Suitsukkeet ja palohälytin

yksiössä

Asun nykyään 32 m2 asunnossa ja tykkään käyttää poltettavia suitsukkeita. En ole kuitenkaan kauheasti nykyään uskaltanut polttaa niitä, koska mietin tuota palohälytintä. VOIKO SUITSUKKEIDEN SAVU LAUKAISTA PALOHÄLYTTIMEN? Onko tupakanpolttajilla esim kokemusta, laukaiseeko esim kova tupakan savu palohälytintä pienessä yksiössä.

15

10650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

      siitä suitsukkeesta niin paljon savua tulee että laukaisisi hälyttimen

      • Yksiössä

        Kiitos


    • ei vaarallinen

      Eikö olisi ennemmin kannattanut vaan poltella niitä sen verran kuin huvittaa ja sitten vähentää käyttöä, mikäli hälytin olisi joskus lauennut? Mitä sen laukeaminen haittaa? Sen kun sammuttaa, jos rupeaa huutamaan.

      • ammattilainen

        Palovaroittimen saa hiljaiseksi löyhyttelemällä sanomalehdellä savut varoittimen läheltä pois.

        Näin toimitaan esim. silloin kun puuhella savuttaa matalapaineisena päivänä hiukan sisään.

        Itse en noin pienessä asunnossa polttaisi suitsukkeita. Kaikki vaatteesi ja tavarasi alkavat haista. Saisin myös migreenin hajusta. Muista myös naapurit! Haju leviää ilmastoinnin kautta.

        Ystävällisin terveisin: ammattilainen


      • hmm.
        ammattilainen kirjoitti:

        Palovaroittimen saa hiljaiseksi löyhyttelemällä sanomalehdellä savut varoittimen läheltä pois.

        Näin toimitaan esim. silloin kun puuhella savuttaa matalapaineisena päivänä hiukan sisään.

        Itse en noin pienessä asunnossa polttaisi suitsukkeita. Kaikki vaatteesi ja tavarasi alkavat haista. Saisin myös migreenin hajusta. Muista myös naapurit! Haju leviää ilmastoinnin kautta.

        Ystävällisin terveisin: ammattilainen

        Oli ihan pakko pistää oma kommentti tähän...Minulle iskee migreeni herkästi erilaisista hajuista, ja esimerkiksi hajuvesiä en pysty laisinkaan käyttämään. Suitsukkeet ovat niitä harvoja hajusteita, joita pääni sietää, ja sen takia niitä mielellään käytän.

        Vaatteisiin haju ei toistaiseksi ole tarttunut, suitsukkeiden haju on loppujen lopuksi varsin mieto ja vaikutus hetkellinen - asunto tuoksuu hetken aikaa hienolta, mutta valitettavasti haju haihtuu äkkiä.


      • Juupelijup
        ammattilainen kirjoitti:

        Palovaroittimen saa hiljaiseksi löyhyttelemällä sanomalehdellä savut varoittimen läheltä pois.

        Näin toimitaan esim. silloin kun puuhella savuttaa matalapaineisena päivänä hiukan sisään.

        Itse en noin pienessä asunnossa polttaisi suitsukkeita. Kaikki vaatteesi ja tavarasi alkavat haista. Saisin myös migreenin hajusta. Muista myös naapurit! Haju leviää ilmastoinnin kautta.

        Ystävällisin terveisin: ammattilainen

        Minä säilytän suitsukkeita vaatekaapissa :) Minusta on mukavaa kun vaatteet tuoksuvat hyvälle. Niin ja jos et tiennyt, suitsukkeita on hyvin, hyvin, hyvin paljon erilaisia. Läheskään kaikki ei ole päänsärkyä aiheuttavia.


      • Minä kyllä haistan
        hmm. kirjoitti:

        Oli ihan pakko pistää oma kommentti tähän...Minulle iskee migreeni herkästi erilaisista hajuista, ja esimerkiksi hajuvesiä en pysty laisinkaan käyttämään. Suitsukkeet ovat niitä harvoja hajusteita, joita pääni sietää, ja sen takia niitä mielellään käytän.

        Vaatteisiin haju ei toistaiseksi ole tarttunut, suitsukkeiden haju on loppujen lopuksi varsin mieto ja vaikutus hetkellinen - asunto tuoksuu hetken aikaa hienolta, mutta valitettavasti haju haihtuu äkkiä.

        Äkkiähän se haju hälvenee - ilmanvaihdon kautta naapuriin nimittäin. Meilläkin löyhkää suitsuke, naapuri käryttää yhtenään. Vaikka et itse huomaakaan nenäsi turruttua, vaatteesi kyllä haisevat vahvasti. Kaikkia hajusteita käytetään ylensäkin liikaa, sekä parfyymeja että suitsukkeita. Yksi kauhea uutuus ovat vahvat öljyt. Kohtuus kaikessa, kiitos!


      • -Stranger-
        Juupelijup kirjoitti:

        Minä säilytän suitsukkeita vaatekaapissa :) Minusta on mukavaa kun vaatteet tuoksuvat hyvälle. Niin ja jos et tiennyt, suitsukkeita on hyvin, hyvin, hyvin paljon erilaisia. Läheskään kaikki ei ole päänsärkyä aiheuttavia.

        varmasti netistä tai Helsingistä löytyy myös herkemmille sopivia suitsukkeita.Omenan tuoksuiset
        ovat neutraalimpia vaikka kyllähän niissä selkeästi tuoksuu omena.Ocean tuoksuiset(erittäin raikkaat) ovat myös neuraalimpia kuten sitruuna,appelsiini ja lime.Huomioon kannattaa kuitenkin ottaa nämä joihin on lisätty runsaasti vahventeita ja muita aineksia.Erittäin mausteiset esim.myski,curry,yrtti,kannabis,dragon blood(kiinalaiset),tee tuoksuiset sekä erikoisemmat tuoksut.


    • hmm.

      Minä olen vastaavankokoisessa asunnossa polttanut suitsuketta, eikä ole hälytin lauennut ainakaan yhdestä suitsukkeesta kerrallaan, vaikka ihan hälyttimen alle en kyllä suitsuketta laittaisi. Savua tulee loppujen lopuksi aika vähän :).

      • hyasintti ja narsissi

        polta ja nauti suitsukkeiden tuoksusta.....
        suurin osa näistä tuoksu allerkikoista ovat ns.muotitaudin kourissa..eli ovat allergisia vain sen takia että saisivat valittaa jostain.....huomion hakuisia! TUOKSUTON MAAILMA ON TYLSÄ


      • -Stranger-
        hyasintti ja narsissi kirjoitti:

        polta ja nauti suitsukkeiden tuoksusta.....
        suurin osa näistä tuoksu allerkikoista ovat ns.muotitaudin kourissa..eli ovat allergisia vain sen takia että saisivat valittaa jostain.....huomion hakuisia! TUOKSUTON MAAILMA ON TYLSÄ

        Joten halvat ovat huonompia niistä lähtee liikaa savua ja tuoksu ei tahdo kunnolla irrota.Löytyyhän niitä ihan hyviäkin halvempia ja varmasti löytyy niistäkin se oma tuoksu.Kalliimmat ovat hyviä tai parempia ja niistä lähtee tuoksua joistakin tosi paljon toisista sopivasti tosin myynnissä olevia mitä itse olen nähnyt niin 20suitsuketta (normaali määrä) saattaa maksaa aika lailla suitsukkeiksi.Esimerkiksi 4eur ja siitä vähän ylöspäin,kannattaa siis ostaa yksi kalliimpi ja halvempi eron huomaa aika helposti niin välttyy kusetuksilta.


    • -Stranger-

      Säännöt joustavat millään järkevällä tavalla ei voida perustella tupakanpolttoa ja sen laillisuutta.Alkoholin kohdalla ''pätee'' myös sama mielestäni lait menettävät siinä vaiheessa merkityksensä kun joku ottaa tupakan käteen ja alkaa savuttamaan.Suitsukkeita siis voi aivan hyvin polttaa parvekkeella savuttamiseenhan sitä käytetään,tietenkin joku voi miettiä tupakoinnin lopettamista kokonaan kerrostaloasunnoissa mutta? sillon pitäs muuttaa yksilön oikeuksia ja sitähän ei tehdä.Polttavia on monenlaisia joten en viitsi alkaa yleistämään tätä mutta? niin kauan kuin suuret tupakkayhtiöt ovat voitolla niin kauan on polttavia paljon,eikä se merkitse suurille yhtiöille mitään jos joku kuoleen tupakkaan tai tappaa itsensä sillä.Yhtiöt hyötyvät siitäkin koska jokainen tupakka on mainos ja jokainen polttava tekee itsestään kävelevän mainoksen.Suitsukkeet esiin ja parvekkeelle tai sitten mikäli talossa on polttavia niin sitten voi myös polttaa niitä sisällä itse teen kummallakin tavalla.

    • isobelole

      suitsukkeet eivät laukaise palohälytintä. Ei ainakaan ole meillä kotona laukaissut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olikin jo aika tämä muka "tuoksuva" aloitus nostaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe