Moros!
Sattu sellainen erikoinen ilmiö tuossa pari viikkoa sitten, että tuo moottorin hälytysvalo sytty päälle ihan yhtäkkiä ilman mitään näkyvää/kuuluvaa/tuntuvaa syytä. Paloi 2pv ja sitten sammui. Nyt sama ilmiö toistui tällä viikolla. Taaskaan ei mitään selkeää syytä.
Onko jollakin ollut vastaavia kokemuksia? Ja millaisia syitä, seurauksia ja ratkaisuja löytyi?
Lienee vissiin syytä käyttää varooksi huollossa, ettei mitää vakavampaa sitten yhtäkkiä ilmaannu?
Autohan on siis Almera 1,5 Sportdeck, vm 2000.
Almera N16 ja moottorin hälytysvalo
24
18949
Vastaukset
- Rosvo Roope
käy luettamassa tietokone huolossa, ei tarvi varata aikaa.
- alameera
Todennäköisesti venynyt jajoketju,Remontti n,1000ekkee.
- asentaja..
Jakoketju venynyt.
- _Tombb__
Doddii... Tossa justii kaverin kanssa katottii sitä virhelokia skannerilla ja ilmotti koodin, joka kertoo että kone käy liika laihalla seoksella. Se selittääkin sen, miksi vääntö ja kiihtyvyys on joskus ihan hukassa.
Että silleen... Mistäköhän tollanen nyt sitten vois johtua? Joku tukos jossain? - rikki
_Tombb__ kirjoitti:
Doddii... Tossa justii kaverin kanssa katottii sitä virhelokia skannerilla ja ilmotti koodin, joka kertoo että kone käy liika laihalla seoksella. Se selittääkin sen, miksi vääntö ja kiihtyvyys on joskus ihan hukassa.
Että silleen... Mistäköhän tollanen nyt sitten vois johtua? Joku tukos jossain?happianturi nimittäin ja varmasti bensa maistuu...
- Matti perk....
rikki kirjoitti:
happianturi nimittäin ja varmasti bensa maistuu...
Almera N16 1,8 herran vuodelta 2000.
Tyhjäkäyntihiilidioksidi katsastuksessa niin jyrkällä, että ehdottivat ajokieltoa.
Sytty valo, konttorilta lähdön jälkeen reilusti.
Enste vaihettiin lambada-anturi tarvikeanturiin.
Leima tuli. Sytty valo uudestaan. Ja uudestaan.
Sitte vaihettiin tarvikelambada Nissan-lambadaan.
Vähän ajeltiin, ja taas sytty valo.
Sitte vaihettiin ilmamäärämittari, se tötterö heti ilmanputsarin jälkeen ennen ruiskua.
Sammu valo, ajeltiin vähän. Ja jatkettiin ajoa. Tyhjäkäynti vaelsi lievästi, mutta valo ei syttyny.
Mittasivat päästöt, CO2-vitamiinia vieläkin liikaa tyhjäkäynnillä, vaan ei kierroksilla.
Johdot irti hiilipöntön solenoidista, kuulemma jossain siinä imusarjan päällä, oli solenoidi kai jumittanut, sytty tietty joka sortin virhevalot, johdot takas kiinni, virhevalot kuitattiin poijes, tais solenoidi herätä.
Taas ajeltu, tyhjäkäynti kai sitte tasasempi.
Ajellaan toistaseks, käydään sitten taas jollonkin mittailemassa päästöt.
Eli - lambda-anturi, ilmamäärämittari ja hiilipöntön solenoidi. Kattele niitä.
M. - almera 2004
_Tombb__ kirjoitti:
Doddii... Tossa justii kaverin kanssa katottii sitä virhelokia skannerilla ja ilmotti koodin, joka kertoo että kone käy liika laihalla seoksella. Se selittääkin sen, miksi vääntö ja kiihtyvyys on joskus ihan hukassa.
Että silleen... Mistäköhän tollanen nyt sitten vois johtua? Joku tukos jossain?Jos on herja P0170 ODB2 lukialla katsottuna on 1. Lamda-anturi (ennen kattia) tiensä ehtoo puolella. Myös ilmamassa anturi (MAF) kannattaa vaihtaa samalla kertaa. Tuon jälkeen alavääntö on kuin uudessa koneessa ja edessä on 120-150tkm huolettomia kilometrejä.
Itsellä oli sama murhe allu n16 1.8 vm 2004 ajettu 120tkm.
Ebaysta löytyy osat puoleen hintaan.
MAF-anturi kannattaa vaihtaa kokonaan torvineen kaikkineen, putsaus ei auta.
Hintoja ebay maf-anturi 140-150e suomessa Halvin 352e
Ebay 1-lamda-anturi 130e suomessa 260e, biltemasta saat lamdan vaihtoon hylsyn 9e. Lamda-anturi aannatta aaihtaa kun pakosarja on lämmin.
- kaasupoljin
Meillä syy on aina kaasupoljin. "Portaittainen" kaasu jää niin ettei se palaudu. Kaasunpolkaisu irottaa, ilmenee vain pienillä nopeuksilla ajettaessa. Herkisteltiin öljyllä kesällä, autto jonkin verran.
- elmeri
almera 1.8 2000 sama juttu keväällä sytty se vikavalo eka kerran ja palo muutaman päivän jonka jälkeen sammu itsestään. lopu kesällä taas syttyi ja sammui... kerran vielä sytty. käytin mittarissa kävi kuulemma liian laihalla, valo kuitattiin...pelasi taas muutaman päivän jolloin vaihdoin lambda anturin boschin tarvike anturiin..valo sammui jälleen mut on taas alkanut vikoa. nyt kuittaillut sitä itse pari kertaa hälyttää edelleen et käy liian laihalla mut en kyllä ajossa huomaa mitään erityistä, kumma vika oiskohan sit se ilmamassaanturi sökö?
- allu
Ilmamäärämittari. Maksaa Autokeskuksella yli 500 e, saa kuitenkin suoraan Boschilta 250 egellä.
- Nismos
Auttakee. . Almera n16 1.8 -04 mikään vikavalo ei pala, ota kierroksia vaihteen kassa ja kone käy hyvin. . Vikakoodi U1000 smart-sisääntulo MT/AT.... MITÄ TARKOITTAA...? Ilmamäärä anturi...?
- Nismos
Nismos kirjoitti:
Auttakee. . Almera n16 1.8 -04 mikään vikavalo ei pala, ota kierroksia vaihteen kassa ja kone käy hyvin. . Vikakoodi U1000 smart-sisääntulo MT/AT.... MITÄ TARKOITTAA...? Ilmamäärä anturi...?
Tarkistakaa prkl jarru valot ennen ku teette mitään... 😠
- _WDJ_
iteselläni kesällä pari kertaa vikavalo syttyi ja kävin huollossa lukemassa virhe koodin ja vika oli ilmamäärämittarissa nyt vaihdettu ja vika ei ole ilmennyt sen jälkeen. itse ostin uuden varaosaliikkeestä suoraan 270€ kun ne todellakin pyytää autokeskus huollossa yli viisisataa
(N16 vm.-01 1.8 hatchback)- scorppio_86
dieseliin saa autokeskusesta 120€ ilmamäärämittarin muistaakseni. mulla auto temppuilee kans, kierokkset heittelee tyhjäkäynnillä 900-1800 ja ja sit saataa sytyy vikavalo ja auto mennä tyhjäkäynnille eikä senjälkeen vastaa kaasuun millään tavalla, sitten kun taas sammutat ja käynnistät uudelleen niin sitten se toimii normisti taas hetken tai paripäivää :/ outoja noi nyky riisikupit
- _Tombb_
Alkuperäiseen viestiin palatakseni, niin nyt sitten on tuo vika korjattu lopullisesti. Tuli sitten urpoiltua ja odotettua asian kanssa liian pitkään. Lauantaina napsahti yks sytytyspuola hajalle, ja sitten oli jo pakko viedä huoltoon.
Varsinainen syy valon palamiseen oli kuitenkin viallinen ilmamassamittari. Sen tilasivat uuden ja kustansi ilman töitä 118e. Puola maksoi 116e. Nää siis käyttöauton hintoja, ja siihen päälle käyttöauton asennushinnat)
Nooh, tulipa kuntoon ainakin! Rahaa se vain on... SHIT! Mutta... Mitä opimme? Kandee viedä ajoissa huoltoon, niin voi säästää ainakin tuon puolan hinnan.- auta_tietämätöntä
Sen ymmärrän, jos väärä seos tai syttymätön seos palaa pakosarjassa/pakoputkessa polttaa lambdan tai katalysaattorin, mutta miten se vois hajottaa puolan? Ei käy minun järkeen, olipa sitten puola suorasytytys-malli suoraan tulpan päällä tai sitten vanha malli (virranjakajallinen) moottorista irrallaan.
- almeran_häiriövalo
Minulla häiriö valo syttyy ja sammuu itsestään on jo melkein kaksi vuotta ja tänä kesäna valo sammui ja vein auton katsastukseen ja meni läpi ja päästö oli loistavat. Viime vuonna kävin nollaamassa vikakoodot ja meni katsastuksesta läpi. Viime vuonna kun luettii vikakoodit nii valitti että katti ois rikki. Minun järkeen ei mene jos päästöt ovat hyvät nii ei katti voi olla rikki. tänä kesä valo oli pimeenä kuukauden yleensä se on sammunut ja sit syttyy 2-3 pv pääsät uudestaa.
Auttakee minua haluisin mahdollisesn halvalla valon sammumaan pysyvästi kun olen ajatellut myydä auton.
Nissan almera N16 vm. -00 1,8 l
Olen vaihtanut 2008 ilmamäärämittarin ja ensimäinen lambda anturin. - Almera-02
Onko tuon ensimmäisen lambdan vaihto kuinka työläs homma? Mulla kävi korjuulla muitten vikojen takia ja sanoivat että se ensimmäinen lambda on pimeänä...
- PASKA
VITUN PASKA AUTO!!!!!!!!!!!!!!!!!! KYSEISEN AUTON OMISTAJA.
- Almera N16, vm. 2004
Eikä oo! Ainoat viat 9 vuoden aikana; valot vaihdettiin takuuseen ekavuotissynttäreillä ja lambda vajaan vuoden ikäisenä. Sen jälkeen perushuollot ja aina huomautuksitta katsastuksesta läoi.
- Almera N16, vm. 2004
Eikä oo! Ainoat viat 9 vuoden aikana; valot vaihdettiin takuuseen ekavuotissynttäreillä ja lambda vajaan vuoden ikäisenä. Sen jälkeen perushuollot ja aina huomautuksitta katsastuksesta läpi.
- Pekkakaukalo143
Almera N16, vm. 2004 kirjoitti:
Eikä oo! Ainoat viat 9 vuoden aikana; valot vaihdettiin takuuseen ekavuotissynttäreillä ja lambda vajaan vuoden ikäisenä. Sen jälkeen perushuollot ja aina huomautuksitta katsastuksesta läpi.
Mitkä ihmeen "valot"? Kertoo auton tapauksessa yhtä paljon kuin "ruuveja vaihdettiin".
- ROLLE13
Mikä vikana kun vika koodi on P0304
mITÄ PITÄISI VAIHTAA.- diplinssi
P0304 = sytytyskatkoksia nelossylinterissä. Johtuu joko huonosta puolasta tai vettä on päässyt puolan tiivisteen välistä putken pohjalle sytytystulpan päälle ja lyö oikosulkua. Ota se lähinnä vaihteistoa oleva puola ja tulppa pois. Onko tulpan metallinen avainosa märkä ja ruosteessa? Kuivaa meisseliin kierretyllä serlalla se putki sisältä. Vaihda tulppa. Kuivaa puola. Jos ei auttanut, Motonetistä puola 50-75 eur.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070