Kuunteletko radiota, rekkamies - nainen?

santra

Terve rekkamiehet - ja naiset!
Ajelen itse henkilöautolla sinne tänne jonkin verran ja kuuntelen radiota - tietysti...välillä tosin käy hermoon tuo melu ja sammutan toosan...ja kerran tuli mieleeni, kuuntelevatko ammattiautoilijat aina radiota?
Ja jos, niin mitä kanavaa....mikä arsyttää radiossa...hei kertokaa pliis!

Mitä radiosta pitäisi kuulua? Vai kuuluuko sieltä kivasti jo kaikkea?
Hei, soitatteko koskaan radioiden kilpailuihin tai johonkin läpänheittojuttuihin?

Mä teen tutkimusta tästä aiheesta...vakavanpuoleista, eikö?

Hei kertokaa nyt!

26

4249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päällä on

YleX - paska radio kun ei oo yhtään mainoksia.

Joskus aikojen alussa tuli kuunneltua KissFM:ää, kun niillä oli silloin hyvä aamutiimi. Sitten tuli Juuso ja Peltsi Radiomafialle ja siitä asti ollut aina päällä. Joskus illalla kun tulee joku trance/dance erikoisohjelma, saatan vaihtaa Ylesuomelle, johon lähetys joka tapauksessa vaihtuu kun YleX:nkin lähetys ohjelman loputtua siirtyy.

Isoin syy kanavavalinnalle on se, että niitä samoja mainoksia oikeasti kyllästyy kuuntelemaan päivästä toiseen. Toinen syy on loistavat juontajat niin aamussa kuin iltapäivässä. Ja tietysti valtakunnallinen kanava, eli kunhan RDS löytyy radiosta, ei tarvitse vaihtaa kanavaa rätisevän lähetyksen takia.

YleX lähettää myös liikennetiedotteiden RDS-koodit, jolloin radio vaihtaa Ylesuomelle automaattisesti liikennetiedotteiden ajaksi.

• suomea

tykkään kuunnella puheohjelmia, niitä tulee kyllä valitettavan vähän. tota musiikinhelinää tulee kyllä joka kanavalta, mut toivoisin vaikka matkakertomuksia ym mikä pitäis hereillä, eikä tuudittais uneen. radio olis kyl hyvä foorumi lähettää uutisia ja uutisten taustoja enemmänkin, että pysyis ajantasalla. yleensä toivoisin enemmän asiaohjelmia.

• löpökuski

Mutta yleisesti kuuntelen Ylen Mikko kiekuu (ehdottomasti) ja sen jälkeen joko YleX:n aamu tai Radio Suomipopin aamulypsyä joskus Iskelmää ja sopivasti vaihdellen kohti YleX:n Iltapäivää joka on kanssa pakko kuunnella loppu päivä menee sitten loikkien kaiken hyvän musiikin lomassa ja välillä kuunnellen levyjä, riippuu paljon mikä on fiilis. Voicea ja Nrjtä ei vaan jaksa kuunnella....

• Markku Harava

...radioa eniten. Aamuisin Fox News(121) tai CNN(123), sen jalkeen Dave Nemo show on trucking channel (171), seka muuta ajankohtaista kanavilta 165, 162. Ja BBC kanavalla 131 on yksi suosikki.

• tulee kuunneltua

radiota. Joskus oli omia cd:tä mukana, mut huomas et niihin kyllästyy todella nopeasti.

Radio Rockia pääasias luukutan. Heikelä ja Linnanahteen aamu show on perkeleen mainio. Ylexää joskus harvoin, mut siihen on pahasti kyllästynyt. Jotenkin niillä on niin tylsiä juttuja ettei jaksa nukahtamatta kuunnella.

Radio rock on kiistaton kunkku niin juontajien puolesta kuin musiikillisesti.

En ole ikinä vielä radioon soitellut. Mielessä on kyllä käynyt.

• ylex:llä

on hauskat jutut ja iltapäivä varsinkin, kiss,nrj,nova täyttä lässytys sontaa

• tulee_
        ylex:llä kirjoitti:

on hauskat jutut ja iltapäivä varsinkin, kiss,nrj,nova täyttä lässytys sontaa

Mutta ei missään nimessä ylex:n räppisontaa. Kehtasivat vielä haukkua popedaa ja yötä ym Suomalaisia tässä taannoin. Kunnollista kuunneltavaa tulee radio Suomipopilta ja Rockilta. Ja jos alkaa radio kyllästyttää niin mp3 levyjä vaan kehiin ja manowar, children of bodom, in flames, slayer tai metallica tai dimmu borgir soimaan.

• Manzu

Turun seudulla kuuntelen Radio Sataa ja muualla Iskelmäradioo. Usein tosi kuuntelen CD:tä. Ruotsissa kuuntelen Tukholman seudulla Svenska Favoriter tai Banditia, riippuu mielialasta. Muuten sielä soi Mix Megapol tai Göteborgin seudulla Radio City GBG. Usein myös CD:tä. Norjassa soi Kanal 24. Iltasin sieltä tulee niin hämärää ohjelmaa että CD boxi saa taas kaivaa esiin.

• stycke

Sataa kuuntelen minäkin Turun seudulla, kuuluu yllättävän pitkälle ykkös- ja kasitietä ajaessa ainakin. Muualla mulla on yleensä YleX; aiemmin Ylen Radio Extrem (X3M) oli hyvä, mutta se muuttui kanavauudistuksessa enemmän Radio Vegan suuntaan enkä oikein tykännyt muutoksesta. Ruotsissa ykkösenä on Rix FM, paitsi jos Tukholmassa liikkuu pidempään niin 106,7 Rockklassiker; ainoa asia mistä olen tukholmalaisille kateellinen.

Äänikirjoja tulee myös kuunneltua, mukavaa viihdettä pitkillä taipaleilla, musiikkia aika vähän nykyään cd:ltä.

• pikkuyrittäjä

Minulla on lähes aina ajaessa radio auki, jos pistän CD:n joko kyllästyn heti tai sitten kun kiertää kolmatta kertaa, joskus hyvin harvoin toosa vähän aikaa kokonaan kii.
      Kysyit mikä arsyttää: Minulla se on Radio Novan juontajat ja erityisesti tekoviisaat tietoiskut ja varoitukset.
      Kanavan ratkaisee useimmiten musiikki, Jaksan kuitenkin hyvin kuunnella Radio Suomea ja yllättävän kauan nuorisokanavien juontajien höpötystä. Vaikka olen viiskymppinen.

• on kuin Kauniit ja rohkeat: harvoin mitään uutta.

Entäs sitten mainoslause "Radio Nova: uutuus"? Vuosi ja 13 200 soittokertaa myöhemminkin kuulee saman liirumlaarumin tyyliin "uutta musiikkia / parhaat uutuudet Radio Novalta". Soitetuimmat biisit eivät tule kuin parin tunnin välein. Vaikka parhaani mukaan yritän vältellä Novan kuuntelemista, niin aina silloin tällöin sitä tulee kuunneltua ja nyttemmin muutaman juontajan tekopirteys tai teennäisyys on alkanut ärsyttämään. Tai teennäiseltä se tekopirteys ja hauskuus ainakin kuulostaa. Ainoa iso plussa Novalle on se, että se kuuluu radiokanavista ylivoimaisesti parhaiten. Tietenkin Radio Suomikin kuuluu ilta- ja yöaikaan, mutta maakuntaradioiden aikana kiristää hermoja kun ajelet sellaisilla alueilla missä kuuluu n. 7 eri maakuntaradiota eikä radio tiedä mitä haluaisi kuunteluttaa tai kun aurinkoisina päivinä auringonsäteet sotkevat lähetyksiä.

Yle teki niitä jotain muutoksia, niin Radio Suomikin muuttui novamaisempaan suuntaan. Perhana kun aamulla soittavat ennen maakuntarätinöiden alkua jonkin tietyn kappaleen, niin varmasti se sama kappale soi myös maakunnallisten lähetysten alettua. Ei välttämättä joka aamu, mutta monet kerrat näin on käynyt.

YleX:n iltapäivä on ihan ok, mutta musiikki ei aina oikein nappaile.

Suomipopin aamu on virkistävää kuunneltavaa, ainakin sopivina annoksina. Mutta kyllä sekin välillä rasittaa. Illalla juontojen päätyttyä olen havainnut novamaisia kujeita, eli samat biisit soivat samoihin aikoihin esim. peräkkäisinä iltoina. Soittolistoilta ne kai veivaa niitä kappaleita, mutta aika yksitoikkoisia ne listat kyllä ovat. Ainakin välillä, sillä joskus musiikki on kiitettävissä määrin vaihtelevaa.

Voicea ja NRJ:tä tulee kuunneltua harvemmin.

Oma lukunsa ovat pienet paikallisradiot jotka tuovat tervetullutta vaihtelua ja varsinkin vaihtoehtoja radiotarjontaan.

Kokonaisuutena Radio Suomi maakuntaradiot on paras. Laaja kuuluvuus ja vaihtelua musiikissa ja ohjelmasisällössä musiikki ottaa vähiten aivoon.

Joskus harvoin radio on kokonaan kiinnikin.

Ehkä radiota joutuu kuuntelemaan liikaa kun alkaa kiinnittää huomiota tällaisiin pikkuseikkoihin.

• santra

Hei kiitti, kiva kuulla mitä tykkäätte!

Mä mietin tota, että jos joltain kanavalta tulis oikeesti jotain järkevää lähetystä, asiaohjelmaa, kuuntelisko sitä kukaan? Yksi vastaajista kaipasi....mutta millaista se vois sitten olla, asiaohjelma?
      Jotain päivän uutisiin liittyviä,
      vai jotain teemoja,
      henkilöhaastatteluja,
      vai mitä.

Muistaako kukaan, miltä kuunnelma kuulostaa?!

Ja entäs ne nykyajan "keskusteluohjelmat", kun monilla kanavilla udellaan jotain mielipiteitä...
      sitten kuulijoiden pitäisi soittaa ja sanoa jotain painavaa. Soitatteko?

Tietääkö kukaa teistä sitä sika-mikä lie - nimimerkin tyyppiä? Se soittelee jonnekin kanavalle, en muista minne, ja höpöttää milloin mitäkin outoja. Sotatteks te koskaan radioon....?
      Sanoo olevansa rekkakuski.

• radioaseman oma

Tuo soittelija oliko se nyt SikaTopi lienee aseman oma kevennys, toki joskus olen itsekin soittanut johonkin ohjelmaan.
        Tosin täällä on ollut parikin vilkasta keskustelua onko henkilö todellinen vai ei.

• santra
        radioaseman oma kirjoitti:

Tuo soittelija oliko se nyt SikaTopi lienee aseman oma kevennys, toki joskus olen itsekin soittanut johonkin ohjelmaan.
        Tosin täällä on ollut parikin vilkasta keskustelua onko henkilö todellinen vai ei.

Hei miksi soitit radioon kun joskus soitit?

Ai joo se oli tosiaan SikaTopi, mitä täällä siitä keskustelitte?

• santra

Jos joku sanoo, että kyllästyttää radiokanavien tarjonta, en yhtään ihmettele. Kun mäkin lyhyet reissuni ajelen, ja mullakin korvat soi niitä samoja biisejä.

Jos sais tilata jostain radiotiskiltä, mitä kuuntelee seuraavan ajokeikan ajan, se kuulostais mielenkiintoiselta.
        Ajattelepa. Lista henkilöistä, ajankohtaisista asioista...paikkakuntien juttulistat....mitä vielä. Eikö vois olla hupaisa?
        Voisit vaikka kännykällä tilata radioosi ohjelmia ja jotain soittolistoja, jotka uudistuis joka päivä.
        "Oma radio" - kehitellään sellainen?!

• rahti12345

Suurinmman osan aikaa kuuntelen radiota, joskus taas on ihan mukava olla hiljaisessa.
      Suomipoppia tulee kuunneltua ja joitakin paikallisia, mutta nehän eivät kuulu kuin hetken. Monien asemien tekopirteät aamujuontajat ottavat päähän, on niin hauskaa mukamas.

• muuta

sano, novalla on juontajien mukaan aina niin ihanaa, mukavaa, hauskaa...diipadaa. varmaan jostain paskanjauhannan kurssilta pääsee novalle töihin, se on kuuntelijoiden aliarvioimista tuommonen tekopirteys taikka nauru, hyviä ja piristäviä radioääniä joita on miellyttävä kuunnella;ylex:n aamun marja ja peltsi, iltapäivän annemari ja jätkien oikeasti hauskat jutut

• Ratiomatti

No, tuu tyttö vaan joskus kyytiin, niin tiedät miten siellä mukavassa yksiössä sujuu... Jos yöpymiskeikalle haluut niin löytyy mun autosta tv/dvd myös. Kuunnellaan ja katsellaan sitä mistä tulee parhaat musat taikka ohjelmat...

• santra

niinkö...se onkin seuraava fantasiani.

• näillä mennään

Tulee enimmäkseen kuunneltua ylex iltapäivää, mutta täytyy sanoa että ylex musiikki tarjonta ei iske, sama levy jolle on poltettu 20eri biisiä pyörii aamusta iltaan joka päivä vuoden loppun saakka.

Kusipää musiikkipäällikkö.prkl.

Juttujen taso on kyllä huippua y´lex:llä

Joksus kyllästyn kaikkiin radiokanaviin ja laitan omia sekalevyjä soimaan...

• Ohjaamotarkkailija

Turunseudulla Sataa. Muualla Rockia ja Suomipoppia.
      Aamuohjelmista vaihtelee Suomipopin ja Rockin välillä. Kumpi sit kuuluu missä liikun. Satunnaisesti muita kanavia jos aikasemmin mainitsemia kanavia ei kuulu.

Get on!! -baby..

• Rivendell

Autossa kun ei ole kuin kasettisoitin ja radio ja pari h kun on radiota kuunnellut, on kuullut kaikki tarjolla olevat biisit. Mulla on mukana mp3 -soitin jota kuuntelen.

• exrexmies

En enää tällä hetkellä ajele rekkaa, mutta ajelen autolla paljon kuitenkin. Radiossa soi useimmiten aamulla ja illalla Radio Rock (Heikelä ja Linnanahde aamushow, Osku Nurmi, Klaus Flaming). Yöllä Radio Suomen Yöradio. Muina aikoina tulee rämpättyä milloin mitäkin kanavaa musiikin mukaan. YleX on syvältä siinä suhteessa ainakin aamuisin/päivisin. Jäljelle jäävät sitten paikallisradiot, Suomipop, iskelmä, milloin mitäkin.

Rockilla on kuitenkin ehdottomasti paras asenne noista aamuohjelmista... "Pari sanaa säästä. Se on perseestä." ...ja ohjelma jatkuu. :)

• Fullahead

tuo melkein aina auki on. Yleensä taustalla on Radio Rock, perjantai-iltapäivisin kääntyy usein Nova päälle. Sekä alueilla joilla Rock ei kuulu.

• tota noin

kuuntelen ISKELMÄÄ

• pete v

suomipoppia aamu lypsy paras!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe