Ensimmäinen tivolissa tai sirkuksessa käyntini

Muistatko vielä?

Itselläni hämäriä mielikuvia jostain aivan
ihmeellisestä, ennen kokemattomasta,
mutta en oikein pysty niistä kertomaan.

Sen muistan, että paikka oli lähin kaupunki.
:)

9

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sadesään takia peruuntui täksi päiväksi varattu kentälle lähtö, joten tännekin ehdin kurkata.

      Tivoli oli pikkupojan innon aiheena eilen, ja siitä tuli mieleeni hämärä muistuma lapsuudestani.

      Paremmin muistan kuitenkin erään Sotsin sirkuksen 80-luvun lopulla. Istuimme amfi-teatterin alaosassa lähellä pyöreätä areenaa, jolla upeat sirkusprinsessat ja -prinssit esiintyivät, korkeatasoista ja huimaa koettavaa.

      Eläimiä oli paljon, mm. virtahepo. Se alkoi nousta
      areenaa ympäröivälle leveälle penkille juuri erään aivan edessä kahden pikkulapsensa kanssa istuvan isän kohdalla.

      Mies pelästyi, pinkaisi ylös ja juoksi vieressään olevia rappuja ylöspäin täyttä vauhtia.

      Mutta virtahepo nousi vain penkille, ja alkoi mennä sitä pitkin ympäri areenaa. Miten ihmeessä se oli saatu koulutettua siihen?!

      Vähän ajan kuluttua isä palasi takaisin nolona ja istuutui lastensa viereen.

      Vaikka niihin aikoihin Venäjällä näkyi paljon liikalihavia ihmisiä, niin nämä sirkuslaiset olivat viimeisen päälle trimmattuja ja taitavia.

      Että tällainen sirkusmuisto, en tiedä onko muilla.

    • Muistan että olisin joskus ensimmäisellä luokalla käynnyt sirkuksessa.
      Kävin viime viikolla lapsenlapseni kanssa ja saatiin eturivipaikat.
      Hauskuus riitti siihen saakka kunnes tuotiin Boa käärme estraadille. Silloin mummille ja lapselle tuli kiire kotiin.

      • Sotsin isällä, josta kerroin, oli virtahepofobia,
        sillä olihan sen nousu pois areenalta sen reunaa kehystävälle penkille yllättävä meille kaikille.

        Sinä muistit kuitenkin myös sitä pientä lasta, josta olit vastuussa :)


      • satu kirjoitti:

        Sotsin isällä, josta kerroin, oli virtahepofobia,
        sillä olihan sen nousu pois areenalta sen reunaa kehystävälle penkille yllättävä meille kaikille.

        Sinä muistit kuitenkin myös sitä pientä lasta, josta olit vastuussa :)

        sirkus oli koti kaupungissani käymässä joskus 40-50
        luvun vaihteessa,siellä esiintyi mykkä kuvista tuttu
        Perävaunu(en muista Hänen nimeään).
        koiran nimi oli Konjac.
        Olivat majoitettuna siihen hotelliin jossa äitini oli töissä ja minä juoksentelin pitkin käytäviä siellä.
        Se koira oli päässyt karkuun ja koko hotelli raikui
        Konjac,konjac,kun kaikki jahtasi sitä.
        Saihanne viimein sen kiinni.


      • ettei vain
        satu kirjoitti:

        Sotsin isällä, josta kerroin, oli virtahepofobia,
        sillä olihan sen nousu pois areenalta sen reunaa kehystävälle penkille yllättävä meille kaikille.

        Sinä muistit kuitenkin myös sitä pientä lasta, josta olit vastuussa :)

        k.o. isä kuulunut a.o. ohjelmanumeroon dramatisoimaan... :)


    • huonomuistinen -33

      kun pääsin sirkukseen. Enpä tästä tapahtumasta kyllä muuta muista kuin että ihmeellistä ja aivan suuremmoista kaikki oli. Minua kuitenkin on vaivannut iät ja ajat itse paikan sijainti. Olisikohan täällä parempimuistisia helsinkiläisiä? Kadulta alas mielestäni jonnekin valuttiin... Oliko paikka Sörnäisissä, Kirurgiasairaalan lähettyvillä - ne tulevat minulle mieleen jostain syystä - vai missä? Jospa tuokin seikka tässä vihdoin selviäisi. :))

      • ullapulla*

        muistaa . Paikka oli tampereella siinä linjaautoaseman kentällä missä nyt on poliisi laitos. Vuotta en muista mutta olise sodan jälkeen heti.
        Muistan vaan kun minusta 6v vanhempi sisareni oli mennyt sinne avustajaksi oli jotain 16 ikäinen ja tietysti salaa .
        Tuli sitten asia julki ja ,sen muistan että siihen se päätyi se keikka .


    • Blick

      että jotain sellaista on olemassa.
      Kaikki oli kuin suurta ihmettä ja unta,
      sellainen kova, makea mehujäätelöpuikko
      on jäänyt myös mieleen.

      • kaikella kunnioituksella

        oli aika sakariinin makuista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe