Volvo FM 13 480:seen. Ei vedä mersu yhtä hyvin kuin Volvo. Vetää huonommin kuin vanha 460 fh 12. Mersu ei ole oppinut konetta tekemään. Nähtiin se aikoinaan kun Volvo fh 12 420 pöllytti Mb 2544:sen. Mersussa sentään 14 l v8 ja Volvossa 12l suora 6.


      • tukkirekka27
        Volvo nyt ja aina kirjoitti:

        Mersu ja Iveco hankintahinnalta edulisemmat kuin ruotsalaiset. Mut täysiä paskakasoja molemmt. Mersun Actroksesta meni hydraliikkapumppu, perä, kannet, kampiakseli alle 200 tkm ajetusta. Iveco samanlainen romu. Talvenpakkasilla saa koko aika olla laittamassa. Ei työnnä tarpeeksi lämpöä sisään. Ikinä ei ole halvalla hyvää saanut. Mersu actros 480hp v6 vielä mopo verratuna Volvo FM 13 480:seen. Ei vedä mersu yhtä hyvin kuin Volvo. Vetää huonommin kuin vanha 460 fh 12. Mersu ei ole oppinut konetta tekemään. Nähtiin se aikoinaan kun Volvo fh 12 420 pöllytti Mb 2544:sen. Mersussa sentään 14 l v8 ja Volvossa 12l suora 6.

        fanaatikko en ole, mutta Volvo nelikakskymmpinen tuskin pöllyttänyt ikinä mitään .


      • Volvo nyt ja aina.
        tukkirekka27 kirjoitti:

        fanaatikko en ole, mutta Volvo nelikakskymmpinen tuskin pöllyttänyt ikinä mitään .

        Hakeyhdistelmä Volvo Fh12 420 pöllytti täydessä hakelastissa Sk Mersun 2544:sen joka oli umpikaappiyhdistelmä ylämäessä. Mersussa sentään 14l v8 ja Volvossa suora 6 ja 12L. Mersussa tehoa "445" hp ja Volvossa 420 hp. Täysin totta.


      • lapsia
        Volvo nyt ja aina. kirjoitti:

        Hakeyhdistelmä Volvo Fh12 420 pöllytti täydessä hakelastissa Sk Mersun 2544:sen joka oli umpikaappiyhdistelmä ylämäessä. Mersussa sentään 14l v8 ja Volvossa suora 6 ja 12L. Mersussa tehoa "445" hp ja Volvossa 420 hp. Täysin totta.

        Eli mersussa oli sitten vähemmän kokonaispainoa kun toisella oli täysi hakeyhdistelmä?
        Se on se voima mikä vaikuttaa renkaan ja tien välissä eikä se mikä lukee maskissa, tiedoksi teille keskenkasvuiset. Perävälitys ja rengaskoko saattaa tehdä jonkinmoisen eron vaikka olisi ihan sama moottori penkin alla. Kyllä näissä hommissa ja näillä hinnoilla katsotaan vain sitä paljonko soppaa palaa ja rempat maksaa siirryttäessä paikasta a sinne toiseen, menköön mäessä vaikka itse stigu blomkvisti ohi kyprä pystyssä.


      • tukkirekka
        Volvo nyt ja aina. kirjoitti:

        Hakeyhdistelmä Volvo Fh12 420 pöllytti täydessä hakelastissa Sk Mersun 2544:sen joka oli umpikaappiyhdistelmä ylämäessä. Mersussa sentään 14l v8 ja Volvossa suora 6 ja 12L. Mersussa tehoa "445" hp ja Volvossa 420 hp. Täysin totta.

        sitten uskoa, että Mersun kone on aivan hengetön, kun miulla se käsitys, että Volvon 420 j 460 on maailman laiskimpia moottoreita. Viissatanen tais olla jo hiukan parempi, kuustoistaset lienee asia erikseen, mutta 12staset Volvot oli maailman laiskimpia vehkeitä.
        .


      • hengetön pikku volvo
        tukkirekka kirjoitti:

        sitten uskoa, että Mersun kone on aivan hengetön, kun miulla se käsitys, että Volvon 420 j 460 on maailman laiskimpia moottoreita. Viissatanen tais olla jo hiukan parempi, kuustoistaset lienee asia erikseen, mutta 12staset Volvot oli maailman laiskimpia vehkeitä.
        .

        Oli kyllä ihan pirteä mutta jumalton diesel-rosvo, saatanan kaanian ingenjöörit mainosti volvolle et se turpokompounti on loistava juttu. Vaan ei ollu. Polttoainetta kului lähes samanverran tyhjänä ku kantavuus kuormassa(60tn). Ja jouhtui juurikin tuosta kompountista. Ja vikaa riitti, onneksi ne luopui siitä. Tää uusi FH500 on kyllä pirteä kulkuinen ja menee kohtuu pienellä.

        Meillä oli aikaisemmin ppv:nä FH12 460 ja se oli huonompi kulkuinen ku esim 2546-Actros mersu. Volvo ei oo koskaa osannu tehä ppv:n vetoon sopivaa moottoria(400-480hv). Siksi me korvattiinkin Volvo Mersulla.


      • Volvo nyt ja aina
        hengetön pikku volvo kirjoitti:

        Oli kyllä ihan pirteä mutta jumalton diesel-rosvo, saatanan kaanian ingenjöörit mainosti volvolle et se turpokompounti on loistava juttu. Vaan ei ollu. Polttoainetta kului lähes samanverran tyhjänä ku kantavuus kuormassa(60tn). Ja jouhtui juurikin tuosta kompountista. Ja vikaa riitti, onneksi ne luopui siitä. Tää uusi FH500 on kyllä pirteä kulkuinen ja menee kohtuu pienellä.

        Meillä oli aikaisemmin ppv:nä FH12 460 ja se oli huonompi kulkuinen ku esim 2546-Actros mersu. Volvo ei oo koskaa osannu tehä ppv:n vetoon sopivaa moottoria(400-480hv). Siksi me korvattiinkin Volvo Mersulla.

        Herätys pahvi. Volvo FH 12 420 pällytti Sk mersun 2544:sen eli Actroksen edeltäjän. Eli ihan eri hytti ja kone mutta 14l itran vinkkeli kasi kuitenkin Mersun keulilla. Noin. Volvo FM 13 480 taas pöllyttää miten päin vastaavan Actroksen uuden v6:sen 480 :heppaisen. On kokeiltu. 2400 nm jyllää. Hirveä se mersun V6:sen siritys. Kuin ompelukone kävisi. Kuutonen kuuluu olla suora ja Vinkkeli vasta 8 sylinterinen.


      • Volvo nyt ja aina kirjoitti:

        Herätys pahvi. Volvo FH 12 420 pällytti Sk mersun 2544:sen eli Actroksen edeltäjän. Eli ihan eri hytti ja kone mutta 14l itran vinkkeli kasi kuitenkin Mersun keulilla. Noin. Volvo FM 13 480 taas pöllyttää miten päin vastaavan Actroksen uuden v6:sen 480 :heppaisen. On kokeiltu. 2400 nm jyllää. Hirveä se mersun V6:sen siritys. Kuin ompelukone kävisi. Kuutonen kuuluu olla suora ja Vinkkeli vasta 8 sylinterinen.

        Kyllä kolkko totuus on,että pienen liikenne yrittäjän on
        parempi pysyä länsinaapurin merkeissä.mieluiten Scaniassa.
        Olen ollut vuodesta 1968 raskaassa,tuolloin ajeltiin vielä
        50 luvun autoillakin.Ei ollut monessakaan merkissä
        ilmajarruja,ohjaustehostajaa ja lukko perää.Vaan Scaniassa
        oli jo kaikki,paitsi 55.Minulla oli tuolloin Ruotsista"uitetettu"
        75 Scania, mallia 58 sora-auto siinä oli kaikki mukavuudet,
        oli se kulkuri,sille ei pärjännyt kukaan,ajettiin yötä päivää
        rakennustyömaille betonisoraa.Volvo leikki "räikkälukkonsa"
        kanssa,että mutkat suoriksi.VANAJA oli minun mielesta
        tuohon aikaan hyvä2:nen.siinä oli ilmajarrut, ohjaustehostin,
        puolitettavat etu jarrut"hyvät talvella"ei ollut ABS tuolloin,pitkät
        etujouset,kulki pehmeästi,olisynkronoimaton Fulleri tai synkronoitu laatikko ja mikä oli paras nostoteli,jota Sisu
        käytti fuusioitumisen jälkeen.Vanaja oli tuolloin paras
        pölliauto,tämä on minun henkilö kohtainen mielipide.
        60 luvulla oli Suomessa kurma-autoja vähän joka
        maailman kolkasta,oli tosi kirjava autokanta.Kyllä
        tänä päivänä tietää mihinkä luottaa,kun sillä autolla
        pitäis tienatakkin.


      • scania-vabis skoone
        berlingo-4 kirjoitti:

        Kyllä kolkko totuus on,että pienen liikenne yrittäjän on
        parempi pysyä länsinaapurin merkeissä.mieluiten Scaniassa.
        Olen ollut vuodesta 1968 raskaassa,tuolloin ajeltiin vielä
        50 luvun autoillakin.Ei ollut monessakaan merkissä
        ilmajarruja,ohjaustehostajaa ja lukko perää.Vaan Scaniassa
        oli jo kaikki,paitsi 55.Minulla oli tuolloin Ruotsista"uitetettu"
        75 Scania, mallia 58 sora-auto siinä oli kaikki mukavuudet,
        oli se kulkuri,sille ei pärjännyt kukaan,ajettiin yötä päivää
        rakennustyömaille betonisoraa.Volvo leikki "räikkälukkonsa"
        kanssa,että mutkat suoriksi.VANAJA oli minun mielesta
        tuohon aikaan hyvä2:nen.siinä oli ilmajarrut, ohjaustehostin,
        puolitettavat etu jarrut"hyvät talvella"ei ollut ABS tuolloin,pitkät
        etujouset,kulki pehmeästi,olisynkronoimaton Fulleri tai synkronoitu laatikko ja mikä oli paras nostoteli,jota Sisu
        käytti fuusioitumisen jälkeen.Vanaja oli tuolloin paras
        pölliauto,tämä on minun henkilö kohtainen mielipide.
        60 luvulla oli Suomessa kurma-autoja vähän joka
        maailman kolkasta,oli tosi kirjava autokanta.Kyllä
        tänä päivänä tietää mihinkä luottaa,kun sillä autolla
        pitäis tienatakkin.

        kyllähän kanja 75,55 olivat hienoja jykeviä kuorma-autoja.


      • Siilo
        Volvo nyt ja aina kirjoitti:

        Mersu ja Iveco hankintahinnalta edulisemmat kuin ruotsalaiset. Mut täysiä paskakasoja molemmt. Mersun Actroksesta meni hydraliikkapumppu, perä, kannet, kampiakseli alle 200 tkm ajetusta. Iveco samanlainen romu. Talvenpakkasilla saa koko aika olla laittamassa. Ei työnnä tarpeeksi lämpöä sisään. Ikinä ei ole halvalla hyvää saanut. Mersu actros 480hp v6 vielä mopo verratuna Volvo FM 13 480:seen. Ei vedä mersu yhtä hyvin kuin Volvo. Vetää huonommin kuin vanha 460 fh 12. Mersu ei ole oppinut konetta tekemään. Nähtiin se aikoinaan kun Volvo fh 12 420 pöllytti Mb 2544:sen. Mersussa sentään 14 l v8 ja Volvossa 12l suora 6.

        Veä ny hanskaas!


      • volvo rules
        scania-vabis skoone kirjoitti:

        kyllähän kanja 75,55 olivat hienoja jykeviä kuorma-autoja.

        volvossa oli jo silloin luiston esto! 40v aikaansa edellä.!! )) ..mutta hyviä
        olivat viking ja titan 485 /495...


    • stralis 480

      IVECOON ei muka saa varosia se paska puhetta. noin 6 vuotta ivecon ratissa eikä oo auto seisonut päivääkään korjaamolla ettei olis osia. mitä osia siihen muka tarvii. 1,5 miljoonaa eikä konetta tarvinut aukasta. euro ronigi vaihto kun ajatus. verrattuna nykysen mersun paskaan laatikkonn joka ei saa risteyksetä lähtiessä edes vaihdetta päälle.ps kohta palaa hermo jos ei pääse tost mersusta eroon.

      • fiiatt1

        samaa mieltä! omalla ivecolla ajettu 1,2 miljoonaa, pelkästään toinen vetoakseli ja kaks vesiletkua vaihettu. vetoakselikin meni ku junttasin lukkopäällä pöllikasalta liikkeelle, ja akseliperä. ja että iveco ei säilytä arvoa on paskapuhetta.


    • truck ´N´ roll
    • Parooni mualta

      Mersun vaihdat mersuun ja iveco samoin.Jos haluat eroon päästä.Osta mersu jos lompsa on kunnossa.Jos haluaa tilin tehdä osta iveco:Yllätävän hyvä auto sora-auto tai puolikkaan vetoon.Kokemusta noin 10 vuotta.Puu puolelle ruotsalais merkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe