Pyysin tarjoukset uusista alustoista ja olen ymmällään Trakkeri yli kymppitonnin halvenpi vaikka enemmän varusteita 20 hp tehoa enemmän makuu ohjaamo yms.. Axor päivä ohjaamo ei ihmeellisiä lisä varusteita.
Mut mites 5 vuoden kuluttua ku autosta pitäis päästä eroon epäilen et mese pitäny arvon parenmin ja menee kaupaksi helpommin.
Miten valitsisitte?
Mersu vastaan Iveco
29
12594
Vastaukset
- niinnn
ehkä tuohon mersuun kallistuisin, ivecoista kuullut sen verran että kesällä ajelee täysin vaan talvella näyttää nurjat puolensa. Jälleenmyyntiarvoa ja huoltoverkoston takia kallistuisin jompaan kumpaan läntisen naapurin tuotteeseen
- mikälaiset
nurjat puolet ? Sitä jäleenmyyntiarvoa ei ole Länsinaapurin tuotteissa.
- uuteen Ivecoon
Ivecosta saat kunnon vaihtoarvon 5 vuotta ja 900 000 kilometriä myöhemmin uuteen Ivecoon. Mersussa se ei ole kuulutettu juttu.
Yliarvostetut ruotsalaiset ovat 3-6 auton isännälle jo laskennallisesti kannattamattomia. Pyytäkää kirjanpitäjiltänne kannattavuuslaskelma (sellaisen saa 4 minuutissa tietokoneelta oikeasta talousohjelmasta ulos).
Tämän päivän veturit ovat Iveco ja Rellu. Mettään ja kuopalle MAN ja Sisu. - molempia ostanut
Ivecosta et saa kolmenkaan vuoden jälkeen edes traktorin perävaunua. Kun taas mersu on toimintavarma ja kokonaistaloudellinen ratkaisu ja myös vaihtoarvo säilyy
- uskaltaako laskea
ääähtssshh
- trakker 584hv
Mulla on 6vuotta vanha trakker ei uutta häpee.Ei oo ollut ongelmia kun huollot pitää ajan tasalla:Joillain auto on hajotettu 2vuodes.Se on miehestä kiinni miten vehkeitään pitää.
- huono vaihtoarvo
Mersun arvo pysyy jotenkin noissa ihan pienissä, mutta kun mennään raskaampiin on se usein jopa heikompi kun Ivecolla. (selailepa euroopan laajuisia käytettyjen sivuja)
Suomessa käytetty mersu on täysin mahdoton myydä itse suoraan muut kun Veho arvostaa hyvin huoinosti ja Vehollakin saattaa väliraha olla kohtuuton.
Kaikki tietää että iveco edullinen uutena ja halpa myös käytettynä.
Pitää muistaa verrata sitä vaihtohintaa uuden samanlaisen hintaan usein nettomääräinen arvonpudotus suurempi ns. hyvin hintansa pitävillä, mutta uutena kalliilla autolla. - lapinpolttaja
työnantajani myy 35kpl 2akselisia iveco stralis "rekkaveturia",vuosimalli 2005...syy on se,että kyseiset "härpäkkeet" on helvetin kalliita ylläpitää ja "euron"vian takia auto seisoo päiviä korjaamolla osia odotellen...esimerkkejä:1 jousituki katkesi etuakselilta,noh takuuseen tuli uusi,mutta auto oli korjaamolla vain 11viikkoa,koska tehdas ei pystynyt toimittamaan uutta.2: 12:sta autosta hajosi turbo heti 200tuhannen korvilla.uusi maksaa noin 4000e asennus siihen päälle.3 huoltaminen maksaa maltaita,vaikka oma korjaamo tekisi.esimerkkinä täyshuolto,eli öljyt,suodattimet ja ilmanpuhdistin.hyvällä onnella nuo osat saa parissa päivässä(suomessa) ja hinta on sellainen,että kirjanpitäjä soittaa paniikissa ja haukkuu pataluhaksi.lisäksi näiden autojen ajosuorite on vuodessa 40% pienempi,kuin vastaavassa ajossa olevien volvojen,scanioiden ja mersujen.tuo 40% vähennys johtuu talvipakkasista.yksi -30 pakkasyö ja se on siinä...noh,herrat hollannissa on myynnistä päättäneet ja kiinnostuneille tiedoksi,että autot löytyy pietarista...mersun axoreita ei talosta löydy,mutta actrosseja noin 60kpl...autot myydään pois noin 5vuoden käytön jälkeen,eli noin miljoonan ajettuna.autot on rekisteröity venäjälle ja sinne ne myös myydään. hintaesimerkkinä actros 1840 vm01,lievästi kolaroitu(hirvikolari),hp 27000dollaria,volvo fh12 420,vm02,väliteli,hp 34000dollaria ja klassikko volvo f12,2akselinen,vm90,hp 17000dollaria...ivecoiden hintaa en tiedä,koska joku jobbari ostaa koko läjän.tosin kannattaa muistaa,että venäjänliikenne on oma lajinsa,mutta en muista muunmerkkisten autojen,kuin ivecon,runkoa paikattavan heti ensimmäisen talven jälkeen...älkää nyt ivecohenkilöt suuttuko,sillä tuhansia tarinoita ja esimerkkejä löytyy myös muista merkeistä... turvallisia kilometrejä...
- iloinen 660 hv kuski,
tuota vara-osaa syytä epäillä.Tiedä,kun menee monen maan kautta!
Purkamon tupakkipaikalla ainakin sanoivat,että
kyllä Ivecoa menee vientiin käytettynä,siinä kuin
mersua.Lähi-idässähän MB ollut ykkösmerkki käy-
tettynä jo vuosia. - värkin huosustaan
On lennokasta juttua. Oikein varmaan kahden lll-pullon jälkeen niin pirusti juovuksissa keksittyä, varmaa tietoa.
Ivecon nettokäyttötunneista saa hyvän käsityksen kun katsoo AKE:n tilaston ajokilometrimäärien kasvua vuosittain. Parhaisiin tulee 260 000 km per vuosi. Ei siinä auto makaa korjaamolla odottamassa 17 millin pulttia kuutta viikkoa! - ne talvipakkaset
olla noilla raja-asemilla. Ja vielä venäläisen ajosuoritteessa, 5 vuotta ja miljoona kilometriä.Uskoo ken tahtoo, mutta jos tulis siitä puoletkin, olisi lähempänä totuutta.
- Leena A.
Sie oot kuule julli, jolla on mielikuvitusta!
- andesile
Leena A. kirjoitti:
Sie oot kuule julli, jolla on mielikuvitusta!
Nyt on kyse iveco kuormaauto merkistä eikä BMW:n henkilöautosta.
- ensi ne
läksysi! ÄLä puutu aikamiesten asioihin!
- Volvo nyt ja aina
Mersu ja Iveco hankintahinnalta edulisemmat kuin ruotsalaiset. Mut täysiä paskakasoja molemmt. Mersun Actroksesta meni hydraliikkapumppu, perä, kannet, kampiakseli alle 200 tkm ajetusta. Iveco samanlainen romu. Talvenpakkasilla saa koko aika olla laittamassa. Ei työnnä tarpeeksi lämpöä sisään. Ikinä ei ole halvalla hyvää saanut. Mersu actros 480hp v6 vielä mopo verratuna Volvo FM 13 480:seen. Ei vedä mersu yhtä hyvin kuin Volvo. Vetää huonommin kuin vanha 460 fh 12. Mersu ei ole oppinut konetta tekemään. Nähtiin se aikoinaan kun Volvo fh 12 420 pöllytti Mb 2544:sen. Mersussa sentään 14 l v8 ja Volvossa 12l suora 6.
- tukkirekka27
Volvo nyt ja aina kirjoitti:
Mersu ja Iveco hankintahinnalta edulisemmat kuin ruotsalaiset. Mut täysiä paskakasoja molemmt. Mersun Actroksesta meni hydraliikkapumppu, perä, kannet, kampiakseli alle 200 tkm ajetusta. Iveco samanlainen romu. Talvenpakkasilla saa koko aika olla laittamassa. Ei työnnä tarpeeksi lämpöä sisään. Ikinä ei ole halvalla hyvää saanut. Mersu actros 480hp v6 vielä mopo verratuna Volvo FM 13 480:seen. Ei vedä mersu yhtä hyvin kuin Volvo. Vetää huonommin kuin vanha 460 fh 12. Mersu ei ole oppinut konetta tekemään. Nähtiin se aikoinaan kun Volvo fh 12 420 pöllytti Mb 2544:sen. Mersussa sentään 14 l v8 ja Volvossa 12l suora 6.
fanaatikko en ole, mutta Volvo nelikakskymmpinen tuskin pöllyttänyt ikinä mitään .
- Volvo nyt ja aina.
tukkirekka27 kirjoitti:
fanaatikko en ole, mutta Volvo nelikakskymmpinen tuskin pöllyttänyt ikinä mitään .
Hakeyhdistelmä Volvo Fh12 420 pöllytti täydessä hakelastissa Sk Mersun 2544:sen joka oli umpikaappiyhdistelmä ylämäessä. Mersussa sentään 14l v8 ja Volvossa suora 6 ja 12L. Mersussa tehoa "445" hp ja Volvossa 420 hp. Täysin totta.
- lapsia
Volvo nyt ja aina. kirjoitti:
Hakeyhdistelmä Volvo Fh12 420 pöllytti täydessä hakelastissa Sk Mersun 2544:sen joka oli umpikaappiyhdistelmä ylämäessä. Mersussa sentään 14l v8 ja Volvossa suora 6 ja 12L. Mersussa tehoa "445" hp ja Volvossa 420 hp. Täysin totta.
Eli mersussa oli sitten vähemmän kokonaispainoa kun toisella oli täysi hakeyhdistelmä?
Se on se voima mikä vaikuttaa renkaan ja tien välissä eikä se mikä lukee maskissa, tiedoksi teille keskenkasvuiset. Perävälitys ja rengaskoko saattaa tehdä jonkinmoisen eron vaikka olisi ihan sama moottori penkin alla. Kyllä näissä hommissa ja näillä hinnoilla katsotaan vain sitä paljonko soppaa palaa ja rempat maksaa siirryttäessä paikasta a sinne toiseen, menköön mäessä vaikka itse stigu blomkvisti ohi kyprä pystyssä. - tukkirekka
Volvo nyt ja aina. kirjoitti:
Hakeyhdistelmä Volvo Fh12 420 pöllytti täydessä hakelastissa Sk Mersun 2544:sen joka oli umpikaappiyhdistelmä ylämäessä. Mersussa sentään 14l v8 ja Volvossa suora 6 ja 12L. Mersussa tehoa "445" hp ja Volvossa 420 hp. Täysin totta.
sitten uskoa, että Mersun kone on aivan hengetön, kun miulla se käsitys, että Volvon 420 j 460 on maailman laiskimpia moottoreita. Viissatanen tais olla jo hiukan parempi, kuustoistaset lienee asia erikseen, mutta 12staset Volvot oli maailman laiskimpia vehkeitä.
. - hengetön pikku volvo
tukkirekka kirjoitti:
sitten uskoa, että Mersun kone on aivan hengetön, kun miulla se käsitys, että Volvon 420 j 460 on maailman laiskimpia moottoreita. Viissatanen tais olla jo hiukan parempi, kuustoistaset lienee asia erikseen, mutta 12staset Volvot oli maailman laiskimpia vehkeitä.
.Oli kyllä ihan pirteä mutta jumalton diesel-rosvo, saatanan kaanian ingenjöörit mainosti volvolle et se turpokompounti on loistava juttu. Vaan ei ollu. Polttoainetta kului lähes samanverran tyhjänä ku kantavuus kuormassa(60tn). Ja jouhtui juurikin tuosta kompountista. Ja vikaa riitti, onneksi ne luopui siitä. Tää uusi FH500 on kyllä pirteä kulkuinen ja menee kohtuu pienellä.
Meillä oli aikaisemmin ppv:nä FH12 460 ja se oli huonompi kulkuinen ku esim 2546-Actros mersu. Volvo ei oo koskaa osannu tehä ppv:n vetoon sopivaa moottoria(400-480hv). Siksi me korvattiinkin Volvo Mersulla. - Volvo nyt ja aina
hengetön pikku volvo kirjoitti:
Oli kyllä ihan pirteä mutta jumalton diesel-rosvo, saatanan kaanian ingenjöörit mainosti volvolle et se turpokompounti on loistava juttu. Vaan ei ollu. Polttoainetta kului lähes samanverran tyhjänä ku kantavuus kuormassa(60tn). Ja jouhtui juurikin tuosta kompountista. Ja vikaa riitti, onneksi ne luopui siitä. Tää uusi FH500 on kyllä pirteä kulkuinen ja menee kohtuu pienellä.
Meillä oli aikaisemmin ppv:nä FH12 460 ja se oli huonompi kulkuinen ku esim 2546-Actros mersu. Volvo ei oo koskaa osannu tehä ppv:n vetoon sopivaa moottoria(400-480hv). Siksi me korvattiinkin Volvo Mersulla.Herätys pahvi. Volvo FH 12 420 pällytti Sk mersun 2544:sen eli Actroksen edeltäjän. Eli ihan eri hytti ja kone mutta 14l itran vinkkeli kasi kuitenkin Mersun keulilla. Noin. Volvo FM 13 480 taas pöllyttää miten päin vastaavan Actroksen uuden v6:sen 480 :heppaisen. On kokeiltu. 2400 nm jyllää. Hirveä se mersun V6:sen siritys. Kuin ompelukone kävisi. Kuutonen kuuluu olla suora ja Vinkkeli vasta 8 sylinterinen.
Volvo nyt ja aina kirjoitti:
Herätys pahvi. Volvo FH 12 420 pällytti Sk mersun 2544:sen eli Actroksen edeltäjän. Eli ihan eri hytti ja kone mutta 14l itran vinkkeli kasi kuitenkin Mersun keulilla. Noin. Volvo FM 13 480 taas pöllyttää miten päin vastaavan Actroksen uuden v6:sen 480 :heppaisen. On kokeiltu. 2400 nm jyllää. Hirveä se mersun V6:sen siritys. Kuin ompelukone kävisi. Kuutonen kuuluu olla suora ja Vinkkeli vasta 8 sylinterinen.
Kyllä kolkko totuus on,että pienen liikenne yrittäjän on
parempi pysyä länsinaapurin merkeissä.mieluiten Scaniassa.
Olen ollut vuodesta 1968 raskaassa,tuolloin ajeltiin vielä
50 luvun autoillakin.Ei ollut monessakaan merkissä
ilmajarruja,ohjaustehostajaa ja lukko perää.Vaan Scaniassa
oli jo kaikki,paitsi 55.Minulla oli tuolloin Ruotsista"uitetettu"
75 Scania, mallia 58 sora-auto siinä oli kaikki mukavuudet,
oli se kulkuri,sille ei pärjännyt kukaan,ajettiin yötä päivää
rakennustyömaille betonisoraa.Volvo leikki "räikkälukkonsa"
kanssa,että mutkat suoriksi.VANAJA oli minun mielesta
tuohon aikaan hyvä2:nen.siinä oli ilmajarrut, ohjaustehostin,
puolitettavat etu jarrut"hyvät talvella"ei ollut ABS tuolloin,pitkät
etujouset,kulki pehmeästi,olisynkronoimaton Fulleri tai synkronoitu laatikko ja mikä oli paras nostoteli,jota Sisu
käytti fuusioitumisen jälkeen.Vanaja oli tuolloin paras
pölliauto,tämä on minun henkilö kohtainen mielipide.
60 luvulla oli Suomessa kurma-autoja vähän joka
maailman kolkasta,oli tosi kirjava autokanta.Kyllä
tänä päivänä tietää mihinkä luottaa,kun sillä autolla
pitäis tienatakkin.- scania-vabis skoone
berlingo-4 kirjoitti:
Kyllä kolkko totuus on,että pienen liikenne yrittäjän on
parempi pysyä länsinaapurin merkeissä.mieluiten Scaniassa.
Olen ollut vuodesta 1968 raskaassa,tuolloin ajeltiin vielä
50 luvun autoillakin.Ei ollut monessakaan merkissä
ilmajarruja,ohjaustehostajaa ja lukko perää.Vaan Scaniassa
oli jo kaikki,paitsi 55.Minulla oli tuolloin Ruotsista"uitetettu"
75 Scania, mallia 58 sora-auto siinä oli kaikki mukavuudet,
oli se kulkuri,sille ei pärjännyt kukaan,ajettiin yötä päivää
rakennustyömaille betonisoraa.Volvo leikki "räikkälukkonsa"
kanssa,että mutkat suoriksi.VANAJA oli minun mielesta
tuohon aikaan hyvä2:nen.siinä oli ilmajarrut, ohjaustehostin,
puolitettavat etu jarrut"hyvät talvella"ei ollut ABS tuolloin,pitkät
etujouset,kulki pehmeästi,olisynkronoimaton Fulleri tai synkronoitu laatikko ja mikä oli paras nostoteli,jota Sisu
käytti fuusioitumisen jälkeen.Vanaja oli tuolloin paras
pölliauto,tämä on minun henkilö kohtainen mielipide.
60 luvulla oli Suomessa kurma-autoja vähän joka
maailman kolkasta,oli tosi kirjava autokanta.Kyllä
tänä päivänä tietää mihinkä luottaa,kun sillä autolla
pitäis tienatakkin.kyllähän kanja 75,55 olivat hienoja jykeviä kuorma-autoja.
- Siilo
Volvo nyt ja aina kirjoitti:
Mersu ja Iveco hankintahinnalta edulisemmat kuin ruotsalaiset. Mut täysiä paskakasoja molemmt. Mersun Actroksesta meni hydraliikkapumppu, perä, kannet, kampiakseli alle 200 tkm ajetusta. Iveco samanlainen romu. Talvenpakkasilla saa koko aika olla laittamassa. Ei työnnä tarpeeksi lämpöä sisään. Ikinä ei ole halvalla hyvää saanut. Mersu actros 480hp v6 vielä mopo verratuna Volvo FM 13 480:seen. Ei vedä mersu yhtä hyvin kuin Volvo. Vetää huonommin kuin vanha 460 fh 12. Mersu ei ole oppinut konetta tekemään. Nähtiin se aikoinaan kun Volvo fh 12 420 pöllytti Mb 2544:sen. Mersussa sentään 14 l v8 ja Volvossa 12l suora 6.
Veä ny hanskaas!
- volvo rules
scania-vabis skoone kirjoitti:
kyllähän kanja 75,55 olivat hienoja jykeviä kuorma-autoja.
volvossa oli jo silloin luiston esto! 40v aikaansa edellä.!! )) ..mutta hyviä
olivat viking ja titan 485 /495...
- stralis 480
IVECOON ei muka saa varosia se paska puhetta. noin 6 vuotta ivecon ratissa eikä oo auto seisonut päivääkään korjaamolla ettei olis osia. mitä osia siihen muka tarvii. 1,5 miljoonaa eikä konetta tarvinut aukasta. euro ronigi vaihto kun ajatus. verrattuna nykysen mersun paskaan laatikkonn joka ei saa risteyksetä lähtiessä edes vaihdetta päälle.ps kohta palaa hermo jos ei pääse tost mersusta eroon.
- fiiatt1
samaa mieltä! omalla ivecolla ajettu 1,2 miljoonaa, pelkästään toinen vetoakseli ja kaks vesiletkua vaihettu. vetoakselikin meni ku junttasin lukkopäällä pöllikasalta liikkeelle, ja akseliperä. ja että iveco ei säilytä arvoa on paskapuhetta.
- truck ´N´ roll
Mersulta tulossa markkinoille uusia 5,1...10,7-litraisia teholuokassa 156...428 hv.
http://www.autokanta.com/koneporssi/tekniikka_ja_koeajot/kuljettaminen/jakeluliikenne/?x132937=5381662
Ivecolta on kai tulossa uusi 11-litrainen lähitulevaisuudessa. - Parooni mualta
Mersun vaihdat mersuun ja iveco samoin.Jos haluat eroon päästä.Osta mersu jos lompsa on kunnossa.Jos haluaa tilin tehdä osta iveco:Yllätävän hyvä auto sora-auto tai puolikkaan vetoon.Kokemusta noin 10 vuotta.Puu puolelle ruotsalais merkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681485Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146953Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951- 91831
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr186790Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759